motoare

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
danr
Site Admin
Site Admin
Mesaje: 5100
Membru din: 12 Mar 2007, 22:56

Mesaj de danr » 27 Mar 2006, 11:40

in mod normal la notariat iti cere dovada ca esti proprietar, la mine cu barca asa s-a intamplat


am sunat acum la capitanie, si pentru motor este nevoie de contract de vanzare-cumparare notarial, iar vanzatorul poate da la notariat o declaratie pe propria raspundere ca este al lui si nu mai are actele de proprietate ( factura )

musKloiu
veteran
veteran
Mesaje: 1005
Membru din: 11 Apr 2005, 23:08
Localitate: Kpitala

Mesaj de musKloiu » 27 Mar 2006, 23:06

romica scrie:muskloiule,

crede-ma ca stiu ce vorbesc cand vorbesc. bujiile au valori termice diferite, lungimi ale filetelor diferite, distante diferite etc si atunci e normal ca si scanteia sa fie diferita. la motorul tau poti sa-ti pui sinteromuri sau ce vrei dar nu-i mai sfatui pe altii sa puna o bujie luata dintr-un catalog.

este valabil si pentru filtre. desi filetul poate fi la fel si vine ca cel original pe motor, este posibil ca hartia filtranta din interior sa fie de alta calitate si cu alte proprietati.

turbina de apa se monteaza destul de greu, iar cand desfaci cizma la unele modele trebuie sa reglezi cuplajul de la schimbarea sensului (altfel risti ca in timpul mersului sa fie afectate pinioanele). in plus turbina poate fi montata invers, iar la pornire sa rupi palele.

tot ce vorbesc este din experienta personala. unul dintre mecanicii mei a montat odata o garnitura gresit si a prajit motorul in timpul probelor de pe banc. reparatia, suportata de noi, a costat aproape 2.000 usd, iar in timpul cat motorul a stat imobilizat in atelier, clientul a mers cu un motor oferit de noi.
Crede-ma ca stiu ce vorbesc cand vorbesc :) am preparat motoare de curse pe care le porneam cu bujii calde(ca sa nu se ancraseze) si pe care le schimbam cu bujii reci cand intra motorul cat de cat in temperatura(ca sa nu se topeasca)....cand am demontat un motor de barca in doi timpi mi s-a parut foarte simplu crede-ma.
Colac peste pupaza lucrez si in domeniu piese auto de import de vreo 12 ani....
Tu recomanzi doar bujiile de origine dar poti sa-mi dai si mie numele unui producator de motoare de barca care produce si bujii?
Clar nu o sa gasesti nici unul pentru ca producatorii de motoare nu produc bujii ci le iau de la firme care produc bujii gen tip model "NGK"....iar firmele producatoare de bujii comercializeaza produsele lor si in sistem "aftermarket" dupa ce au vandut acelasi produs in sistem"echipare de producator sau de prim montaj".
Asa ca daca vrei neaparat sa cumperi o bujie ca si piesa de origine de la reprezentanta Yamaha poti sa o faci ....numai ca dupa ce desfaci ambalajul pe care scrie frumos Yamaha o sa vezi ca inauntru gasesti normal o bujie NGK :lol: pe care o gaseai si in catalogul de produse aftermarket al firmei NGK dar pe care dai mai putin .....

Este valabil si la filtre in sensul ca producatorul lor le-a catalogat pentru fiecare tip de motor in parte si nu le-a catalogat cum crezi tu dupa filet sau dimensiune ci dupa ce a cerut producatorul de motoare.....adica functie de debitul de ulei ce trece printr-un filtru se calculeaza ce suprafata de filtrare trebuie sa aiba hartia filtranta(care apropo nu mai exista de proasta calitate ca pe vremuri) conteaza foarte mult unde este pozitionata supapa baypass din interiorul lui care permite uleiului sa ocoleasca filtrul in caz de colmatare a acestuia sau in caz de presiune prea mare cum se intampla la pornirea la rece.....de aceea este foarte important ca orice piesa sa fie aleasa corect din catalog si comparata eventual si cu cea gasita pe motor.

