Sant pe galet rotativ
Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
Michael, nu stiu daca ar putea sa fie din alta parte, dar de obicei cind aparae intempestiv acest ciriut, sint 2 motive, unul este faptul ca poate atinge lateral, deci sa existe un contact direct intre galet si capetele de protectie si al doilea motiv este faptul ca s-at putea sa se fi creat un interstitiu mai mare si sa fi aparut un interstitiu intre ax si camasa inferioara a rulmentului si astfel rulmentul sa aiba defapt 2 miscari, una data de bile si ala fata de ax. Acest lucru se poate gasii destul de frecvent si am gasit si ax modificat din acest motiv in sensul ca era uzat deja conic. Si asta pt ca rulmentul e facut din material cementat iar axul este din material moale. In ambele cazuri se poate remedia.
tocmai de asta am zis ca se poate gresa cu o vaselina de calitate tot acel ansamblu,reduce frictiunile existente.
Michael va recomanda Regulamentul forumului
Eu totusi cred ca ar trebuii in primul rind masurat axul din aproape in aproape cu micrometrul si vazut daca nu cunva au aparut uzuri si axul e conicizat, si vazut daca galetul fuge nepermis de mult in una din ditectii. In caz ca este vorba de toleranta prea mare intre ax xi camasa rulmentului aceasta se poate elimina prin introducerea unui bailagar. In caz ca fuge galetul, atunci se pot baga 2 saibi corectoare din tabla subtire din lame de ras sau ceva similar si deformate in prealabil gen saibe grober in asa fel incit acestea sa dirijeze dupa montarea lor lateral de galet deci sa dirijeze miscarea galetului numai pe centru(atentie la sensul de rotire al galetului si directia de deformare a saibilor care dupa ce sint facute se taie radial pina la gaura si se deformeaza ca si saibile grober, zic atentie sa nu fie deformate invers sensului de rotire ca astfel se pot comporta ca si un cutit razuitor care va strica galetul, trebuie deformate in sensul de rotire al galetului.)