motoare
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
-
- veteran
- Mesaje: 994
- Membru din: 08 Mar 2006, 00:59
motoare
ma poate ajuta cineva cu citeva detalii tehnice privind motoarele in 2 timpi? m-ar interesa ce benzina se preteaza cel mai bine, ce ulei, ce bujii, unde pot gasi manuale de depanare etc.
merci
merci
-
- senior
- Mesaje: 466
- Membru din: 30 Sep 2005, 17:44
-
- veteran
- Mesaje: 994
- Membru din: 08 Mar 2006, 00:59
Am un Mercury 2,5 cai de 10 ani si merge ceas. Uleiul este Quicksilver pe care-l cumpar de unde am cumparat motorul. Intretinerea o fac tot acolo. Utilizez benzina Unleaded 98.
Intretinerea o fac cam la doi/trei ani.
Altfel nu stiu nici unde e bujia. Detest mecanica si orice tip de bricolaj, asa ca las pe profesionisti si nu am cazut nici odata in pana cu motorul.
Imi pare rau ca nu te pot ajuta mai mult.
Tudor
Intretinerea o fac cam la doi/trei ani.
Altfel nu stiu nici unde e bujia. Detest mecanica si orice tip de bricolaj, asa ca las pe profesionisti si nu am cazut nici odata in pana cu motorul.
Imi pare rau ca nu te pot ajuta mai mult.
Tudor
-
- veteran
- Mesaje: 994
- Membru din: 08 Mar 2006, 00:59
Ulei - exista uleiuri specifice ale producatorilor de motoare ( ex. Yamalube) sau folosesc uleiuri pentru motoare de barca, de preferat semisintetice sau sintetice.
Bujii - tot anul, mai putin iarna-ce recomanda producatorul, iar iarna o bujie cu o treapta mai calda
Benzina- cu sau fara plumb 95-98 octane
Carti tehnice - pe net, dar atentie sa precizezi exact tipul motorului si anul de fabricatie, dupa eticheta de pe motor
La motoare mai maricele si daca iti da mina e important si sa-ti adaptezi elicea ( diametrul si pasul) cu barca pe care ai motorul ( informatii tot de pe net) .
Pentru reparatii, in Tulcea se pare ca sint firme cu multa experienta si care importa si piesele necesare.
Un sfat care poate parea puril: leaga-ti motorul de barca! In Marea Rosie am vazut unul facind bildibic la 28 de m si dupa accea ne-am jucat de-a serch&recovery. Culmea e ca l-au spalat cu apa dulce, l-au suflat si la interior cu aer comprimat si in 2 ore a luat-o.
Bujii - tot anul, mai putin iarna-ce recomanda producatorul, iar iarna o bujie cu o treapta mai calda
Benzina- cu sau fara plumb 95-98 octane
Carti tehnice - pe net, dar atentie sa precizezi exact tipul motorului si anul de fabricatie, dupa eticheta de pe motor
La motoare mai maricele si daca iti da mina e important si sa-ti adaptezi elicea ( diametrul si pasul) cu barca pe care ai motorul ( informatii tot de pe net) .
Pentru reparatii, in Tulcea se pare ca sint firme cu multa experienta si care importa si piesele necesare.
Un sfat care poate parea puril: leaga-ti motorul de barca! In Marea Rosie am vazut unul facind bildibic la 28 de m si dupa accea ne-am jucat de-a serch&recovery. Culmea e ca l-au spalat cu apa dulce, l-au suflat si la interior cu aer comprimat si in 2 ore a luat-o.
-
- veteran
- Mesaje: 994
- Membru din: 08 Mar 2006, 00:59
din cite stiu eu la motoarele in doi timpi,se foloseste numai benzina cu plumb,amestecul cu uleiul este in functie de motor,1l la 100l sau 1l la 5ol de benzina.am folosit ulei de buna calitate si nu mai stiu parca avea scris pe bidon tcw-3.am avut tomos ,selva ,iar acum am un yamaha.cele mai bune bujii sunt cele japoneze nkg dar cam scumpe
legatul de barca este obligatoriu cu o funie de cel putin 4m.am intrat in delta odata intr-un prag cu un papuc si fiind funia scurta cind a zburat de pe barca s-a rupt ca o ata.si inca un sfat prietenesc daca folosesti motoare puternice nu folositi si alcool. 

