Pareri despre motoare 4timpi 2.5CP!

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
vlad21

Re: Porta-Bote 4.28 + Suzuki 6 CP

Mesaj de vlad21 » 23 Iun 2008, 12:26

salut Andrei

Mihai99 a fost alaturi de tudor unul dintre "mentorii mei".. pt Porta Bote deci ei pot sa-ti raspunda mai bine... eu pot doar sa-ti impartasesc din experienta de PortaBote
Andrei2008 scrie: 1) Am cumparat de curind o Porta-Bote de 4.28 cu un Suzuki 4T 6CP
2) Sint fff.incepator in ale barcilor... (n-am avut niciodata, n-am condus niciodata, si nici nu prea am mers cu barca mult la viata mea).
3) Nu le-am luat de noi, le-am cumparat de la prietenul unui prieten: adika e destul de putin probabil sa-fi luat tzeapa cu ceva, dar nu si imposibil :D .
4) Motorul are 9 luni vechime, si cica ar avea maxim 30 ore; zic eu 50 in realitate. Motorul sub capac arata f bine, chiar zici ca e nou, dar oricum nu ma pricep.
5) Cel care mi-a vindut are barca un an, si a luat-o de la cineva care o avea de inca un an. Deci in total 2 ani declarati. Dar barca arata cam obosit (zgariata, picioarele de scaune cam strimbate si unele nu mai pica chiar exact pe muchiile barcii), zic eu ca poate are vreo 3-4 ani in realitate
... sugestia mea este sa repari scaunele ca sa pice exact cum trebuie si sa si respecti specificatiile (max 300lbs/scaun)
Nu uita ca "scaunele / banchetele" au si rol de ranforsare
Andrei2008 scrie: In wekendul ce tocmai a trecut (21-22 iunie) i-am facut botezul in Delta, si incepator fiind (singurele mele cunostinte sint teoretice din ce am citit pe net) nu am nici o baza de comparatie, asa ca am o serie de intrebari in minte:
1) Barca nu prea planeaza ... :cry: : cu 2 persoane (85 + 55 = 140 kg) si bagaje 15 � 20 kg (cu tot cu benzina) dispuse astfel: eu pe banca din spate linga motor si pasagerul pe banca a doua (de la pupa spre spate)

2) Cu ambii pasageri pe banca din spate si bagaje de vreo 11 � 15, parca parca planeaza; zic �parca pt ca eu nu stiu exact cum sa-mi dau seama dc planeaza sau nu ? Intr-adevar, se ridica la pupa in sus si apoi se ridica si spatele, DAR nu foarte mult: adika trebuie sa fii atent sa observi miscarea asta. De asemena in fata barcii parca sar mai putzini stropi dupa acest posibil planaj. Deci astea sint simptomele dupa care am dedus ca ar plana, DAR cu toate acestea barca NU MERGE MAI REPEDE ?? (sau daca merge, diferent e insesizabila !?). Intrebarea este daca asta e planaj sau nu, si daca la planaj se merge cam cu aceeasi viteza ca la deplasament ? De asemenea ca sa ajung la acest hai sa-i zicem planaj tb sa turez motorul la maxim; e normal ?
hmm... aici am relativ putin experienta intruca tnu am terminat raodajul motorului ... dar am apucat totusi sa merg cu el full throttle
so... viteza max atinsa pana acum cu PortaBote 12" (3.80 m) si SUzuki 6cp a fost de 18-20 km/h 2 persoane
Weekendul asta (nu am mai luat GPS_ul cu mine)... dar singur in barca.. am vrut sa o testez cum se misca pe valuri facute de vant.. si am avut impresia ca zburam (evident pastrand proportiile pt PortaBote)

Referitor la ceea ce spui tu.. eu am observat asa:
- barca terbeuie intai echilibrata ca sa o pui in planaj.
Spre ex, daca sunt singur in barca.. pt a o pune in planaj la inceput.. ma mut pe bancheta din mijloc (3.80m are doar 3 banchete)... dar odata ajuns in planaj (3/4 din puterea motorului).. pot sta linistit pe bancheta din spate... deci no tiller extension

Andrei2008 scrie: 3) Minerul motorului vibreaza foarte tare, incit dupa ce tzin mina pe el jume de ora o ora, cind iau mina de pe el inca simt vibratia in palma. E normal ?

4) Jetul de apa de racire nu prea e foarte �consistent�; practic nu e un jet ci e ca o pulverizare de apa.... E normal si asta ?
hmm.. chestiea cu vibratia e relativa ... la mine nu mi se pare ca e asa groaznic...
cu jetul de apa.. si eu il monitorizez constant... dar daca ai intrat cu ea in bradish, namol.. etc.. care sa poata obtura.. anumite canale.. iti reconkand sa ai cu tine o sarma pt a desfunda canalul jetului de control

Andrei2008 scrie: 5) Capacul motorului se incinge destul de tare... Asat mi se pare destul de logic, mai ales ca se incinge si de la soare, dar va intreb si pe voi

6) Am facut o masuratoare de viteza (in varianta planaj) si anume: pe o distanta de 11 km masurata pe Google Earth, am facut 50 minute cu opriri in total de cam 10 minute; rezulta o viteza de 12Km / (50min � 10min) * 60min = 16.5 km/h. E corect calculul asta ? tzinind cont ca pe Google Earth am facut masuratoare de-a dreptul, fara sa tzin cont ca pe cursul apei nu mergeam perfect drept: mai ma dadeam deoparte ca treceau barci sau ocoleam zone cu plante sa nu agatz elicea. Viteza asta de 16 Km/h e viteza de planaj sau nu ?

7) E normal sa se agatze plante de elice asa usor ? Uneori trebuia din 5 in 5 minute sa curatz elicea ?
ca si viteza ti-am raspuns mai sus...
parerea mea e ca e important sa o echilibrezi pt a intra in planaj... si sa distribui greutatea in barca
ref la bradis.. .la ce e acum in delta (eu am fost in 5-10 iunie si era in toata maretia lui).... da.. cred ca e normal... dar asta se intampla si la Laguna/KMaxi cu 15 cp

am pus si eu impresiile mele din delta cu PortaBote la http://www.xxx.ro/portabote-in-delta-dunarii/

mult succes.. si bine ai venit in clubul de porta-bote :)
vlad

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Re: Porta-Bote 4.28 + Suzuki 6 CP

Mesaj de mihaif99 » 23 Iun 2008, 17:59

Andrei2008 scrie:Salut tuturor.

1) Am cumparat de curind o Porta-Bote de 4.28 cu un Suzuki 4T 6CP

5) Cel care mi-a vindut are barca un an, si a luat-o de la cineva care o avea de inca un an. Deci in total 2 ani declarati. Dar barca arata cam obosit (zgariata, picioarele de scaune cam strimbate si unele nu mai pica chiar exact pe muchiile barcii), zic eu ca poate are vreo 3-4 ani in realitate

Intrebari
1) Barca nu prea planeaza ... :cry: : cu 2 persoane (85 + 55 = 140 kg) si bagaje 15 – 20 kg (cu tot cu benzina) dispuse astfel: eu pe banca din spate linga motor si pasagerul pe banca a doua (de la pupa spre spate)

2) Cu ambii pasageri pe banca din spate si bagaje de vreo 11 – 15, parca parca planeaza; zic “parca pt ca eu nu stiu exact cum sa-mi dau seama dc planeaza sau nu ? Intr-adevar, se ridica la pupa in sus si apoi se ridica si spatele, DAR nu foarte mult: adika trebuie sa fii atent sa observi miscarea asta. De asemena in fata barcii parca sar mai putzini stropi dupa acest posibil planaj. Deci astea sint simptomele dupa care am dedus ca ar plana, DAR cu toate acestea barca NU MERGE MAI REPEDE ?? (sau daca merge, diferent e insesizabila !?). Intrebarea este daca asta e planaj sau nu, si daca la planaj se merge cam cu aceeasi viteza ca la deplasament ? De asemenea ca sa ajung la acest hai sa-i zicem planaj tb sa turez motorul la maxim; e normal ?

3) Minerul motorului vibreaza foarte tare, incit dupa ce tzin mina pe el jume de ora o ora, cind iau mina de pe el inca simt vibratia in palma. E normal ?

4) Jetul de apa de racire nu prea e foarte “consistent”; practic nu e un jet ci e ca o pulverizare de apa.... E normal si asta ?

5) Capacul motorului se incinge destul de tare... Asat mi se pare destul de logic, mai ales ca se incinge si de la soare, dar va intreb si pe voi

6) Am facut o masuratoare de viteza (in varianta planaj) si anume: pe o distanta de 11 km masurata pe Google Earth, am facut 50 minute cu opriri in total de cam 10 minute; rezulta o viteza de 12Km / (50min – 10min) * 60min = 16.5 km/h. E corect calculul asta ? tzinind cont ca pe Google Earth am facut masuratoare de-a dreptul, fara sa tzin cont ca pe cursul apei nu mergeam perfect drept: mai ma dadeam deoparte ca treceau barci sau ocoleam zone cu plante sa nu agatz elicea. Viteza asta de 16 Km/h e viteza de planaj sau nu ?

