razvan m. scrie:M-am uitat putin la greutatea tamburilor pentru mulinetele Daiwa. Cel mai usor este de 12 gr, restul de 13-14 gr si mai mult. De vina cred ca e acea parte a sistemului de franare, incorporata in tambur - inductorul si celelalte piese componente.
http://www.japantackle.com/Tuning_parts ... _daiwa.htm
In schimb, pentru mulinetele Shimano greutatea tamburilor de tunning coboara pana la 8-9 gr.
http://www.japantackle.com/Tuning_parts ... himano.htm
Ca sa nu mai vorbesc de Abu, pentru care cel mai usor tambur e de 6,6 gr si cam toate sunt sub 10 gr.
http://www.japantackle.com/Tuning_parts ... ls_abu.htm
Daca luam in considerare acest aspect, o Daiwa tunata ar trebui sa lanseze cel mai putin dintre cele trei.
Bineinteles, la performantele unei mulinete contribuie mult mai multe aspecte. In primul rand eficienta sistemului de franare, diametrul si latimea tamburului, forma inelului de ghidare a firului si bineinteles, rulmentii tamburului.
intr-adevar te-ai uitat
putin la greutatea tamburilor pt mulinetele Daiwa
daiwa pixy spool finesse , cobaoara acum la 8.8 gr
http://www.plat.co.jp/shop/catalog/prod ... spool.html
nu mai vorbim de tamburii tunati klf care ajung la 5-6 grame si care se cumpara doar cu mulineta cu tot la liciatii cu tragere la sorti ...la niste scoruri ....
pe piata competitivitatea e acerba si new releasurile in materie sunt din ce in ce mai rapide , iar performantele se imbunatatesc vizibil
multi producatori nu doar daiwa si shimano ajung acum sa faca molinele foarte ok ca si performante
deocamdata insa , in materie de light , tamburul de daiwa pixy , e imbatabil
muskmd ,
importante la lanseu sunt :
- inertia tamburului ( aici sunt 2 factori principali , greutatea cat mai redusa a tamburului , dar si distributia greutatii respective fata de axul tamburului . Cu cat greutatea e distribuita mai apropae de ax cu ata inertia e mai mica si viceversa )
La inertia tamburului va contribui si capacitatea lui de atine fir . Cu cat un tambur va avea capacitate mai mare , cu atat inertia cand e plin cu fir va fi mai mare .
Depinde si de ce fir ai pe tambur . Daca e textil inertia e mai redusa , daca e FC inertia e mare
- frana de lanseu
- in final rulmentii tamburului .
Toti acesti factori contribuie la calitatea lanseului .
inertia e importanta ca atunci cand ai o naluca light , sa plece in lanseu cat mai repede , fara ,,zmucitura'' care sa duca apoi la peruca si apoi e importanta si la sf de lanseu cand naluca nu mai trage fir , iar din inertie tamburul se mai invarte facand peruci .
tinand cont de toate cele de mai sus , rulmentii de tunning sunt doar o mica parte din ansamblu , cat se invarte tamburul in gol cu ei e fix banana , frana de lanseu si tamburul in sine sunt mult mai importante