recomandare motor termic pt kingfisher 270 pt Dunare
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Pai extrapolezi prost.
Aici sunt doua chestii viteza de deplasament (care e fixa- vreo 9-10km/h e o cifra optimista) si Glisare, intre 20-30 km/h iar pentru asta iti trebuie putere - sa zicem minim 6, sau mai bine 8 cp.
Pai daca viteza ta de deplasament e aceeasi cu 2.5 3 4 sau 5, inseamna ca nu o sa meri mai repede cu nici unul din aceste motoare. Asatea sunt viteze pe un lac linistit, noi le zicem relative la apa. Acuma daca tu mergi contra curentului relativ la MAL (pt ca relativ la apa vei avea aceeasi viteza) vei avea viteza Vdepl - Vcurent ial la vale Vdepl + Vcurent. Nu trebue sa fii prea luminat sa iti dai seama de asta. Adica daca viteza ta Vdepl e mai mica decat Vcurent vai merge la vale.
Acuma ia-ti ce motor vrei si daca nu ma crezi treaba ta.
Sal't
Aici sunt doua chestii viteza de deplasament (care e fixa- vreo 9-10km/h e o cifra optimista) si Glisare, intre 20-30 km/h iar pentru asta iti trebuie putere - sa zicem minim 6, sau mai bine 8 cp.
Pai daca viteza ta de deplasament e aceeasi cu 2.5 3 4 sau 5, inseamna ca nu o sa meri mai repede cu nici unul din aceste motoare. Asatea sunt viteze pe un lac linistit, noi le zicem relative la apa. Acuma daca tu mergi contra curentului relativ la MAL (pt ca relativ la apa vei avea aceeasi viteza) vei avea viteza Vdepl - Vcurent ial la vale Vdepl + Vcurent. Nu trebue sa fii prea luminat sa iti dai seama de asta. Adica daca viteza ta Vdepl e mai mica decat Vcurent vai merge la vale.
Acuma ia-ti ce motor vrei si daca nu ma crezi treaba ta.
Sal't
Un sfat bun e un sfat bun, chiar daca e neplacut.
- johnnybravo
- Moderator
- Mesaje: 2738
- Membru din: 02 Oct 2006, 15:07
- Localitate: Timisoara
- Contact:
Era prezentata o formula de calcul a vitezei de deplasament,in topicurile de aici, cum se calculeaza dupa suprafata barcii in contact cu apa , greutatea ambarcatiunii si hidrodinamicitatea lui ... din constructie fiecare barca are o anumita viteza de deplasament ceea ce poate sa atinga, daca nu poate sa treaca de punctul "0" tot la fel o sa mearga si cu 2.5 si cu 5 cp . Atata timp cat motorul respectiv nu are forta/puterea respectiva sa ridica barca si suprafata de contact sa fie minima cu apa , nu reuseste sa mearga mai repede nici o ambarcatiune... din constructie pneumaticele sunt cele mai nefavorabile din cauza suprafetiei mari de contact cu apa. Cu o lotca de 6 m si un motor de 5 cp cu 3 persoane se poate atinge viteze destul de bune in timp ce cu o pneumatica de 3.30 si acelasi motor cu acelasi 3 persoane, barca impinge doar apa si forta de frecare este destul de mare, iar barca "abia se taraste " in comparatie cu lotca.johnnybravo scrie:acum am inteles diferenta legat de punctele de referinta apa vs. mal
mai trebuie sa inteleg de ce viteza de deplasament e relativ fixa indiferent de puterea motorului atat timp cat barca nu intra in glisaj...
merci
Calcule exacte, formule gasesti pe barcaholic.ro sau pe google.
johnnybravo scrie:deci, daca un motor de 2.5cp nu face fata si nu impinge barca contra curentului, nici motorul de 4cp nu o s-o faca? extrapoland ajung la situatia ca nici cel de 5cp, nici cel de 6cp si nici cel de 9cp, etc nu o mai face
se poate totusi da o explicatie logica?
vroiam de 2.5cp dar mi-au zis niste prieteni ca nu o sa faca fata sa imi impinga barca aproape de turbine si mai mult, la un vant ceva mai tare o sa patesc la fel....
merci
Daca nu te duci pe fluviul ala chinezesc, care are o cadere de 61m la fiecare kilometru, te vei descurca cu 2.5cp. Am folosit Suzuki de 2.5cp pe pneumatica mea de 3 m de vreo 3 sezoane; eu nu sunt usurel (100k) plus ceva bagajel...nu m-a impins vantul... am trecut pe sub toate podurile Dunarii... chiar si ceva intemperii am vazut cu el.
Gandeste-te la altceva... ca te duci cu 6 cp la 20km distanta si incepe ceva vant cu valuri de 1m... te asigur ca nu vei putea sa mergi 20km pe valuri de 1m cu penumatica si motor care gliseaza...6-8cp. Cu alte cuvinte schimba si barca..cu ceva Aluminiu 5m , sau Lagune, sau Buster...sau sau... oricum am privi problema ce facem noi, pneumatice mici cu motoare mici sunt niste compromisuri pentru tara asta jenanta cu drumuri de kk si cate o rampa betonata pe mal de Dunare la fiecare 60km

