
mulinete de forta vs rulment la galet
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
- kingofbeasts
- veteran
- Mesaje: 2875
- Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
- Localitate: sibiu
- Contact:
intrebarea mea pleaca de la 2 discutii pe care le-am avut recent. pe de o parte recomandasem unui coleg de forum o mulineta de spinning la somn pe care intentionez sa o achizitionez si eu iar, colegul, mi-a pus o intrebare pe cit de simpla pe atit de incuietoare : are rulment la galet? aproape ca am vrut sa-i raspund ca da (mai ales ca stiam ca am vazut o poza de catalog cu dispunerea rulmentilor) insa am zis sa verefic sa nu induc omul in eroare . cind ma uit in catalog surpriza: intradevar exista poza cu dispunerea rulmentilor insa unghiul din care era facuta ascundea fix galetul. ii scriu colegului ca din punctul meu de vedere probabil are insa , ca sa fiu sigur intreb la producator daca are sau ba. Mulineta cu pricina era un Quick Master de la D.A.M si desi o studiasem mult inainte amanuntul asta mi-a scapat desi , principala mea nemultumire la mulineta pe care urmeaza sa o inlocuiasca Masterul in arsenalul meu e ra exact lipsa rulmentului de la galet. Din punctul meu de vedere nu se putea pune problema de mulineta de forta fara rulment la galet (asta pentru ca in mintea mea o mulineta de forta implica obligatoriu rezistenta la folosirea firelor textile ori un textil taie rola de la galet daca asta nu se invarte usor. ) Aici intervine si a doua discutie in care cel caruia ii trimisesem Cormoranul Black Star in vederea achizitionarii (adica mulineta pe care am folosit-o la somn si pe care o acuzam de lipsa galetului) imi spune ca o mulineta de forta trebuie sa aiba 2 rulmenti la galet . asta imi intareste si mai mult convingerea ca daca nu 2 trebuie sa fie macar 1 rulment si deci si master-ul meu ( la care in poza am numarat 5 dar la care nu se vede galetul ) ar trebui sa aiba un rulment.
toate bune si frumoase pina cind imi vine raspunsul de la D.A.M care ma lasa masca
:
"Dear Carol
Here is the answer to your question; we have chosen not to work with a ball bearing underneath the line roller of the Quick Master Jig. As this reel is designed for extreme conditions and built to last, we have an alternative construction. As you know, the entire body is sealed, that means that no dirt, salt, water can come in the body - which leaves the ball bearings protected. On the line roller, dirt and salt have more chances - and a ball bearing (no matter how good quality) would have the risk to block. This is maybe one of the worst things that could happen, therefore we have chosen for an ABS-Graphite tube construction that can be greased and that will always turn no matter what! I hope this answer is what you were looking for "
toate bune si frumoase pina cind imi vine raspunsul de la D.A.M care ma lasa masca

"Dear Carol
Here is the answer to your question; we have chosen not to work with a ball bearing underneath the line roller of the Quick Master Jig. As this reel is designed for extreme conditions and built to last, we have an alternative construction. As you know, the entire body is sealed, that means that no dirt, salt, water can come in the body - which leaves the ball bearings protected. On the line roller, dirt and salt have more chances - and a ball bearing (no matter how good quality) would have the risk to block. This is maybe one of the worst things that could happen, therefore we have chosen for an ABS-Graphite tube construction that can be greased and that will always turn no matter what! I hope this answer is what you were looking for "
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
V-am zis eu ..rulmentu-i sfint.In schimb la galet din asta de la mulineta de forta,care nu trebuie sa se invirta ca si un mosor de bait,ma refer la asa turatie,merge si bucse..bucse care poate sa tina mai mult decit un rulment..
Asta trebuie sa fie bronzul grafitat..Graphite tube construction
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
- kingofbeasts
- veteran
- Mesaje: 2875
- Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
- Localitate: sibiu
- Contact:
foarte posibil. oricum, un lucru e clar : cind voi lua mulineta asta sigur primul lucru pe care il voi face va fi sa ma uit sub galet.
imi aduc aminte ca la un moment dat , cu multi ani in urma, un mos imi zicea pe malul Dunarii (intr-un moment in care discutam seara la foc despre driluri cu somni iar eu ma laudam cu numarul de rulmenti ai noilor mele mulinete) , imi zicea deci , ca mulinetele pentru somn si crap de Dunare nu trebuie sa aiba multi rulmenti, ca e suficient sa fie metalice si sa aiba lagare bune . in sinea mea am zis atunci ca mosu vrea sa se scoata pentru ca el pescuie cu niste jafuri de tabla vechi de cind lumea. ulterior , dupa prima mulineta blocata in dril si dupa prima la care i-am rupt piciorul si in celwe din urma dupa prima care s-a muiat efectiv de la o zi de stat in soare si n-am putut scoate un amarat de ciortan de 2 kg cu ea , m-am convins s eu si am trecut pe metale. cu privire la rulmenti insa , nu mi-ar fi scos nimeni din cap ideea ca numarul si pozitia lor conteaza . oricum as fi dat-o n-avea cum o bucsa sa aiba un coeficient de frecare mai mic ca un rulment si implicit o rezistenta in timp mai indelungata.
in sprijinul acestui fapt venea si faptul ca Quick 2000 FD-ul meu (care e garantat pe viata ) are 2 rulmenti la galet.

