asa cum am mai zis, noi vorbim aici de barci mici, usor de transportat, gen gonflabile, scurte, de maxim 2 persoane - sa nu divagam si sa-i facem omului topicul varza;sosoktm scrie:@angel.... Un aluboat nituit la 370cm are cam 50-55 kile, iar in varianta sudata sare de 65. Un 410 tot nituit e pe la 70 kile, insa deja e aproape cat masina, imi pare f riscant sa il duci pe bare de plafon. Am vazut pe viu un 370 si mi a parut destul pt ce mi trebuie mie.
Te contrazic putin cu 2t, mai ales ca orice opinie e subiectiva. Comparam 15 cai, poate e util si pentru alti colegi. 2t e in zona 30-38 kile, in functie de an, model, producator, lungime cizma. Deci, manipulabil cred de cate un singur om in putere. Ca e mai intepat sau nu, o lasam in zona subiectiva, desi eu am fost ne placut surprins de lesinatura de la 4t. Consumul undeva pe la 5 L/ ora, poate mai mult daca merci blana. Zicem consum 6.Cost de achizitie mai mic de nou si folosit. Motor de conceptie mai simpla, intretinere minimala.
4t, greutate 45-52, tot asa, functie de diverse. Sunt tanar si sportiv, nu vad pe multi mutand un 15 cai de pe o barca pe alta. Consum 3 la ora, in regim similar de mers. Zgomot, nu e sensibil mai mic decat la 2t. Motor mai complicat, deci mai sensibil, cel putin teoretic.
Una mare minus pt mine la 4t este transportul, se face doar in pozitia indicata de producator. In plus, ai ulei de schimbat nu doar in cizma.
Una peste alta, daca nu mergi mult, vrei portabilitate si nu sunt peco la sute de km distanta, consider 2 t preferabul. Daca faci sute de ore de mars deja diferenta de consum se simte, clar merita mai mult 4t
@lupishor.... Aia cu 700 kile e greutate din barca la care inca pluteste, nu prea vad insa cum ai merge cu 6 oameni de qintal + motor+ 50 kile bagaj. Stabilitate mai buna la o gonflabila non rib decat la o fibra? Sa fim seriosi
ref la motoare 2 si 4 timpi, e simplu: am avut si 100 cp in 2 timpi (selva montecarlo) si 45 (Johnson comercial - model militar) si de 2,7 cp (johnson), dar, singurul motor in 2 tp care m-a excitat a fost un Evinrude E-tec - eu cu "trabantul" dupa mine nu mai merg si iti zic de ce: astazi diferentele de pret intre 2 si 4 timpi sunt foarte mici, iar beneficiile adica: durata de viata, linistea, fiabilitatea si nu in ultimul rand costurile de exploatare sunt un cumul de factori care ma fac sa aleg doar 4 timpi si doar marci precum: Yamaha, Honda iar daca nu am de ales Suzuki sau Johnson - sper sa nu starnesc polemici, este doar opinia mea

aaaa si nu merg foarte mult - ma duc in delta cam de 3 ori pe an cate o saptamana;
1 litru de ulei costa..... nu cred ca e cazul sa comparam cu costul uleiului de amestec........

colegu cu gonflabila

sper ca nu am ofensat pe nimeni....
