Pro si contra AGVPS Romania
Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
Si inca ceva Adriane: daca vrei sa faci ceva pentru chestia asta din care mananci o paine si fara de care nu ai fi ajuns in veci purtator de cuvant, adu-i aminte lui Gigi ca pescuitul sportiv trebuie privit ca o activitate economica. Indiferent la ce statistici s-ar ajunge, indiferent de interesul pe care il starneste cifra totala, banul adus de aceasta activitate la bugetul statului prin diverse canale TREBUIE SA FIE PUNCTUL DE PLECARE PENTRU UN MANAGEMENT DURABIL AL APELOR NATURALE. Pescuitul industrial pe rauri si in ultima Delta a Europei nu are nici o legatura cu politica de mediu a UE. Repopuleaza cineva aceste ape? Evalueaza cineva efortul pe care il suporta Prutul de exemplu prin pescuit industrial? Dar pazeste cineva Prutul, in egala masura de braconaj si de abuzuri din partea pescuitului industrial? Este doar un exemplu. Sau poate vrea sa vada Gigi cum arata celelalte rauri de la noi, cele care nu prezinta decat interes pentru pescuitul sportiv... Unde vezi tu Adriane strategia pe termen lung a acvaculturii printre plasele puse non-stop pe Dunare? Raspunde daca vrei, dar lasa flecareala aia albastra, de purtator de cuvant.
-
- senior
- Mesaje: 338
- Membru din: 14 Iun 2005, 13:54
- Localitate: Bucuresti
Malin
vad ca incepi din ce in ce mai des sa-ti exhibi frustrarile pe forum.
am repetat de nenumarate ori ca pe forumuri postez opiniile mele personale. asa ca linisteste-te si tine cont de asta. daca vrei raspunsuri oficiale fa o adresa scrisa la ANPA si ti se va raspunde.
stii foarte bine ca nu sunt avocatul pescuitului comercial si totusi revii obsesiv cu aceleasi reprosuri si glume ieftine.
nu ai nici un pic de consideratie pentru opiniile mele si totusi mimezi un dialog. E vreo problema daca opiniile noastre sunt oarecum diferite ? ai impresia ca ceea ce spui tu trebuie acceptat neconditionat ?
amesteci acvacultura cu pescuitul comercial pe Dunare si vorbesti de politica de mediu a UE. Ai habar de politica de mediu a UE ? dar de politica de pescuit ? pun pariu ca nu. Si nici nu te intereseaza, pentru ca daca te-ar interesa ai incerca sa te informezi. Nu te intereseaza decat sa dai verdicte. Nu conteaza opinia celorlalti. Stii tu exact cum sta treaba. Si iti place la nebunie sa fii teatral.
in opinia ta postarile mele sunt flecareala albastra, gargara unui minister de ingineri silvici si agronomi, iar eu sunt unul dintre cei care comploteaza impotriva pescuitului sportiv, de pe urma caruia mananc o paine si fara de care nu ajungeam in veci purtator de cuvant.
Noroc ca exista o constiinta treaza pe forum care sa dea alarma …
vad ca incepi din ce in ce mai des sa-ti exhibi frustrarile pe forum.
am repetat de nenumarate ori ca pe forumuri postez opiniile mele personale. asa ca linisteste-te si tine cont de asta. daca vrei raspunsuri oficiale fa o adresa scrisa la ANPA si ti se va raspunde.
stii foarte bine ca nu sunt avocatul pescuitului comercial si totusi revii obsesiv cu aceleasi reprosuri si glume ieftine.
nu ai nici un pic de consideratie pentru opiniile mele si totusi mimezi un dialog. E vreo problema daca opiniile noastre sunt oarecum diferite ? ai impresia ca ceea ce spui tu trebuie acceptat neconditionat ?
