Rubrica reparatii echipamente pescuit
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
-
- utilizator constant
- Mesaje: 211
- Membru din: 23 Iun 2007, 18:06
- Localitate: Pitesti-Calarasi
- Contact:
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Multumesc de raspuns
Sunt din Pitestean dar locuiesc in Calarasi acum...am tot cautat piesele originale dar nu le-am gasit pe nicaieri.
Stiu de ce s-au rupt , in regim de concurs a intrat firul sub tambur si din graba eu sau colegul meu nu am fost atenti cand am pus tamburul la loc...
Mai caut pisele originale,daca tot nu le gasesc le fac ghem +un tambur zdravan la caraietoare(de model) si le pun la curier cu directia Resita
Multumesc !
Sunt din Pitestean dar locuiesc in Calarasi acum...am tot cautat piesele originale dar nu le-am gasit pe nicaieri.
Stiu de ce s-au rupt , in regim de concurs a intrat firul sub tambur si din graba eu sau colegul meu nu am fost atenti cand am pus tamburul la loc...
Mai caut pisele originale,daca tot nu le gasesc le fac ghem +un tambur zdravan la caraietoare(de model) si le pun la curier cu directia Resita
Multumesc !
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Eu spusem altceva. Nu va pripiti.
Rew.
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Un bun prieten si-a luat cu ceva ani in urma un Avid de 9 picioare pana in 2 Oz. Dupa ce i-a chinuit incheietura mainii cateva partide, l-am ajutat cu echilibrarea si de atunci a prins cu el mult peste fara sa-l mai deranjeze cu nimic.
De curand si-a luat si Avidul de 8,6 picioare pana intr-un Oz si primul drum l-a facut cu el la mine in scop de echilibrare. Ieri i-am taiat jos etichetele si pe masura ce l-am ,,lucrat" am facut si cateva poze pentru cei interesati de subiect.
Acesta este batul:

Primul pas, se face un mic reper de pozitionare ulterioara a dopului si apoi se taie planul de separatie al dopului cu restul plutei de pe grip. Prin solicitari mecanice, folosind lama cutitului se impinge/extrage apoi dopul de pluta:

Urmeaza identificarea lestului potrivit, prin teste, prinzand sub un elastic diferiti plumbi. In acest caz, un lest de 48 de grame s-a dovedit optim. Inainte de introducerea in tub se ,,face un filet" folosind un holzsurub. Acel orificiu ,,filetat" va fi de folos la eventuala intentie de extragere a lestului, dintr-un motiv oarecare:

Se infasoara banda pe lest, cu rol de amortizare prin fixare elastica. Nu se lipeste cu nimic!

Apoi se introduce relativ fortat in interiorul cotorului:

Se lipeste apoi dopul la loc, exact in pozitia in care a fost, respectand reperele marcate la inceput:

In final, am dat cu pensula pe pluta (fiind noua) un singur strat de lac incolor diluat, cu scop de protectie impotriva murdariei si a apei. Acest strat de lac s-a absorbit complet in masa plutei, fara a lasa deloc luciu sau urme si fara sa rapeasca nimic din senzatia data de textura initiala a plutei. Nu am mai pus poza si cu aceasta ultima operatiune de protectie fiindca nu a lasat urme notabile. Efectul ei va fi insa benefic in timp.
Batul a format o lanseta in final, impreuna cu o mulineta Daiwa Prorex 2500 RA.
Am primit azi, de dimineata un telefon de la prietenul-proprietar al lansetei. Era la Dunare si avea deja 4 salai pe noua lanseta si era foarte multumit de noul combo. M-am bucurat sincer pentru el si micul efort nu a fost degeaba.
Sper sa fie de folos si altora.
Rew.
De curand si-a luat si Avidul de 8,6 picioare pana intr-un Oz si primul drum l-a facut cu el la mine in scop de echilibrare. Ieri i-am taiat jos etichetele si pe masura ce l-am ,,lucrat" am facut si cateva poze pentru cei interesati de subiect.
Acesta este batul:

Primul pas, se face un mic reper de pozitionare ulterioara a dopului si apoi se taie planul de separatie al dopului cu restul plutei de pe grip. Prin solicitari mecanice, folosind lama cutitului se impinge/extrage apoi dopul de pluta:

Urmeaza identificarea lestului potrivit, prin teste, prinzand sub un elastic diferiti plumbi. In acest caz, un lest de 48 de grame s-a dovedit optim. Inainte de introducerea in tub se ,,face un filet" folosind un holzsurub. Acel orificiu ,,filetat" va fi de folos la eventuala intentie de extragere a lestului, dintr-un motiv oarecare:

Se infasoara banda pe lest, cu rol de amortizare prin fixare elastica. Nu se lipeste cu nimic!

