Ar mai fi ceva de mentionat aici :
Un motor nu trebuie exploatat mergand permanent ,, la blana " . Cu un 5 HP , de exemplu , atingi lejer glisajul cu o turatie de 90-95 % din potential , odata atins poti reduce turatia la 60-70 % , lucru care nu se simte la viteza .
Parerea mea - e bine ca mereu sa ai ca ,, rezerva de pericol " un dram de putere , de zvac , al motorului . Pe apa nu mergi doar ..... drept incolo si-napoi . E ca la autoturisme . Sunt situatii cand ii dam din a 5-a in a 3-a si acceleram ca sa putem tasni . Turometrul urca la 6-7000 / min . Ce-ar insemna pentru acel motor un regim de exploatare in care-l tinem permanent la 7000 ? Exact la fel cu motoarele de barci . Multi se bucura cand ating glisajul . Nu iau in calcul ca a-l mentine le suprasolicita motorul .
recomandare motor termic pt kingfisher 270 pt Dunare
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
johnnybravo scrie:n-am chila, merci la toti pt raspunsuri, cred ca voi lua 5cp in ideea ca o sa il pun si pe alte barci si de permis n-o sa dau prea curand.
Ma bucur mult ca te-ai hotarat la ceva in sfarshit. Cat timp ti-a luat?
In caz ca ramai la decizia luata: succes!
Un sfat bun e un sfat bun, chiar daca e neplacut.
- johnnybravo
- Moderator
- Mesaje: 2738
- Membru din: 02 Oct 2006, 15:07
- Localitate: Timisoara
- Contact:
saptamana trecuta datorita explicatiilor date eram chitit pe 2.5cp, am vorbit cu pescarii de dunare si m-au sfatuit ca n-are rost sa arunc banii pe un motor asa mic.
eu imi incep sezonul de pescuit pe 2011 abia de vineri asa ca nu era graba cu motorul mai ales ca acum primvara tot salaul si somnul e in mal
la fel cum am studiat terenul pt bete si mulinete, asa am facut-o si acum, va multumesc inca o data pt recomandari!
legat de chila, nu m-a intrebat nimeni daca am sau nu, dar s-au dat explicatii pt ambele situatii
eu imi incep sezonul de pescuit pe 2011 abia de vineri asa ca nu era graba cu motorul mai ales ca acum primvara tot salaul si somnul e in mal

la fel cum am studiat terenul pt bete si mulinete, asa am facut-o si acum, va multumesc inca o data pt recomandari!
legat de chila, nu m-a intrebat nimeni daca am sau nu, dar s-au dat explicatii pt ambele situatii

