Barci pneumatice. Un ghid pe scurt.
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Vesta e buna, dar daca ajungi sub barja nu foloseste moatre lucru, poate doar sa te recupereze usor...
Un minimim de echipament obligatoriu ar fi:
*Vesta de salvare (sa existe la bord si sa fie usor accesibila). Cum zicea Poppy, daca esti in soare si dai la peste pe o balta in mizul verii, ancorat... nu e necesara, dar daca mergi pe conditii de vant, furtuna, curenti puternici, etc atunci e super necesara.
*Un fluier, sau o goarna cu aer comprimat. Ca mijloc de avertizare sonora.
*O ancora cu cel putin 15 metri de sfoara - tragedia de mai sus ar fi fost evitata cu o ancora.
*Alternativ la ancora, daca ambarcatiunea permite, o vasla sau pereche de vasle, cu conditia sa poate fi folosite eficient la propulsie.
*O lanterna suficient de puternica, pentru semnalizare si/sau orientare in caz ca te prinde noaptea pe apa accidental.
*O busola pentru orientare pe timp de ceatza.
*Un recipient pentru scos apa din barca (cele de mai sus pot fi pastrate acest recipient).
Omul ala care s-a inecat incerca panicat sa porneasca motorul in timp ce era luat de curent. Motorul fiind IN VITEZA!! Nu avea nici un mijloc sa opreasca barca, chestie de bun simtz, nici un mijloc de avertizare sonora si in plus nu isi cunostea echipamentul, comportamentul si starea tehnica a acestuia. A murit din neglijentza.
Si nu in ultimul rand, daca mergeti pe ape circulate, trebuie cunostinte minime despre prioritate, balize, si semnale.
Un minimim de echipament obligatoriu ar fi:
*Vesta de salvare (sa existe la bord si sa fie usor accesibila). Cum zicea Poppy, daca esti in soare si dai la peste pe o balta in mizul verii, ancorat... nu e necesara, dar daca mergi pe conditii de vant, furtuna, curenti puternici, etc atunci e super necesara.
*Un fluier, sau o goarna cu aer comprimat. Ca mijloc de avertizare sonora.
*O ancora cu cel putin 15 metri de sfoara - tragedia de mai sus ar fi fost evitata cu o ancora.
*Alternativ la ancora, daca ambarcatiunea permite, o vasla sau pereche de vasle, cu conditia sa poate fi folosite eficient la propulsie.
*O lanterna suficient de puternica, pentru semnalizare si/sau orientare in caz ca te prinde noaptea pe apa accidental.
*O busola pentru orientare pe timp de ceatza.
*Un recipient pentru scos apa din barca (cele de mai sus pot fi pastrate acest recipient).
Omul ala care s-a inecat incerca panicat sa porneasca motorul in timp ce era luat de curent. Motorul fiind IN VITEZA!! Nu avea nici un mijloc sa opreasca barca, chestie de bun simtz, nici un mijloc de avertizare sonora si in plus nu isi cunostea echipamentul, comportamentul si starea tehnica a acestuia. A murit din neglijentza.
Si nu in ultimul rand, daca mergeti pe ape circulate, trebuie cunostinte minime despre prioritate, balize, si semnale.
Un sfat bun e un sfat bun, chiar daca e neplacut.
-
- veteran
- Mesaje: 1221
- Membru din: 20 Ian 2011, 22:45
- Localitate: bucuresti localitate înfrăţită cu Cernobîl
Vesta de salvare este sfinta,nu stii niciodata cit e de buna decit cind ai nevoie de ea,iar situatiile cind e necesara apar fulgerator.In Delta vei intilni multe situatii cind vei fi surprins de aparitiile idiotilor in mare viteza si nici pe Dunare cind trece catamaranul sau rapida de Crisan nu o sa-ti fie prea cald,asa ca un pic de siguranta in plus nu conteaza.Pe linga inventarul de mai sus trebuie sa ai la indemina si un cutit,pt a taia funia ancorei in caz de nevoie,sa fie cizma motorului in pozitie de basculare,indiferent daca esti in mars sau in stationare,iar cind esti ancorat motorul nu trebuie sa fie in viteza,pt o decolare rapida,bautura fiind un tovaras de nadejde in a gasi cararea spre vesnicele plaiuri ale pescuitului.
- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
Mai categoric poate ca niciodata, recomand celor interesati de-o ambarcatiune gonflabila echipata cu motor ,,cuplul" BARACUDA 2,7 + MERCURY 6 HP .
De ceva vreme le ,,exploatez" pe Dunare , insa proba de foc au trecut-o weekend-ul trecut cand am calatorit de la Nufaru - Mila 23 si retur ( pe ruta Nufaru - Partizani - ....... - Gorgova - Sontea - Mila 23 ).
La ducere , fireste ajutat de curent , am facut 1h 25 min , cu un consum de 3 l benzina ,
La intoarcere , contra curentului la care s-a adaugat si vant din fata , 1 h si 50 min , cu un consum de 4,2 l benzina .
