Pro si contra AGVPS Romania

Lista de discutii libera, pe teme de pescuit la rapitori sau aspecte colaterale.

Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori

Scrie răspuns
adrian ionascu
senior
senior
Mesaje: 338
Membru din: 14 Iun 2005, 13:54
Localitate: Bucuresti

Mesaj de adrian ionascu » 31 Aug 2006, 12:57

flydb scrie: @ adrian ionascu

Si in ce va consta Adriane administrarea prin intermediul asociatiilor?Ce diferente vor fi fata de situatia actuala? O asociatie va administra toate apele naturale dintr-un judet? Sau se va face administrare pe tronsoane. Vedeti ce ordine mai concepeti. Nu trebuie sa uitam ca 2006 a fost un an pierdut din punctul de vedere al reorganizarii pescuitului sportiv. In afara de chestia cu spargerea monopolului AGVPS nu aveti cu ce sa va laudati.
administrarea prin intermediul asociatiilor consta in incheierea unui contract intre administrator (ANPA) si asociatie prin care aceasta primeste o serie de drepturi si obligatii. marea problema este cu privire la posibilitatea organismelor statului de a controla si sanctiona nerespectarea acestor obligatii. din pacate in forma actualade organizare inspectorii piscicoli nu sunt capabili sa faca acest lucru. aici trebuie lucrat ca in momentul in care statul deleaga niste responsabilitati sa se asigure ca ele sunt respectate, in caz contrar contractul putand fi suspendat pe anumite perioade sau anulat.
pe de alta parte trebuie sparta structura judeteana, comunista a unor astfel de asociatii, care n-are nici o legatura cu realitatea.
in forma propusa de mine, in urma discutiilor cu sefii directi, asociatiile ar urma sa solicite un numar de tronsoane de ape, nu neaparat din judetul de resedinta, ci si din judete invecinate si sa faca dovada faptului ca au unu numar suficient de persoane care fac paza (angajati sau voluntari) pentru aceste ape. se va putea chiar calcula un numar minim de persoane per hectar de apa statatoare, respectiv km de rau, functie si de latimea acestuia. lucrurile se complica intotdeauna cand dispare un monopol, pentru ca atunci cand este monopol regulile sunt clare, impuse si nu exista alternativa. nu trebuie uitat ca o situatie de tranzitie in pescuitul sportiv nu se va rezolva imediat. nu are cum. trebuie inteles ca se schimba o situatie statica, care functiona de zeci de ani cu un sistem nou, care se autoregleaza pe parcurs. este o situatie identica cu cea de la nivelul tarii. cine si-a imaginat ca imediat dupa 1990 lucrurile se vor aseza pe un fagas normal de dezvoltare s-a inselat. pentru ca nu se schimba doar institutii si reguli, trebuie sa se schimbe si mentalitati si sa se refaca scara de valori normala.
un fost dizident polonez (Tadeusz Mazowiecki daca nu ma insel) a descris plastic situatia: "este simplu sa faci omleta din oua, dar infinit mai greu sa refaci ouale dintr-o omleta."