7) E normal sa se agatze plante de elice asa usor ? Uneori trebuia din 5 in 5 minute sa curatz elicea ?

Porta-bote de 4.28 e modelul cel mai mare. Are 4 banchete. Pare cea mai solida dintre porta botes. Nu trebuie sa iti pese de zgarieturi, atita timp cat nu ai nici o infiltrere de apa Porta bote e la fel de buna ca si noua. Scaunele TREBUIE sa pice corect, pentru ca au rol de ranforsare REPARA-LE!

PUPA = spatele barcii, ii mai zicem noi si "oglinda", sau "transom"
PRORA = fata barcii, varful adica.

Porta bote (compania) zice ca poti ajunge la viteze de 30 kn/h cu ea. Eu cred ca nu esti in planaj daca viteza ta nu e de cel putin 20 km/h. Pare ca esti in semi-planaj, adica aproapeeeeeeeeeeee gata sa intri!

Acum tu ai barca, ai un motor , faza e cum o bagi in planaj eficient.
Doi parametri sunt esentiali:

1- TRIM-ul motorului - trebuie reglat sa nu impinga PRORA (fata barcii) nici in sus, nici in jos. Incearca diferite trimuri (gaurelele de sub motor, cu pin transversal) porneste de la prima pozitie - dinspre oglinda, si apoi urca. Cred ca a doua, cel mult a treia o sa fie potrivita.

2- CENTRUL DE GREUTATE, trebuie sa fie undeva la MIJLOCUL barcii. In nici un caz nu pui ambii pasageri la spate (altfel spus pupa ori oglinda)

Sfat:
Incearca sa bagi barca in planaj stind singur in barca. Aseaza-te cat mai in fata sa centrezi greutatea si intinde-te sa ajungi la motor. Daca nu intra in planaj, ajusteaza trim-ul. Daca intre, ajusteaza-l si vezi la ce pozitie merge cem mai bine. In planaj barca trebuie sa stea orizontal si sa mearga intins alunecand pe suprafata apei.

Racirea - te sfatuiesc sa citesti manualul cu atentie: partea despre "water pilot hole". La motorul meu de 2.5 trebuie sa iasa stropi (doar) la turatii medii.

Alge in elice: cu asta ne luptam toti. Sa vezi ce fain cand iei guta la elice, injuraturi si munca, si poate si o garnitura de prop shaft.


Succes!

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 23 Iun 2008, 21:19

Imi pare bine ca a raspuns mihaif99 inaintea mea ceea ce imi va evita o pagina de lamuriri in termeni pe care nu-i cunosc in romaneste. :lol:

Adaug deci numai doua lucruri :

Iti dai sema ca intri in glisaj si daca te uiti la jetul de apa care iese din elicie. Cand glisezi este drept, nu ai val in spatele barcii :

Imagine

Cand nu glisezi e cam asa :

Imagine

In spatele barcii se vede un val. Cu cat e mai mare cu atat impingi mai multa apa. Adica nu glisezi. Dar ca sa intri in glisaj trebuie trecut si prin faza asta. Greu de explicat cu cuvinte insa iti vei da seama imediat cand se va intampla.

Chestia cu algele, frunze sau alte chestii pe care le iei in elicie ni se intampla la toti. Pui pe punctul mort, faci un marsarier, pui din nou in viteza si ai plecat. In 99% din cazuri scapi de plantele din elicie.

Cam asta e.

Tudor

Avatar utilizator
Tavi
veteran
veteran
Mesaje: 5834
Membru din: 22 Ian 2005, 17:13
Localitate: Sibiu

Mesaj de Tavi » 23 Iun 2008, 21:25

Tudor, nu pot sa nu remarc inscriptia de pe prova barcii:
. (punct) la mea! :lol:
Exista si alta explicatie?
Scuzati off topicul.

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 23 Iun 2008, 21:59

Stii expresia latineasca "la mea culpa ?" ? (cred ca asa se scrie)

In franceza am botezat barca La Méa. Ori o barca cand se scufunda inseamna : la barque coule. Ori barca mea nu se poate scufunda :

"La Méa coule pas" E un joc de cuvinte si numele barcii mele este unic...