Ca incarcatura - 70 kg ale mele , motorul in sine - 27 kg , 10 l benzina , si aproximativ 25 kg de bagaje ( la care se adauga 10 kg de peste la plecare ).
Baracuda si-a aratat fara putinta de tagada stabilitatea pe apa ( in mod special in siajul marilor ambarcatiuni intalnite ) , capacitatea impresionanta de glisaj , iar pe perioada sederii in Mila , robustetea in fata cioatelor intalnite pe canale sau la tragerile la mal .
.................................................................
Inca odata , pe clasa respectiva de gabarit/putere/pret , recomand ,,cuplul" in mod absolut categoric .
De ceva vreme le ,,exploatez" pe Dunare , insa proba de foc au trecut-o weekend-ul trecut cand am calatorit de la Nufaru - Mila 23 si retur ( pe ruta Nufaru - Partizani - ....... - Gorgova - Sontea - Mila 23 ).
La ducere , fireste ajutat de curent , am facut 1h 25 min , cu un consum de 3 l benzina ,
La intoarcere , contra curentului la care s-a adaugat si vant din fata , 1 h si 50 min , cu un consum de 4,2 l benzina .
Ca incarcatura - 70 kg ale mele , motorul in sine - 27 kg , 10 l benzina , si aproximativ 25 kg de bagaje ( la care se adauga 10 kg de peste la plecare ).
Baracuda si-a aratat fara putinta de tagada stabilitatea pe apa ( in mod special in siajul marilor ambarcatiuni intalnite ) , capacitatea impresionanta de glisaj , iar pe perioada sederii in Mila , robustetea in fata cioatelor intalnite pe canale sau la tragerile la mal .
.................................................................
Inca odata , pe clasa respectiva de gabarit/putere/pret , recomand ,,cuplul" in mod absolut categoric .
Thumbs up pt Pictorul.
O combinatie excelenta. Preferinta mea este pentru o barca un pic mai lunga (catre 3 m), dar ce prefer eu nu inseamna nimic in contextul acesta. Barca e perfect adecvata pescuitului. O barca atat de mica si care sa iti asigure sigutanta pe un rau ca Dunarea e ceva ce numai pneumaticele pot. In plus ma incanta intrarea cu cu usurinta in regim de glisare.
Am iesit si eu de cateva ori cu Concorde-ul meu
Saturn Ka-boat. Merge la 22 km/h cu un motor de 2.5CP (glisaj!!), si tot cu atat cu 8 CP. Un glisaj asemanator cu placuile de windsurf, dar din cauza lilsei chilei asa e maximum ce poate obtine. Dpdv manevrabilitate lipsa chilei nu e o problema pentru ca are patru derivoare si e suficient de ingusta sa traca bine prin valuri. E super usoara. Merge superb la vasle, dar acomodarea lasa de doritTrebuie insa sa ma gandesc la confectionarea unui scaun din spuma, pentru ca bancutele nu sunt adecvate: cea din spate e prea aproape de motor pentru condus, iar cea din mijloc prea departe de motor. Cea dinspra varf nu poate fi folosinta pentru vaslit pentru ca te lovesti cu vaslele in genunchi. Un scaunel jos, de 10 cm inaltime, care sa stea pe fundul barcii si sa poata fi mutat cu usurinta este imperios necesar.
O combinatie excelenta. Preferinta mea este pentru o barca un pic mai lunga (catre 3 m), dar ce prefer eu nu inseamna nimic in contextul acesta. Barca e perfect adecvata pescuitului. O barca atat de mica si care sa iti asigure sigutanta pe un rau ca Dunarea e ceva ce numai pneumaticele pot. In plus ma incanta intrarea cu cu usurinta in regim de glisare.
Am iesit si eu de cateva ori cu Concorde-ul meu

Un sfat bun e un sfat bun, chiar daca e neplacut.
- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
Am sesizat si eu asta . O caracteristica a pneumaticelor este faptul ca odata atins glisajul lucrurile se schimba fata de orice alt tip de ambarcatiuni ( la care intervin greutatea , forma chilei , pescajul , etc ) . Unei pneumatice , extrem de sensibila ( totusi ) la incarcatura , numarul de cai ai unui motor compenseaza cu greutatea acestuia in sine , iar de la 2 la 4 T vorbim despre o diferenta de cateva kilograme bune ( sa nu uitam ca motorul ,, atarna " pe spate , exact in punctul care , supra incarcata barca fiind , poate impiedica glisajul ! ) .mihaif99 scrie: Saturn Ka-boat. Merge la 22 km/h cu un motor de 2.5CP (glisaj!!), si tot cu atat cu 8 CP.
Odata atins glisajul ( mai repede sau mai greu - in functie de motor ) barca aproape nu mai opune rezistenta inaintarii pe apa . Ca sa spun altfel , pentru cei incepatori sau neinitiati , - ALUNECA pe suprafata . Cu 4 , 5 , 6 sau mai multi HP .