flydb scrie: A mai iesit acum pe piata ordinul cu pescuitul comercial in apele naturale. Nu pot sa spun decat RUSINE celor care l-au conceput. Poate ca si ordinul privind pescuitul sportiv la care spui ca lucrezi o sa iasa la fel de fain.
Pe de alta parte inteleg ca s-a renuntat la ideea unei noi legi a pescuitului. Daca s-a renuntat NU INTELEG DE CE NU RAMAN IN VIGOARE ORDINELE 1133 SI 1134? Cel putin in varianta asta exista posibilitatea ca prin cumpararea vignetei sa poti pescui oriunde in tara. Nu inteleg ce se urmareste. Sau poate chiar nu se urmareste nimic si este un haos total in mintea celor care au putere de decizie.
ordinul privind pescuitul comercial reflecta pozitia oficialilor ANPA. la momentul actual ar trebui actionat de catre pescarii sportivii pentru scoaterea din zonele unde se poate practica pescuitul comercial a Prutului si a lacurilor de acumulare. Dar nu va fi usor de loc.
nu pot sa stiu exact cum o sa iasa varianta finala a noului ordin de pescuit sportiv. Eu am oferit o varianta pe baza unui cadru stabilit de sefi. Eu pot sa propun 10 variante, dar raman simple exercitii. trebuie sa tin cont de opinia celor care decid. Ei stabilesc limitele. pe aceasta varianta se va mai lucra.
nu s-a renuntat la noua lege. Doar ca odata cu propunerea ei se propune si legislatia secundara : ordine privind pescuitul industrial si sportiv. Ordinele 1133 si 1134 raman valabile pana apar alte ordine care sa le inlocuiasca.
Mie mi se pare imoral ca statul sa lase pe umerii asociatiilor mare parte din obligatiile ce ii revin (pentru ca asta se urmareste) dar in acelasi timp sa nu le asigure posibilitatea sa se achite de aceste obligatii.
Daca statul primeste banii din eliberarea unei viniete care permite accesul pe apele naturale din intreaga tara asociatiile care se ocupa de aceste ape ce primesc ? doar obligatii ?
Marea majoritate a pescarilor nu vor responsabilitati, vor doar sa pescuiasca cu un permis national in toata tara.
Insa cine sa se ocupe de ape? astfel incat situatia trista din prezent sa se imbunatateasca.
Statul fuge de aceste responsabilitati si le paseaza asociatiilor. Iar acestea trebuie sa aiba pentru ce sa lucreze.
Pe termen scurt o vinieta ar multumi toti pescarii dar pe termen mediu si lung trebuie sa ne gandim cum sa refacem apele naturale. Daca ne facem ca ploua: pescarii au vinieta, statul paseaza obligatiile asociatiilor iar acestea se fac ca fac paza si refacere nu se vor schimba multe si ne vom fura in continuare caciula singuri.
Inteleg ca marea majoritate a pescarilor vor ca statul sa se ocupe de tot si ei doar sa plateasca, daca se poate cat mai putin, si sa pescuiasca peste tot. Cam cum era in perioada comunista.
Insa guvernantii fug de aceste responsabilitati si le paseaza asociatiilor. varianta de gestionare prin asociatii este alegerea celor care decid in institutii si nu vad cine ii poate face sa-si schimbe opinia, atata timp cat atat vechii cat si actualii guvernanti merg pe acelasi sistem.