amesteci acvacultura cu pescuitul comercial pe Dunare si vorbesti de politica de mediu a UE. Ai habar de politica de mediu a UE ? dar de politica de pescuit ? pun pariu ca nu. Si nici nu te intereseaza, pentru ca daca te-ar interesa ai incerca sa te informezi. Nu te intereseaza decat sa dai verdicte. Nu conteaza opinia celorlalti. Stii tu exact cum sta treaba. Si iti place la nebunie sa fii teatral.
in opinia ta postarile mele sunt flecareala albastra, gargara unui minister de ingineri silvici si agronomi, iar eu sunt unul dintre cei care comploteaza impotriva pescuitului sportiv, de pe urma caruia mananc o paine si fara de care nu ajungeam in veci purtator de cuvant.
Noroc ca exista o constiinta treaza pe forum care sa dea alarma …
I thought I saw a light at the end of the tunnel, but it was just someone with a torch bringing me more bloody work !
dupa cum stim toti AGVPS a luat finta in anul1948 pe timpul comunistilor ,prin preluarea abuziva a fondurilor de pescuit si vanatoare.Dupa revolutia din 1989 au continuat sa functioneze in aceasi maniera comunista, sper sa intelega ca vremea AGVPSului a apus ,ii sfatuiesc sa-si inchida activitatea, deoarece in curind vor ramane fara fondurile de pescuit si vanatoare 

Pro si contra AGVPS
Parerea mea e ca Adrian Ionascu are dreptate cand spune ca nu suntem suficient de bine organizati. AGVPS-ul este clar depasit de evenimente si singura varianta ar fi dezvoltarea unei federatii puternice si cat mai multe asociatii afiliate. Din pacate se pare ca miza si mirajul puterii e prea mare, asa ca vom mai zabovi in starea asta mult si bine pana cand se vor cristaliza structurile organizatorice necesare unei reprezentari serioase la nivel national. Cert este ca nimic nu vom obtine niciodata daca nu vom reusi sa ne organizam corespunzator. Celor care nu doresc structuri organizatorice in pescuit (asociatii si federatie) le spun fara intentia de a-i jignii, ca nu au nici cel mai mic habar in acest domeniu !
Cu scuzele de rigoare, si ... vorba lui Gerula :
__________________________________________________________
Cu lacrimi, Bastus.
Cu scuzele de rigoare, si ... vorba lui Gerula :
__________________________________________________________
Cu lacrimi, Bastus.
APS Alba a depus la Judecatoria sect. 2 Bucuresti, actiunea de constatare a nulitatii absolute asupra inscrierii AGVPS ca asociatie, si aceeai actiune la Tribunalul Alba de desfiintare a AJVPS Alba.Continuarea va fi sesizarea DNA asupra modului cum a fost insusit patrimoniul public de niste "domni", vezi Selaru si altii. Va postez sesizarea facuta:
ASOCIATIA PESCARILOR SPORTIVI ALBA
HOT.JUD. ALBA:2505/2005
NR. RA: 563/09.05.2005
CUI:17563033
TELEFON: 0358101012
www.apsalba.ro
Nr. 264/10.10.2006
CATRE,
JUDECATORIA SECTORULUI 2 BUCURESTI
ASOCIATIA PESCARILOR SPORTIVI ALBA, cu sediul in Alba-Iulia, strada O.Goga, nr. 7, infiintata prin hotararea 2505/2005 a Judecatoriei Alba-Iulia inscrisa in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor sub nr. 563/09.05.2005 si in Registrul Special National sub nr. 23/09.05.2005 avand CUI: 17563033,
IMPOTRIVA
ASOCIATIEI GENERALE A VANATORILOR SI PESCARILOR SPORTIVI, cu sediul in Bucuresti, str Calea Mosilor, nr. 128, sector 2 Bucuresti, inaintam urmatoarea:
CERERE DE CHEMARE IN JUDECATA
prin care solicitam sa se constate ilegalitatea pentru motive de ordine publica a inscrierii paratei in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor, in conditiile OG nr. 26/2000 si ca atare sa dispuneti radirea acesteia din Registrul Asociatiilor si Fundatiilor ca urmare a neindeplinirii conditiilor prevazute de Lege pentru aceste inscrieri, prin dizolvarea acesteia ca persoana juridica de drept privat non - profit, avind in vedere urmatoarele:
MOTIVE
In fapt, prin cererea ce a constituit obiectul Dosarului nr. 35/PJ/2000 al acestei Instante, s-a admis cererea paratei de inscriere a acesteia in Registrul Special al Asociatiilor si Fundatiilor.
In sentinta sus mentionata nu sunt mentionate temeiurile de drept a admiterii cererii, dar in mod cert, inscrierea respectiva se refera la conditiile prevazute de OG nr. 26/2000, avand in vedere ca anterior datei pronuntarii hotararii inscrierea persoanelor juridice de drept privat se facea in temeiul Art. 4 din Legea nr. 21/1994, la grefa Tribunalului unde isi are sediul persoana juridica, iar prin intrarea in vigoare a OG nr 29/1990 competenta apartine Judecatoriei.
Desi, atasat cererii inaintate Instantei, parata a depus o serie de documente care sa justifice cererea, Instanta a fost dusa in eroare desi, din cuprinsul acestor inscrisuri rezulta nelegalitatea cererii formulate astfel:
a) in primul rand, se sustine ca AGVPS este succesoarea de drept a UGVR infiintata in 1919, actul de succesiune fiind dat de Decretul 211 din 25.08.1948, prin care s-a infiintat Asociatia Generala a Vanatorilor din Republica Populara Romana.
Ori, rugam Instanta sa constate ca, practic suntem in prezenta unui decret de nationalizare a patrimoniului privat al asociatiilor de vanatori, si ulterior a asociatiilor pescarilor din Romania, statul roman, prin acest decret infiintand o persoana juridica de utilitate publica careia i-a atribuit patrimoniile confiscate. Cu alte cuvinte, aceasta asociatie a fost pusa sa administreze un patrimoniu luat fortat de la asociatii particulare, si nicidecum nu reprezinta vointa proprietarilor nationalizati de a atribui acest patrimoniu asociatiei de interes public infiintata de statul comunist.
b) esential, cererea era inadmisibila, avand in vedere ca parata, fiind prin lege o asociatie de drept public infiintata de stat nu putea cere inscrierea in Registrul persoanelor juridice constituite in temeiul OG nr. 26/2000, intrucat, potrivit Art. 1 alin. 2 din OG nr. 26/2000 “Asociatiile si fundatiile constituite potrivit prezentei ordonante sunt persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial.”
c) Instanta a fost dusa in eroare si prin faptul ca la dosarul cauzei a fost depus Monitorul Oficial 474 Bis din 9.12.1998 in care se publica statutul AGVPS cu mentiunea ca aceasta asociatie este atat de utilitate publica cat si de drept privat. Ori, pentru a fi de drept privat, in primul rand trebuia sa existe Hotararea organului administratiei centrale de autorizare a acestei transformari aplicand principiul ca cel care a infiintat – o trebuie sa si dispuna modificarea sau desfiintarea acesteia.
Pe de alta parte, daca prin Statut Adunarea Generala Extraordinara a membrilor asociati a hotarat transformarea asociatiei in persoana juridica de drept privat, aceasta trebuia sa se faca in conformitate cu prevederile Legii 21/1924, privind asociatiile si fundatiile, simpla autoproclamare neconstituind un act valabil de infiintare a unei personae juridice private non – profit. De altfel, la Art. 60 din acest Statut s-a abilitat biroul consiliului national de a proceda si hotari in timp util adaptarea corespunzatoare a prevederilor statutare, care devin contare actelor normative in vigoare, fiind constienti ca personalitatea juridica privata nu se poate obtine decat prin autorizarea instantei de judecata, procedura la care nu s-a conformat.
