discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
-
Michael
- Moderator

- Mesaje: 4177
- Membru din: 28 Iun 2004, 05:25
- Localitate: Timisoara
Mesaj
de Michael » 09 Aug 2005, 19:41
daniel tinte:multumesc pentru gandurile bune
Dady:am primit noul segment si cred ca am gasit punctul slab al acestui bat.Segmentul de varf se mufeaza pe segmentul de baza pe o portiune de aprox. 5 cm,desi armatura de imbinare(mufa) a segmentului de varf este de doar 2 cm.Deci 3 cm din segmentul de baza se duc mult mai in sus de mufa care intareste imbinarea si capatul segmentului de baza ajunge exact in locul in care a pocnit segmentul schimbat.Nu ar fi normal ca segmentul de baza,care intra in cel de varf,sa se opreasca in mufa care,cred eu e facuta sa protejeze segmentul de varf?In cazul meu,marginea segmentului de baza,care e destul de taioasa,face presiune exact pe peretele neprotejat al segmentului de varf.Nu stiu daca m-am facut inteles...daca da,orice sfat e binevenit.Mersi.

-
Michael
- Moderator

- Mesaje: 4177
- Membru din: 28 Iun 2004, 05:25
- Localitate: Timisoara
Mesaj
de Michael » 10 Aug 2005, 01:04
Dady scrie:Michael, sa fi atent sa mufeze fara sa faca vibratie in mufa.In caz ca se simte aceasta vibratie, atunci partea din cotor care intra in mufa virfului trebuie ingrosata f atent cu putina rasina epoxi spre partea dinspre vitf. Apoi slefuita cu atentie din aproape in aproape pina ce mufarea se face complet si nu se mai simte acea vibratie straina vergii. Sper sa nu ai nevoie.
Dady
Cred ca voi pune in aplicare sfatul lui Dady,mufarea se face cam lejer(toleranta intre diamentre) si prea adanc.Am un adeziv,Loctite Hysol ii zice,bicomponent din care rezulta o rasina ca si sticla aproape pe care o voi slefui pana cele 2 segmente se mufeaza corect ca diametru si adancime.Sper sa-mi reuseasca.

-
gabor
- senior

- Mesaje: 311
- Membru din: 03 Mai 2004, 08:49
Mesaj
de gabor » 10 Aug 2005, 11:56
toate lansetele cu muflare inversa (varful peste baza) au matisajul de pe segmentul de varf mai scurt decat lungimea imbinarii. matisajul e facut ca sa nu pocneasca buza orificiului.
s-ar putea ca solutia sa fie fix invers. mai slefuieste varful segmentului de baza astfel incat sa intre mai mult.
-
Michael
- Moderator

- Mesaje: 4177
- Membru din: 28 Iun 2004, 05:25
- Localitate: Timisoara
Mesaj
de Michael » 10 Aug 2005, 11:59
Mie mi se pare ca si asa intra prea mult si ceea ce este mai important,muchia segmentului de baza este prea taioasa si ajunge sa se tensioneze pe peretele subtire al segmentului de varf.Macar daca ar fi putin conica bucata segmentului de baza care se mufeaza in cel de varf.
-
gabor
- senior

- Mesaje: 311
- Membru din: 03 Mai 2004, 08:49
Mesaj
de gabor » 10 Aug 2005, 17:00
cam asta ziceam si eu, sa incearci sa o faci conica. sau mai bine zis, mai conica. o oarecare conicitate tot trebuie sa aiba.
ideea e ca suprafata de contact dintre segmentul de baza si interiorul segmentului de varf sa fie suficient de mare. pana la un punct forta de indoire se distribuie pe toata suprafata catre segmentul inferior.
mai e o solutie: vezi cam pe unde ajunge segmentul interior si matiseaza zona.
-
gabor
- senior

- Mesaje: 311
- Membru din: 03 Mai 2004, 08:49
Mesaj
de gabor » 10 Aug 2005, 17:02
Segmentul de varf se mufeaza pe segmentul de baza pe o portiune de aprox. 5 cm
5 cm nu e mult.
-
Michael
- Moderator

- Mesaje: 4177
- Membru din: 28 Iun 2004, 05:25
- Localitate: Timisoara
Mesaj
de Michael » 10 Aug 2005, 17:08
Si cum sa fac conic capatul segmentului de baza?Slefuind?Daca segmentul de baza nu e plin si belesc peretele lui?Cu ce sa matisez locul unde ajunge capatul segmentului de baza?
-
gabor
- senior

- Mesaje: 311
- Membru din: 03 Mai 2004, 08:49
Mesaj
de gabor » 10 Aug 2005, 17:20
pai un timp slefuiesti doar din rasina de deasupra. e un risc in toate astea.
segmentul de baza nu cred ca e plin oricum.
pentru matisaj poti folosi fir textil si acoperi cu rasina.
am mai vazut la magazinul din balcescu lansete lasate la reparat. poate poti sa discuti cu cei de acolo.
-
Michael
- Moderator

- Mesaje: 4177
- Membru din: 28 Iun 2004, 05:25
- Localitate: Timisoara
Mesaj
de Michael » 10 Aug 2005, 17:22
OK,mersi Gabor pentru sfaturi.

-
Jean Scurtu
Mesaj
de Jean Scurtu » 10 Aug 2005, 18:39
Michael,
Gabor are dreptate 5cm. lungimea de imbinare a tronsoanelor nu e mare.
Poti rezolva problema cel putin temporar mai usor infasurand varful tronsonuli de baza cu un pic de banda tip scotch pana se potriveste perfect in imbinare.
Am a avut o problema asemanatoare cu batul facut de mine pe blank ALL STAR TITANIUM DE 9' si W5 (cu care pescuiesc cel mai mult) deorece dorind sa fie mai lung i-am adaugat un tronson HELIUM KISTLER ce avea conicitatea diferita de ALL STAR.
Am infasurat pe varful tronsonului HELIUM un pic de banda scotch si am rezolvat problema,care initial fiind rezolvare de moment,a ajuns definitiva deoarece nu am mai folosit epoxy cum doream initial pt .a rezolva conicitatea necesara.
Si de cca. 3ani nu am avut probleme cu aceasta rezolvare.
Folosind banda scotch poti sa realizezi si sa masori cat e ingrosarea necesara,iar daca doresti sa folosesti un epoxy slefuibil ai reperul necesar.
Nu slefui in nici un caz tronsonul de baza( acesta fiind cu siguranta tubular )deoarece ii vei slabii rezistenta.Nu folosii nici un fel de ata pe care o matisezi,deoarece nu e nevoie.
Daca folosesti epoxy pana acesta se intareste va trebui sa rotesti tronsonul in plan orizontal pana se intareste ca sa nu se adune din cauza gravitatiei mai mult in partea de jos.
Slefuirea epoxy-ului dupa ce s-a intarit trebuie facuta ,incet incet ,cu mare grija cu un smirghel fin,comparand grosimea la varf cu cea determinata cu banda scotch si proband mereu imbinand tronsoanele si rotind tronsonul de baza ca sa vezi unde freaca fiind mai gros si determinand astfel unde mai e nevoie sa slefuiesti.
Spor la treaba,
Jean Scurtu