flydb scrie: Eu vedeam foarte simplu rezolvarea problemelor:
1. - un permis unic valabil pe toate apele naturale cu un pret mai mult simbolic
2. - asociatiile sa poata lua in concesiune prin licitatie un numar limitat de luciuri de apa si pentru a putea pescui in acestea sa se perceapa taxe suplimentare de la posesorii de permise de pescuit( vezi situatia din Slovacia)
Dar daca ministrul nu vrea sa aplece urechea si la doleantele pescarilor sportivi n-are decat. Probabil ca si 2007 va fi un an al actiunilor in instanta ,deci un an pierdut.
Cum ramane cu obligativitatea asocierii? Sa inteleg ca ramane ca si pana acum? Inseamna ca singura noastra sansa este tot o actiune in instanta impotrivac ministerului prin care sa se ridice exceptia de neconstitutionalitate a actualei legi a pescuitului.
Cum ramane cu Romsilva ? Va mai putea sa elibereze permise sau toate apele de munte vor trece la asociatii? VIN VREMURI GRELE, asta este concluzia mea.
Pentru refacerea apelor si pentru paza va fi nevoie de bani. Cine da banii astia? Doar pescarii. Statul nu numai ca nu finanteaza dar are pretentia sa primeasca o parte din banii rezultati din permise, bani care ajung la bugetul de stat.
Din cate observ statul va avea interesul sa delege administrarea unui numar cat mai mare de ape catre asociatii. Cele ramase necontractate vor fi gestionate probabil de ANPA, dar vor fi probabil cele mai slabe ape si prost gestionate. Sansa pentru ape bune, in acest sistem de gestionare, este ca ele sa fie administrate de asociatii viabile.
Nu stiu ce se va intampla cu Romsilva, nu stiu daca se va mai ocupa de pescuit. Noul proiect de cod silvic nu spune nimic despre pescuit.
Obligativitatea asocierii nu va mai exista dar daca majoritatea apelor naturale sunt la asociatii pescarii nu prea vor avea de ales.
Propunerea in ordinul de pescuit sportiv este pentru un permis de pescuit individual si timbre, cu o valabilitate anuala sau decadala, pt diferite categorii de ape: munte, colinare si de ses, delta. Timbrele vor fi vandute pescarilor de asociatii.
Cu permisul de pescuit nu se poate pescui nicaieri, el doar certifica statutul de pescar. Eu am propus un timbru pentru pescuitul in mare si pe Dunare (cu exceptia ARBDD), care sa fie disponibil la un pret redus la oficiile postale, pentru ca oricum in Dunare si pe mare asociatiile de pescari nu pazesc si nu populeaza, paza o face politia de frontiera.
Toata lumea trebuie sa se astepte ca multe din legi sau ordine de ministru sa fie atacate in instanta, pentru ca afecteaza interesele unora. Asta e lumea reala, asa se intampla si in alte tari.
Nu stiu daca vin vremuri grele dar oricum vor fi mai complicate. In comunism totul e mai simplu, nu si mai bun pentru oameni. Unii decideau si altii se supuneau. In capitalism se cere responsabilitate, initiativa, exista concurenta, intotdeauna cineva trebuie sa plateasca pentru orice serviciu. Nimic nu este pe gratis.
Repet, e o incercare de remodelare a gestionarii pescuitului sportiv, care pana acum s-a bazat pe un sistem osificat. Remodelare care se face pe baza unui cadru stabilit initial. Se va imbunatati pe parcurs. Raportat la realitati. Vazand si facand. Si e interesul pescarilor sa se implice in acest proiect. Cu cat se vor implica mai organizat vor avea mai multe sanse sa fie auziti si ascultati.
I thought I saw a light at the end of the tunnel, but it was just someone with a torch bringing me more bloody work !

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4638
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de adiwolf » 31 Aug 2006, 23:51

adrian ionascu scrie: Asta e lumea reala, asa se intampla si in alte tari.
Nu stiu daca vin vremuri grele dar oricum vor fi mai complicate. In comunism totul e mai simplu, nu si mai bun pentru oameni. Unii decideau si altii se supuneau. In capitalism se cere responsabilitate, initiativa, exista concurenta, intotdeauna cineva trebuie sa plateasca pentru orice serviciu. Nimic nu este pe gratis.
Repet, e o incercare de remodelare a gestionarii pescuitului sportiv, care pana acum s-a bazat pe un sistem osificat. Remodelare care se face pe baza unui cadru stabilit initial. Se va imbunatati pe parcurs. Raportat la realitati. Vazand si facand. Si e interesul pescarilor sa se implice in acest proiect. Cu cat se vor implica mai organizat vor avea mai multe sanse sa fie auziti si ascultati.
vremurile sunt grele,iar cei ce ne guverneaza sau au cat de cat o functie de conducere in structurile statului,au grija sa le complice la maxim.
nu stiu de ce se tot bate moneda pe ramasitele comuniste,pe faptul ca pescarii cer ceva gratis :shock: sau pe faptul ca vezi doamne ni se face un mare serviciu ca primim drept de pescuit pe apele tarii.(o aberatie din punctul meu de vedere).
apropo, unde a-ti vazut domnule ionascu ca pescarii cer ceva gratis?
nu vor nimic altceva decat ca pentru banii care ii platesc pt pescuit sa si primeasca ceva in schimb.(doar suntem in capitalism,nu?)
spuneti ca se incearca remodelarea gestionarii pescuitului?si treaba asta se va face din mers raportindu-se la realitatile schimbatoare din romania?
ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ce mai gogorita!
tare imi este teama ca se v-a ajunge cam in aceasi situatie in care este invatamaintul azi in romania,adica PRAF.
si pe asta au incercat sa-l schimbe din mers si sa-l adapteze dupa modelele straine si uite unde am ajuns azi :!:
cert este ca la nivel de conducere inca nu se stie ce se vrea in domeniul pescuitului(si nu numai) si atunci se incearca diverse variante,insa atunci cand se v-a ajunge la un final multumitor pt majoritatea in ceea ce priveste legislatia,nu o sa mai fie nimic de gestionat si implicit de pescuit in tara asta.

adrian ionascu
senior
senior
Mesaje: 338
Membru din: 14 Iun 2005, 13:54
Localitate: Bucuresti

Mesaj de adrian ionascu » 01 Sep 2006, 08:59

cum crezi ca se poate rezolva altfel?
ai impresia ca exista vreun vrajitor care sa scoata din palarie solutia ideala, care rezolva din start toate problemele?
trebuie practic refacut de la zero un sistem functional, care sa tina cont de realitati. este inerent sa apara disfunctionalitati si probleme.
opinia mea este ca trebuie tinut cont de experienta altor tari dar si de realitatile de la noi, astfel incat sa iasa ceva viabil. care se corecteaza pe parcurs, tinand cont de rezultate. nu se poate prelua automat modelul altor tari, pentru ca exista diferente de legislatie si nu numai.
in teorie totul este frumos. in practica insa apar probleme neprevazute.
mi s-a cerut sa fac proiectul unui ordin pentru pescuit sportiv. am explicat ca exista 2 variante cadru diferite de gestionare, una in care gestioneaza direct statul, alta in care se gestioneaza prin intermediul asociatiilor. ambele sunt legale, functionale si au avantajele si dezavantajele lor. cei care au putere de decizie aleg modul de gestionare. ei au ales a doua varianta. pe baza ei de lucreaza acum la o varianta de ordin.
obiectivele sunt clare: drept de acces la resurse pentru oricine este interesat si respecta reglementarile legale, impiedicarea refacerii monopolului privat pe resursele naturale, colectarea de bani la buget pentru accesul la aceste resurse, respectarea legislatiei, gestionarea durabila a resursei.
I thought I saw a light at the end of the tunnel, but it was just someone with a torch bringing me more bloody work !

flydb
veteran
veteran
Mesaje: 615
Membru din: 13 Mar 2005, 14:43
Localitate: Targoviste

Mesaj de flydb » 01 Sep 2006, 09:32

@ adrian ionascu
Eu sunt convins ca esti de buna credinta si ca vrei ca lucrurile sa se miste in directia buna.

S-o luam pe rand:

1. - Inteleg de la tine ca proiectul de ordin la care lucrezi impreuna cu proiectul de ordin privind pescuitul comercial se constituie in legislatia secundara in cazul in care se va aproba in parlament noua lege a pescuitului. Daca este asa , de ce in proiectul de ordin privind pescuitul comercial este invocata legea 192/2001 cu modificarile si completarile ulterioare si nu este invocata noua lege a pescuitului?

2. - Cred ca unul dintre sefii directi la care faci referire este Gigi Stefan. As vrea sa-i transmiti, daca se poate, ca ne-am cam saturat de nehotararea lui.

3. - Inteleg ca fiecare asociatie va avea timbrele ei . Chiar crezi ca este posibil ca toate apele naturale sa fie luate in concesiune de asociatii de pescari? Eu nu cred. Vor ramane in mod sigur o sumedenie de rauri si parauri care nu vor putea fi concesionate. In aceste conditii este mult mai bine sa emita ANPA - ul permisul de pescuit si timbrul care sa iti dea drept de pescuit in toate apele naturale neconcesionate, ramanand ca modalitatea de taxare pentru apele concesionate sa fie stabilita de fiecare asociatie in parte. Mi se pare absurd sa obligi asociatiile sa emita diverse tipuri de timbre pe cata vreme ar fi suficienta chitanta de incasare a sumei datorate pentru perioada de timp cat vrei sa pescuiesti in apele administrate de asociatia respectiva. Oricum chestiunea aceasta trebuie sa ramana la latitudinea asociatiilor.

4. - Pe mine ma ingrijoreaza criteriile de departajare intre asociatii care vor dori sa concesioneze aceleasi ape.Cum se va proceda? In alta ordine de idei este absolut natural ca vor apare asociatii noi la fel cum unele asociatii or sa dispara. Din aceasta cauza pledez tot pentru varianta in care ANPA este emitentul permisului si al timbrului valabil pe toate apele naturale neconcesionate. Este posibil ca o apa concesionata unei asociatii sa devina la un moment dat libera de sarcini. In varianta de ordin la care lucrezi ar insemna ca pana la concesionarea acesteia de catre o alta asociatie pe ea sa nu se mai poata pescui legal!

5. - Spui ca nu sti daca Romsilva se va mai ocupa de pescuit. Incearca sa lamuresti aceasta problema cu sefii directi si cu cei de la RNP. Convocati urgent mese rotunde si lamuriti aceasta problema . Acelasi lucru este valabil si pentru ARBDD. In proiectul de lege privind pescuitul si acvacultura nu se mai spune nimic de gestionari. Asa cum spuneai si tu in proiectul noului cod silvic nu se spune nimic de peste si pescuit. Pe de alta parte exista un proiect de lege la ministerul mediului prin care resursele acatice vii din Delta Dunarii nu vor mai fi administrate de ANPA ci, direct , de ARBDD . Daca nu reusiti sa armonizati aceste lucruri haosul va domni inca mult timp de-aici inainte indiferent cate proiecte de lege vor mai apare.

adrian ionascu
senior
senior
Mesaje: 338
Membru din: 14 Iun 2005, 13:54
Localitate: Bucuresti

Mesaj de adrian ionascu » 01 Sep 2006, 10:32

flydb scrie:@ adrian ionascu
Eu sunt convins ca esti de buna credinta si ca vrei ca lucrurile sa se miste in directia buna.

S-o luam pe rand:

1. - Inteleg de la tine ca proiectul de ordin la care lucrezi impreuna cu proiectul de ordin privind pescuitul comercial se constituie in legislatia secundara in cazul in care se va aproba in parlament noua lege a pescuitului. Daca este asa , de ce in proiectul de ordin privind pescuitul comercial este invocata legea 192/2001 cu modificarile si completarile ulterioare si nu este invocata noua lege a pescuitului?

nu poate fi invocat un proiect de lege ci doar legislatia in vigoare

2. - Cred ca unul dintre sefii directi la care faci referire este Gigi Stefan. As vrea sa-i transmiti, daca se poate, ca ne-am cam saturat de nehotararea lui.

:roll:

3. - Inteleg ca fiecare asociatie va avea timbrele ei . Chiar crezi ca este posibil ca toate apele naturale sa fie luate in concesiune de asociatii de pescari? Eu nu cred. Vor ramane in mod sigur o sumedenie de rauri si parauri care nu vor putea fi concesionate. In aceste conditii este mult mai bine sa emita ANPA - ul permisul de pescuit si timbrul care sa iti dea drept de pescuit in toate apele naturale neconcesionate, ramanand ca modalitatea de taxare pentru apele concesionate sa fie stabilita de fiecare asociatie in parte. Mi se pare absurd sa obligi asociatiile sa emita diverse tipuri de timbre pe cata vreme ar fi suficienta chitanta de incasare a sumei datorate pentru perioada de timp cat vrei sa pescuiesti in apele administrate de asociatia respectiva. Oricum chestiunea aceasta trebuie sa ramana la latitudinea asociatiilor.

nici eu nu cred ca vor fi preluate toate. pentru cele ramase in administrarea statului, ANPA va trebui sa emita timbre si sa stabileasca tarife.
ANPA va tipari permisele si timbrele pentru asociatii.
timbrele emise de ANPA sunt vandute de asociatii. la preturi stabilite de acestea, functie de calculele lor contabile si de numarul si marimea apelor administrate.


4. - Pe mine ma ingrijoreaza criteriile de departajare intre asociatii care vor dori sa concesioneze aceleasi ape.Cum se va proceda? In alta ordine de idei este absolut natural ca vor apare asociatii noi la fel cum unele asociatii or sa dispara. Din aceasta cauza pledez tot pentru varianta in care ANPA este emitentul permisului si al timbrului valabil pe toate apele naturale neconcesionate. Este posibil ca o apa concesionata unei asociatii sa devina la un moment dat libera de sarcini. In varianta de ordin la care lucrezi ar insemna ca pana la concesionarea acesteia de catre o alta asociatie pe ea sa nu se mai poata pescui legal!

atentie nu e vorba de concesionare. resursa este a statului si ramane a statului. este vorba de delegarea unor drepturi de administrare/gestionare a resursei, in conditiile stabilite prin contract.
pentru a nu reface monopolul AGVPS eu pledez pentru suprapunerea in continuare a dreptului de administrare, cel putin pentru urmatorii ani, pana asociatiile noi prind putere si va putea exista o competitie echilibrata. de asemenea am in vedere obligativitatea prevederii in contracte a elaborarii unui plan comun de gestiune a unui bazin hidrografic, astfel incat cand pe lungimea unui rau mare exista tronsoane diferite gestionate de asociatii diferite sau mai multe asociatii pe acelasi tronson sa existe un plan general, aprobat de ANPA si de asociatii, de gestionare unitara a raului respectiv. astfel incat sa nu ne trezim ca o asociatie populeaza cu o specie, altele cu alta specie si se creeaza o varza. astfel de planuri de gestiune sunt obligatorii in tarile occidentale si trebuie introduse si la noi. un rau cu afluentii sai este un ecosistem unitar si trebuie tratat ca atare.


5. - Spui ca nu sti daca Romsilva se va mai ocupa de pescuit. Incearca sa lamuresti aceasta problema cu sefii directi si cu cei de la RNP. Convocati urgent mese rotunde si lamuriti aceasta problema . Acelasi lucru este valabil si pentru ARBDD. In proiectul de lege privind pescuitul si acvacultura nu se mai spune nimic de gestionari. Asa cum spuneai si tu in proiectul noului cod silvic nu se spune nimic de peste si pescuit. Pe de alta parte exista un proiect de lege la ministerul mediului prin care resursele acatice vii din Delta Dunarii nu vor mai fi administrate de ANPA ci, direct , de ARBDD . Daca nu reusiti sa armonizati aceste lucruri haosul va domni inca mult timp de-aici inainte indiferent cate proiecte de lege vor mai apare.
urmeaza ca ministrul sa convoace in curand o intalnire cu toti cei implicati in activitatea de pescuit sportiv: administrator, gestionari, asociatii si federatii de pescuit sportiv.
nu stie nimeni cand va fi gata si sub ce forma se va aproba proiectul de lege propus de Agentie. astfel ca legislatia secundara trebuie armonizata cu legea cadru.
proiectul privind ARBDD, propus de ministerul mediului mi se pare neviabil atata timp cat UE a precizat clar ca vrea sa discute cu un singur partener, in ceea ce priveste administrarea resursei acvatice vii. si acest partener este ANPA. nu cred ca acest proiect se va finaliza sub aceasta forma. dar nu se stie niciodata.
lucrez de un an si ceva la Agentie si pot sa spun un lucru: cea mai nefasta influenta este cea politica, de la nivel inalt, care poate incurca si modifica repetat strategii de dezvoltare atent elaborate, functie de interese personale sau de grup, politice sau economice.
I thought I saw a light at the end of the tunnel, but it was just someone with a torch bringing me more bloody work !