- modigliani
- veteran
- Mesaje: 1209
- Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
- Localitate: Atlantida
Uite care-i treaba :
Daca vorbim de pescuit de Dunare , am spus si mai sus , e bine sa ai un motor puternic , un motor pe care de obicei sa nu-l utilizezi la mai mult de 60 - 70 % din potential ( ca sa-l menajezi , ca sa optimizezi consumul , ca sa ai o rezerva de putere in caz de nevoie ) . Pt o gonflabila intre 2,4 si 3,0 m ( chiar 3,3 ) recomand un minim 5 HP .
Barca recomand , insist chiar , sa aiba chila gonflabila ( derivor ) , Nu-i o fita , nu-i doar o tunare gratuita , ajuta fantastic la directie , la stabilitatea acesteia , la ,, taierea valului " , etc . De obicei la barcile cu chila gasim podinele rigide . Iarasi au uriasele lor avantaje acestea . Am spus-o , mai in gluma mai in serios , la barcile cu podine gonflabile sau lamelare pastrarea ordinii in accesorii este o provocare , si fara sa glumesc , a te pisa din barca este deja ,, sport extrem " .
Si ca sa fiu concis , cu Dunarea nene , nu-i de joaca . Nu dai 400 in loc de 500 ( de ex ) de E ca sa zici ca ai barca si motor . Ori dai banii pe ceva serios , sa se preteze la Dunare , ori mergi pe lacuri , ori mai ai rabdare pana faci rost de diferenta necesara . Una-i una , alta-i alta . Aproape ca n-au nimic in comun ( deja am obosit tot spunand asta pe toate topicurile tematice ) .
Daca vorbim de pescuit de Dunare , am spus si mai sus , e bine sa ai un motor puternic , un motor pe care de obicei sa nu-l utilizezi la mai mult de 60 - 70 % din potential ( ca sa-l menajezi , ca sa optimizezi consumul , ca sa ai o rezerva de putere in caz de nevoie ) . Pt o gonflabila intre 2,4 si 3,0 m ( chiar 3,3 ) recomand un minim 5 HP .
Barca recomand , insist chiar , sa aiba chila gonflabila ( derivor ) , Nu-i o fita , nu-i doar o tunare gratuita , ajuta fantastic la directie , la stabilitatea acesteia , la ,, taierea valului " , etc . De obicei la barcile cu chila gasim podinele rigide . Iarasi au uriasele lor avantaje acestea . Am spus-o , mai in gluma mai in serios , la barcile cu podine gonflabile sau lamelare pastrarea ordinii in accesorii este o provocare , si fara sa glumesc , a te pisa din barca este deja ,, sport extrem " .
Si ca sa fiu concis , cu Dunarea nene , nu-i de joaca . Nu dai 400 in loc de 500 ( de ex ) de E ca sa zici ca ai barca si motor . Ori dai banii pe ceva serios , sa se preteze la Dunare , ori mergi pe lacuri , ori mai ai rabdare pana faci rost de diferenta necesara . Una-i una , alta-i alta . Aproape ca n-au nimic in comun ( deja am obosit tot spunand asta pe toate topicurile tematice ) .
- demenicornel
- utilizator constant
- Mesaje: 140
- Membru din: 29 Mar 2010, 08:59
- Localitate: DEVA
Re: smokercraft
salut,mihaif99 scrie:Nu sunt de acord cu ce zici referitor la 4 CP. La barci mici eu recomand 2- 2.5CP pt deplasament si 6-8CP sau 9.8 pt planaj. Cu toate astea, pentru tine, cu HD380 plin, 4 CP e ok.AxA scrie:In continuare cer si eu un sfat, sunt multi oameni pe aici mult mai versati decat mine in materie de barcazuri: 15 CP oare urca in glisaj lejer 380-ul meu cu chila gomflabila cu 4 oameni +bagaj ? Dar o barca rigida de 4-5 m cu aceeasi incarcatura.
Acum despre ce intrebi tu:
15 CP e problematic, Trebuie incercat. Poate sa mearga dar la limita. Poate sa mearga iarasi daca schimbi elicea cu una cu pas mai mic, o elice care ti-ar permite sa atingi max 35 km/h la maximum de rpm.
Considerand ca va duceti mai multi baieti, eu as pune un Yamaha de 25 CP 2 timpi, cu pornire manuala si injectie de ulei. E un motor ultra-fiabil. Barca ta suporta fara probleme 25CP, Si o sa mergi la 30-35 km/h la doua treimi din acceleratie... O sa consumi mai putin decat 15 CP fortat la maximum.
O barca rigida NU o sa intre mai usor in planaj decat o pneumatica proiectta bine . Tu ai un Merc/Quicksilver HD 380. Asta e o barca foarte buna.
Apropos de rigide: eu am un Smokercraft Alaskan de 4.50 m, modified Vee hull (buna pentru planaj) cu un yamaha de 25CP. Cu 350 kg in barca si abia intra in planaj la max 25 km/h. Aceeasi barca zboara doar cu mine si inca cineva la 40 km/h... In mod normal, daca as fi folosit-o numai cu greutate mare, as fi schimbat elicea cu una cu pas mai mic.
sti cuma pe cineva care vinde o barca smokercraft de 16 picoare
sa pescuiesti e o placere, sa prinzi este o arta .
- piktoru_84
- utilizator constant
- Mesaje: 266
- Membru din: 03 Feb 2008, 12:54
- Localitate: BUCURESTI
- Contact:
Re: recomandare motor termic pt kingfisher 270 pt Dunare
eu am un motor honda de 5cp/4t si o barca de 2.4 kingfisher.
Pentru balta e ok,dar la dunare cu pneumatica e cam nasol daca este vant mare si valuri.Nu poti sa mergi cu viteza mare,in glisaj,deoarece toata apa o sa-ti vina in barca.
Eu acum strang bani sa imi i-au ceva de fibra sau poate aluminiu........daca castig la loto
))
Pentru balta e ok,dar la dunare cu pneumatica e cam nasol daca este vant mare si valuri.Nu poti sa mergi cu viteza mare,in glisaj,deoarece toata apa o sa-ti vina in barca.
Eu acum strang bani sa imi i-au ceva de fibra sau poate aluminiu........daca castig la loto

born to xxx forced to work