Apoi se introduce relativ fortat in interiorul cotorului:

Se lipeste apoi dopul la loc, exact in pozitia in care a fost, respectand reperele marcate la inceput:

In final, am dat cu pensula pe pluta (fiind noua) un singur strat de lac incolor diluat, cu scop de protectie impotriva murdariei si a apei. Acest strat de lac s-a absorbit complet in masa plutei, fara a lasa deloc luciu sau urme si fara sa rapeasca nimic din senzatia data de textura initiala a plutei. Nu am mai pus poza si cu aceasta ultima operatiune de protectie fiindca nu a lasat urme notabile. Efectul ei va fi insa benefic in timp.
Batul a format o lanseta in final, impreuna cu o mulineta Daiwa Prorex 2500 RA.
Am primit azi, de dimineata un telefon de la prietenul-proprietar al lansetei. Era la Dunare si avea deja 4 salai pe noua lanseta si era foarte multumit de noul combo. M-am bucurat sincer pentru el si micul efort nu a fost degeaba.
Sper sa fie de folos si altora.
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Buna ziua!
Astazi, despre problemele unei mulinete emblematice de la Daiwa. Un Tournament, nu stiu sigur de care ca e sters de pe tambur. O scula full metal.
Problema, deplasarea rotorului, cu pocnituri deranjante, in sarcina, pe recuperare, pozitia rotorului e aceasta:

Tot in sarcina, dar fara recuperare, numai pe tractiune sustinuta, pozitia rotorului este aceasta:

Am demontat ansamblul de sub rotor si iata in poza urmatoare ce am gasit, Se vede si un distantier artizanal si insuficient. Deasemenea se vede ca este montat un rulment unisens fara posibilitate de decuplare in locul celui original, fiindca la vremea aceea inca nu facusem cunoscuta solutia de remediere a rulmentului de antiretur:

Am observat si un spatiu care ramanea gol sub rulmentul unisens si ducea la extragerea de pe scaun a rulmentului cu bile de dedesubt:

Am amplasat saiba artizanala in spatiul acela gol:

Am mai confectionat o saiba distantier de grosime potrivita ca sa anuleze orice joc:

Am confectionat o membrana izolatoare care sa impiedice vaselina din carter, de la pinioane sa ajunga printre bilele rulmentului la rulmentul de antiretur si sa-l scoata din uz. Am mai discutat pe alt topic aceasta problema a rulmentului necpsulat la generqatia aceasta de mulinete.

Asamblata, verificata, ok. Fara jocuri si cu izolatie antiunsoare la antiretur.

Mi-as fi dorit sa am piesele originale si sa readuc la viata aceasta mulineta in formula gandita de producator, plus corectiile de rigoare, dar asta e...
Functioneaza de acum si asa...
Rew.
Astazi, despre problemele unei mulinete emblematice de la Daiwa. Un Tournament, nu stiu sigur de care ca e sters de pe tambur. O scula full metal.
Problema, deplasarea rotorului, cu pocnituri deranjante, in sarcina, pe recuperare, pozitia rotorului e aceasta:

Tot in sarcina, dar fara recuperare, numai pe tractiune sustinuta, pozitia rotorului este aceasta:

Am demontat ansamblul de sub rotor si iata in poza urmatoare ce am gasit, Se vede si un distantier artizanal si insuficient. Deasemenea se vede ca este montat un rulment unisens fara posibilitate de decuplare in locul celui original, fiindca la vremea aceea inca nu facusem cunoscuta solutia de remediere a rulmentului de antiretur:

Am observat si un spatiu care ramanea gol sub rulmentul unisens si ducea la extragerea de pe scaun a rulmentului cu bile de dedesubt:

Am amplasat saiba artizanala in spatiul acela gol:

Am mai confectionat o saiba distantier de grosime potrivita ca sa anuleze orice joc:

Am confectionat o membrana izolatoare care sa impiedice vaselina din carter, de la pinioane sa ajunga printre bilele rulmentului la rulmentul de antiretur si sa-l scoata din uz. Am mai discutat pe alt topic aceasta problema a rulmentului necpsulat la generqatia aceasta de mulinete.

Asamblata, verificata, ok. Fara jocuri si cu izolatie antiunsoare la antiretur.

Mi-as fi dorit sa am piesele originale si sa readuc la viata aceasta mulineta in formula gandita de producator, plus corectiile de rigoare, dar asta e...
Functioneaza de acum si asa...
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Tdum nu pot sa nu remarc ca ai identificat problemele si le-ai rezolvat super
spre deosebire de ....abtibild .....care din ce imi dau seama a lasat mulineta sa aiba joc in rotor si cu posibilitatea rulmentului one way de a se misca de la locul lui ....lucru de mantuiala
spre deosebire de ....abtibild .....care din ce imi dau seama a lasat mulineta sa aiba joc in rotor si cu posibilitatea rulmentului one way de a se misca de la locul lui ....lucru de mantuiala
Da-i unui om un peste si el va manca o zi; invata-l sa
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Va multumesc pentru aprecieri. Sper ca ceea ce postez sa fie de folos celor aflati in impas, in situatii similare.
Am uitat sa specific materialul din care am taiat acea membrana (saiba subtire) cu rol de pavaza intre bilele rulmentului si vaselina din carter. E vorba de hartie de imprimanta, taiata cu varful unui bisturiu. Nu e supusa la solicitari si are doar rol de aparatoare, montata sub rulment.
In topicul ,,Daiwa cu rumlenti necapsulati pe rotor! Efecte" am mai discutat aceasta problema comuna mai multor Daiwe din acel moment. Din pacate, nu am mai avut rulmenti capsulati sa-i montez si acestei mulinete, asa ca am gasit o varianta simpla dar eficace (cu acea saiba din hartie) de a rezolva problema.
Imi pare rau ca mi-a venit prea tarziu ideea de a deschide acest topic cu reparatii si am inca cateva alte topicuri inrudite cu acesta imprastiate prin aceasta sectiune a forumului. Tot aici isi aveau locul. De aceea la nevoie mai fac trimitere la ele.
Rew.
Am uitat sa specific materialul din care am taiat acea membrana (saiba subtire) cu rol de pavaza intre bilele rulmentului si vaselina din carter. E vorba de hartie de imprimanta, taiata cu varful unui bisturiu. Nu e supusa la solicitari si are doar rol de aparatoare, montata sub rulment.
In topicul ,,Daiwa cu rumlenti necapsulati pe rotor! Efecte" am mai discutat aceasta problema comuna mai multor Daiwe din acel moment. Din pacate, nu am mai avut rulmenti capsulati sa-i montez si acestei mulinete, asa ca am gasit o varianta simpla dar eficace (cu acea saiba din hartie) de a rezolva problema.
Imi pare rau ca mi-a venit prea tarziu ideea de a deschide acest topic cu reparatii si am inca cateva alte topicuri inrudite cu acesta imprastiate prin aceasta sectiune a forumului. Tot aici isi aveau locul. De aceea la nevoie mai fac trimitere la ele.
Rew.
-
- veteran
- Mesaje: 773
- Membru din: 15 Feb 2006, 22:28
- Localitate: Timisoara
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Este o Daiwa Tournament Z 2500 iA,model din anii '95.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Multumim mult domnului-tdum-pentru ca imparte si cu noi ideile si experienta acumulata.Respect!!!
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Domnilor, nu pot decat sa ma bucur daca considerati folositoare postarile mele din acest topic.
Desi situatia mulinetei din postarea de mai sus pare una particulara, nu este asa. Situatii in care rulmentul cu bile pe care se sprijina angrenajul rotorului, are joc fiindca nu este fixat corespunzator in carcasa, sunt frecvente si pot fi intalnite la multe tipuri de mulinete. Este deranjant efectul creat de acest joc, astfel ca la inceputul rotirii manivelei, in sarcina se aude cate un pocnet ce da impresia ca se sfarama ceva in mulineta. Prin introducerea uneia sau mai multor saibe, se elimina acest joc si dispare zgomotul.
La alte modele constructive, s-a procedat la fixarea individuala a rulmentului de sprijin al angrenajului de rotor, cu suruburi ,,prinse" de carcasa, nu presat de restul componentelor montate deasupra sa ca in cazul la mulinetei de mai sus, dar tot pot exista jocuri ale acestui rulment daca scaunul pe care este asezat rulmentul este mai adanc decat grosimea (profunzimea) rulmentului. Si in aceasta situatie rotorul va avea un joc de-a lungul axei sale ce fi necesar sa fie eliminat.
Daca sunt jocuri mari, nu este recomandabil sa asezam saibe groase direct pe scaun sub rulment ci deasupra sa, ca rulmentul sa fie asezat bine in scaun si astfel sa tina (impinga) angrenajul condus (melcul) care se sprijina pe el, in contact optim cu angrenajul conducator. Daca jocurile sunt foarte mici, atunci se poate confectiona saiba necesara din hartie si se poate aseza sub rulment, direct pe scaun. Saibe din acestea de hartie puneam pe vremuri si sub cilindrii pistoanelor cand imi faceam motorul la Dacia 1300 si rezistau foarte bine, asa ca sunt ok si sub camasa unui rulment din mulineta.
Numai bine tuturor!
Rew.
Desi situatia mulinetei din postarea de mai sus pare una particulara, nu este asa. Situatii in care rulmentul cu bile pe care se sprijina angrenajul rotorului, are joc fiindca nu este fixat corespunzator in carcasa, sunt frecvente si pot fi intalnite la multe tipuri de mulinete. Este deranjant efectul creat de acest joc, astfel ca la inceputul rotirii manivelei, in sarcina se aude cate un pocnet ce da impresia ca se sfarama ceva in mulineta. Prin introducerea uneia sau mai multor saibe, se elimina acest joc si dispare zgomotul.
La alte modele constructive, s-a procedat la fixarea individuala a rulmentului de sprijin al angrenajului de rotor, cu suruburi ,,prinse" de carcasa, nu presat de restul componentelor montate deasupra sa ca in cazul la mulinetei de mai sus, dar tot pot exista jocuri ale acestui rulment daca scaunul pe care este asezat rulmentul este mai adanc decat grosimea (profunzimea) rulmentului. Si in aceasta situatie rotorul va avea un joc de-a lungul axei sale ce fi necesar sa fie eliminat.
Daca sunt jocuri mari, nu este recomandabil sa asezam saibe groase direct pe scaun sub rulment ci deasupra sa, ca rulmentul sa fie asezat bine in scaun si astfel sa tina (impinga) angrenajul condus (melcul) care se sprijina pe el, in contact optim cu angrenajul conducator. Daca jocurile sunt foarte mici, atunci se poate confectiona saiba necesara din hartie si se poate aseza sub rulment, direct pe scaun. Saibe din acestea de hartie puneam pe vremuri si sub cilindrii pistoanelor cand imi faceam motorul la Dacia 1300 si rezistau foarte bine, asa ca sunt ok si sub camasa unui rulment din mulineta.
Numai bine tuturor!
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Urmeaza o mulineta Daiwa Morethan Branzino cu mai multe probleme, mai putine din exploatare si mai multe din interventii si tentative de intretinere nereusite:
-jocuri in rotor
-jocuri in angrenaje si manivela
-filete smulse
-pickup in pozitie anormala (probabil opritoare/limitatoare tasate)
-zgomote, clampanituri, etc.
Asta e doar ceea ce se vede pe dinafara... Sa vedem (luni) ce-o fi si inauntru.... si cum se poate rezolva.
Pana atunci, numai bine!
Rew.
-jocuri in rotor
-jocuri in angrenaje si manivela
-filete smulse
-pickup in pozitie anormala (probabil opritoare/limitatoare tasate)
-zgomote, clampanituri, etc.
Asta e doar ceea ce se vede pe dinafara... Sa vedem (luni) ce-o fi si inauntru.... si cum se poate rezolva.
Pana atunci, numai bine!
Rew.