Avatar utilizator
MihaiV
Moderator
Moderator
Mesaje: 3849
Membru din: 11 Mai 2004, 08:40
Localitate: Cluj-Napoca

Mesaj de MihaiV » 01 Sep 2006, 11:28

atentie nu e vorba de concesionare. resursa este a statului si ramane a statului. este vorba de delegarea unor drepturi de administrare/gestionare a resursei, in conditiile stabilite prin contract.
pentru a nu reface monopolul AGVPS eu pledez pentru suprapunerea in continuare a dreptului de administrare, cel putin pentru urmatorii ani, pana asociatiile noi prind putere si va putea exista o competitie echilibrata.


Cu gestionarea suprapusa nu se poate face nimic. De un bun care e al tuturor nu se mai ocupa nimeni. Daca doua asociatii au drepturi egale pe aceeasi bucata de apa, crezi ca una va incepe sa bage sute de milioane in timp ce cealalta vinde permise ieftine la kilogram? Ai vazut in vreo tara europeana ca o apa sa aiba mai multi gestionari, fara ca acestia sa aiba o intelegere intre ei?

de asemenea am in vedere obligativitatea prevederii in contracte a elaborarii unui plan comun de gestiune a unui bazin hidrografic, astfel incat cand pe lungimea unui rau mare exista tronsoane diferite gestionate de asociatii diferite sau mai multe asociatii pe acelasi tronson sa existe un plan general, aprobat de ANPA si de asociatii, de gestionare unitara a raului respectiv. astfel incat sa nu ne trezim ca o asociatie populeaza cu o specie, altele cu alta specie si se creeaza o varza. astfel de planuri de gestiune sunt obligatorii in tarile occidentale si trebuie introduse si la noi. un rau cu afluentii sai este un ecosistem unitar si trebuie tratat ca atare.

Din cate stiu legislatia oblica gestionarul ca la orice populare sa aiba aprobarea proprietarului. Poate gresesc. Mi se pare normal ca un gestionar care vrea sa populeze sa aiba aprobarea celui care i-a dat apa in gestiune, altfel o poate distruge si o primesti inapoi cu specii de care nu mai poti scapa si cu problemele de rigoare.

Avatar utilizator
Leba
veteran
veteran
Mesaje: 2944
Membru din: 19 Iun 2005, 14:14
Localitate: Iasi
Contact:

Mesaj de Leba » 01 Sep 2006, 11:36

adrian ionascu scrie: urmeaza ca ministrul sa convoace in curand o intalnire cu toti cei implicati in activitatea de pescuit sportiv: administrator, gestionari, asociatii si federatii de pescuit sportiv.
nu stie nimeni cand va fi gata si sub ce forma se va aproba proiectul de lege propus de Agentie. astfel ca legislatia secundara trebuie armonizata cu legea cadru.
proiectul privind ARBDD, propus de ministerul mediului mi se pare neviabil atata timp cat UE a precizat clar ca vrea sa discute cu un singur partener, in ceea ce priveste administrarea resursei acvatice vii. si acest partener este ANPA. nu cred ca acest proiect se va finaliza sub aceasta forma. dar nu se stie niciodata.
lucrez de un an si ceva la Agentie si pot sa spun un lucru: cea mai nefasta influenta este cea politica, de la nivel inalt, care poate incurca si modifica repetat strategii de dezvoltare atent elaborate, functie de interese personale sau de grup, politice sau economice.
Adrian, ai informatii precise despre data acestei intalniri?
cand preconizezi ca anpa sa devina unicul administrator al resursei acvatice vii?
merci,
Marius L.
"Cu aceeasi minciuna nu poti pescui de doua ori"
East Spinning Team

adrian ionascu
senior
senior
Mesaje: 338
Membru din: 14 Iun 2005, 13:54
Localitate: Bucuresti

