recomandare motor termic pt kingfisher 270 pt Dunare

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
c.catalin
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 189
Membru din: 09 Dec 2009, 15:45
Localitate: bucuresti

Mesaj de c.catalin » 30 Apr 2010, 07:55

AxA scrie:Intru iar in discutie ca m-ati bagat la banuieli... :roll:

Pentru barca de 270 cred totusi ca ar fi potrivit 4CP 2t. Chiar daca un 2,5 o impinge suficient pentru viteza de deplasament, diferentele de pret (la SH 2t), greutate, consum sunt negliabile intre 2,5 si 4. Dar cu 4 poti teoretic sa o urci in glisaj cu incarcatura mica ( depinde si de barca daca are chila). Un motor de 4 poti sa-l pui si pe o barca mai mare si s-o incarci si inca face fata la deplasament, pe cand de un 2,5 nu sunt sigur.

Greutate: 2,5 CP- cca 12 kg; 15 Cp-cca 15 kg. 4 cai ar fi varianta maxima fara permis ( motoarele de 5 cp -maximul admis- sunt rare).

Acum in continuare, clasele superioare(tot 2t, datele sunt observatii personale) :

6-8 CP atarna la fel, cca 25 kg
9,9-10-15 CP cam 35-37 kg
20-25CP undeva pe la 50-52 kg

Mai sus de 25 deja vorbim de motoare "neportabile"

In continuare cer si eu un sfat, sunt multi oameni pe aici mult mai versati decat mine in materie de barcazuri: 15 CP oare urca in glisaj lejer 380-ul meu cu chila gomflabila cu 4 oameni +bagaj ? Dar o barca rigida de 4-5 m cu aceeasi incarcatura. Aici e clenciul, ca daca trebuie 20 CP, atunci deja motorul e greu de transportat si montat pe barca(50 kg), iar daca trec cu o clasa mai sus atunci mai bine iau un 25 ca e la fel de greu. Caz in care trebuie sa schimb si barca ce tine maxim 20 CP si 48 kg ca specificatii la motor :lol: Si daca schimb barca iau rigida si atunci imi trebuie peridoc. Si daca am peridoc, atunci nu mai sunt limitat de greutatea motorului ca nu il mai dau jos de pe barca, si ar merge un 40. Iar apoi imi trebuie si alta masina capabila sa care peridocul, cu barca si motorul mare pe ea si sa il smulga din apa. Si imi mai trebuie inca un om cand o dau la apa... si tot asa ajung la yaht maritim...ca permis pt zona de coasta deja am... si la yaht ar merge numai bine barca de acuma cu 4cp ca "tender boat" ...si trebuie sa vand si casa....chiar asa, nu cumpara nimeni o casa ? :wink:

:shock: :lol:


Acuma serios, un 15 CP im ridica slapul pe apa cand e incarcat sau mai bine stau in banca mea si ma dau cu johnny asta micu ? :idea:

BTW, slapul in cauza e asta:
http://www.rapitori.ro/forum/album_page.php?pic_id=5512
nu, nu va urca LEJER cu 4 pers + bagaj.
si sa clarificam ce inseamna 4 pers + bagaj ... pt ca o greutate totala rezulta cand pleci in delta pt o saptamana echipat cu "de toate" (adica baxuri de beri, mamaligi, momeli, pungi de plumbi, camping sau alte mosmoande pt stationar pe care nu te abtii sa nu le iei de la rond din tulcea) si alta greutate ai doar pt rapitor (voblere, linguri, plastice etc) - sensibil mai mica
deocamdata cu cele enumerate mai sus, faci doar serviciul de transport pe apa - adica slepuire
ca nu stiu cum aruncati voi 4 la rapitor (stiuca) in delta, in picioare in barca, doar in 3.80 ... ca nu ai loc si iti trebuie o coregrafie buna pt asa ceva.
chiar si la stationar, ancorat in buturugi, asteptand la ce pica (caras, crap, platica, somn) tot aveti cam putin loc de manevra pt minim 4 lansete + inca cateva, asa de incercare ...
parerea mea este ca 15cp cu 4 pers + bagaj light, dupa cateva sute de metri se va ridica din apa :roll:

cu barca rigida este altceva ... asta se ridica mai usor ...
dar la greutati nu mai stiu, ca nu am mers cu asa ceva ...