Oricum nu recomand nimanui sa desfaca un motor decat daca are inclinatie catre tehnica si mult,mult... bun simt... :)

Si cu asta sper ca am incheiat polemicile pe aceasta tema.
Spor la treaba!!
Ce poate fi mai trist decat mediocritatea in viciu....

Avatar utilizator
george.
junior
junior
Mesaje: 87
Membru din: 29 Iun 2005, 10:25
Localitate: Behind of a bottle with wine
Contact:

Mesaj de george. » 04 Mar 2008, 15:59

vad ca nu sa mai postat din 2006 dar poate mai urmareste cineva subiectul asta.Am cumparat second hand un motor Evinrude de 4,5 cai,am facut rost de manuale de pe net (apropo le seruiesc cui doreste ca acopera o gama mare de motoare si capacitati) si am desfacut motorul sa vad cu ce se mananca in caz ca raman in pana cu el.Pana aici no problem doar ca intrebarea ar fi: la pompa de apa din cizma palele au fisuri la baza dar doar la suprafata nu in profunzime iar cauciucul e in stare buna adica este elastic nu casant oare mai pot merge cu ea sau e prioritate sa o schimb.Va multumesc

romica
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 247
Membru din: 24 Mar 2005, 10:47

Mesaj de romica » 04 Mar 2008, 20:35

daca tot ai ajuns acolo, nu ar fi rau sa-l schimbi si sa stai linistit cativa ani. turbina nu-i asa scumpa. verifica sa nu ai insa santuri in corpul pompei

Avatar utilizator
Armand
veteran
veteran
Mesaje: 807
Membru din: 20 Apr 2005, 10:20
Contact:

Mesaj de Armand » 05 Mar 2008, 10:29

Ai manuale doar pe Evinrude? Pe yamaha nu are nimeni un manual?
Spining....Prea bun ca sa fie light...

Avatar utilizator
george.
junior
junior
Mesaje: 87
Membru din: 29 Iun 2005, 10:25
Localitate: Behind of a bottle with wine
Contact:

Mesaj de george. » 05 Mar 2008, 22:37

Ce model de yamaha este? Eu am 2 tipuri de manuale Clymer Evinrude and Johnson Outboard de la 1 HP la 235 HP.O sa incerc sa pun un link pe rapidshare.com pt interesati.

Avatar utilizator
AxA
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 192
Membru din: 02 Oct 2006, 09:22
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de AxA » 06 Mar 2008, 09:13

Eu am un Johnson de 4 cai de prin anii '90, tare mi-ar fi de folos un manual, nu am gasit nicaieri. Cred ca "se pupa" si cu cel de Evinrude, sunt cam acelasi drac. Daca se poate, te rog! axacuscame la Gmail.

Multumesc !

Avatar utilizator
george.
junior
junior
Mesaje: 87
Membru din: 29 Iun 2005, 10:25
Localitate: Behind of a bottle with wine
Contact:

Mesaj de george. » 08 Mar 2008, 10:00


Avatar utilizator
AxA
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 192
Membru din: 02 Oct 2006, 09:22
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de AxA » 11 Mar 2008, 12:11

Multumesc pentru efort !

Din pacate modelul meu nu e inclus in nici unul, dar banuiesc ca asemanari sunt multe...


Pun si eu in sharing pe hub manualele pt cine mai are nevoie...

tiby
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 10
Membru din: 10 Ian 2008, 15:21
Localitate: CONSTANTA

Mesaj de tiby » 15 Mar 2008, 00:17

salutare

un sfat de la cunoscatori.
am cumparat un motor de 15cp in 2 timpi, ma intereseaza care este amestecul de ulei/benzina ptr ca parerile sunt impartite.
vanzatorul mi-a dat un rezervor de 24L si un bidonas de 440ML
ulei marca QUICKSILVER ma poate ajuta cineva. MULTUMESC.

Scrie răspuns