Mesaj de adrian ionascu » 01 Sep 2006, 12:13

MihaiV scrie: Cu gestionarea suprapusa nu se poate face nimic. De un bun care e al tuturor nu se mai ocupa nimeni. Daca doua asociatii au drepturi egale pe aceeasi bucata de apa, crezi ca una va incepe sa bage sute de milioane in timp ce cealalta vinde permise ieftine la kilogram? Ai vazut in vreo tara europeana ca o apa sa aiba mai multi gestionari, fara ca acestia sa aiba o intelegere intre ei?

se poate face daca statul supravegheaza indeaproape respectarea obligatiilor contractuale. aici trebuie insistat. la respectarea pe teren a obligatiilor asumate in contract.
Romania iese dintr-o perioada proasta, in gestionarea pescuitului sportiv. nu se poate compara cu Europa Occidentala. cand ai avut monopolul AGVPS timp de 50 de ani in acest sector nu ai cum sa ai conditii egale intre asociatii. este vina institutiilor statului ca au permis ca o organizatie mamut, creata si dotata de stat, subordonata fostului minister al silviculturii sa se transforme in ONG, sa se privatizeze practic pe bunurile statului si sa mentina monopolul, de data asta privat, asupra unor resurse naturale.
este nevoie de o perioada de tranzitie. o competitie in actualele conditii ar semana cu primele alegeri din `90 in care FSN, care folosea toate parghiile puterii si infrastructura fostului partid comunist unic avea avantaje enorme in competitia cu partidele "istorice".


Din cate stiu legislatia oblica gestionarul ca la orice populare sa aiba aprobarea proprietarului. Poate gresesc. Mi se pare normal ca un gestionar care vrea sa populeze sa aiba aprobarea celui care i-a dat apa in gestiune, altfel o poate distruge si o primesti inapoi cu specii de care nu mai poti scapa si cu problemele de rigoare.
obligatoriu trebuie acordul administratorului din partea statului. dar eu ma refeream la un plan in care eventualele populari ale diferitelor asociatii sa fie coordonate, bazate pe studii de specialitate, astfel incat sa se realizeze o gestiune coordonata intre asociatii.
I thought I saw a light at the end of the tunnel, but it was just someone with a torch bringing me more bloody work !

adrian ionascu
senior
senior
Mesaje: 338
Membru din: 14 Iun 2005, 13:54
Localitate: Bucuresti

Mesaj de adrian ionascu » 01 Sep 2006, 12:19

leba scrie: Adrian, ai informatii precise despre data acestei intalniri?
cand preconizezi ca anpa sa devina unicul administrator al resursei acvatice vii?
merci,
Marius L.
inca nu s-a stabilit. oricum o sa fie anuntati din timp toti cei implicati.
ANPA este unic administrator al resursei. noul proiect de lege propune preluarea de catre ANPA a multora din actualele prerogative ale celor 3 gestionari.
I thought I saw a light at the end of the tunnel, but it was just someone with a torch bringing me more bloody work !

apsalba
veteran
veteran
Mesaje: 4413
Membru din: 24 Mar 2006, 14:56
Localitate: alba iulia

Mesaj de apsalba » 01 Sep 2006, 12:33

Un singur gestionar exista acum legal, nu trei. CNAFP. Ceilalti numai mimeaza gestiunea.

Scrie răspuns