Problema e ca, fiind bucurestean get beget, fara alte legaturi cu domeniul marinariei decat o barca zdravana de 3m cu motor
Veliere
Moderatori: Adelin, johnnybravo, dr.pike, tudor, Moderatori
Veliere
De vreun an ma tot bate gandul sa-mi iau o barcuta cu panze, ceva de genul 12-14 metri lungime, un motoras de 40-50 de cai, 3-4 cabine etc. Din ce-am vazut prin SUA, asa ceva se vinde in stare buna, la mana a doua, nu a saptea, pe la 45-60.000$, adica pana in 38.000 de euro, cat o masina mai rasarita. Fara a fi oligarh
, imi permit.
Problema e ca, fiind bucurestean get beget, fara alte legaturi cu domeniul marinariei decat o barca zdravana de 3m cu motor
, habar n-am ce formalitati presupune un asemenea import. Banuiesc ca, la fel cu orice alt bun extra-comunitar, discutam de taxe vamale, accize, eventual taxe de poluare etc. E cineva de pe forum in tema?
Problema e ca, fiind bucurestean get beget, fara alte legaturi cu domeniul marinariei decat o barca zdravana de 3m cu motor
Cu lacrimi Bastus!
Careva sa mute topicu la cafenea , presimt ca o sa fiu greu cu explicatiile
Gerula , nu am vreme acuma , zau si pe bune ,
, totusi citeve intrebari :
1. un velier cum zici tu presupune mai multa scoala decit o simpla barcuta , crezi ca o sa-ti iei licenta de pe net , gaseste mai intii un tip in tara care sa aiba habar de pinze si din astea , is curios citi gasesti
2. unde o sa-ti "parchezi" jucaria de 12-14 m , vezi cit iti iese parcarea si in ce conditii
3. probabil stii ca intretinerea anuala , in cazu in care , prin absurd
( da-mi voie si mie sa incerc , nu numa tu ) ajungi sa-ti iei barcuta cu
40 000 ( vorbim de ceva care pluteste si in practica , nu doar in teorie , si nu ia apa la primu val
, nu-i putrezeste nimic dupa o prima excursie ) , deci intretinerea anuala ii minim 10% din costu total . Un simplu surub SW te costa cit zece normale .
4. Fa un calcul costu jucariei + orele de teorie and practica ( sa nu-mi spui ca deja ai astfel de permis
) , plus parcarea + aducerea in tara + intretinerea in , hai sa zicem primii 5 ani + consumabile gen carburant ( sa nu-mi spui ca te bazezei doar pe vele , ca o sa te uste pilotu care te parcheaza in port
) ,schimb de ulei , etc. si dupa aia vezi daca merita sa faci pe oligarhu pentru 2-3 ture pe an pe mare
Fir Intins!!!
Gerula , nu am vreme acuma , zau si pe bune ,
1. un velier cum zici tu presupune mai multa scoala decit o simpla barcuta , crezi ca o sa-ti iei licenta de pe net , gaseste mai intii un tip in tara care sa aiba habar de pinze si din astea , is curios citi gasesti
2. unde o sa-ti "parchezi" jucaria de 12-14 m , vezi cit iti iese parcarea si in ce conditii
3. probabil stii ca intretinerea anuala , in cazu in care , prin absurd
4. Fa un calcul costu jucariei + orele de teorie and practica ( sa nu-mi spui ca deja ai astfel de permis
Fir Intins!!!
Daca face careva scandal aici il distrug in cele mai neplacute moduri cu putinta.
Topicul e foarte serios.
Stiu cat costa intretinerea, cu "parcarea" m-am interesat si nu e deloc scumpa la Mangalia (nu tin sa ma parchez langa barcuta lui Copos, la Eforie
).
Nu am permis, dar sunt baiat inteligent, invat repede, nu asta e problema.
Costul aducerii in tara presupun ca este egal cu suma ceruta de doi marinari buni pentru calatorie, plus 3 bilete de avion 1 way, plus provizii, plus timpul meu.
Pe mine ma intereseaza daca nu cumva costul inmatricularii in Romania e tandea pe mandea cu costul barcii in SUA, la capitolul asta am nevoie de sfaturi, pentru ca legislatia in domeniu e de-a dreptul bizara si absconsa
. Daca stii ceva concret, te ascult cu interes.
Stiu cat costa intretinerea, cu "parcarea" m-am interesat si nu e deloc scumpa la Mangalia (nu tin sa ma parchez langa barcuta lui Copos, la Eforie
Nu am permis, dar sunt baiat inteligent, invat repede, nu asta e problema.
Costul aducerii in tara presupun ca este egal cu suma ceruta de doi marinari buni pentru calatorie, plus 3 bilete de avion 1 way, plus provizii, plus timpul meu.
Pe mine ma intereseaza daca nu cumva costul inmatricularii in Romania e tandea pe mandea cu costul barcii in SUA, la capitolul asta am nevoie de sfaturi, pentru ca legislatia in domeniu e de-a dreptul bizara si absconsa
Cu lacrimi Bastus!
-
Ionut the carp
- veteran

- Mesaje: 2592
- Membru din: 08 Iun 2005, 19:57
- Localitate: Bucuresti
-
Ionut the carp
- veteran

- Mesaje: 2592
- Membru din: 08 Iun 2005, 19:57
- Localitate: Bucuresti
Marea majoritate a ambarcatiunilor de peste ocean se inscriu greu la noi.Velierul care vrei sa il cumperi trebuie musai sa fie similar cel putin cu unul din UE.Asta presupune un certificat de atestare, al Institutului de marina civila din Anvers{singurul ,din cite stiu eu ca da asa ceva}.Toate sculele care se aduc de afara au un certificat {ecuson,rovinieta}in care se specifica toate datele ambarcatiuni si ca este conforma inUE.Gerula ,am un prieten bun care a primit un vaporas din GB,toate bune si frumoase.4 ani, pile, relati, primari si toate celelalte..............norocul lui ca acum 2- 3 ani in august sa scufundat unul, UNDEVA ;carnet, fotografie{grafica sa traiasca} .........................si asta a fost {mai este una pe uscat la coada}.Ma indoiesc ca unul din cele 10- 12 veliere se va scufunda si actele le vei putea cumpara tu !?Eu cunosc 5-6 producatori de barci si ambarcatiuni.3/4 si au facut miina dupa 90 si...eu ma indoiesc pina la genunchi, ca, ce vine de afara nu este STAS,dar se intimpla ca si cu masinile ,de orice marca din UE care pe linga "DACIA"sunt parfum...asa ca tot inainte.Cred ca o sa ma interesez, c am, cum, si o sa iti raspund mai temeinic pe privat..........
-
Ionut the carp
- veteran

- Mesaje: 2592
- Membru din: 08 Iun 2005, 19:57
- Localitate: Bucuresti