Rubrica reparatii echipamente pescuit
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
@tdum,
felicitari, mi-ati starnit curiozitatea si ca atare, am inceput sa va urmaresc postarile, imi plac.
Spor in continuare!
felicitari, mi-ati starnit curiozitatea si ca atare, am inceput sa va urmaresc postarile, imi plac.
Spor in continuare!
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Va multumesc domnule!
Iata ce avem de facut, in viziunea mea, atunci cand avem motive sa montam un alt tip de rulment de antiretur in locul celui original.
Ma folosesc de mulineta din postarea anterioara pentru exemplificare. In primul rand trebuie confectionata o piesa, un adaptor de fixare si blocare a noului rulment in carcasa.
Pentru identificarea dimensiunii materialului pentru adaptor, masuram interiorul carcasei si exteriorul rulmentului, apoi facem diferenta si impartim la doi. Mie, in acest caz, mi-a dat 2,5mm (22,5-17,5=5 apoi, 5:2=2.5mm). Am ales ca material pentru executarea adaptorului, o saiba de cupru cu latimea de fix 2,5mm.
In poza de mai jos, se vad in stanga piesele demontate, rulmentul cu role original si clichetul plus consola, arcul si siguranta acestuia, iar in dreapta se vad piesele ce vor reprezenta noul antiretur, adica noul rulment cu role, un arc mic si saiba (deja sectionata) din care urmeaza sa se confectioneze adaptorul:

In poza de mai jos se vede deja adaptorul din cupru rezultat din acea saiba. La unul din capete, i-am lipit cu cositor, un mic ochete din sarma de care sa pot atasa arcul ce trage colivia cu role in pozitia ,,ON" :

In imaginea urmatoare se vede deja noul ansamblu montat pe mulineta si deja functional. In acest caz, am reutilizat camasa interioara a rulmentului original (cea care este pe angranajul din bronz):

Am facut si proba finala de forta cu o cheie fixa. OK! :

Am remontat mulineta si de acum, consider ca am eliminat veriga slaba si va fi o scula pe de-antregul fiabila, iar antireturul va fi permanent ON, ca la noile mulinete de la Shimano.
Rew.
Iata ce avem de facut, in viziunea mea, atunci cand avem motive sa montam un alt tip de rulment de antiretur in locul celui original.
Ma folosesc de mulineta din postarea anterioara pentru exemplificare. In primul rand trebuie confectionata o piesa, un adaptor de fixare si blocare a noului rulment in carcasa.
Pentru identificarea dimensiunii materialului pentru adaptor, masuram interiorul carcasei si exteriorul rulmentului, apoi facem diferenta si impartim la doi. Mie, in acest caz, mi-a dat 2,5mm (22,5-17,5=5 apoi, 5:2=2.5mm). Am ales ca material pentru executarea adaptorului, o saiba de cupru cu latimea de fix 2,5mm.
In poza de mai jos, se vad in stanga piesele demontate, rulmentul cu role original si clichetul plus consola, arcul si siguranta acestuia, iar in dreapta se vad piesele ce vor reprezenta noul antiretur, adica noul rulment cu role, un arc mic si saiba (deja sectionata) din care urmeaza sa se confectioneze adaptorul:

In poza de mai jos se vede deja adaptorul din cupru rezultat din acea saiba. La unul din capete, i-am lipit cu cositor, un mic ochete din sarma de care sa pot atasa arcul ce trage colivia cu role in pozitia ,,ON" :

In imaginea urmatoare se vede deja noul ansamblu montat pe mulineta si deja functional. In acest caz, am reutilizat camasa interioara a rulmentului original (cea care este pe angranajul din bronz):

Am facut si proba finala de forta cu o cheie fixa. OK! :

Am remontat mulineta si de acum, consider ca am eliminat veriga slaba si va fi o scula pe de-antregul fiabila, iar antireturul va fi permanent ON, ca la noile mulinete de la Shimano.
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Iata in imaginea de mai jos mulineta cuiva care i-a facut intretinere (in opinia lui), fara sa se documenteze in nici un fel in prealabil. De fapt, si-a sabotat mulineta, o Daiwa TD Sol de 2000, o mulineta bine cotata, care inainte de ,,intretinere" functiona bine, iar dupa, nu mai mergea aproape deloc. A ramas fara antiretur si se invartea cu greu, avea suruburile si saibele inversate pe ici-colo, dar raul cel mai mare a fost vaselina pusa abundent si peste tot. Asa ca... a ajuns la mine si v-o prezint si dumneavoastra:

Am considerat util sa postez aici si sa va previn, sa nu faceti asa ceva ca nu va faceti nici un serviciu ci numai probleme. Vaselina in exces e daunatoare!
Am curatat-o bine, am spalat pana si rulmentii capsulati, ca nici aceia nu se mai invarteau cum ar fi trebuit, Am reparat apoi antireturul si am uns-o cu zgarcenie cu putina vaselina pe pinioane si cu ulei fin pe axe si rulmenti. Am asamblat-o corect si si-a revenit.
Deci, este de evitat gresarea abundenta!
Rew.

