Rubrica reparatii echipamente pescuit

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1214
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 04 Iul 2021, 09:58

Odată cu trecerea timpului devine tot mai evident că etanșarea magseal nu este o soluție pe termen lung. Uleiul magnetic se degradează și necesită înlocuire pentru a beneficia din nou de izolarea pentru care s-a plătit un preț destul de mare.
Imagine
T. D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1214
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 16 Iul 2021, 09:05

Contraste exterior-interior:
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Chiar şi rulmentul de antiretur era contaminat cu vaselină. Această servisare - pregătire de vânzare a fost un deserviciu făcut noului proprietar şi nu poate avea decât o justificare, ascunderea zgomotelor sau necunoaşterea efectelor unei asemenea abordări a întreţinerii, un exeplu de... AŞA NU !!!

T.D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1214
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 24 Iul 2021, 21:06

Shimano Nasci blocată, după ce tocmai îi făcuse cineva o ,,întreţinere"
Imagine

Ce a ,,scăpat" meşterului, a fost că una din şaibele distanţier nu era la locul ei şi am găsit-o prinsă între piesele mobile, apoi cel mai grav lucru a fost că nu a asigurat pe filet şurubul din axul tamburului şi asta a produs pagube însemnate:
Imagine

Şurubul care prinde axul tamburului de racordul de oscilaţie/antitorsiune se destrânge cel mai adesea atunci când între capătul axului şi orificiul din racord există un joc ce permite un balans. Vă recomand ceea ce eu folosesc de mult ca metodă compensatoare şi anume să degresaţi bine atât axul cât şi orificiul, apoi să le daţi pe ambele cu vopsea sau cu blocator antidestrângere, după care să le îmbinaţi şi montaţi şurubul, asigurat şi acesta pe filet cu vopsea. Vă faceţi astfel un serviciu pe termen lung.

Despre pinionul de oscilaţie de mai sus, pot să spun că am renunţat să mai confecţionez dinţii rupţi (după metoda pe care am arătat-o deja pe acest topic), fiindcă era deja vorba de trei. Dacă era doar unul sau doi rezolvam eu, însă aşa am recomandat achiziţionarea altui pinion şi grijă mare la montaj, la asigurarea şuruburilor şi montarea cu grijă a tuturor pieselor.

T.D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1214
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 19 Aug 2021, 12:50

Pentru demontarea capacului care închide rulmentul de antiretur al unei mulinete Daiwa
Certate monococă de 4000, a fost necesar să îmi construiesc o cheie custom. Am avut surpriza să constat că acea cheie se potrivește perfect și pentru demontarea capacului ce închide antireturul unei mulinete de 4000 de la Shimano și anume Stella SW 4000.
Imagine
Imagine
Imagine
Mi-am tot construit chei custom de-a lungul timpului și e o bucurie să constat că se standardizează anumite cote, chiar și de la firme concurente, ceea ce-mi ușurează intervențiile.
T. D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1214
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 05 Sep 2021, 17:12

De fiecare dată când văd această lipsă, mă întreb de ce a lăsat fabrica netermiantă o treabă atât de importantă? A omis deliberat să instaleze cel de-al doilea sprijin antitorsiune, deşi a configurat din proiect şi execuţie baza acestuia:
Imagine

Continui şi în prezent să confecţionez piesa lipsă când îmi ajung pe masă mulinete de acest tip:
Imagine

Instalez apoi piesa, cu beneficii mari pe termen lung pentru utilizator:
Imagine

Rămâne doar întrebarea: De ce au ales cei de la Shimano să facă produsul mai slab decât l-au prevăzut iniţial şi nici măcar nu s-au străduit să ascundă urmele?

T.D. Rew.

Avatar utilizator
semlecangheorghe
veteran
veteran
Mesaje: 9533
Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
Localitate: Arad

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de semlecangheorghe » 06 Sep 2021, 19:51

Interesul nu este sa tina foarte mul timp..
Si-Gi Lures wobblers&more..

.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1214
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 08 Sep 2021, 11:22

Adevărat, acesta e interesul producătorului și evident el este în conflict cu interesul consumatorului. De multe ori, perioada de utilizare a unui produs depinde de amănunte tehnice nesemnificative din punct de vedere material, dar constructorul alege să nu lungească prea mult timpul de utilizare al produselor sale. În cazul de mai sus și în altele asemănătoare pe care le-am prezentat, noi cei puțini care ne implicăm în a implementa mici inovații, șuntăm intenția constructorilor și beneficiem astfel de un produs mai fiabil.

