intretinere mulinete
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
- costica_fishing
- veteran
- Mesaje: 2092
- Membru din: 21 Mai 2004, 11:45
- Localitate: Constanta
- Contact:
Da,dar la mine sunt rulmenti capsati pe ambele capete.Borealis Fly scrie:@ Michael:
Rulmentii capsati se ung nu se spala, cu o scula speciala.
Ea are doua componente. Una cu un surb prevazuta cu un cap ce are un niplu de ungere pentru pompe de vaselin. Capul/dispozitivul de ungere, la partea de jos are un cant de ghidare pe marginea interioara a rulmentului si totul se fixeaza pe rulment cu o "contra"-piulita. Pui pompa de vaselina pe niplu si presezi vaselina prin rulment. Cea murdara iese si si cea curata ramane in interior.
Unde gasesti o asemnea scula? ... la aeroport, sau la un club aeronautic. Se folosesc la ungerea unor componente ce sunt prevazute cu rulmenti, de la planoare, avioane mici, elicoptere. Vorbeste cu un mecanic.
Michael va recomanda Regulamentul forumului
Le desfaci atat de des?costica_fishing scrie:Baieti, eu dupa doua-trei zile de pescuit le ung cu un ulei pt mulinete (Cormoran, cred) de la Arrow - 70.000 buc.
Michael va recomanda Regulamentul forumului
- costica_fishing
- veteran
- Mesaje: 2092
- Membru din: 21 Mai 2004, 11:45
- Localitate: Constanta
- Contact:
le scot doar tamburul.
Le sterg cu un prosop curat, putin umed. Daca e jegul grupa mare, folosesc si niste detergent de vase/sapun lichid.
Le picur niste ulei pe ax, pe langa manivela, pe la galet si pe la pick-up. Mestec putin cu ea si gata. Le pastrez in saculeti de panza, pt ca mi s-a intamplat sa le scap pe jos si, desi nu s-au spart, s-a zgariat putin buza tamburului, ceea ce duce la uzura firului.
Cand le scot de la iernat, le desfac si scobesc cum pot vaselina veche, si bag noua.
Nu prea ma incumet sa ii scot piesele din angrenaj, pt ca nu sunt sigur ca le pot pune la loc.
Rezista bine si asa, desi pe astea mai "spalate" cred ca o sa le duc la cineva sa le faca o toaleta pe an (iarna).
Cand ma falfai pe langa apa cu ele sau daca nu pescuiesc in momentul ala cu ele am niste huse speciale Daiwa care "imbraca" mulineta, cu tot cu bat.
Le sterg cu un prosop curat, putin umed. Daca e jegul grupa mare, folosesc si niste detergent de vase/sapun lichid.
Le picur niste ulei pe ax, pe langa manivela, pe la galet si pe la pick-up. Mestec putin cu ea si gata. Le pastrez in saculeti de panza, pt ca mi s-a intamplat sa le scap pe jos si, desi nu s-au spart, s-a zgariat putin buza tamburului, ceea ce duce la uzura firului.
Cand le scot de la iernat, le desfac si scobesc cum pot vaselina veche, si bag noua.
Nu prea ma incumet sa ii scot piesele din angrenaj, pt ca nu sunt sigur ca le pot pune la loc.
Rezista bine si asa, desi pe astea mai "spalate" cred ca o sa le duc la cineva sa le faca o toaleta pe an (iarna).
Cand ma falfai pe langa apa cu ele sau daca nu pescuiesc in momentul ala cu ele am niste huse speciale Daiwa care "imbraca" mulineta, cu tot cu bat.
Ultima oară modificat 03 Oct 2004, 23:31 de către costica_fishing, modificat 1 dată în total.
- Borealis Fly
- veteran
- Mesaje: 506
- Membru din: 28 Iun 2004, 08:57
- Localitate: NYKOPING; SUEDIA
- Contact:
Da, rulmentii capsati sunt capsati pe ambele parti.Da,dar la mine sunt rulmenti capsati pe ambele capete.

Cam criptica aceasta explicatie. Daca nu intelegi este ca nu stii cum arata un asemena dispozitiv. Daca il vezi cum arata si de asemenea il vezi in actiune vei intelege mult mai bine ceea ce am spus. Te-am sfatuit sa incerci sa intri in legatura cu un mecanic de la un club Aeronautic. Vezi la aeroport.
Daca ai spalat rulmentii intr-o solutie degresanta si cand ii invarti fac galagie, ... e criza. Trebuie sa introduci in ei vaselina imediat. Un rulment capsat cu vaselina in el nu se invarte usor. Vaselina il franeaza.
Acest gen de rulmenti nu se spala! Se ung!
Fir intins!
Borealis F
Borealis F
- Borealis Fly
- veteran
- Mesaje: 506
- Membru din: 28 Iun 2004, 08:57
- Localitate: NYKOPING; SUEDIA
- Contact:
Apropo de saculeti de protectie.
Eu mi-am confectionat (cusut) cate un saculet de protectie pentru fiecare mulineta din arsenal. Este un lucru foarte bun dupa parerea mea, ce protejeaza nu numai de praf, nisip ... ci si de lovituri in timpul transportului. Cand ieseam la pescuit cu un snop de lansete cu mulinetele montate aveam husele pe fiecare mulineta in parte.