imi aduc aminte ca la un moment dat , cu multi ani in urma, un mos imi zicea pe malul Dunarii (intr-un moment in care discutam seara la foc despre driluri cu somni iar eu ma laudam cu numarul de rulmenti ai noilor mele mulinete) , imi zicea deci , ca mulinetele pentru somn si crap de Dunare nu trebuie sa aiba multi rulmenti, ca e suficient sa fie metalice si sa aiba lagare bune . in sinea mea am zis atunci ca mosu vrea sa se scoata pentru ca el pescuie cu niste jafuri de tabla vechi de cind lumea. ulterior , dupa prima mulineta blocata in dril si dupa prima la care i-am rupt piciorul si in celwe din urma dupa prima care s-a muiat efectiv de la o zi de stat in soare si n-am putut scoate un amarat de ciortan de 2 kg cu ea , m-am convins s eu si am trecut pe metale. cu privire la rulmenti insa , nu mi-ar fi scos nimeni din cap ideea ca numarul si pozitia lor conteaza . oricum as fi dat-o n-avea cum o bucsa sa aiba un coeficient de frecare mai mic ca un rulment si implicit o rezistenta in timp mai indelungata.
in sprijinul acestui fapt venea si faptul ca Quick 2000 FD-ul meu (care e garantat pe viata ) are 2 rulmenti la galet.


eee,daca e sa fie hora, pai atunci sa fie.vasilepop_65 scrie:Eu am o curiozitate , la capetele arborelui primar si cel secundar ale unei cutii de viteze ca sunt.....?ranga scrie:tocmai ce zicea rine in alt topic. dadea exemplu cutia de viteze a unei masini...

Bun. Daca doriti, dam si sursa.citat scrie:Lagarele cu alunecare (fluide) pentru sprijinirea arborilor mecanismului reductor pe carter sunt utilizate în constructia cutiilor de viteza, deoarece necesita o ungere din abundenta (sub presiune), realizabila, obligatoriu prin utilizarea unei pompe de ulei.
Avantajele acestui tip de lagar sunt: suporta sarcini radiale foarte mari la un gabarit minim (0,001 fata de 0,0015 în cazul rulmentilor cu bile, sau 0,003.0,005 pentru rulmenti cu role).
Utilizate cu preponderenta ca lagare la arborele cotit al motorului au fost adoptate si în constructia cutiilor de viteze amplasate transversal, în partea inferioara ale acestora. Ungerea comuna a motorului si cutiei de viteze se realizeaza de catre pompa de ulei.

Inca incerc sa gasesc solutia ingenioasa a celor de la Mercedes. Ei au fost primii care au folosit lagare cu cuzineti la cutia de viteze. Trebuie sa ne lamurim,nu? Va reamintesc, vorbim de forte si rezistenta in timp la forta si viteza.

In acelasi ciclu as include si culbutorii. De ce sunt lagare prin alunecare si nu rulmenti? Acolo este si forta si viteza in acelasi timp. Incerc sa lamurim problema cat se poate de serios.
In anumite privinte poate ma insel eu, insa aici sunt sigur ca nu.
Daca doriti, ne putem da cu parerea la avantaje/dezavantaje ale lagarului/rulmentului. Va reamintesc, discutam in principal de forta.
Mulineta, ca despre asta era vorba, ne cere prin natura ei, atat forta cat si viteza. Haideti sa vedem cum le impacam pe amandoua. Lagare cu cuzinet sau rulment?