eu ma dau cu o gonflabila de 3.30 cu 2 pers + bagaj si un yamaha 9.9, 4 timpi

numai de bine

Avatar utilizator
AxA
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 192
Membru din: 02 Oct 2006, 09:22
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de AxA » 30 Apr 2010, 12:30

4 persoane inseamna 2 pescari + 2 fete care poate mai alearga un oblet la o undita , si nu pot spune ca e spatiu mult cand pescuiesti din barca, dar se poate. Faptul ca stai pe baloane si nu in *** pe bancuta iti ofera spatiu mai mult decat la o barca rigida.La stationar merge ca doar stai, si nu dam cu o padure de bete. Cand incepem sa lansam linguri fetele tin capul la cutie :lol: La transport catre locul de tabara, inseamna cam 300 kile oameni si cca 50 bagaj ..poate 70 , depinde cate beri luam ;) sa punem rotund 400 kile incarcatura, ca poate avem bocancii uzi si plumbi in buzunare. Cu barca cu tot , agregatul umblator pe apa e tras spre fundul dunarii cu 450 kg. De jos impinge apa mai mult ;), ca altfel eram submarin. Daca 15 caluti nu ajung, atunci stau linistit cu ai mei 4 , ca 20 sau 25 nu cred ca pun pe barca.

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 30 Apr 2010, 12:40

Daca 15 caluti nu ajung, atunci stau linistit cu ai mei 4 , ca 20 sau 25 nu cred ca pun pe barca.[/quote]

In ce zona o bagi la apa ? Nu gasesti pe nimeni cu unul de 15 sa faceti o proba ?
dai si tu o bere - doua si stii o treaba ....

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Mesaj de mihaif99 » 30 Apr 2010, 19:47

AxA scrie:In continuare cer si eu un sfat, sunt multi oameni pe aici mult mai versati decat mine in materie de barcazuri: 15 CP oare urca in glisaj lejer 380-ul meu cu chila gomflabila cu 4 oameni +bagaj ? Dar o barca rigida de 4-5 m cu aceeasi incarcatura.
Nu sunt de acord cu ce zici referitor la 4 CP. La barci mici eu recomand 2- 2.5CP pt deplasament si 6-8CP sau 9.8 pt planaj. Cu toate astea, pentru tine, cu HD380 plin, 4 CP e ok.

Acum despre ce intrebi tu:
15 CP e problematic, Trebuie incercat. Poate sa mearga dar la limita. Poate sa mearga iarasi daca schimbi elicea cu una cu pas mai mic, o elice care ti-ar permite sa atingi max 35 km/h la maximum de rpm.

Considerand ca va duceti mai multi baieti, eu as pune un Yamaha de 25 CP 2 timpi, cu pornire manuala si injectie de ulei. E un motor ultra-fiabil. Barca ta suporta fara probleme 25CP, Si o sa mergi la 30-35 km/h la doua treimi din acceleratie... O sa consumi mai putin decat 15 CP fortat la maximum.
O barca rigida NU o sa intre mai usor in planaj decat o pneumatica proiectta bine . Tu ai un Merc/Quicksilver HD 380. Asta e o barca foarte buna.

Apropos de rigide: eu am un Smokercraft Alaskan de 4.50 m, modified Vee hull (buna pentru planaj) cu un yamaha de 25CP. Cu 350 kg in barca si abia intra in planaj la max 25 km/h. Aceeasi barca zboara doar cu mine si inca cineva la 40 km/h... In mod normal, daca as fi folosit-o numai cu greutate mare, as fi schimbat elicea cu una cu pas mai mic.
Un sfat bun e un sfat bun, chiar daca e neplacut.