T. D. Rew.

Yankee
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 1
Membru din: 08 Iul 2021, 01:15

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de Yankee » 17 Sep 2021, 10:20

Oare aceasta 'lipsă' de componente, nu se manifestă și la autoturismele noi? Recent am găsit pe internet chiar beneficiari din Germania care se plâng de prezența apei infiltrate în compartimentul roții de rezervă al noilor autoturisme Skoda, etc. Până la urmă dealerul a recunoscut că este o vină a fabricii care a 'uitat' să introducă un element(seamănă cu fantele pentru respirație pe lateralele rechinului) care permite egalizarea presiunii aerului în interiorul autoturismului când se închide portiera. Lipsa ei determină printre altele infiltrarea apei de la ploaie spălat mașina în compartimentul roții de rezervă. Și nu este caz izolat... dar mulți nu verifică .... vor observa acest lucru probabil la prima pană când probabil mașina era de mult ieșită din perioada de garanție...

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1214
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 18 Sep 2021, 22:08

Câteodată, la servisare se intervine unde nu trebuie. La majoritatea Daiwelor nu trebuie demontat niciodată şurubul din axul tamburului. El vine lipit pe filet din fabrică cu un adeziv foarte puternic. De aceea nu se poate obţine nici ca piesă de schimb doar axul tamburului sau doar racordul de oscilaţie/antitorsiune ci tot ansamblul, care are un cod unic. Atunci când găsesc şurubul respectiv destrâns, el poartă şi urmele intervenţiei nefericite asupra sa şi aproape întotdeauna îl înlocuiesc şi dau cu vopsea nu doar pe filet ci şi pe capătul axului şi în orificiul racordului, pentru ca fixarea să fie una temeinică.
Imagine

Deasemenea nu trebuie intervenit asupra lamelelor elastice ale rulmentului de antiretur. Unii introduc obiecte ascuţite prin fantele de pe lângă role şi deformează lamelele. Deteriorarea produsă astfel nu poate fi corectată decât prin demontarea totală a rulmentului. Refacerea unghiurilor lamelelor este o operaţiune complexă şi migăloasă. Se curăţă totul se fac corecţiile şi se montează cu grijă la loc. Este unul din cele mai dificile de remediat modele de rulment de antiretur:
Imagine

Întreţinerea mulinetelor presupune o serie de operaţiuni specifice destul de amănunţite, dar şi evitarea unor intervenţii nefericite, inutile, care se soldează cu neajunsuri şi o remediere dificilă...

T.D. Rew.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1214
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 21 Sep 2021, 08:23

Premieră! Un ,,eveniment" nefericit. Am întâlnit acest defect de zeci de ori, dar niciodată până acum la Shimano şi n-aş fi crezut că voi da de el la o Stella. Nu e vorba de modelele FA, FB... ci de FJ!!! O mulinetă nouă, ce n-a mai fost deschisă până acum. O mulinetă ce manifesta blocaje după un drill cu un crap de cca. 8 kg:
Imagine

Iată şi cauza care a produs defectul. Axul tamburului strâmb! Ceea ce e de mirare este că frâna mulinetei nu a protejat mecanismul, iar conform calculelor inginerilor proiectanţi, tocmai acesta este motivul limitării capacităţii de frânare şi anume protejarea componentelor mulinetei la suprasolicitări (şi implicit a întregului ansamblu, mulinetă, băţ, fir, cârlig). Din moment ce această mulinetă nu a primit ,,upgrade"-uri cu discuri de carbontex în sistemul de frânare ci a funcţionat cu echiparea de fabrică cu discuri din pâslă, rezultă că cineva nu şi-a făcut treaba în faza de proiectare şi ulterior la testele de anduranţă:
Imagine

Desigur, a fost un defect ce s-a putut remedia. Am ales să înfăşor axul în mai multe straturi de hârtie, apoi prin mai multe repetări/verificări, din aproape în aproape, am adus axul la forma liniară şi necesară unei funcţionări fluide. Am uns apoi bine cu vaselină şi ulei discurile din pâslă, pentru a evita repetarea deformării axului la un eventual drill solicitant. Rămâne totuşi întrebarea: De ce o mulinetă modernă, vârf de gamă, aparţinând unei firme de renume, cedează tocmai când e mai mare nevoie de fiabilitate? E de înţeles în contextul economic al zilelor noastre ca viaţa produselor să fie limitată deliberat din faza de proiectare, sau aşa cum am arătat de curând, din faza de montaj, însă atunci când piesele se deformează fiindcă unul din sisteme (cel de frânare în cazul de faţă) nu îşi îndeplineşte misiunea, sau materialele sunt prea moi pentru a mai putea fi protejate, atunci se naşte concluzia: Produsul - firma, nu merită banii! Rămân la impresia pe care mi-au cristalizat-o multitudinea de deranjamente ce apar la produsele de generaţie nouă - cu masă mică, cu mult plastic şi piese tot mai puţine, din materiale îndoielnice, cu piese subdimensionate şi anume, că se lucrează tot mai prost. Nu e vorba doar de Shimano. La Daiwele ultrauşoare se îndoaie axele fiindcă sunt moi şi subţiri, pinioanele de pe oscilaţie se sfărâmă fiindcă sunt din plastic, antitorsiunea are probleme de concepţie, etc. Cred că e momentul ca banii pescarilor să meargă cu folos spre alte firme...

T.D. Rew.

Scrie răspuns