Am considerat util sa postez aici si sa va previn, sa nu faceti asa ceva ca nu va faceti nici un serviciu ci numai probleme. Vaselina in exces e daunatoare!
Am curatat-o bine, am spalat pana si rulmentii capsulati, ca nici aceia nu se mai invarteau cum ar fi trebuit, Am reparat apoi antireturul si am uns-o cu zgarcenie cu putina vaselina pe pinioane si cu ulei fin pe axe si rulmenti. Am asamblat-o corect si si-a revenit.
Deci, este de evitat gresarea abundenta!
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Aceasta postare are doar rol preventiv pentru aceia dintre dumneavoastra care au mulinete Daiwa din zaion inrudite cu cea din fotografia de mai jos, cum ar fi: Luvias, Ignis, Tournament Airity, etc si le deschid periodic pentru intretinere.

Aceste mulinete au ajuns la mine in mod repetat cu aceeasi problema care se manifesta pregnant la marimile mici (1500-2000) si anume: Se smulge filetul de pe angrenajul din bronz, intrucat piulita, se infileteaza pe doar 1,5 spire si daca se depaseste o anumita forta de strangere a respectivei piulite, filetul cedeaza si este dificil de remediat.

Mie, mi-a luat o zi de lucru, cu maxima atentie, cu multe masuratori si rectificari de cote in 6 puncte diferite, care m-a intrebuintat destul de serios, pentru a obtine doua spire de filet perfecte pentru a putea strange din nou eficient piulita (fara a schimba nici o piesa), iar rezultatul final sa fie bun. Nu voi mai posta operatiunile de reparatie , fiindca sincer, nu cred ca vor folosi nimanui, deoarece aduce a munca de Sisif si sunt sanse minime sa se apuce cineva sa le execute.
Asa ca, mi-am spus ca e mai bine va previn, astfel incat sa nu ajungeti intr-o situatie dificila. Deci, daca imi permiteti, va recomand sa nu strangeti prea tare piulita de fixare a rotorului la acest tip de mulinete, care pentru mine, este clar ca au un viciu de proiectare din moment ce defectarea identica se manifesta repetitiv pe mai multe unitati.
Rew.

Aceste mulinete au ajuns la mine in mod repetat cu aceeasi problema care se manifesta pregnant la marimile mici (1500-2000) si anume: Se smulge filetul de pe angrenajul din bronz, intrucat piulita, se infileteaza pe doar 1,5 spire si daca se depaseste o anumita forta de strangere a respectivei piulite, filetul cedeaza si este dificil de remediat.

Mie, mi-a luat o zi de lucru, cu maxima atentie, cu multe masuratori si rectificari de cote in 6 puncte diferite, care m-a intrebuintat destul de serios, pentru a obtine doua spire de filet perfecte pentru a putea strange din nou eficient piulita (fara a schimba nici o piesa), iar rezultatul final sa fie bun. Nu voi mai posta operatiunile de reparatie , fiindca sincer, nu cred ca vor folosi nimanui, deoarece aduce a munca de Sisif si sunt sanse minime sa se apuce cineva sa le execute.
Asa ca, mi-am spus ca e mai bine va previn, astfel incat sa nu ajungeti intr-o situatie dificila. Deci, daca imi permiteti, va recomand sa nu strangeti prea tare piulita de fixare a rotorului la acest tip de mulinete, care pentru mine, este clar ca au un viciu de proiectare din moment ce defectarea identica se manifesta repetitiv pe mai multe unitati.
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
La mulinetele cu franarea pe tambur si cu caraitoarea franei pe baza de clichet cu arc pe tambur si saiba crestata pe axul tamburului, se intampla frecvent sa se rupa o bucata din acel clichet care este in contact cu acea saiba crestata si astfel sa nu se mai auda caraitul care ne este atat de drag in dril si care ne previne sa nu mai actionam manivela in timp ce se aude, ca sa nu rasucim firul.
In poza care urmeaza, este un astfel de tambur avariat (Shimano Stradic) la care nu functioneaza caraitoarea din cauza ruperii unei bucati din clichet, acolo unde arata indicatorul:

Desigur ca poate fi confectionat alt clichet, sau se poate inlocui clichetul rupt cu unul bun, insa problema este extragerea axului pe care pivoteaza acel clichet si va spun ca se rupe, se foarfeca destul de usor acel ax, iar bucata ramasa infipta in tambur nu mai poate fi extrasa, situatie in care trebuie facuta in apropiere alta gaura in tambur si trebuie si alt ax, nu doar clichet ... bataie de cap! Nu stiu de ce nu au montat acolo in loc de acel ax cu aspect de ciuperca, un simplu surub care sa poata fi desfacut usor si sa permita inlocuirea clichetului...
In fotografia urmatoare, le sugerez acelora dintre dv. care intampina probleme asemanatoare, o rezolvare de moment sau definitiva, dupa cum decideti, care va scuteste de complicatii si rezolva problema caraitorii defecte. Nu este nevoie de nici o piesa de schimb si de nici un material. Iar ca scule, e suficient sa folositi doar un cleste cu varfuri ascutite, cu care sa modelati arcul existent, asa cum se vede mai jos:

Caraitoarea mesterita astfel, e functionala si isi face bine treaba desi arata rau. E cea mai simpla solutie de aplicat in acest caz.
Pot sa va spun si cauza care produce acest efect (defectarea caraitoarei prin ruperea clichetului). Atentie asadar la introducerea tamburului pe ax! Aceasta introducere a tamburului, nu se face doar prin impingere, ci corect este prin impingere plus rasucire concomitent, pana se aude caraitoarea franei. Doar dupa aceea, se poate monta si strange knobul franei fara a strica ceva .
Sper sa va fie de folos si fiindca ,,bate craciunul la usa" va urez: Sarbatori frumoase, fericite si sanatate maxima!
Rew.
In poza care urmeaza, este un astfel de tambur avariat (Shimano Stradic) la care nu functioneaza caraitoarea din cauza ruperii unei bucati din clichet, acolo unde arata indicatorul:

Desigur ca poate fi confectionat alt clichet, sau se poate inlocui clichetul rupt cu unul bun, insa problema este extragerea axului pe care pivoteaza acel clichet si va spun ca se rupe, se foarfeca destul de usor acel ax, iar bucata ramasa infipta in tambur nu mai poate fi extrasa, situatie in care trebuie facuta in apropiere alta gaura in tambur si trebuie si alt ax, nu doar clichet ... bataie de cap! Nu stiu de ce nu au montat acolo in loc de acel ax cu aspect de ciuperca, un simplu surub care sa poata fi desfacut usor si sa permita inlocuirea clichetului...
In fotografia urmatoare, le sugerez acelora dintre dv. care intampina probleme asemanatoare, o rezolvare de moment sau definitiva, dupa cum decideti, care va scuteste de complicatii si rezolva problema caraitorii defecte. Nu este nevoie de nici o piesa de schimb si de nici un material. Iar ca scule, e suficient sa folositi doar un cleste cu varfuri ascutite, cu care sa modelati arcul existent, asa cum se vede mai jos:

Caraitoarea mesterita astfel, e functionala si isi face bine treaba desi arata rau. E cea mai simpla solutie de aplicat in acest caz.
Pot sa va spun si cauza care produce acest efect (defectarea caraitoarei prin ruperea clichetului). Atentie asadar la introducerea tamburului pe ax! Aceasta introducere a tamburului, nu se face doar prin impingere, ci corect este prin impingere plus rasucire concomitent, pana se aude caraitoarea franei. Doar dupa aceea, se poate monta si strange knobul franei fara a strica ceva .
Sper sa va fie de folos si fiindca ,,bate craciunul la usa" va urez: Sarbatori frumoase, fericite si sanatate maxima!
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Salut,
Cum as putea,dupa sarbatori evident, sa iti trimit o mulineta la reparat?
Este vorba de o Caldia 2000A care nu pare a avea uzura foarte mare (nu pare) dar cu toate astea nu mai aseaza firul cum trebuie.
Tind sa cred ca tamburul nu mai face cursa completa pentru ca aseaza mult firul in fata si mult prea conic fata de cum ar trebui.
Faza cu saiba sub tambur nu imi place cum functioneaza si parca tamburul prinde oarece joc.
Ea ruleaza foarte bine si chiar a fost folosita sezonul asta.Chiar daca nu aseaza firul corect,nu face bucle la fir deci se poate utiliza.
Un ochi avizat cu siguranta stie ce-i trebuie!
Mentionez ca lucrez la o firma de curierat deci transportul dus-intors nu constituie nici o problema.O pot trimite oricand si te poti ocupa de ea cand ai timp si chef.
Sezonul e incheiat si iarna abia incepe.
Stima si sarbatori fericite!
Cum as putea,dupa sarbatori evident, sa iti trimit o mulineta la reparat?
Este vorba de o Caldia 2000A care nu pare a avea uzura foarte mare (nu pare) dar cu toate astea nu mai aseaza firul cum trebuie.
Tind sa cred ca tamburul nu mai face cursa completa pentru ca aseaza mult firul in fata si mult prea conic fata de cum ar trebui.
Faza cu saiba sub tambur nu imi place cum functioneaza si parca tamburul prinde oarece joc.
Ea ruleaza foarte bine si chiar a fost folosita sezonul asta.Chiar daca nu aseaza firul corect,nu face bucle la fir deci se poate utiliza.
Un ochi avizat cu siguranta stie ce-i trebuie!
Mentionez ca lucrez la o firma de curierat deci transportul dus-intors nu constituie nici o problema.O pot trimite oricand si te poti ocupa de ea cand ai timp si chef.
Sezonul e incheiat si iarna abia incepe.
Stima si sarbatori fericite!
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Ce vaselina folositi? Recomand mercury 2-4-c(sau quicksilver).E apta pt apa sarata,foarte foarte lipicioasa si vascoasa si nu fuge de pe pinion sau coroana.
In functie de utilizare "o tai" cu ulei cu teflón sau sintetic si fara nici o problema.Pentru wormshaft folosesc DG12 si pentru inelul de frictiune DG13.
Atentie la cantitatea de vaselina mercury folosita ca poate incetini mulineta.
In functie de utilizare "o tai" cu ulei cu teflón sau sintetic si fara nici o problema.Pentru wormshaft folosesc DG12 si pentru inelul de frictiune DG13.
Atentie la cantitatea de vaselina mercury folosita ca poate incetini mulineta.
Zander_Master
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
@ goodmans.
Va salut. Nu va suparati, dar abordarea din postarea dumneavoastra este gresita. Rezolavarea problemei pe care o prezentati mai sus, nu este la mine. Sta in puterea dumneavoastra sa gasiti si sa eliminati cauza care a generat efectul de care pomeniti. Daca nu va multumeste metoda compensarii cu saibe inaltatoare sub tambur, atunci va rog sa cititi postarea de la jumatatea paginii cu nr. 6 din acest topic. Mai ales concluzia din finalul postarii respective, poate fi edificatoare.
Tot pe acelasi subiect, gasiti informatii mai detaliate in sectiunea ,,echipamente si accesorii" pe topicul ,,Pont! Identificare vizuala uzuri" (pentru moment este in pagina a 3-a), unde este vorba de o Caldia X, dar se aplica si altor mulinete. Cititi cu atentie. E o chestiune simpla, pentru rezolvarea careia nu aveti nevoie de ajutorul nimanui.
Mai puteti verifica suplimentar fixarea rotorului, deci strangerea piulitei centrale. Spor la treaba si... Numai bine!
Rew.
Va salut. Nu va suparati, dar abordarea din postarea dumneavoastra este gresita. Rezolavarea problemei pe care o prezentati mai sus, nu este la mine. Sta in puterea dumneavoastra sa gasiti si sa eliminati cauza care a generat efectul de care pomeniti. Daca nu va multumeste metoda compensarii cu saibe inaltatoare sub tambur, atunci va rog sa cititi postarea de la jumatatea paginii cu nr. 6 din acest topic. Mai ales concluzia din finalul postarii respective, poate fi edificatoare.
Tot pe acelasi subiect, gasiti informatii mai detaliate in sectiunea ,,echipamente si accesorii" pe topicul ,,Pont! Identificare vizuala uzuri" (pentru moment este in pagina a 3-a), unde este vorba de o Caldia X, dar se aplica si altor mulinete. Cititi cu atentie. E o chestiune simpla, pentru rezolvarea careia nu aveti nevoie de ajutorul nimanui.
Mai puteti verifica suplimentar fixarea rotorului, deci strangerea piulitei centrale. Spor la treaba si... Numai bine!
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Multam pentru lamuriri.
Ma apuc de citit imediat ce cafeaua e gata!

Ma apuc de citit imediat ce cafeaua e gata!

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
De citit am terminat...cafeaua inca nu.
Pai aia e chirurgie curata dom`le.
Trebuie sa cunosti bine cum functioneaza fiecare piesa si care e rolul ei in mulineta.Lucru care pe mine ma depaseste.
Daca o desfac,nu numai ca nu voi repara defectul (probabil ca nu voi identifica cauza) dar cu siguranta imi vor ramane piese pe masa.
Cam asa pateam si cu bicicleta!
Acestea fiind spuse...soarta ei e pecetluita si va ajunge la gunoi probabil.
Stima.
Pai aia e chirurgie curata dom`le.
Trebuie sa cunosti bine cum functioneaza fiecare piesa si care e rolul ei in mulineta.Lucru care pe mine ma depaseste.
Daca o desfac,nu numai ca nu voi repara defectul (probabil ca nu voi identifica cauza) dar cu siguranta imi vor ramane piese pe masa.
Cam asa pateam si cu bicicleta!
Acestea fiind spuse...soarta ei e pecetluita si va ajunge la gunoi probabil.
Stima.