Aaaa mi-am mamintit..am vazut pe Nat Geo ca e curent tare si pe Congo..deci nut-i lua 2.5cp daca meri acolo...

Johnny, tu cum stai bine cu muschii poti sa te bagi linistit la motor mai greu ..daca tot o sa cari 25-26de kilo mai bine 6 cp..cu ala fugi frumos..undeva la vreo 20km/h adica dublul vitezei atinse de suzi 2.5cp...
Eu inca ma plimb cu motorelul ala mic..pentru ca nu am uitat de vremea cand dadeam al vasle, pot sa intru fix prin toate locurile.. inclusiv alipinism pe maluri dificile... Plus ca am observat ca pestii adora sunetul motorului meu... si se pun cu aripile pe marginea barcii

Intotdeauna studiez prognoza de vant pentur zona unde urmeaza sa merg...pentru ca Duanrea nu e chiar o baltoaca

spor
pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...
@johnnybravo ;
Nu ai spus nimic de Barca Pneumatica Kingfisher 270M , daca are chila gonflabila s-au nu.
Pentru motorul care il achizitionezi conteaza mult .
Eu pana anul trecut am avut un Kingfisher 270M fara chila gonflabila si cu motor 5CP /4 t , dar nu am fost multumit din trei motive :
1. directia barcii la vant s-au in curent , pe valuri;
2. impinge apa cu fata si o incetineste nu aluneca ;
3. lipsa putere de a glisa .
Acest lucru m-a determinat sa achizitionez o alta barca ceva mai mica dar cu chila gonflabila ( AS Samba 265 Allroundmarin ) si cred ca am facut alegerea buna.
Nu ai spus nimic de Barca Pneumatica Kingfisher 270M , daca are chila gonflabila s-au nu.
Pentru motorul care il achizitionezi conteaza mult .
Eu pana anul trecut am avut un Kingfisher 270M fara chila gonflabila si cu motor 5CP /4 t , dar nu am fost multumit din trei motive :
1. directia barcii la vant s-au in curent , pe valuri;
2. impinge apa cu fata si o incetineste nu aluneca ;
3. lipsa putere de a glisa .
Acest lucru m-a determinat sa achizitionez o alta barca ceva mai mica dar cu chila gonflabila ( AS Samba 265 Allroundmarin ) si cred ca am facut alegerea buna.

FISHING IS LIFE.
The rest just details!
The rest just details!
- johnnybravo
- Moderator
- Mesaje: 2738
- Membru din: 02 Oct 2006, 15:07
- Localitate: Timisoara
- Contact:
Permisul nu e mare scofala tot materialul necesar o gasesti pe site la ei www.rna.ro sunt si chestionare online la nautical blue, te programezi la examen platesti taxa, parca 60 euro si nu ai treaba cu nimeni. Oricum e bine sa citesti acele lucruri sunt utile si e bine sa fii pregatit pentru orice situatie...johnnybravo scrie:n-am chila, merci la toti pt raspunsuri, cred ca voi lua 5cp in ideea ca o sa il pun si pe alte barci si de permis n-o sa dau prea curand.
Apropo de motoare nu o sa mergi mai repede cu una de 5 cp decat cu una de 2.5 daca barca nu intra in glisaj,dar viteza maxima de deplasare o atingi mult mai repede cu una de 5 decat cu una de 2.5 asta e sigur si manevrele o poti face mult mai rapid... ca dupa aia ar fi bine sa mai ai ceva plus de viteza asta e alta chestie.
-
- veteran
- Mesaje: 877
- Membru din: 14 Oct 2004, 19:15