Rubrica reparatii echipamente pescuit
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Unul dintre motivele pentru care prefer wormshaftul..Evident acela pe doua bare de culisare..
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Chiar maine voi ,,opera" una din astea cu wormshaft si cu doua bare. Ruleaza greu (dupa standardele mele), are jocuri la rotor si la axul tamburului. Galetul flendera intre bratul pickupului si portgalet, aranjeaza rau firul, etc. Asta... e doar ceea ce am observat fugitiv pe dinafara la un prim contact, ca n-am avut timp sa ma ocup azi de ea. Daca va fi ceva de interes general, voi posta ceva poze cand termin, poate sunt utile...
E vorba de un Shimano Sustain 2500 FG. O mulineta in care nu s-a umblat, dupa spusele detinatorului, ci doar s-a introdus ceva vaselina, ulei, prin portul de ungere, dar tot rau se misca... Ca proprietati, e o mulineta pe care o apreciez si imi aminteste de modelul de Stella care imi place cel mai mult. FE - ul, care, daca nu ma insel, e unic printre Stelle, pentru faptul ca are si buton ON/OFF pe antiretur si doi rulmenti cu bile pe rotor. Pana la FE, Stellele aveau rotorul sprijinit pe un singur rulment cu bile si pe o bucsa, iar dupa FE, au pierdut butonul ON/OFF antiretur. Daca nu ma inseala memoria... In fine, asta e alta discutie...
Rew.
E vorba de un Shimano Sustain 2500 FG. O mulineta in care nu s-a umblat, dupa spusele detinatorului, ci doar s-a introdus ceva vaselina, ulei, prin portul de ungere, dar tot rau se misca... Ca proprietati, e o mulineta pe care o apreciez si imi aminteste de modelul de Stella care imi place cel mai mult. FE - ul, care, daca nu ma insel, e unic printre Stelle, pentru faptul ca are si buton ON/OFF pe antiretur si doi rulmenti cu bile pe rotor. Pana la FE, Stellele aveau rotorul sprijinit pe un singur rulment cu bile si pe o bucsa, iar dupa FE, au pierdut butonul ON/OFF antiretur. Daca nu ma inseala memoria... In fine, asta e alta discutie...
Rew.
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Am avut un Sustain, l-am cumpareat de nou, mergea foarte bine. Prin vara acelui an, pe canicula , m-am dus la stiuca si m-a pus naiba sa dau cu un spinerbait baban cu sustain-ul meu cu 6.2-1. La un moment dat s-a simitit ca are un hop, ca si cum agata ceva in timp ce mulinam. Nu mai mergea lin,rotund. L-am pus deoparte si acasa, l-am desfacut, l-am uns si apoi a mers mai bine decat atunci cand l-am cumparat..Am pescuit vreo 4-5 ani ,cred cu mulineta asta..Lipsa de vaselina din fabrica ezista si acum ,nu mai stiu cat a fost..7-8 ani..
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Salut!Oare din ce cauza a decis (producatorul de mare stima),sa se zgarceasca cu lubrifiantele?Si eu in felul asemanator am patit cu ultegra fb,stradicul ci4,aveau lipsa mare de vaselina,dupa ce le-am desfacut si gresat mergeau mult mai lin.Interesant?!
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Domnilor, am luat o scurtă pauză şi ceea ce pot să vă spun încă de pe acum, este că mulineta avea suficientă vaselină din fabrică (nu părea să fi fost deschisă). Deci nu lipsa gresării e sursa problemelor. A mai fost încă şi gresată suplimentar prin portul de ungere de proprietar...
Oricum, e unul din tipurile de mulinetă pe care la aveam în ,,turmă" şi le pescuiam cu încredere şi plăcere dacă mergeam pe Shimano.
Fac poze şi revin când termin. OK?
Rew.
Oricum, e unul din tipurile de mulinetă pe care la aveam în ,,turmă" şi le pescuiam cu încredere şi plăcere dacă mergeam pe Shimano.
Fac poze şi revin când termin. OK?
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Clar, are mizerie pe ax şi necesită întreţinere şi aranjează firul conic:

Am verificat knobul, şi l-am găsit dezlipit de pe tubul butucului, ceea ce făcea dificilă desfiletarea dopului, acesta rotindu-se cu tot cu ax. Dacă aveţi problema aceasta, strângeţi puternic knobul de EVA între degete şi atunci veţi reuşi să dezşurubaţi dopul. Aşa am făcut şi eu, iar la remontare am dat cu colofoniu diluat interiorul knobului, ca sa adere la ax.

Am verificat articulaţia manivelei şi am găsit şurubul ax care stătea să cadă. N-a fost asigurat cu vopsea pe filet. Am curăţat zona am uns axul şi am dat cu vopsea filetul înainte de a-l monta, aşa:

Am căutat şi două şaibe ce urma să le introduc la final sub cele originale, ca să înalţ tamburul.

Am găsit galetul foarte murdar şi şurubul de fixare destrâns (nu fusese asigurat cu vopsea):

Am curăţat componentele am dat cu vopsea filetul şurubului, după care am trecut la montrea la loc:

Şi l-am mai desfăcut odată, că nu puteam lăsa jocul galetului aşa. Am confecţionat o şaibă din plastic şi am montat-o prima în portgalet. De data asta a fost perfect.

Nu ungeţi cu vaselină rulmentul cu role! E scris de constructor. Spălat şi uns cu o picătură-două de ulei fin e suficient.

Iată unde a ajuns vaselina introdusă de utilizator prin portul de ungere:

Încă un şurub neasigurat şi destrâns. Atingea deja de una din barele stabilizatoare şi permitea un joc al racordului oscilaţie-antitorsiune pe axul tamburului:

Wormshaftul avea canalele murdare:

Am curăţat totul. Pinionul conducător era în stare buna. Atăta vaselină e suficientă:

Am montat la loc şi rotorul (după ce l-am verificat temeinic în toate punctele) şi am asigurat cu vopse piuliţa ce îl fixează. Şi aceasta s-a lasat desfacută fără scule. Nu are nici un sistem de asigurare antidestrângere. Eu am pus vopsea pe filet şi am strâns-o bine.

Am montat una din cele două şaibe roşii. N-au fost necesare ambele, fiindcă era iniţial joc şi din rotorul destrâns şi joc intre axul tamburului şi wormshaft, care au dispărut după servisare. Am descărcat firul şi l-am încărcat din nou, ca să mă asigur că e în regulă depănarea. Perfect!:

O sculă bună! Acum se mişcă bine. Mizeria de pe axul tamburului, cea de pe canalele wormshaftului şi vaselina introdusă între carcasă şi pinionul conducător par să fi fost motivele rulajului greoi. A rămas prezent doar jocul normal al wormshaftului care e specific...
Să fie de folos.
Rew.

Am verificat knobul, şi l-am găsit dezlipit de pe tubul butucului, ceea ce făcea dificilă desfiletarea dopului, acesta rotindu-se cu tot cu ax. Dacă aveţi problema aceasta, strângeţi puternic knobul de EVA între degete şi atunci veţi reuşi să dezşurubaţi dopul. Aşa am făcut şi eu, iar la remontare am dat cu colofoniu diluat interiorul knobului, ca sa adere la ax.

Am verificat articulaţia manivelei şi am găsit şurubul ax care stătea să cadă. N-a fost asigurat cu vopsea pe filet. Am curăţat zona am uns axul şi am dat cu vopsea filetul înainte de a-l monta, aşa:

Am căutat şi două şaibe ce urma să le introduc la final sub cele originale, ca să înalţ tamburul.

Am găsit galetul foarte murdar şi şurubul de fixare destrâns (nu fusese asigurat cu vopsea):

Am curăţat componentele am dat cu vopsea filetul şurubului, după care am trecut la montrea la loc:

Şi l-am mai desfăcut odată, că nu puteam lăsa jocul galetului aşa. Am confecţionat o şaibă din plastic şi am montat-o prima în portgalet. De data asta a fost perfect.

Nu ungeţi cu vaselină rulmentul cu role! E scris de constructor. Spălat şi uns cu o picătură-două de ulei fin e suficient.

Iată unde a ajuns vaselina introdusă de utilizator prin portul de ungere:

Încă un şurub neasigurat şi destrâns. Atingea deja de una din barele stabilizatoare şi permitea un joc al racordului oscilaţie-antitorsiune pe axul tamburului:

Wormshaftul avea canalele murdare:

Am curăţat totul. Pinionul conducător era în stare buna. Atăta vaselină e suficientă:

Am montat la loc şi rotorul (după ce l-am verificat temeinic în toate punctele) şi am asigurat cu vopse piuliţa ce îl fixează. Şi aceasta s-a lasat desfacută fără scule. Nu are nici un sistem de asigurare antidestrângere. Eu am pus vopsea pe filet şi am strâns-o bine.

Am montat una din cele două şaibe roşii. N-au fost necesare ambele, fiindcă era iniţial joc şi din rotorul destrâns şi joc intre axul tamburului şi wormshaft, care au dispărut după servisare. Am descărcat firul şi l-am încărcat din nou, ca să mă asigur că e în regulă depănarea. Perfect!:

O sculă bună! Acum se mişcă bine. Mizeria de pe axul tamburului, cea de pe canalele wormshaftului şi vaselina introdusă între carcasă şi pinionul conducător par să fi fost motivele rulajului greoi. A rămas prezent doar jocul normal al wormshaftului care e specific...
Să fie de folos.
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Excelent!
Multumim pentru faptul ca impartasiti din cunostintele D-stra.
Multumim pentru faptul ca impartasiti din cunostintele D-stra.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Va multumesc pentru apreciere. Feedbackul de la dv. e important si ma ajuta sa-mi dau seama daca fac bine sau doar ocup un spatiu nemeritat aici. Eu vreau sa va ajut, insa acest forum desi a imbracat ,,straie" noi, tot nu are buton de like/dislike si postam oarecum orbeste fara sa stim exact cum e primita postarea...
Am uitat un amanunt in postarea mea anterioara. Va rog sa revedeti imaginea nr 6 si sa observati indicatorul rosu care arata spre o piesa ca o ciupercuta si un mic arculet. Acestea sunt responsabile de acel click pe care il auziti la deschiderea si inchiderea pickupului. La aceste doua piese marunte trebuie sa aveti grija cand demontati bratul pickupului, ca sa nu se piarda. Au aceasta tendinta. Atat.
Eu am fost primul care am deschis aceasta mulineta si am fost frapat de neglijenta celui care a montat-o. Omul acela, cert, nu si-a meritat painea pe care a primit-o in ziua aceea. E pacat de munca si maiestria proiectantilor si a executantilor de piese, de materialele bune folosite, cand totul ajunge la mana unui neinstruit, sau a unui delasator... In fine, asta e...
Maine ma confrunt cu o ,,vedeta" de la Daiwa. Are tot acel statut de ,,virgina" dupa cum declara proprietarul: ,,Nu s-a umblat in ea!" Ramane de vazut.
Constatari la un prim contact:
1) Mulineta are un usor marait la rulajul in gol, in sensul de rotatie pe recuperare si aproape deloc in sens invers, de rotatie a manivelei (derulare), daca manivela e sustinuta. Daca se roteste liber, din inertie, atunci se aude in ambele sensuri de rotatie.
2) Daca se roteste manivela si mulineta e in pozitie - culcata pe stanga, (axa manivelei spre podea) atunci maraitul e inexistent. Daca se roteste manivela si mulineta e in pozitie - culcata pe dreapta, (axa manivelei spre tavan)atunci maraiul e intens.
Mulineta face parte din categoria celor cu angrenaje bronz/otel (Certate Hyper custom) Iata in linkul de mai jos o declaratie a constructorului:
http://jdmfishing.com/daiwa/certate-hyper-custom/
Citat:
,,Due to the harder main gear material the retrieve is louder than a standard Certate." Adica, o recunoastere oficiala a faptului ca acest tip de angrenaj e mai galagios decat unul standard. Mi se pare ciudat, fiindca pe acelasi tip de angrenaj se bazeaza si Morethan Branzino si alte cateava tipuri de Daiwe. Toate cate mi-au ajuns pe mana erau silentioase ca si un Certate standard. Dar aceasta silentiozitate are mai degraba de-a face cu precizia de prelucrare, decat cu duritatea materialelor. Deci???
Vedem maine, maine seara probabil, ca am ceva idei cu marcaje colorate, amprente de contact, etc. ca sa-mi dau seama daca e ceva in neregula si o sa-mi ia o groaza de timp, dar cred ca va fi interesant. Vedem...
Rew.
Am uitat un amanunt in postarea mea anterioara. Va rog sa revedeti imaginea nr 6 si sa observati indicatorul rosu care arata spre o piesa ca o ciupercuta si un mic arculet. Acestea sunt responsabile de acel click pe care il auziti la deschiderea si inchiderea pickupului. La aceste doua piese marunte trebuie sa aveti grija cand demontati bratul pickupului, ca sa nu se piarda. Au aceasta tendinta. Atat.
Eu am fost primul care am deschis aceasta mulineta si am fost frapat de neglijenta celui care a montat-o. Omul acela, cert, nu si-a meritat painea pe care a primit-o in ziua aceea. E pacat de munca si maiestria proiectantilor si a executantilor de piese, de materialele bune folosite, cand totul ajunge la mana unui neinstruit, sau a unui delasator... In fine, asta e...
Maine ma confrunt cu o ,,vedeta" de la Daiwa. Are tot acel statut de ,,virgina" dupa cum declara proprietarul: ,,Nu s-a umblat in ea!" Ramane de vazut.
Constatari la un prim contact:
1) Mulineta are un usor marait la rulajul in gol, in sensul de rotatie pe recuperare si aproape deloc in sens invers, de rotatie a manivelei (derulare), daca manivela e sustinuta. Daca se roteste liber, din inertie, atunci se aude in ambele sensuri de rotatie.
2) Daca se roteste manivela si mulineta e in pozitie - culcata pe stanga, (axa manivelei spre podea) atunci maraitul e inexistent. Daca se roteste manivela si mulineta e in pozitie - culcata pe dreapta, (axa manivelei spre tavan)atunci maraiul e intens.
Mulineta face parte din categoria celor cu angrenaje bronz/otel (Certate Hyper custom) Iata in linkul de mai jos o declaratie a constructorului:
http://jdmfishing.com/daiwa/certate-hyper-custom/
Citat:
,,Due to the harder main gear material the retrieve is louder than a standard Certate." Adica, o recunoastere oficiala a faptului ca acest tip de angrenaj e mai galagios decat unul standard. Mi se pare ciudat, fiindca pe acelasi tip de angrenaj se bazeaza si Morethan Branzino si alte cateava tipuri de Daiwe. Toate cate mi-au ajuns pe mana erau silentioase ca si un Certate standard. Dar aceasta silentiozitate are mai degraba de-a face cu precizia de prelucrare, decat cu duritatea materialelor. Deci???
Vedem maine, maine seara probabil, ca am ceva idei cu marcaje colorate, amprente de contact, etc. ca sa-mi dau seama daca e ceva in neregula si o sa-mi ia o groaza de timp, dar cred ca va fi interesant. Vedem...
Rew.
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Dmn tdum,cum am m-ai scris si altadata,am toata stima!, nu numai pentru ce faceti,ci si pentru ca ne aratati si noua,in totdeauna avem ce invata.Multumim!!!