Cea din imagine este singura ramasa si face parte din primele pe care mi le-am cusut. Toate husele erau captusite, dar la cea din imagine nu ma gandisem la alternativa de a o lasa pe mulineta si dupa montarea pe lanseta. Materialul exterior nu este unul potrivit pentru asa ceva. Este moale, cu un aspect matasos si suge apa. Ceea ce trebuie este un material sintetic tare (cordura), folosit la rucsace, genti, ..etc. Exista solutii de impregnare, care protejeaza contra apei. Face materialul impermeabil. Dupa ce le-am cusut, le-am stropit cu solutia de impermeabilizare si cat de cat au devenit mai rezistente la ploaie. (nu devin 100% impermeabile ... dar suficient dupa parerea mea)
In general mentinand husa pe mulineta pana in momentul folosirii, am constatat in timp ca mulinetele se mentin fara zgarieturi, urme de lovituri si in gen. erau mult mai "curate" cand le desfaceam la intretinearea de iarna. Deci va recomand calduros aceste huse pentru toate mulinetele, dar mai ales pentru cele pe care dati bani multi.
Eu mi-am confectionat (cusut) cate un saculet de protectie pentru fiecare mulineta din arsenal. Este un lucru foarte bun dupa parerea mea, ce protejeaza nu numai de praf, nisip ... ci si de lovituri in timpul transportului. Cand ieseam la pescuit cu un snop de lansete cu mulinetele montate aveam husele pe fiecare mulineta in parte.
Cea din imagine este singura ramasa si face parte din primele pe care mi le-am cusut. Toate husele erau captusite, dar la cea din imagine nu ma gandisem la alternativa de a o lasa pe mulineta si dupa montarea pe lanseta. Materialul exterior nu este unul potrivit pentru asa ceva. Este moale, cu un aspect matasos si suge apa. Ceea ce trebuie este un material sintetic tare (cordura), folosit la rucsace, genti, ..etc. Exista solutii de impregnare, care protejeaza contra apei. Face materialul impermeabil. Dupa ce le-am cusut, le-am stropit cu solutia de impermeabilizare si cat de cat au devenit mai rezistente la ploaie. (nu devin 100% impermeabile ... dar suficient dupa parerea mea)
In general mentinand husa pe mulineta pana in momentul folosirii, am constatat in timp ca mulinetele se mentin fara zgarieturi, urme de lovituri si in gen. erau mult mai "curate" cand le desfaceam la intretinearea de iarna. Deci va recomand calduros aceste huse pentru toate mulinetele, dar mai ales pentru cele pe care dati bani multi.

Fir intins!
Borealis F
Borealis F
- Borealis Fly
- veteran
- Mesaje: 506
- Membru din: 28 Iun 2004, 08:57
- Localitate: NYKOPING; SUEDIA
- Contact:
Cordura - este foarte rezistent, exista in grosimi diferite, culori dif., ... si captusit cu un burete subtire 3-5 mm, protejeaza mulineta de lovituri.
Forma acestor huse din cordura difera de ceea ce vedeti in poza de mai sus. Materialul fiind mai rigid, am ales o forma de "trunchi de piramida" cu coltuir rotunjite din croiala lasand doua "slitzuri" laterale care usureaza la introducerea mulinetei, dar care se suprapun o data stranse fiind cu bentita de strangere.
Le puteti da la facut la un tapiter, ... sau pe la cei care (daca mai exista) faceau genti noi sau reparau cele vechi. (eventual va uniti si faceti o comanda de acteva zeci - pret la buc mai mic)
Am vazut facute si din piele, dar costa mult prea mult. Sunt frumoase dar cred ca cele din cordura sunt mult mai practice. Nu alegeti un material inchis la culoare. O culoare fluorescenta, este indicata si din cauza ca le face vizibile si in cazul in care le aveti in portbajul masinii ve-ti evita sa le "turtiti" sub alte bagaje. (am vazut la cativa asa zisi "mari pescari" sculele imprastiate pe fundul portbajului, cu mulinetele pe lansete si genti cu mancare/haine grele deasupra; - se mirau ca atat bete si mulinete se stricau repede la ei ... "calitate proasta")
Forma acestor huse din cordura difera de ceea ce vedeti in poza de mai sus. Materialul fiind mai rigid, am ales o forma de "trunchi de piramida" cu coltuir rotunjite din croiala lasand doua "slitzuri" laterale care usureaza la introducerea mulinetei, dar care se suprapun o data stranse fiind cu bentita de strangere.
Le puteti da la facut la un tapiter, ... sau pe la cei care (daca mai exista) faceau genti noi sau reparau cele vechi. (eventual va uniti si faceti o comanda de acteva zeci - pret la buc mai mic)
Am vazut facute si din piele, dar costa mult prea mult. Sunt frumoase dar cred ca cele din cordura sunt mult mai practice. Nu alegeti un material inchis la culoare. O culoare fluorescenta, este indicata si din cauza ca le face vizibile si in cazul in care le aveti in portbajul masinii ve-ti evita sa le "turtiti" sub alte bagaje. (am vazut la cativa asa zisi "mari pescari" sculele imprastiate pe fundul portbajului, cu mulinetele pe lansete si genti cu mancare/haine grele deasupra; - se mirau ca atat bete si mulinete se stricau repede la ei ... "calitate proasta")

Fir intins!
Borealis F
Borealis F