SAMO
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 10
Membru din: 21 Mai 2010, 14:29

Mesaj de SAMO » 21 Mai 2010, 14:38

salut

Am luat anul trecut un motor Suzuki DF6.
In cartea tehnica si manualul service scrie ca prima revizie se face la 20 h.
Eu am doar 6 h si as vrea sa stiu daca e necesara revizia.
Aceste 6 ore sunt facute pe ape de munte, curate, fara namol, ierburi etc.
In iulie motorul va face un an insa nu voi avea numarul de ore (20), cei de la reprezentanta mi-au spus ca pierd garantia daca nu fac 1 revizie/ an sau la nr de ore specificat in martea tehnica.
Scuze daca sunt off topic.

multumesc pentru raspunsuri.

Avatar utilizator
ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 2660
Membru din: 14 Ian 2005, 22:33
Contact:

Mesaj de ovidiu » 21 Mai 2010, 14:53

SAMO scrie:salut

Am luat anul trecut un motor Suzuki DF6.
In cartea tehnica si manualul service scrie ca prima revizie se face la 20 h.
Eu am doar 6 h si as vrea sa stiu daca e necesara revizia.
Aceste 6 ore sunt facute pe ape de munte, curate, fara namol, ierburi etc.
In iulie motorul va face un an insa nu voi avea numarul de ore (20), cei de la reprezentanta mi-au spus ca pierd garantia daca nu fac 1 revizie/ an sau la nr de ore specificat in martea tehnica.
Scuze daca sunt off topic.

multumesc pentru raspunsuri.
reviziile se fac fie la nr de ore sau la 1an.motorul fiind nou, eu as recomanda revizia, pentru ca a trecut o iarna peste el...
sau mai plimba-te cu el 2-3 partide poate faci orele ;)
pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...

SAMO
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 10
Membru din: 21 Mai 2010, 14:29

Mesaj de SAMO » 22 Mai 2010, 00:00

multumesc pentru raspuns,
Motorul si-a petrecut iarna alaturi de mine, in casa, deci nu a suportat friguri :lol:
Ovidiu, la tine - mi se pare ca ai tot Suzuki ce s-a schimbat si cat a costat cu totul ?
Stiu ca se schimba uleiul , dar este si vreun filtru ?
Ai primit restul de ulei (stiu ca nu intra un litru intreg la un schimb)


multumesc inca o data

SAMO

Avatar utilizator
ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 2660
Membru din: 14 Ian 2005, 22:33
Contact:

Mesaj de ovidiu » 22 Mai 2010, 00:12

s-a schimbat uleiul din motor si din cizma.....a costat anul trecut prin martie 175lei parca... si in vara in urma unor manevre defectuase am tot pierdut ulei si mi-am cumparat si eu un bidon de ulei, si l-am schimbat singur pe cel din motor, dar pe cel din cizma nu l-am schimbat..si cred ca ma mai duc acum la o revizie cu el..si apoi le fac cam singur daca domane-feri nu stric ceva la el...
pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...

Avatar utilizator
edi_curiosul
veteran
veteran
Mesaje: 2276
Membru din: 08 Mar 2007, 23:43
Contact:

Mesaj de edi_curiosul » 22 Mai 2010, 08:30

La Mercury 6cf de ex am avut 7ore dupa 1an, atentie nu mergeti la revizie dupa un an ca va taie garantia!
Prima revizie se face la 20ore sau 1an, ieri am fost, ma doar costat uleiul 150lei care a mai ramas, la prima rev manopera e moka, a 2a revizie se face la 100ore sau 1an, dar manopera nu e moka, tot la rev asta se schimba filtrul de benzina, urmatoarele revizii se fac la fel: la cate un an sau 100ore cu schimbul diferitelor consumabile

Avatar utilizator
johnnybravo
Moderator
Moderator
Mesaje: 2738
Membru din: 02 Oct 2006, 15:07
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de johnnybravo » 03 Ian 2011, 23:27

am revenit :)

m-am decis pt un 2.5cp / 4 timpi, ma intereseaza acum cele mai bune oferte din romania sau ungaria... as merge si pe SH dar am evident retineri avand in vedere ca nu ma pricep deloc si nu stiu ce cumpar :|

merci

Scrie răspuns