Rubrica reparatii echipamente pescuit
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Sunteti foarte rapid. In doar 13 minute (cate sunt intre cele doua postari ale dv.) ati reusit sa vizualizati pozele si sa aprofundati textul celor doua postari pe care vi le-am recomandat din cele doua sectiuni ale forumului, ati luat si o decizie legata de soarta mulinetei si ati editat si raspunsul. Nu cred ca reparatia pe care v-am sugerat-o are complexitatea unei interventii chirurgicale si nici ca mulineta va ajunge la gunoi. Decizia va apartine. Aveti si un m.p.
Rew.
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Iarasi un portgalet cu taietura. Nu stiu de ce l-au construit asa, dar firul nu mai ajunge pe galet ci se blocheaza in acel unghi:

Am executat un matisaj de inceput si l-am imbibat cu superglue:

A urmat un al doilea si un al treilea matisaj imbibate cu superglue:

Pe adezivul inca fluid de pe matisaj, am presarat un prim strat de pilitura de carbon-metal:

Au mai urmat iarasi succesiv inca doua straturi de adeziv si pulbere:

Apoi a urmat finisarea cu smirghel si vopsirea:

Inca o perspectiva asupra unghiurilor finale:

Imi pare rau pentru fanii Shimano, dar in final, portgaletul a ajuns sa arate ca unul de Daiwa. Proprietarul a acceptat bucuros acest aspect, incantat ca a scapat de problema suparatoare cu agatarea firului care persista chiar dupa tentativele de pilire si finisare pe care le-a incercat un mester inainte de a ajunge la mine:

Si poza de final fericit:

Sper sa fie de folos!
Rew.

Am executat un matisaj de inceput si l-am imbibat cu superglue:

A urmat un al doilea si un al treilea matisaj imbibate cu superglue:

Pe adezivul inca fluid de pe matisaj, am presarat un prim strat de pilitura de carbon-metal:

Au mai urmat iarasi succesiv inca doua straturi de adeziv si pulbere:

Apoi a urmat finisarea cu smirghel si vopsirea:

Inca o perspectiva asupra unghiurilor finale:

Imi pare rau pentru fanii Shimano, dar in final, portgaletul a ajuns sa arate ca unul de Daiwa. Proprietarul a acceptat bucuros acest aspect, incantat ca a scapat de problema suparatoare cu agatarea firului care persista chiar dupa tentativele de pilire si finisare pe care le-a incercat un mester inainte de a ajunge la mine:

Si poza de final fericit:

Sper sa fie de folos!
Rew.
- stefanflorin
- veteran
- Mesaje: 2431
- Membru din: 23 Mar 2010, 10:43
- Localitate: Bucuresti/Craiova
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
foarte tare!!! ce inseamna putina imaginatie si o mana de meserias!!!!
Urasc atarnatorii!
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Va multumesc pt. aprecieri. Sper ca la nevoie sa fie aplicate de oricine, fiindca va prezint doar cazurile cu solutii de rezolvare care sa presupuna doar materiale si proceduri banale (ata, pilitura adunata de pe langa polizor si superglue in cazul de mai sus) si la indemana oricui doreste sa se implice personal in reparatii.
In ceea ce urmeaza am sa va prezint pas cu pas rezolvarea unei probleme despre care a intrebat un coleg de forum, ca sa fie cat mai explicit. E vorba de o CaldiaX in cazul de fata. Iata mai jos problema. Firul infasurat rau pe tambur, surubul din articulatia bratului de pickup descentrat, spatiu mare intre bratul pickupului si capacul nichelat de pe aripa de rotor:

Se vede pozitia eronata a pickupului. E inchis peste pozitia normala, ceea ce duce galetul mai sus si rezulta o infasurare spre buza tamburului.

Asa arata dupa reparatie, cu toate problemele de mai sus rezolvate si firul descarcat si incarcat din nou. Mi-a ramas si o piesa. Cea de pe masa. Nu mai era necesara sub tambur. Oricum, nu ajutase suficient:

Sa vedem pas cu pas ce s-a efectuat. Primul surub care se desface pt. demontarea pickupului este cel din articulatia contragreutatii (indicat in poza) Urmatorul este surubul de la galet. Asa se poate demonta pickupul in siguranta, fara a se afecta partile nituite, adica imbinarile cu portgaletul si cu contragreutatea (scuze pt. focalizarea precara):

Se demonteaza apoi capacul aripii de rotor si se elibereaza din orificiu suportul arcului de pickup:

Se desface si surubul bratului si se scoate bratul:

Dupa o sumara curatare se vede si uzura daca punem bratul pickupului inapoi pe butuc:

Trebuie uniformizat orificul uzat. Cu o pila rotunda se pileste partea de sus si cele doua parti laterale, pana ce orificiul redevine rotund.