d) aspectele aratate mai sus au fost sesizate si de catre instantele judecatoresti, pe care parata le–a sesizat anterior intrarii in vigoare a OG nr. 26/2000 (Sentinta Civila nr. 63/PJ/1998 a Tribunalului Bucuresti si Decizia Civila 685/1999 a Curtii Supreme de Justitie) prin care s-a respins inscrierea AGVPS in Registrul Persoanelor Juridice la Grefa Tribunalului Bucuresti, aceste cereri fiind intemeiate pe Legea nr. 21/1924 dar, motivarea cuprinsa in aceste acte normative este valabila si in conditiile cererii formulate in temeiul OG. 26/2000, in sensul ca AGVPS a fost infiintata prin Acte Normative speciale, care nu se circumscriu prevederilor legale privind persoanele juridice de drept privat non – profit.
Prin Sentinta Civila nr. 685/1999 a Curtii Supreme de Justitie, in mod temeinic si legal
s-a retinut ca parata avea posibilitatea, potrivit Art. 5 si 48 din Legea nr. 103/1996 de a-si adapta statutul conform legislatiei in vigoare. Dar, sustinem noi si rugam instanta sa observe ca insasi legiuitorul in legea mai sus amintita foloseste notiunea de organizatii ale vanatorilor si pescarilor si nu de asociatii si fundatii, dar mentine statutul de organizatie de interes public, motiv pentru care apreciem ca transformarea in asociatie de interes privat nici nu era posibila.
e ) rugam Instanta sa constate ca prin actele depuse la Dosarul de autorizare a inscrierii, la aceasta Instanta, respectiv statutul anexat nu cuprinde elementele prevazute la Art. 6, alin 1 si 2 din OG. nr. 26/2000, respectiv nu se depune actul constitutiv autentificat sau atestat de avocat, datele de identificare a membrilor asociati, exprimarea vointei de asociere, patrimoniul asociatiei (iar in cazul aportului in natura, forma autentica a actului constitutiv si a statutului este obligatorie), componenta nominala a celor dintai organe de conducere, administrare si de control, semnaturile membrilor asociati.
f) de asemenea, rugam a se constata ca la data introducerii cererii, potrivit Art nr. 14 din OG nr. 26/2000 trebuia sa obtina autorizatia prealabila sub sanctiunea dizolvarii pe cale judecatoreasca, lucru care nu l-a facut (bineinteles, pentru motivul ca Ministerul Apelor Padurilor si Protectiei Mediului a fost parte in procesele prin care li s-a respins cererile de inscriere ca personae juridice de drept privat, fiind organul care trebuia sa emita avizul respectiv si care cunostea intentiile ilegale ale paratei.) In acest sens, chiar parata a depus in Dosarul cauzei, prin care a solicitat inscrierea ca persoana de drept privat avizul negativ nr. 9064/IS/2.04.1998 al Ministerul Apelor Padurilor si Protectiei Mediului, institutie care a sesizat intentiile nelegale ale paratei.
g) pe de alta parte, rugam Instanta sa constate scopul illicit al cererii de inregistrare sub doua aspecte:
- Fara a exista acte legale o asociatie de drept public se transforma intr-o asociatie de drept privat;
- atat cererea cat si sentinta de infiintare creaza o ambiguitate in sensul ca asa cum rezulta din statutul Asociatiei, cat si din sentintele judecatoresti mai sus mentionate, asociatia in forma existenta, practic este o federatie, Instanta a autorizat – o ca persoana juridica simpla de drept privat si nu ca o federatie, evident scopul urmarit de catre parata fiind ilicit, in sensul ca sub aparenta autorizarii unei personae juridice private non – profit, ea in realitate sa functioneze ca o federatie privata ce reprezinta interesele tuturor asociatiilor de vanatori si pescari sportivi.
