CU AGRAFA SAU FARA..?
Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
- vanatoruldepesti
- veteran
- Mesaje: 613
- Membru din: 24 Sep 2004, 18:30
in primul rand e rulmenentul galetului e rulmentul care conduce firul pe tambur.mihaimircea scrie:pentru ce si cum se regleaza rulmentul de galet?sir.JONES scrie: chestia cu reglarea franei si a rulmentul de galet imi erau complet straine.
bucsa trebuie sa roteasca pe un rulment cu bile (mulinetele de calitate) sau rostogolire pe o alta bucsa de frictiune (de cupru de obicei)
bucsa are de obicei conicitatea spre una din extremitati (okuma avenger) cea ce face ca firul sa fie condus in zona aia si sa uze foarte mult bucsa.
cele mai bune bucse sunt cele dublu conice sau cu raza care mentin firul condus undeva pe mijlocul bucsei
din cauza firul de proasta calitate si in primul rand a apei cu nisip si alti poluanti (acizi si substante corozive) apare o abraziune a bucse care duce la taierea unui canal de dimensiunea firului ,(in faza asta poti arunca bucsa pentru ca se ajunge sa iti taie firul cand nu te astepti)
cum vezi daca se roteste ? iei in elastic de borcane si il rasucesti pe bucsa aceasta trebuie sa roteasca usor in ambele sensuri si sa nu se miste in sus si jos pe axul in care este fixat.
cu o surubelnita stelata sau dreapta strangi sau slabesti surubul de la bucsa pana ajungi la cea ce am scris mai sus.
eu ung cu ulei fin (de mecanisme fine) rulmentul apoape la fiecare partida de pescuit
bucse de schimb gasesti si la rusi si de obicei sunt interschimbabile intre modele si chiar intre firme. Ideal bucsele trebuie sa fie din otel inoxidabil , sau cu straturi de durificare cromare si titanizare.
succese
the angler is catching xxx, not by the lure
un galet de calitate,titanizat,care se invarte pe un rulment bine gresat periodic,nu va trebui reglat niciodata 

Michael va recomanda Regulamentul forumului
Piesele care alcatueisc mecanismul galetului sun facute in asa fel incat galetul sa invarte fara probleme , avand surubul strans la maxim .
Nu exista reglaj la galet !!!!!
desfacand acel surub nu faceti altceva decat sa slabiti acel angrenaj creand tolerante in plus intre piese unde se aduna mai usor mizerie .
In plus , la curatirea galetului de mizerii , daca dati cu ulei doar rulmentul iar piesele din capete cu putina vaselina ....se etanseizeaza mai bine si nu e nevoie sa curatati galetul dupa fiecare iesire .
Iar referitor la rasucirea firului exista anumite role de galet care au facut un sant special pentru ca firul sa treca prin el si sa se des-rasuceasca .
da aici e deja alta discutie si fiecare producator serios concepe sisteme de antirasucire . Nu sunt 100% eficienta dar diferente substantiale exista
Nu exista reglaj la galet !!!!!
desfacand acel surub nu faceti altceva decat sa slabiti acel angrenaj creand tolerante in plus intre piese unde se aduna mai usor mizerie .
In plus , la curatirea galetului de mizerii , daca dati cu ulei doar rulmentul iar piesele din capete cu putina vaselina ....se etanseizeaza mai bine si nu e nevoie sa curatati galetul dupa fiecare iesire .
Iar referitor la rasucirea firului exista anumite role de galet care au facut un sant special pentru ca firul sa treca prin el si sa se des-rasuceasca .
da aici e deja alta discutie si fiecare producator serios concepe sisteme de antirasucire . Nu sunt 100% eficienta dar diferente substantiale exista
Da-i unui om un peste si el va manca o zi; invata-l sa
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.
Sorin , mecanismul este coceput asa cum ai spus tu: "surubul trebuie strins la maxim !" Atunci cind surubul se slabeste, sint toate sansele ca dupa un lanseu , in momentul revenirii picapului la pozitia initiala , firul sa se strecoare pe linga bucse si sa ajunga pe axul rulmentului. Nu trebuie decit 2-3 ture de manivela ca sa-ti dai seama ca ceva nu-i in regula, din pacate in majoritatea cazurilor firul este compromis ! Inclin totus sa-i dau dreptate si vinatoruluidepesti , sint mulinete prin a caror constructie , galetul se poate regla.
sir Jones, eu nu am aruncat niciodata o bucse taiata ...am avut probleme de acest gen ! Comanda pentru o bucse noua , dureaza c-am mult citeodata , am cautat in magazine de specialitate si nu de putine ori , nu am gasit una care sa se potriveasca ; bucsele din portelan sint cele mai rezistente la frecarea cu firul dar din pacate nu pre au cota de intrare pe rulment...