Cu un marker se marcheaza zona uzata (subtiata) de pe butuc:

Cu un cutit sau un cutter se uniformizeaza peretii butucului evitand atingerea zonei marcate:

Dintr-o fasie de tabla se poate confectiona bucsa de compensare. Eu am confectionat insa in acest caz o bucsa din carbon (taiata din niste tronsoane de fibra de carbon):

Am trecut apoi la montarea de amortizoare pe inchidere. Am lipit astfel o bucatica de cauciuc (marcata cu verde) peste opritorul de cursa a inchiderii de pe aripa de rotor cu contragreutatea:

Si am lipit inca o bucatica de cauciuc (marcata cu verde) si peste opritorul din aripa de rotor cu bratul pickupului.

Urmeaza inserarea bucsei de compensare confectionata anterior, apoi montarea arcului.

Se monteaza capacul aripii de rotor si se poate observa ca s-a diminuat distanta care era initial in zona respectiva, precum si faptul ca acum bratul este din nou centrat pe butuc.

Se monteaza surubul si in articulatia bratului si apoi surubul de la galet si cel din articulatia contragreutatii pickupului. Asta e tot. Finalul l-am postat deja (a treia fotografie) si e bun.
Sper ca de acum sa para si se fie mult mai simplu de executat pentru oricine aceasta operatiune pe care am incercat de asta data s-o prezint cat mai explicit si a rezultat aceasta postare cam lunga...
Rew.
In ceea ce urmeaza am sa va prezint pas cu pas rezolvarea unei probleme despre care a intrebat un coleg de forum, ca sa fie cat mai explicit. E vorba de o CaldiaX in cazul de fata. Iata mai jos problema. Firul infasurat rau pe tambur, surubul din articulatia bratului de pickup descentrat, spatiu mare intre bratul pickupului si capacul nichelat de pe aripa de rotor:

Se vede pozitia eronata a pickupului. E inchis peste pozitia normala, ceea ce duce galetul mai sus si rezulta o infasurare spre buza tamburului.

Asa arata dupa reparatie, cu toate problemele de mai sus rezolvate si firul descarcat si incarcat din nou. Mi-a ramas si o piesa. Cea de pe masa. Nu mai era necesara sub tambur. Oricum, nu ajutase suficient:

Sa vedem pas cu pas ce s-a efectuat. Primul surub care se desface pt. demontarea pickupului este cel din articulatia contragreutatii (indicat in poza) Urmatorul este surubul de la galet. Asa se poate demonta pickupul in siguranta, fara a se afecta partile nituite, adica imbinarile cu portgaletul si cu contragreutatea (scuze pt. focalizarea precara):

Se demonteaza apoi capacul aripii de rotor si se elibereaza din orificiu suportul arcului de pickup:

Se desface si surubul bratului si se scoate bratul:

Dupa o sumara curatare se vede si uzura daca punem bratul pickupului inapoi pe butuc:

Trebuie uniformizat orificul uzat. Cu o pila rotunda se pileste partea de sus si cele doua parti laterale, pana ce orificiul redevine rotund.

Cu un marker se marcheaza zona uzata (subtiata) de pe butuc:

Cu un cutit sau un cutter se uniformizeaza peretii butucului evitand atingerea zonei marcate:

Dintr-o fasie de tabla se poate confectiona bucsa de compensare. Eu am confectionat insa in acest caz o bucsa din carbon (taiata din niste tronsoane de fibra de carbon):

Am trecut apoi la montarea de amortizoare pe inchidere. Am lipit astfel o bucatica de cauciuc (marcata cu verde) peste opritorul de cursa a inchiderii de pe aripa de rotor cu contragreutatea:

Si am lipit inca o bucatica de cauciuc (marcata cu verde) si peste opritorul din aripa de rotor cu bratul pickupului.

Urmeaza inserarea bucsei de compensare confectionata anterior, apoi montarea arcului.

Se monteaza capacul aripii de rotor si se poate observa ca s-a diminuat distanta care era initial in zona respectiva, precum si faptul ca acum bratul este din nou centrat pe butuc.

Se monteaza surubul si in articulatia bratului si apoi surubul de la galet si cel din articulatia contragreutatii pickupului. Asta e tot. Finalul l-am postat deja (a treia fotografie) si e bun.
Sper ca de acum sa para si se fie mult mai simplu de executat pentru oricine aceasta operatiune pe care am incercat de asta data s-o prezint cat mai explicit si a rezultat aceasta postare cam lunga...
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Stimati colegi de ,,suferinta", va doresc un an nou bun, sanatate, partide de pescuit reusite si fara probleme care sa necesite reparatii. Cu voia lui Dumnezeu, la nevoie, ne vom mai sfatui si ajuta pe aici pe forum si in 2018. Numai bine tuturor si sa ,,ne vedem" cu bine!
Rew.
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Sunt producatori care utilizeaza acelasi tip de brat de pickup atat pe modelele de mulinete cu arc de viata lunga (de compresie) cat si pe modelele de mulinete mai ieftine, cu arc (de incovoiere) cu o viata mult mai scurta. In acest caz, in bratul pickupului vor exista doua orificii alaturate. Iata in poza de mai jos ce se poate intampla atunci cand se incearca montarea unui arc prea tare in locul celui original care s-a rupt. Se sparge peretele despartitor dintre cele doua orificii si mulineta nu mai poate fi folosita:

Asa cum v-am obisnuit si aceastei probleme i-am gasit cea mai simpla rezolvare tot cu superglue si pilitura. Trebuie infipta o tija din sarma cu diametrul egal cu cel al arcului original in locul in care dorim sa obtinem un nou orificiu suport pt. noul arc si se suprapun apoi straturi de adeziv si pilitura:

Dupa cateva minute de uscare se extrage tija si se finiseaza bratul de pickup. Asta-i tot si e gata de montat la loc. Se va folosi un alt arc confectionat, compatibil cu originalul (0,70mm dim. sarmei), in locul celui care a produs deteriorarea bratului de pickup:

In concluzie, atentie la arcurile artizanale, sa nu fie din sarma prea groasa, intrucat pot produce daune.
Rew.

Asa cum v-am obisnuit si aceastei probleme i-am gasit cea mai simpla rezolvare tot cu superglue si pilitura. Trebuie infipta o tija din sarma cu diametrul egal cu cel al arcului original in locul in care dorim sa obtinem un nou orificiu suport pt. noul arc si se suprapun apoi straturi de adeziv si pilitura:

Dupa cateva minute de uscare se extrage tija si se finiseaza bratul de pickup. Asta-i tot si e gata de montat la loc. Se va folosi un alt arc confectionat, compatibil cu originalul (0,70mm dim. sarmei), in locul celui care a produs deteriorarea bratului de pickup:

In concluzie, atentie la arcurile artizanale, sa nu fie din sarma prea groasa, intrucat pot produce daune.
Rew.
-
- utilizator constant
- Mesaje: 211
- Membru din: 23 Iun 2007, 18:06
- Localitate: Pitesti-Calarasi
- Contact:
-
- utilizator constant
- Mesaje: 211
- Membru din: 23 Iun 2007, 18:06
- Localitate: Pitesti-Calarasi
- Contact:
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
La multi ani !
Am aceeasi problema la doi tamburi de shimano 10 000 bblc...cum fac sa rezolv problema ?
V-as ramane recunoscator daca i-ati primi in service la dvs.
Am aceeasi problema la doi tamburi de shimano 10 000 bblc...cum fac sa rezolv problema ?
V-as ramane recunoscator daca i-ati primi in service la dvs.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Va salut. La multi ani!
Eu va recomand sa inlocuiti piesele rupte cu unele originale. Fiind mulinete de crap...
Puteti incerca aici: http://www.monturicrap.ro persoana de contact Mugurel Adascalitei. Poate gasiti la el piesele necesare. Sau puteti incerca la colegul de forum care face comanda de piese la Shimano si Daiwa, am vazut anuntul actualizat pe rubrica de vanzari-cumparari. Eu nu-l cunosc, dar e posibil sa rezolvati cu el.
Din profilul dv. de utilizator nu-mi dau seama de unde sunteti. Daca sunteti din Resita, sau din apropiere, atunci ne vedem si o rezolvam. Intotdeauna exista o sulutie. Daca ati epuizat toate incercarile si nu exista absolut deloc nici o rezolvare, atunci ne auzim pe mesageria privata.
Daca reusiti sa rezolvati problema, atunci va recomand sa aveti grija cand introduceti tamburii pe ax. Trebuie si rasuciti, pana se aude caraitoarea, nu doar impinsi! Altfel se indoaie si se rup.
Rew.
Eu va recomand sa inlocuiti piesele rupte cu unele originale. Fiind mulinete de crap...
Puteti incerca aici: http://www.monturicrap.ro persoana de contact Mugurel Adascalitei. Poate gasiti la el piesele necesare. Sau puteti incerca la colegul de forum care face comanda de piese la Shimano si Daiwa, am vazut anuntul actualizat pe rubrica de vanzari-cumparari. Eu nu-l cunosc, dar e posibil sa rezolvati cu el.
Din profilul dv. de utilizator nu-mi dau seama de unde sunteti. Daca sunteti din Resita, sau din apropiere, atunci ne vedem si o rezolvam. Intotdeauna exista o sulutie. Daca ati epuizat toate incercarile si nu exista absolut deloc nici o rezolvare, atunci ne auzim pe mesageria privata.
Daca reusiti sa rezolvati problema, atunci va recomand sa aveti grija cand introduceti tamburii pe ax. Trebuie si rasuciti, pana se aude caraitoarea, nu doar impinsi! Altfel se indoaie si se rup.
Rew.