Aspectul ca in realitate s-a solicitat si s-a obtinut o fictivitate rezulta din insasi statutul anexat la cererea de inscriere, care la capitolul III, art 17 se specifica clar, ca AGVPS este forul de reprezentare a organizatiilor judetene, din municipiul Bucuresti si din alte localitati ale vanatorilor si pescarilor sportivi.
La cererea de autorizare insasi parata a anexat Tabelul nominal cu asociatiile vanatorilor si / sau pescarilor sportivi, judetene din municipiul Bucuresti si din alte municipii afiliate la AGVPS Romania.
Deasemenea, statutul la capitolul 4 si 5 trateaza criteriile de afiliere si de excludere, precum si partimoniul AGVPS si al organizatiilor afiliate. Fata de cele aratate mai sus, in mod evident, sub aparenta cererii de inscriere a unei simple asociatii non – profit, in realitate s-a obtinut de la o Instanta necompetenta material un statut de federatie, care portivit Art. 35 alin.3, competenta de autorizare apartine Tribunalului.
Pentru a se edifica Instanta ca nici macar nu este vorba de o intentie ilegala a paratei, ci in realitate era o situatie de fapt in privinta constituirii unei organizatii federative, anexam si statutul AJVPS Alba care la Art 2 specifica faptul ca aceasta este afiliata la AGVPS.
De altfel, si denumirea paratei este de natura a arata in mod clar ca este o organizatie de tip federativ.
In drept ne intemeiem cererea pe dispozitiile Art. 14, Art.56 lit. b) si e) coroborat cu Art. 14, Art. 1 alin. 2, Art. 5 alin.1, Art. 6 , Art. 8, alin 1 din OG nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii.
Anexam la prezenta:
- Sentinta civila nr. 23/30.05.2000 a Judecatoriei sector 2 Bucuresti;
- Decizia nr. 685 a Curtii Supreme de Justitie;
-Sentinta civila nr. 63 /PJ al Tribunalului Bucuresti – sectia a III a Civila;
- Avizul negativ al Ministerul Apelor Padurilor si Protectiei Mediului;
- Tabelul nominal cu asociatiile affiliate la AGVPS;
- Statutul AJVPS Alba- pagina 1 .
Solicitam advirarea Dosarului nr. 35/PJ/2000 al Judecatoriei sector 2 Bucuresti.
Presedinte APS ALBA
Ing. POPESCU STEFAN
ASOCIATIA PESCARILOR SPORTIVI ALBA
HOT.JUD. ALBA:2505/2005
NR. RA: 563/09.05.2005
CUI:17563033
TELEFON: 0358101012
www.apsalba.ro
Nr. 264/10.10.2006
CATRE,
JUDECATORIA SECTORULUI 2 BUCURESTI
ASOCIATIA PESCARILOR SPORTIVI ALBA, cu sediul in Alba-Iulia, strada O.Goga, nr. 7, infiintata prin hotararea 2505/2005 a Judecatoriei Alba-Iulia inscrisa in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor sub nr. 563/09.05.2005 si in Registrul Special National sub nr. 23/09.05.2005 avand CUI: 17563033,
IMPOTRIVA
ASOCIATIEI GENERALE A VANATORILOR SI PESCARILOR SPORTIVI, cu sediul in Bucuresti, str Calea Mosilor, nr. 128, sector 2 Bucuresti, inaintam urmatoarea:
CERERE DE CHEMARE IN JUDECATA
prin care solicitam sa se constate ilegalitatea pentru motive de ordine publica a inscrierii paratei in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor, in conditiile OG nr. 26/2000 si ca atare sa dispuneti radirea acesteia din Registrul Asociatiilor si Fundatiilor ca urmare a neindeplinirii conditiilor prevazute de Lege pentru aceste inscrieri, prin dizolvarea acesteia ca persoana juridica de drept privat non - profit, avind in vedere urmatoarele:
MOTIVE
In fapt, prin cererea ce a constituit obiectul Dosarului nr. 35/PJ/2000 al acestei Instante, s-a admis cererea paratei de inscriere a acesteia in Registrul Special al Asociatiilor si Fundatiilor.
In sentinta sus mentionata nu sunt mentionate temeiurile de drept a admiterii cererii, dar in mod cert, inscrierea respectiva se refera la conditiile prevazute de OG nr. 26/2000, avand in vedere ca anterior datei pronuntarii hotararii inscrierea persoanelor juridice de drept privat se facea in temeiul Art. 4 din Legea nr. 21/1994, la grefa Tribunalului unde isi are sediul persoana juridica, iar prin intrarea in vigoare a OG nr 29/1990 competenta apartine Judecatoriei.
Desi, atasat cererii inaintate Instantei, parata a depus o serie de documente care sa justifice cererea, Instanta a fost dusa in eroare desi, din cuprinsul acestor inscrisuri rezulta nelegalitatea cererii formulate astfel:
a) in primul rand, se sustine ca AGVPS este succesoarea de drept a UGVR infiintata in 1919, actul de succesiune fiind dat de Decretul 211 din 25.08.1948, prin care s-a infiintat Asociatia Generala a Vanatorilor din Republica Populara Romana.
Ori, rugam Instanta sa constate ca, practic suntem in prezenta unui decret de nationalizare a patrimoniului privat al asociatiilor de vanatori, si ulterior a asociatiilor pescarilor din Romania, statul roman, prin acest decret infiintand o persoana juridica de utilitate publica careia i-a atribuit patrimoniile confiscate. Cu alte cuvinte, aceasta asociatie a fost pusa sa administreze un patrimoniu luat fortat de la asociatii particulare, si nicidecum nu reprezinta vointa proprietarilor nationalizati de a atribui acest patrimoniu asociatiei de interes public infiintata de statul comunist.
b) esential, cererea era inadmisibila, avand in vedere ca parata, fiind prin lege o asociatie de drept public infiintata de stat nu putea cere inscrierea in Registrul persoanelor juridice constituite in temeiul OG nr. 26/2000, intrucat, potrivit Art. 1 alin. 2 din OG nr. 26/2000 “Asociatiile si fundatiile constituite potrivit prezentei ordonante sunt persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial.”
c) Instanta a fost dusa in eroare si prin faptul ca la dosarul cauzei a fost depus Monitorul Oficial 474 Bis din 9.12.1998 in care se publica statutul AGVPS cu mentiunea ca aceasta asociatie este atat de utilitate publica cat si de drept privat. Ori, pentru a fi de drept privat, in primul rand trebuia sa existe Hotararea organului administratiei centrale de autorizare a acestei transformari aplicand principiul ca cel care a infiintat – o trebuie sa si dispuna modificarea sau desfiintarea acesteia.
Pe de alta parte, daca prin Statut Adunarea Generala Extraordinara a membrilor asociati a hotarat transformarea asociatiei in persoana juridica de drept privat, aceasta trebuia sa se faca in conformitate cu prevederile Legii 21/1924, privind asociatiile si fundatiile, simpla autoproclamare neconstituind un act valabil de infiintare a unei personae juridice private non – profit. De altfel, la Art. 60 din acest Statut s-a abilitat biroul consiliului national de a proceda si hotari in timp util adaptarea corespunzatoare a prevederilor statutare, care devin contare actelor normative in vigoare, fiind constienti ca personalitatea juridica privata nu se poate obtine decat prin autorizarea instantei de judecata, procedura la care nu s-a conformat.
d) aspectele aratate mai sus au fost sesizate si de catre instantele judecatoresti, pe care parata le–a sesizat anterior intrarii in vigoare a OG nr. 26/2000 (Sentinta Civila nr. 63/PJ/1998 a Tribunalului Bucuresti si Decizia Civila 685/1999 a Curtii Supreme de Justitie) prin care s-a respins inscrierea AGVPS in Registrul Persoanelor Juridice la Grefa Tribunalului Bucuresti, aceste cereri fiind intemeiate pe Legea nr. 21/1924 dar, motivarea cuprinsa in aceste acte normative este valabila si in conditiile cererii formulate in temeiul OG. 26/2000, in sensul ca AGVPS a fost infiintata prin Acte Normative speciale, care nu se circumscriu prevederilor legale privind persoanele juridice de drept privat non – profit.
Prin Sentinta Civila nr. 685/1999 a Curtii Supreme de Justitie, in mod temeinic si legal
s-a retinut ca parata avea posibilitatea, potrivit Art. 5 si 48 din Legea nr. 103/1996 de a-si adapta statutul conform legislatiei in vigoare. Dar, sustinem noi si rugam instanta sa observe ca insasi legiuitorul in legea mai sus amintita foloseste notiunea de organizatii ale vanatorilor si pescarilor si nu de asociatii si fundatii, dar mentine statutul de organizatie de interes public, motiv pentru care apreciem ca transformarea in asociatie de interes privat nici nu era posibila.
e ) rugam Instanta sa constate ca prin actele depuse la Dosarul de autorizare a inscrierii, la aceasta Instanta, respectiv statutul anexat nu cuprinde elementele prevazute la Art. 6, alin 1 si 2 din OG. nr. 26/2000, respectiv nu se depune actul constitutiv autentificat sau atestat de avocat, datele de identificare a membrilor asociati, exprimarea vointei de asociere, patrimoniul asociatiei (iar in cazul aportului in natura, forma autentica a actului constitutiv si a statutului este obligatorie), componenta nominala a celor dintai organe de conducere, administrare si de control, semnaturile membrilor asociati.
f) de asemenea, rugam a se constata ca la data introducerii cererii, potrivit Art nr. 14 din OG nr. 26/2000 trebuia sa obtina autorizatia prealabila sub sanctiunea dizolvarii pe cale judecatoreasca, lucru care nu l-a facut (bineinteles, pentru motivul ca Ministerul Apelor Padurilor si Protectiei Mediului a fost parte in procesele prin care li s-a respins cererile de inscriere ca personae juridice de drept privat, fiind organul care trebuia sa emita avizul respectiv si care cunostea intentiile ilegale ale paratei.) In acest sens, chiar parata a depus in Dosarul cauzei, prin care a solicitat inscrierea ca persoana de drept privat avizul negativ nr. 9064/IS/2.04.1998 al Ministerul Apelor Padurilor si Protectiei Mediului, institutie care a sesizat intentiile nelegale ale paratei.
g) pe de alta parte, rugam Instanta sa constate scopul illicit al cererii de inregistrare sub doua aspecte:
- Fara a exista acte legale o asociatie de drept public se transforma intr-o asociatie de drept privat;
- atat cererea cat si sentinta de infiintare creaza o ambiguitate in sensul ca asa cum rezulta din statutul Asociatiei, cat si din sentintele judecatoresti mai sus mentionate, asociatia in forma existenta, practic este o federatie, Instanta a autorizat – o ca persoana juridica simpla de drept privat si nu ca o federatie, evident scopul urmarit de catre parata fiind ilicit, in sensul ca sub aparenta autorizarii unei personae juridice private non – profit, ea in realitate sa functioneze ca o federatie privata ce reprezinta interesele tuturor asociatiilor de vanatori si pescari sportivi.
Aspectul ca in realitate s-a solicitat si s-a obtinut o fictivitate rezulta din insasi statutul anexat la cererea de inscriere, care la capitolul III, art 17 se specifica clar, ca AGVPS este forul de reprezentare a organizatiilor judetene, din municipiul Bucuresti si din alte localitati ale vanatorilor si pescarilor sportivi.
La cererea de autorizare insasi parata a anexat Tabelul nominal cu asociatiile vanatorilor si / sau pescarilor sportivi, judetene din municipiul Bucuresti si din alte municipii afiliate la AGVPS Romania.
Deasemenea, statutul la capitolul 4 si 5 trateaza criteriile de afiliere si de excludere, precum si partimoniul AGVPS si al organizatiilor afiliate. Fata de cele aratate mai sus, in mod evident, sub aparenta cererii de inscriere a unei simple asociatii non – profit, in realitate s-a obtinut de la o Instanta necompetenta material un statut de federatie, care portivit Art. 35 alin.3, competenta de autorizare apartine Tribunalului.
Pentru a se edifica Instanta ca nici macar nu este vorba de o intentie ilegala a paratei, ci in realitate era o situatie de fapt in privinta constituirii unei organizatii federative, anexam si statutul AJVPS Alba care la Art 2 specifica faptul ca aceasta este afiliata la AGVPS.
De altfel, si denumirea paratei este de natura a arata in mod clar ca este o organizatie de tip federativ.
In drept ne intemeiem cererea pe dispozitiile Art. 14, Art.56 lit. b) si e) coroborat cu Art. 14, Art. 1 alin. 2, Art. 5 alin.1, Art. 6 , Art. 8, alin 1 din OG nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii.
Anexam la prezenta:
- Sentinta civila nr. 23/30.05.2000 a Judecatoriei sector 2 Bucuresti;
- Decizia nr. 685 a Curtii Supreme de Justitie;
-Sentinta civila nr. 63 /PJ al Tribunalului Bucuresti – sectia a III a Civila;
- Avizul negativ al Ministerul Apelor Padurilor si Protectiei Mediului;
- Tabelul nominal cu asociatiile affiliate la AGVPS;
- Statutul AJVPS Alba- pagina 1 .
Solicitam advirarea Dosarului nr. 35/PJ/2000 al Judecatoriei sector 2 Bucuresti.
Presedinte APS ALBA
Ing. POPESCU STEFAN
Pro si contra AGVPS
Apsalba ! Imi cer scuze ca nu am putut ajunge la sedinta din 20.10.2006
Am fost in concediu in saptamana aceasta si colegii m-au luat aproape "pe sus" la o partida de pescuit pe Dunare, intre Calafat si Bechet. Initial trebuia sa plecam de-acolo Joi, pentru a putea ajunge la sedinta, dar pana la urma nu am plecat decat Vineri la ora 14,00. Degeaba am insistat ca eram cu mijlocul lor de transport, un grup de 13 pescari. Initial excursia era planificata pentru un concurs de pescuit stationar la nivel de asociatie, dar datorita unei prezente reduse, nu putea fi ceva reprezentativ, asa ca ne-am marginit la un fel de sarbatoare anuala a asociatiei.
Inca odata te rog scuza-ma si raman cu convingerea ca ne vei comunica si noua ce s-a discutat si ce hotarari s-au luat.
Am fost in concediu in saptamana aceasta si colegii m-au luat aproape "pe sus" la o partida de pescuit pe Dunare, intre Calafat si Bechet. Initial trebuia sa plecam de-acolo Joi, pentru a putea ajunge la sedinta, dar pana la urma nu am plecat decat Vineri la ora 14,00. Degeaba am insistat ca eram cu mijlocul lor de transport, un grup de 13 pescari. Initial excursia era planificata pentru un concurs de pescuit stationar la nivel de asociatie, dar datorita unei prezente reduse, nu putea fi ceva reprezentativ, asa ca ne-am marginit la un fel de sarbatoare anuala a asociatiei.
Inca odata te rog scuza-ma si raman cu convingerea ca ne vei comunica si noua ce s-a discutat si ce hotarari s-au luat.
Intilnirea a avut loc si s-a stabilit data de 10 noiembrie pentru ca asociatiile participante sa vina cu hotaririle adunarilor generale de afiliere si cu propuneri de amendare a proiectului de lege prezentat. Va asteptam si pe voi. Toti cei ce adera la federatie pina la 31 decembrie beneficiaza de calitatea de membru fondator al federatiei.