recomandare motor termic pt kingfisher 270 pt Dunare
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
eu am un Suzuki DF2.5 si crede-ma ca sunt tare multumit de el si este alegerea perfecta pt pescuitul pe care il practic.
eu l-am achizitionat SH de la feugen, dar pot spune ca motorul era ca si nou.
acuma, vazand dupa utilizare cam cu ce se manaca acest motor de barca, te pot asigura ca nu are ce sa se strice la el daca este utilizat corect, adica sa aiba ulei in carter si cizma si sa nu se obtureze orificul pe unde isi trage apa ca sa faca racirea, in rest.............dumnezeu cu mila ca efectiv nu ai ce sa ii faci si ce sa strici la el.
intretinerea este extrem de simpla.
un alt motor care mi-a placut a fost un Yamaha tot de 2.5, extrem de silentios.
eu l-am achizitionat SH de la feugen, dar pot spune ca motorul era ca si nou.
acuma, vazand dupa utilizare cam cu ce se manaca acest motor de barca, te pot asigura ca nu are ce sa se strice la el daca este utilizat corect, adica sa aiba ulei in carter si cizma si sa nu se obtureze orificul pe unde isi trage apa ca sa faca racirea, in rest.............dumnezeu cu mila ca efectiv nu ai ce sa ii faci si ce sa strici la el.
intretinerea este extrem de simpla.
un alt motor care mi-a placut a fost un Yamaha tot de 2.5, extrem de silentios.
- johnnybravo
- Moderator
- Mesaje: 2738
- Membru din: 02 Oct 2006, 15:07
- Localitate: Timisoara
- Contact:
Depinde de curent...ca doar nu e la fel peste tot....iar raspunsul e: pt inaintare contra curent, 2.5cp nu impinge la fel ca un 4cp!, altfel nu e logic sa iti iei un motor mai tare.De aia il iei pt ca impinge cu mai multa vorta. 

Când crezi ca sti pescuit apare ceva si iti da peste cap toate teoriile...
WSB CLUB
WSB CLUB
- johnnybravo
- Moderator
- Mesaje: 2738
- Membru din: 02 Oct 2006, 15:07
- Localitate: Timisoara
- Contact:
la deplasare s-a zis ca 2.5 e la fel ca 4cp, dar tind sa cred ca daca ai vant sau curent suficient de tare cat sa tina pe loc un 2.5cp, un 4cp cred ca te scoate....
in fine, alta intrebare, am vazut ceva site-uri cu yamaha de 3.68kw / 5cp dar si yamaha de 3.7kw / 5cp... e ceva greseala sau nu exista yamaha de 3.68kw? ar fi fain sa pot conduce asa ceva fara permis de navigator, limita maxima fiind 3.68kw
in fine, alta intrebare, am vazut ceva site-uri cu yamaha de 3.68kw / 5cp dar si yamaha de 3.7kw / 5cp... e ceva greseala sau nu exista yamaha de 3.68kw? ar fi fain sa pot conduce asa ceva fara permis de navigator, limita maxima fiind 3.68kw

Toata chestia este, ca daca barca nu intra in glisaj decat cu un motor de 10 cai , tot la fel impinge si acela de 4 ca si cel de 2.5 cp ... in functie de caracteristicile barcii poate sa fie la fel de eficient... inportiva curentului insa poate sa nu fie suficient nici ceea de 4 cp, pe cat posibil e bine sa navigati pe portiuni ,zone mai linistie este si mai economic ...johnnybravo scrie:la deplasare s-a zis ca 2.5 e la fel ca 4cp, dar tind sa cred ca daca ai vant sau curent suficient de tare cat sa tina pe loc un 2.5cp, un 4cp cred ca te scoate....
in fine, alta intrebare, am vazut ceva site-uri cu yamaha de 3.68kw / 5cp dar si yamaha de 3.7kw / 5cp... e ceva greseala sau nu exista yamaha de 3.68kw? ar fi fain sa pot conduce asa ceva fara permis de navigator, limita maxima fiind 3.68kw
Pana la 5 cp inclusiv nu se baga "nimeni" , doar daca nu cauta "special", doar de la 6 in sus daca au chef, au fost cazuri cand au intrebat doar de permis de pescuit si viza Pg nu au intrebat nimic despre actele barcii si permis si motorul era de 15 cp ...
In schimb am patit de 2 ori ca m-au oprit cei de la rutiera si au cerut actele barcii si a motorului

- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
Pe bune , a zis si Adelin , care mai este logica achizitionarii unui motor mai mare ???johnnybravo scrie:la deplasare s-a zis ca 2.5 e la fel ca 4cp, dar tind sa cred ca daca ai vant sau curent suficient de tare cat sa tina pe loc un 2.5cp, un 4cp cred ca te scoate....
1 - Nu-ti iei un motor doar ca sa te deplasezi . Inainte de deplasare avem plecarea de pe loc . Cu un 2,5 ..... ai sa te cam rogi de el sa te bage-n glisaj . ( poti pune pe un Hummer un motor de Golf de 1,4 . Odata urnit Hummerul motorul il va impinge . Problema e inertia ! Cum il va misca de pe loc ? Ma rog , poate nu-i cel mai bun exemplu )
2 - Nu confundati Dunarea sau raurile repezi cu o plimbarica pe Snagov sau pe Siriu . Am mai vorbit despre asta : ce te faci pe Dunare cand iti apare un plop rasturnat ce ,, se urca " pe tine ? Ai nevoie sa tasnesti cu barca . Tai parama , nu mai stai sa dezlegi , si .... baga mare ! Sau ia-o cu un 2,5 HP pe sub Podul Prieteniei cand e cota mica . Face Dunarea cu tine ,, cocktail " , te da de picioru' podului de nu te vezi . Iarasi e nevoie de forta .
2,5 e 2,5 , 4 e 4 , 6 e 6 , samd . Fiecare e facut pentru ceva anume .
.........................................................
Sfatul meu pentru cei ce vor motoare ( si stiu eu bine de ce dau sfatul asta , candva m-am ars ! ) : stabiliti-va ca target barca ( nevoi , gabarit , clasa , buget , etc ) , luati-o . Probati pe barca mai multe motoare : prieteni , eventuali vanzatori de motoare , etc . Asta in mod special facuta in mediul pentru care-l luati ( insist : nu probati pe Snagov un motor ce-l luati pt Dunare !) . Abia cand sunteti satisfacut de ,, pereche " dati banii pe motor . Iar daca la buget ma e nevoie de inca 100 E pe care , sa presupunem , nu-i aveti , aveti cuvantul meu ca merita amanarea cumpararii motorului pentru momentul la care aveti intreaga suma .
...........................................................
Multi deja stiu , eu am o Baracuda de 2,7 cu un Mercury de 6 HP 4 T . Se pliaza perfect pt mine si pentru nevoile mele . Greu sau cu cine stie ce argumente voi renunta la combinatia asta vreodata . Dar am ajuns la ea dupa mai multe incercari , dupa mai multe esecuri , dupa mai multi bani ,, azvarliti " aiurea pe motoare ..... sclipitoare de putine kg greutate !

-
- veteran
- Mesaje: 877
- Membru din: 14 Oct 2004, 19:15
Nu.johnnybravo scrie:am fost la unguri la targ, sunt preturi mai bune in tara pt suzuki cel putin...
intrebare, pt inaintare contra curent, 2.5cp impinge la fel ca un 4cp? altfel spus daca un 2.5cp nu imi face fata la curent, un 4cp ar face?

Eu am un Suzuki 2.5 cu care imping velierul de 6.5 metri la deplasament, si alte barci: canoe, diverse pneumatice portabile. Uneori e super vant si motorul face fatza. Mai am si un 8CP in doi timpi pentru pneumatica, ca sa o bag in glisaj cu 2 oameni.
Daca nu ai bani sau permis sa iti iei un 9.8 sau 9.9: alea usoare - 36 kg, ia-ti frate de 2.5cp deocamdata. E usor, economic si face aceeashi branza cu ala de 4cp. Daca insa 0.5 km/h la top end e important pt tine, si vrei sa te simti mai barbat, ia-ti de 4CP.
Un sfat bun e un sfat bun, chiar daca e neplacut.
- johnnybravo
- Moderator
- Mesaje: 2738
- Membru din: 02 Oct 2006, 15:07
- Localitate: Timisoara
- Contact:
deci, daca un motor de 2.5cp nu face fata si nu impinge barca contra curentului, nici motorul de 4cp nu o s-o faca? extrapoland ajung la situatia ca nici cel de 5cp, nici cel de 6cp si nici cel de 9cp, etc nu o mai face 
se poate totusi da o explicatie logica?
vroiam de 2.5cp dar mi-au zis niste prieteni ca nu o sa faca fata sa imi impinga barca aproape de turbine si mai mult, la un vant ceva mai tare o sa patesc la fel....
merci

se poate totusi da o explicatie logica?
vroiam de 2.5cp dar mi-au zis niste prieteni ca nu o sa faca fata sa imi impinga barca aproape de turbine si mai mult, la un vant ceva mai tare o sa patesc la fel....
merci