Gresit, pentru ca va conta DOAR viteza ta relativa fata de apa, nu de mal. Daca barca liseaza va lisa si cu si contra curentului. Faptul ca nu liseaza se datoreste 1 puterii motorului/greutatea barcii, trim-ul, centrul de greutate al barcii, forma chilei, si poate faptului ca barca ta nu e umflata cat trebuie.Keiler scrie: Cu doua persoane in barca si putin bagaj (ancora, benzina, doua bete, apa) nu intra deocamdata in glisaj. Mai ales contra curentului, acest lucru este exclus dupa parerea mea.
Asta chiar ca e ciudat esti sigur ca despre trim vorbestiKeiler scrie: Trimul a fost folosit in doua pozitii, si datorita apelor mici in anumite zone.
Faptul ca tu nu vezi o diferentaa la viteza intre 3/4 si full throttle trebuie sa iti spuna TOCMAI ca la deplasament (fara planaj) motorul de 2.5 ar fi facut aceeasi brinza(aceeasi viteza) cu asta de 6. In popincipiu cineva isi ia motor de 6 la o barca minuscula TOCMAI CA SA PLANEZE. Poti sa fii fericit ca nu l-ai luat pe cel de 2.5, dar deocamdata nu ai nici un avantaj cu asta de 6.Keiler scrie: Diferenta intre puterea de 3/4 si 100% mi se pare aproape nesemnificativa.
Consumul este rezonabil si deocamdata l-am estimat la 1l/ora.
Deocamdata elicea s-a comportat onorabil in vegetatie (nu foarte multa).
Cred ca pentru astfel de barci motoarele de la 6CP in sus sunt indicate. Cu un 2,5...nu stiu, dar ma felicit ca nu l-am luat.
Eu imping o barca de 18.5 picioare (5.6 metri) cu un motor de 2.5 la viteze de pina la 12 km/h, in situatii de valuri si vant pe care nu le crezi.
Solutie:
Problema ta e ca din diverse motive, motorul tau nu poate impinge barca peste valul din fata ei (intrare in lisaj), si tu trebuie sa descoperi din ce cauza. Eu zic sa o umfli bine de tot, si sa te dai singur cu ea, o bagi in planaj sa ajustezi trim-ul optim, si apoi sa incerci cu doi - s-ar putea sa ai noroc
