Rubrica reparatii echipamente pescuit
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Asta da mulineta forjata..Am un Aspire care cred ca are vreo 12-15 ani, nici nu stiu exact dar e bibelou pe linga asta..
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Da maestre și eu am avut mare grijă de sculele cu care pescuiam. Acum sunt în custodia altora și se bucură de ele și ca aspect și ca funcționare. Mulineta de mai sus nu ajungea la mine dacă nu înfășura firul atât de rău. Am uitat să amintesc că avea și șurubul ce conectează axul tamburului cu racordul de oscilație-antitorsiune slăbit rău de tot și rămânea în curând în pană dacă mai funcționa așa... Apreciez pozitiv grija dv. Respecte!
T. D. Rew.
T. D. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Iată mecanismele unei mulinete ce denotă preocuparea producătorului pentru anumite aspecte. Observăm prezenţa a două axe antitorsiune şi prezenţa unui pinion suplimentar în cadrul mecanismului de oscilaţie, cu funcţie de reductor pentru obţinerea unei oscilaţii mai lente şi a unei înfăşurări aparte a firului pe tambur. Apreciez pozitiv şi preocuparea de a construi axul tamburului cu acel capăt subţiat. Rolul acestui artificiu tehnic este destul de subtil dar se poate devoala printr-o analiză tehnică logică. Fiind subţiată zona aceea de la capătul axului, implicit a rămas mai mult material în orificiul din racordul de oscilaţie/antitorsiune şi îi va conferi acestuia soliditatea necesară. Multe astfel de racorduri se sparg în dreptul şurubului de fixare a axului, tocmai fiindcă sunt prea scobite la interior:

Mulineta surprinde în gama ei de preţ şi prin alte atuuri cu care este echipată, astfel are rulment în galet, instant antirevers, rotor drag (frână pe rotor când este pickupul deschis), un portgalet şi un pickup de calitate superioară, manivelă din aluminiu, etc.

Este vorba de Shimano Symetre FJ. Ar fi fost foarte bine dacă ar fi avut câte un rulment şi în centrul pinioanelor ce dau oscilaţia, sau măcar şurub de poziţionare a acestora, dar chiar şi aşa, se pare că este bine construită şi are o mişcare fluidă, plăcută. Din păcate, knobul manivelei este construit din acel cauciuc sensibil la grăsimi şi predispus la dizolvare. l-am curăţat şi l-am tratat cu pudră de talc pentru a stopa procesul de degradare care era deja în desfăşurare...

Per ansamblu, pare o mulinetă bună, care nu face gaură în buget şi poate oferi satisfacţie utilizatorilor.
T.D. Rew.

Mulineta surprinde în gama ei de preţ şi prin alte atuuri cu care este echipată, astfel are rulment în galet, instant antirevers, rotor drag (frână pe rotor când este pickupul deschis), un portgalet şi un pickup de calitate superioară, manivelă din aluminiu, etc.

Este vorba de Shimano Symetre FJ. Ar fi fost foarte bine dacă ar fi avut câte un rulment şi în centrul pinioanelor ce dau oscilaţia, sau măcar şurub de poziţionare a acestora, dar chiar şi aşa, se pare că este bine construită şi are o mişcare fluidă, plăcută. Din păcate, knobul manivelei este construit din acel cauciuc sensibil la grăsimi şi predispus la dizolvare. l-am curăţat şi l-am tratat cu pudră de talc pentru a stopa procesul de degradare care era deja în desfăşurare...

Per ansamblu, pare o mulinetă bună, care nu face gaură în buget şi poate oferi satisfacţie utilizatorilor.
T.D. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Câteva informaţii sumare despre Shimano Stella 5000 SW -o mulinetă destinată pescuitului în apă sărată şi nu numai:

Carbontexul este prezent în componenţa pachetului de frânare:

Am depistat o problemă ce ţine de constructor. Rampa de declanşare a pickupului are partea de fixare în corp mai mică decât ar fi necesar şi există astfel un joc periculos de mare al piesei de plastic. Vă imaginaţi ce se întâmplă dacă pârghia ,,z" ajunge sub rampă?

În scopul remedierii acestui neajuns am executat câteva spire de matisaj lipite cu super glue:

După uscare am îndepărtat surplusul de aţă cu un bisturiu şi a rămas atât cât lipsea din fabricaţie. La remontare s-a dovedit că era exact cât trebuia:

Din nou, ungerea prin portul special s-a dovedit ineficientă. Vaselina ajunge pe dosul pinionului, nu pe dantură:

Pe partea cealaltă, este prezentă ungerea de fabrică. Remarcăm o oarecare asemănare cu pinionul de la Daiwa Certate Hyper Custom, dar această Stella nu are pinionul din bronz ci este acoperit cu o poleială, el fiind din metal alb. ,,Melcul" e dintr-un oţel inoxidabil:

Şurubul galetului este asigurat cu un mic şurub imbus 0,9mm.

Doi rulmenţi în componenţa galetului:

Braţul pickupului din metal, lucru destul de rar:

Au mai fost probleme la articulaţiile pickupului - jocuri foarte mari, o poziţie nefirească a braţului de pickup - aplecat mult peste poziţia închis (şi înfăşura rău firul) dar despre rezolvarea acestora am arătat în alte postări şi nu mai fac referire din nou.
O mulinetă aparte, dar cu un raport de recuperare cam mare...
T.D. Rew.

Carbontexul este prezent în componenţa pachetului de frânare:

Am depistat o problemă ce ţine de constructor. Rampa de declanşare a pickupului are partea de fixare în corp mai mică decât ar fi necesar şi există astfel un joc periculos de mare al piesei de plastic. Vă imaginaţi ce se întâmplă dacă pârghia ,,z" ajunge sub rampă?

În scopul remedierii acestui neajuns am executat câteva spire de matisaj lipite cu super glue:

După uscare am îndepărtat surplusul de aţă cu un bisturiu şi a rămas atât cât lipsea din fabricaţie. La remontare s-a dovedit că era exact cât trebuia:

Din nou, ungerea prin portul special s-a dovedit ineficientă. Vaselina ajunge pe dosul pinionului, nu pe dantură:

Pe partea cealaltă, este prezentă ungerea de fabrică. Remarcăm o oarecare asemănare cu pinionul de la Daiwa Certate Hyper Custom, dar această Stella nu are pinionul din bronz ci este acoperit cu o poleială, el fiind din metal alb. ,,Melcul" e dintr-un oţel inoxidabil:

Şurubul galetului este asigurat cu un mic şurub imbus 0,9mm.

Doi rulmenţi în componenţa galetului:

Braţul pickupului din metal, lucru destul de rar:

Au mai fost probleme la articulaţiile pickupului - jocuri foarte mari, o poziţie nefirească a braţului de pickup - aplecat mult peste poziţia închis (şi înfăşura rău firul) dar despre rezolvarea acestora am arătat în alte postări şi nu mai fac referire din nou.
O mulinetă aparte, dar cu un raport de recuperare cam mare...
T.D. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
O mulineta care datorită pasiunii, priceperii și experiențe dumneavoastră o sa fie pescuita cu succes in Marea Mediterană și nu numai !!!
Va mulțumesc încă o dată pe aceasta cale că faceți ceea ce faceți cu atât pricepere și răbdare !!!
Toată stima !!!
Va mulțumesc încă o dată pe aceasta cale că faceți ceea ce faceți cu atât pricepere și răbdare !!!
Toată stima !!!
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Mulțumesc. Mi-a făcut plăcere să rezolv câteva neajunsuri, jocuri mari lăsate inexplicabil de către constructor, cel mai frapant fiind cel al rampei de declanșare a pickupului și a fost o provocare iar apoi o satisfacție să găsesc o rezolvare pe termen lung. Clar, mulineta funcționează acum în parametri superiori și cred că vă va servi bine. S-o folosiți sănătos mult și bine!
Adausul negru reprezintă completarea a ceea ce lipsea din fabricație...

T. D. Rew
Adausul negru reprezintă completarea a ceea ce lipsea din fabricație...

T. D. Rew
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Mulineta Penn Conflict 2500. Un nume onest, care reflectă realităţile, conflictele din această mulinetă:Conflict între raportul de recuperare foarte mare, 6,2:1 şi manivela foarte scurtă, doar 45mm. Conflict între echiparea cu pinioane reductoare a sistemului depănător şi viteza mare de oscilaţie a tamburului (trebuia să oscilaze lent). Conflict între echiparea knobului manivelei cu doi rulmenţi şi echiparea galetului fără rulment. Conflict între echiparea tamburului cu discuri carbontex ce conferă o capacitate mare de frânare şi angrenajul care nu oferă o tracţiune pe măsura frânei. Conflict între acoperirea de protecţie (neagră) a pinionului şi locul unde este aplicată această protecţie. Conflict între solicitările mari aplicate danturii şi materialul ales pentru pinion (Al). Conflict între modalitatea de asamblare a manivelei, (vezi cele trei şuruburi) şi jocul enorm al axului filetat al manivelei în soclul manivelei(a necesitat intervenţie pentru eliminare). Multe conflicte şi un nume onest ,,Conflict II" care ne sugerează că există şi ,,Conflict I"

Doi rulmenţi în knob, dar nici un distanţier, deci un joc enorm al knobului pe ax... A necesitat intervenţie.

Discuri din carbontex (neunse), care dezvoltă o capacitete excedentară de frânare, în dezacord cu puterea furnizată de angrenaje şi inerent o protecţie scăzută a mecanismelor.