Solutia ?:-un strungar cu o oarecare pregatire poate face cu usurinta rola cu pricina din otel inoxidabil ! eu asa am procedat si bucsele facute de un prieten, rezista mult mai mult decit cele din comert, mai ales daca ai posibilitatea sa le si calesti
Cati
Solutia ?:-un strungar cu o oarecare pregatire poate face cu usurinta rola cu pricina din otel inoxidabil ! eu asa am procedat si bucsele facute de un prieten, rezista mult mai mult decit cele din comert, mai ales daca ai posibilitatea sa le si calesti
Cati
100% de acord numai ca otelul inoxidabil- nu se prea caleste si se prelucreaza greu , de preferat otel carbon care se caleste , se brumeaza sau se poate acoperi satisfacator prin cromare adanca sau nichelare.(titanizare, nanoacoperiri cam scumpe)Cati scrie:sir Jones, eu nu am aruncat niciodata o bucse taiata ...am avut probleme de acest gen ! Comanda pentru o bucse noua , dureaza c-am mult citeodata , am cautat in magazine de specialitate si nu de putine ori , nu am gasit una care sa se potriveasca ; bucsele din portelan sint cele mai rezistente la frecarea cu firul dar din pacate nu pre au cota de intrare pe rulment...
Solutia ?:-un strungar cu o oarecare pregatire poate face cu usurinta rola cu pricina din otel inoxidabil ! eu asa am procedat si bucsele facute de un prieten, rezista mult mai mult decit cele din comert, mai ales daca ai posibilitatea sa le si calesti
Cati
ceramica are inca o hiba e predispusa sa se incarce cu praf si daca nu se distruge atunci distruge firul . protelanul ar fi bun dar cum spui daca nu se potriveste nu prea poti sa il pilesti sau sa ii faci ceva
daca nu gasesti oteluri sa stii ca si bronzurile se preteaza la asa ceva si ca material antifrictiune este foarte bun in plus se poate prelucra foarte frumos
the angler is catching xxx, not by the lure
Cati , poti sa-mi dai exemplu unui model de mulineta cu galet reglabil ?Cati scrie:Sorin , mecanismul este coceput asa cum ai spus tu: "surubul trebuie strins la maxim !" Atunci cind surubul se slabeste, sint toate sansele ca dupa un lanseu , in momentul revenirii picapului la pozitia initiala , firul sa se strecoare pe linga bucse si sa ajunga pe axul rulmentului. Nu trebuie decit 2-3 ture de manivela ca sa-ti dai seama ca ceva nu-i in regula, din pacate in majoritatea cazurilor firul este compromis ! Inclin totus sa-i dau dreptate si vinatoruluidepesti , sint mulinete prin a caror constructie , galetul se poate regla.
eu pana acum nu am intalnit si daca exista asa ceva chiar sunt curios .
Da-i unui om un peste si el va manca o zi; invata-l sa
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.
Sorin , nu am avut personal o mulineta cu galet reglabil , in schimb am auzit nu numai odata de existenta acestora de la oameni a caror credibilitate nu poate fi pusa la indoiala ! daca nu ma insel , tot de Shimano si ceva Abu Garcia se discuta , nu pot sa-ti spun cu exactitate , in schimb am sa ma interesez cu prima ocazie... Sa stii ca si pe mine ma roade cumva curiozitatea despre reglajul galetului , in cataloagele pe care le am eu , nu am vazut un astfel de reglaj in schimb am intilnit acum citva timp un pescar care avea ceva de genul asta ; omul avea un Shachespeare ,(nu-mi mai amintesc ce model) care sustinea ca la primit de la un cumnat din "afara" comanda speciala !!! Intradevar , mulineta avea ceva reglaje la picap , tija pe care vine prins galetul , avea un canal care permitea fixarea acestuia intr-un anumit punct , arcul recuperator care pleaca din galet , masura doar 1-1,5cm , avind forma uni pinten .
C-am asta am vazut eu si de atunci , tehnica a mai evoluat in dotarile mulinetelor din cauza asta tind sa cred ca sint mulinete de acest gen.
C-am asta am vazut eu si de atunci , tehnica a mai evoluat in dotarile mulinetelor din cauza asta tind sa cred ca sint mulinete de acest gen.