Avatar utilizator
Tavi
veteran
veteran
Mesaje: 5834
Membru din: 22 Ian 2005, 17:13
Localitate: Sibiu

Mesaj de Tavi » 23 Iun 2008, 22:32

Unic si inspirat.
Mersi

grebla
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 202
Membru din: 26 Feb 2007, 21:46

Mesaj de grebla » 23 Iun 2008, 22:47

Tavi scrie:Unic si inspirat.
Mersi
un fel de a pune punct la o banuiala mai perversa? :lol: **LA MEA? :lol:

daca nu, :oops:

tudor
Moderator
Moderator
Mesaje: 2821
Membru din: 14 Apr 2004, 12:10
Localitate: paris
Contact:

Mesaj de tudor » 23 Iun 2008, 23:26

Nu e nimic pervers. De obicei mi se pune intrebarea :

"Pourquoi La Méa ? " "de ce acest nume ? "
"Parceque la Méa coule pas" sau "la mea culpa"

Asta e tot.

Andrei2008
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 3
Membru din: 23 Iun 2008, 10:49
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Andrei2008 » 24 Iun 2008, 10:00

Salut si va multumesc tuturor pt lamuriri :) . sincer nu ma asteptam la asa reactii prompte, si eram fff.nerambdator sa aflu parerea celor care se pricep...

In legatura cu ce mi-ati spus voi:

1) Mi-e mi-a iesit din calcule un 18 km/h, dar e destul de neconcludent masuratoarea mea, pt ca nu stiu exact nici cit am mers nici cit am fost oprit pt curatat elicea, etc. E posibil sa fie un 20km/h... Data viitoare fac un calcul mai exact

2) Foarte bune pozele cele 2. La mine era cam in planaj dupa cum ma uitam in fata barcii (in sensul ca nu sareau stropi pe linga barca), dar nu m-am uitat si in spate sa vad dc mai sint valuri sau nu

3) In legatura cu partea mai grava ca scaunele nu pica corect.... De fapt asta inseamna urmatoarele 2 chestii:
- la unul din scaune piciorul central este prea scurt si nu atinge barca cind ea sta; in mers atinge pt ca apa impinge chila
- la 2 scaune (inclusiv acela cu piciorul mai scurt) piciorul central se deplaseaza putin stinga sau dreapta (cam 3-5 cm) fata de muchia in care trebuie sa pice, si il imping eu mereu sa revina

DAR: e posibil sa fie din cauza ca eu nu stiu care este ordinea scaunelor pt ca nu au nici un insemn pe ele; singurul care stiu sigur ca e pus bine e cel din fata care e mai mic, dar restul sint la fel si le-am pus la intimplare. Pt scaunul cu piciorul mai mic, e cred din cauza barcii; pt ca l-am schimbat cu alt scaun si tot la fel piciorul central nu se sprijina pe barca

4) Intrebare: in manualul motorului scrie ca marginea aceea de deasupra elicei (care zic ei ca se numeste "placa anticavitatie") tb sa fie la maxim 2.5 cm sub fundul barcii; la mine este la un lat de palma sub fundul barcii (fundul din spate al barcii; ca poate la mijloc chila este curbata mai in jos...?) !? Si nici nu pot inalta motorul mai sus (ca nu mai am in ce sa infiletez menghina aceea de prindere). E normal asa ceva ?? Acei 2.5 cm sint obligatorii ?

5) Pt a desfunda traseul de racire, Vlad imi recomanda sa am la mine o sirma. Cum se procedeaza ? E posibil sa se infunde asa usor acel traseu. Mentionez ca am intrat cu motorul si in plante (la greu), si de citeva ori la apa mica in noroiul de pe fubndul apei... Vreau sa fiu sigur ca se raceste bine motorul; pt ca tare nu-mi place cum iese jetul acela de apa (mai ales ca uneori iese cum trebuie, adica cu presiune si fara stropi...)

Va multumesc inca o data

PS: Intra-adevar foarte tare inscriptia de pe barca. Cre'ca o sa-mi fac si eu macar un tricou cu acesta frumoasa "zicala" :D

Andrei2008
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 3
Membru din: 23 Iun 2008, 10:49
Localitate: Bucuresti

Mesaj de Andrei2008 » 24 Iun 2008, 10:04

Am mai uitat ceva:

la mine trimul e in gaura a treia (cea din mijloc); asa mi l-a dat cel de la care am cumparat motorul. Eu am incercat si cu prima si cu a doua gaura dar, cind misc motorul stinga - dreapta se freaca de barca...; frecarea cu barca e exclusa din start, sau e acceptabila si merita sa verifica si astea 2 pozitii ?

Scrie răspuns