intretinere mulinete
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Pentru degresare si curatare folosesc WD-40. Eu l-am primit din Ungaria, impreuna cu o cutie de vaselina de la un service DAM. Acum am vazut ca se gaseste si pe la Metro. Pe spray scrie ca e de ajuns si pentru gresare, dar prefer sa pun si vaselina.
Mi-am luat recent o mulineta Shimano Nexave, pe asta inca nu am desfacut-o, in rest, cel putin odata pe an, ce se poate desface-desfac. Piese in plus nu mi-au ramas niciodata (majoritatea mulinetelor pe care le-am avut avea pe cutia schema tehnica), in schimb am reusit sa stric un Balzer Macina, pe melc, la care n-am mai reusit sa pun ca lumea la loc sistemul de culisare. Acum e moarta oricum, ca am cazut pe gheata si am spart-o
Mi-am luat recent o mulineta Shimano Nexave, pe asta inca nu am desfacut-o, in rest, cel putin odata pe an, ce se poate desface-desfac. Piese in plus nu mi-au ramas niciodata (majoritatea mulinetelor pe care le-am avut avea pe cutia schema tehnica), in schimb am reusit sa stric un Balzer Macina, pe melc, la care n-am mai reusit sa pun ca lumea la loc sistemul de culisare. Acum e moarta oricum, ca am cazut pe gheata si am spart-o

- Borealis Fly
- veteran
- Mesaje: 506
- Membru din: 28 Iun 2004, 08:57
- Localitate: NYKOPING; SUEDIA
- Contact:
Adi, defectul e grav, daca nu-l remediezi nu mai poti folosi mulineta.
Solutia care ti-o propun s-ar putea sa mearga (daca ai noroc).
Pentru a inlocui rola cu sant poti incerca sa folosesti inelul interior al unui rulment (otel de calitate, cum zona galetului se mentine in permanenta gresata nu ar trebui sa ai probleme cu rugina). Insa, partea de noroc, ramine de vazut daca vei gasi rulment la care sa corespunda cota interioara a inelului, daca va corespunde si cota exterioara a inelului si daca calea de rulare a bilelor este suficient de adinca.
Daca gasesti rulmentul potrivit, nu-ti ramine decit sa-i spargi inelul exterior. Cel mai bine ar fi sa iei cu tine ansamblul pick-up - galet si sa incerci rulmetul inainte de a-l cumpara si sparge.
Solutia care ti-o propun s-ar putea sa mearga (daca ai noroc).
Pentru a inlocui rola cu sant poti incerca sa folosesti inelul interior al unui rulment (otel de calitate, cum zona galetului se mentine in permanenta gresata nu ar trebui sa ai probleme cu rugina). Insa, partea de noroc, ramine de vazut daca vei gasi rulment la care sa corespunda cota interioara a inelului, daca va corespunde si cota exterioara a inelului si daca calea de rulare a bilelor este suficient de adinca.
Daca gasesti rulmentul potrivit, nu-ti ramine decit sa-i spargi inelul exterior. Cel mai bine ar fi sa iei cu tine ansamblul pick-up - galet si sa incerci rulmetul inainte de a-l cumpara si sparge.
Si inca ceva. Nu cunosc mulineta Okuma avenger. Daca are rulment la galet vezi sa nu fie blocat rulmentul. (Chiar duminica ce-a trecut am vazut la un pescar o mulineta cu patru rulmenti care scirtia ingrozitor. Rulmentul de la galet era nu doar blocat ci ruginit. L-am sfatuit sa-l puna in petrol poate reuseste sa-l deblocheze. Era un rulment capsulat pe ambele parti -ZZ- si apoi sa incerce sa-l greseze. Nu stiam ca sunt prese pentru gresarea rulmentilor ZZ asa incit i-am recomandat sa incalzeasca vaselina - stiu ca atit rulmentii cit si vaselina trebuie sa reziste la temperaturi de pina la 70 grade C.)
Daca are rulment cota interioara a rolei galetului trebuie sa asigure o usoara stringere pe rulment, altfel vor apare uzuri de natura a scoate ansamblul din uz.
Daca nu are rulment, ai scapat ieftin, cota interioara a inelului este mai mare decit cota axului, are joc pentru a asigura "pana de ungere". Insa trebuie ca prelucrarea sa asigure o rugozitate mica pe zona in contact cu axul.
ATENTIE: La mulinetele fara rulment la galet se face ungerea rolei inainte de fiecare utilizare, cu ulei (in nici un caz cu vaselina). De asemeni, inainte de a incepe pescuitul (chiar si la mulinete cu rulment la galet) se verifica rotirea usoara a rolei galetului (unii recomanda un elastic - din acelea circulare -) dar eu trag de fir dupa ce am montat ansamblului lanseta-mulineta-fir, inainte de prima aruncare, verific cu aceasta ocazie rola galetului sa se invirta si totodata si reglajul frinei.
Daca are rulment cota interioara a rolei galetului trebuie sa asigure o usoara stringere pe rulment, altfel vor apare uzuri de natura a scoate ansamblul din uz.
Daca nu are rulment, ai scapat ieftin, cota interioara a inelului este mai mare decit cota axului, are joc pentru a asigura "pana de ungere". Insa trebuie ca prelucrarea sa asigure o rugozitate mica pe zona in contact cu axul.
ATENTIE: La mulinetele fara rulment la galet se face ungerea rolei inainte de fiecare utilizare, cu ulei (in nici un caz cu vaselina). De asemeni, inainte de a incepe pescuitul (chiar si la mulinete cu rulment la galet) se verifica rotirea usoara a rolei galetului (unii recomanda un elastic - din acelea circulare -) dar eu trag de fir dupa ce am montat ansamblului lanseta-mulineta-fir, inainte de prima aruncare, verific cu aceasta ocazie rola galetului sa se invirta si totodata si reglajul frinei.
Ce marca era mulineta?Firul?bogdans scrie:E grava, de obicei cand ti se-ntampla sa faca shantz, e mulineta de rahat, am patit-o si eu cu niste shticuri de mulinete si nici macar fir teflonat (era mono normal)
Michael va recomanda Regulamentul forumului
Si eu am Okuma Avenger,foarte multumit de eaadilucu scrie:Asta era o Okuma avenger. Intrebarea mea era cat e de grav ca nu se mai invarte rola de la pick-up.

Michael va recomanda Regulamentul forumului