Un alt amanunt pe care l-am sesizat in timp este faptul ca pe ,, cuplul " respectiv am testat trei tipuri de elice , cu diferite pale . De viteza , asa zis ,, normale " , si de tractiune . Nu exista diferenta de viteza .
Si daca vb despre viteza - maximum dezvoltat cu barcuta mea a fost de ..... 28 km /h ( !!! ) - in regim ,, blana "- pe statatoare , hula zero , vant zero . Ori , ca sa nu uzez motorul , odata atins glisajul intotdeauna am redus turatia undeva la aprox 75 % . Diferenta de viteza aproape insesizabila si-am pastrat glisajul fara probleme .
Dpmdv chila are importanta majora in pastrarea directiei si a stabilitatii pe valuri perpendiculare directiei de mars . As spune ca pe rauri ( Si-n mod cu totul special pe rutele marilor ambarcatiuni ) este ..... nenegociabil !!!
.........................................................
Un mic ,, artificiu " la care recurg multi dar pe care-l consider extrem de periculos este mutarea centrului de greutate pe prova . Vine din nevoia de-a ajuta barca sa gliseze ( aici spun ca un cuplu - barca + motor - daca nu gliseaza lejer , fara eforturi , este un cuplu defectuos . Imperfect ) si se recurge adesea la prelungiri de manse , la pozitii ,, imposibile" si incomode cu afectarea musculaturii sau chiar cu afectarea campului vizual ( in fine ! ) . Dar nu asta e problema , ci momentul , maniera si viteza cu care ambarcatiunea se ,, zmulge " din apa pentru a se ,, supune " glisajului :
- Daca asta se intampla in mod cursiv-elegant e ok .
- Daca barcagiul ,, lucreaza " odata cu barca , daca schimba centrul de greutate in mod inspirat odata cu asezarea barcii , iarasi e ok .
- Dar daca-i ,, scapa " momentul de transfer de la o pozitie la alta si se bucura prematur , barca ( in anumite situatii - apa , hula , vant , incarcatura , etc ) se va infige brusc cu prova-n apa ducand inevitabil la rasturnare ( am intalnit cateva situatii concrete , ba am si trecut prin asa ceva la ,, inceputuri " . N-am rasturnat barca , ci doar parte din bagaje !


....................................................
Am spus-o , o spun , si-am sa repet la nesfarsit :
Cine intentioneaza sa-si confere un cuplu - barca + motor - are doua variante :
- Ori le ia ( si le probeaza , implicit ) pe ambele odata ,
- Ori isi alege barca ( pret , gabarit , clasa , etc ) si odata cu barca in posesie cauta motorul . Probele vor fi facute obligatoriu pe apa , motorul pe barca respectiva , iar langa barcagiu o incarcatura de aprox 40 kg . Daca merge ,, glont " ...... banu' jos , fata la usa , si hai la peste !

Problema se pune la transport, cand vine vorba de chila rigida sau gonflabila.dumi_id scrie:Dar nu este mai simplu alegerea unei barci cu chila din aluminiu daca aceasta nu este mult mai scumpa fata de una cu chila gonflabila? Conteaza tipul de "podina"?
Preferabila e podina din aluminiu, pentru ca e mai usoara.
Nici o fapta buna nu ramane nepedepsita.
- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
Conteaza enorm . Personal prefer detasat chila gonflabila . Din mai multe considerente :dumi_id scrie:Dar nu este mai simplu alegerea unei barci cu chila din aluminiu daca aceasta nu este mult mai scumpa fata de una cu chila gonflabila? Conteaza tipul de "podina"?
- Cum spune Adrian , primul ar fi transportul .
- Forma interioara a acesteia va fi total incomoda . Greu chiar si-un scaun de asezat .
- Lasa de dorit imbinarile dintre chila si baloane ( in timp si la socuri )
- In situatia lovirii unui mic obstacol nu este maleabila ca cea gonflabila .
- Ca si cea de fibra este o chila ,,galagioasa" . Orice mic obiect scapat pe sup. acesteia ( chiar si-un jig ) rezoneaza deranjant , etc .
Fireste , vorbim despre gonflabile . In situatia unei barcute integral de fibra sau de aluminiu toate aceste dezavantaje palesc in fata lipsei baloanelor , respectiv a spatiului interior castigat .
Interesanta discutia despre cuplul barca-motor.Ar fi ideal ca barca si motorul sa poata fi probate inainte de cumparare ,dar barci pentru teste nu au decat firmele mari(ex.Grabner).Fiind incepator in domeniu, o sa postez doua filmulete cu barca mea:rib 270,chila aluminiu,29kg, usor de transportat pe barele transversale, o manevrez singur; motor 10cp, 38kg; eu 95kg, altele~20kg.Cred ca filmele ar fi o varianta convingatoare pentru interesati.Pentru ca barca sa intre in planaj trebuie sa la greutatea spre prova, ma gandeam daca un hidrofoil ar imbunatati performantele.Astept parerile voastre. Clic pe poze