Dumitre, daca dai, macar da incet.

- kingofbeasts
- veteran
- Mesaje: 2875
- Membru din: 20 Mar 2008, 16:58
- Localitate: sibiu
- Contact:
apropo, de patrunderea sarii si sau nisipului sau mizeriei la galet nu sunt mai multe sanse ca un rulment capsulat sa reziste in timp? ma gindesc ca in principiu sarea sau nisipul se comporta ca un smirgel la galet in cazul bucsilor cand 2 piese dure se invart una in alta in timp ce la rulmentul capsulat mizeria nu prea poate patrunde mai ales daca e gresat iar lipsa frecarii directe elimina jocurile. nu prea vad eu cum s-ar bloca un rulment si sa gripeze astfel rola galetului , cu atit mai mult cu cat rulmentul n-are niciuna din camasi fixa in angrenaj (nici cea exterioara pe care fara nici un efort se invarte rola si nici cea interioara care se invarte pe ax). ceea ce vreau sa spun defapt este ca un rulment blocat in cel mai rau caz se va comporta ca o bucsa la galet.

din cate stiu eu un rulment gripat, blocheaza si angrenajul din care face parte doar atunci cand e pozitionat prin presare cota in cota (avand ambele camasi fixe in angrenaj)


din cate stiu eu un rulment gripat, blocheaza si angrenajul din care face parte doar atunci cand e pozitionat prin presare cota in cota (avand ambele camasi fixe in angrenaj)

- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
In cazul mulinetelor ,rulmetii cit si bucsele sint consumabile.
Diferenta?Ca sa inlocuiesti un rulment iti trebuie o penseta si o surubelnita si ai rezolvat problema.
In schimb o bucsa trebuie sa intre „usor presat„in locasul ei.Daca este de mult timp acolo ,probabil ca va fi si incapatinata la scoatere,si necesita o scula mai speciala..
Care-i mai avantajos??
Nu ma pricep la masini..dar stiu ca nu toate au bucse..colo la cutiile de viteza.
La bait,trebuia frecare minima pentru a da mai multe rotatii pe minut deci si metri de fir desfasurati.Rulmentul daca atinge doar in puncte,frecarea este mai mica,deci se invirte mai mult??Gresesc??
Diferenta?Ca sa inlocuiesti un rulment iti trebuie o penseta si o surubelnita si ai rezolvat problema.
In schimb o bucsa trebuie sa intre „usor presat„in locasul ei.Daca este de mult timp acolo ,probabil ca va fi si incapatinata la scoatere,si necesita o scula mai speciala..
Care-i mai avantajos??
Nu ma pricep la masini..dar stiu ca nu toate au bucse..colo la cutiile de viteza.
La bait,trebuia frecare minima pentru a da mai multe rotatii pe minut deci si metri de fir desfasurati.Rulmentul daca atinge doar in puncte,frecarea este mai mica,deci se invirte mai mult??Gresesc??
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Asta era marul discordiei
. Tu(eu, altii) vorbeai/m de mulinete mici si low...Dumitru despre ale lui rasnite(nu in sensul ca sunt rai, in sensul ca sunt mari si facute pentru forta)...Chestii paralele. La aruncari cu greutati mari si driluri cu pesti puternici...normal ca lagere.
Eu,in locul lui Dumitru in loc de rulmenti ..imi luam un low profile...si stiam un lucru...desi cred ca stie el si asa....Incet incet inteleg mai multe si eu...si nu neaparat sunt de acord cu multimea...
Am gasit pana unde se poate forta lucrurile..in BC....Extremele..raman extreme.
Scuze king ...ca am fost offtopic...Am gresit topicul.

Eu,in locul lui Dumitru in loc de rulmenti ..imi luam un low profile...si stiam un lucru...desi cred ca stie el si asa....Incet incet inteleg mai multe si eu...si nu neaparat sunt de acord cu multimea...

Am gasit pana unde se poate forta lucrurile..in BC....Extremele..raman extreme.
Scuze king ...ca am fost offtopic...Am gresit topicul.
- vasilepop_65
- senior
- Mesaje: 304
- Membru din: 27 Mar 2010, 23:21
- Localitate: Viseu de Sus
- Contact: