
Se rezolvă prin bucşarea articulaţiei, dacă uzura permite introducerea unei foiţe de metal (cupru în acest caz) coroborat cu restaurarea cotei opritorului de braţ al pickupului. În acest caz, am optat pentru lipirea unei tăbliţe din cupru peste opritorul din aripa de rotor:

Întotdeauna, la deschiderea unei mulinete din această categorie, ne uităm după şaibele de calare a capacului carterului, dacă, unde şi câte sunt. În acest caz, acest Certate nu avea nici una...

Tot după astfel de şaibe, ne uităm şi când deschidem capacul care închide rulmentul de antiretur. În acest caz, am găsit doar una:

Nu există echipări din fabrică cu o singură şaibă înălţătoare sub capacul antireturului. Ele pot fi ori două, (în ambele părţi câte una) ori niciuna.
Nu cred că am discutat încă despre aceste şaibe, aşa că pot să vă spun că ele au rol în unele situaţii (nu în toate) de a asigura o gardă necesară funcţionării corespunzătoare şi fără fâşâit a rulmentului de antiretur pentru setarea butonului pe poziţia ,,cuplat" (ON)
În situaţia de faţă nu a fost necesară echiparea cu şaibe sub capacul antireturului. Am făcut testele şi am eliminat şi unica şaibă pe care am găsit-o, fiindcă capacul nu presa pe rulmentul de antiretur în lipsa acestor distanţiere, deci erau inutile în acest caz. Poate are legătură şi cu carcasa made in ,,Ize Factory". La alte mulinete din această categorie, nu se poate însă fără ele.
După reparaţia executată asupra pickupului şi verificarea care presupune descărcarea şi reâncărcarea firului pe tambur, am putut elimina una din şaibele-ferodou-înălţătoare de sub tambur, ca dovadă că depănătorul funcţiona de acum perfect.
E un lucru care se confirmă tot mai mult, că la acei pescari care au deprinderea de a închide pickupul prin rotaţia manivelei după lansare, mulinetele ajung mai repede să-şi deregleze depănarea firului pe spaţiul de stocare al tamburului şi anume să-l bobineze deplasat spre buza tamburului. Situaţia se poate însă remedia prin introducerea de şaibe înălţătoare sub tambur, ori prin repararea părţilor afectate ale mulinetei, aşa cum aţi văzut în postările din acest topic.
Să fie de folos!
T.D. Rew.