Vaselina foarte murdară trădează cantitatea de material ce s-a şters de pe dantura pinionului conducător (Al) şi s-a amestecat cu vaselina albastră a celor de la Penn şi a transformat-o, înnegrind-o:

Alcătuirea internă seamănă mult cu cea a mulinetei Shimano Symetre FJ dintr-o postare anterioară, dar funcţionarea e de departe în defavoarea acestui Penn. E de apreciat că există un şurub care fixează pinionul cu ştift excentric şi prezenţa a două sprijine antitorsiune, însă precizia de prelucrare a lăsat un joc enorm al axului tamburului în orificiul din racordul de oscilaţie-antitorsiune, lucru care favorizează destrângerea şurubului de fixare a axului în racord. A necesitat intervenţie...

Observaţi unde are pinionul acoperire neagră... Poate cineva desluşeşte raţiunea acestei abordări tehnice a constructorului, eu nu-i găsesc nici o logică. Pinionul de aluminiu montat pe ax din oţel, a fost tributar raportului de recuperare mare şi apăsărilor sporite şi a dobândit mârâitul acela supărător prin consumarea danturii.

O mulinetă care îşi merită numele, dar nu şi preţul. Desigur, e doar părerea mea...
T.D. Rew.

Doi rulmenţi în knob, dar nici un distanţier, deci un joc enorm al knobului pe ax... A necesitat intervenţie.

Discuri din carbontex (neunse), care dezvoltă o capacitete excedentară de frânare, în dezacord cu puterea furnizată de angrenaje şi inerent o protecţie scăzută a mecanismelor.

Vaselina foarte murdară trădează cantitatea de material ce s-a şters de pe dantura pinionului conducător (Al) şi s-a amestecat cu vaselina albastră a celor de la Penn şi a transformat-o, înnegrind-o:

Alcătuirea internă seamănă mult cu cea a mulinetei Shimano Symetre FJ dintr-o postare anterioară, dar funcţionarea e de departe în defavoarea acestui Penn. E de apreciat că există un şurub care fixează pinionul cu ştift excentric şi prezenţa a două sprijine antitorsiune, însă precizia de prelucrare a lăsat un joc enorm al axului tamburului în orificiul din racordul de oscilaţie-antitorsiune, lucru care favorizează destrângerea şurubului de fixare a axului în racord. A necesitat intervenţie...

Observaţi unde are pinionul acoperire neagră... Poate cineva desluşeşte raţiunea acestei abordări tehnice a constructorului, eu nu-i găsesc nici o logică. Pinionul de aluminiu montat pe ax din oţel, a fost tributar raportului de recuperare mare şi apăsărilor sporite şi a dobândit mârâitul acela supărător prin consumarea danturii.

O mulinetă care îşi merită numele, dar nu şi preţul. Desigur, e doar părerea mea...
T.D. Rew.
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Meritati laude pentru ca tineti acest topic...am invatat enorm din aceste pagini..
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Vă mulțumesc mult maestre pentru aprecierile pozitive. Dacă am reușit să transmit din experiența proprie informații despre unele probleme, rezolvări, subtilități tehnice, carențe sau avantaje, etc, atunci mi-am atins scopul, efortul meu nu a fost zadarnic, iar topicul acesta deschis cu doar câțiva ani în urmă a fost o idee bună.
Respectele mele! T. D.
Rew.
Respectele mele! T. D.
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Certate HD 4000 SH. O mulinetă monococă, cu raport de recuperare mare, dar cu componente (rulmenţi) care lasă de dorit. Chiar cei mai importanţi rulmenţi, cei doi de pe angranajul din bronz al rotorului, în opinia mea, nu sunt perfecţi. Cel mare 9x17x5mm are jocuri între bile şi cămăşi, rezultând un joc al rotorului de-a lungul axului, iar cel mic, 7x11x3, are un contact nefiresc între colivia bilelor şi cămaşa interioară, rezultând un fâşâit. Dacă fâşâitul rulmentului mic se mai poate reduce introducând vaselină în rulment, jocul rulmentului mare nu se mai vindecă. Desigur, acestea nu sunt probleme care scot mulineta din funcţiune însă atunci când ele se manifestă la o mulinetă nouă, cu un preţ mare, nu cred că trebuie să fim indulgenţi faţă de producător...

Pinionul este fixat cu şuruburi pe axul din oţel, ca la vechile Certate HC, dar pinionul nu mai e din bronz, ci dintr-un aliaj de aluminiu. Nici ,,melcul" nu mai e din oţel.

O mulinetă de 4000, cu un raport de recuperare peste 6:1 ! No coment...
T.D. Rew.

Pinionul este fixat cu şuruburi pe axul din oţel, ca la vechile Certate HC, dar pinionul nu mai e din bronz, ci dintr-un aliaj de aluminiu. Nici ,,melcul" nu mai e din oţel.

O mulinetă de 4000, cu un raport de recuperare peste 6:1 ! No coment...
T.D. Rew.