la CERTATE sau Q sau orice daiwa rulmentul este normal, nu are bile CERAMICE, singurul lucru care ii ridica pretul este tratamentul anticoroziv mai rezistent ca la un rulment inoxidabil(mai sus am precizat ca are bile ceramice din motive personale, asteptam o reactie logica, dar na...)Sorin scrie:Jedi
legat de uzura bilelor de rulment de otel .
Probabil ca e greu sa ,,vizualizezi'' cum se deterioreaza niste bile de otel intr-un rulment , dar nu e nevoie de graunte de nisip grosiere ca asta sa se intample.
Rulmentul de galet , rulmentul de pe pinion gear ......sau rulmnetii din knoburile de baitcast se duc mai repede ....
si e logic intrucat sunt rulmenti pe care actioneaza continuu forte mari .
imagineza-ti de ex ca la o invartire de manivela un rulment de pe drive gear se invarte o data , ala de pe pinion gear de 5 sau 6 ori ( in functie de raportul de recuperare ) iar cel de galet de f multe ori ....
daca la o tura de manivela recuperezi sa zicem 65 cm de fir , de cate ori se invarte galetul ala cu lungime desfasurata de probabil 1 cm -2cm ? ....
la cate lanseuri recuperari si driluri sunt intr-o zi......cam clara treaba ...
in aceste conditii , nu neparat mizerie grosiera ci pur si simplu orice intervine in slabirea unei lubrefieri corecte , uzeaza prematur rulmentii ....
un rulment uzat curatat perfect , zbarnaie si vibreaza.....unul nou , la care i s-a indepartat lubrefierea , nu zbanrnaie si nu vibreaza....
si atunci nu ai cum prin gresare sa rezolvi un rulment uzat ....
A , daca intervii la timp cu curatirea si gresarea mai ai o sansa sa prelungesti viata lui , daca tot nu merge ori pui dopuri in urechi ori il inlcuiesti '
La certate in special , probelam e cronica si foarte cunoscuta , un simplu clic pe net ...dovedeste cati posesori au avut astfel de neplaceri ...
Edi , cum e cu rulmentul de galet de la Q ? E ceramic sau nu ?
CRBB = COROSION RESISTENT BALL BEARING , nu ceramic....
bilele ceramice sau introdus la rulmenti dotorita preciziei, tolerantei ft mici cu care se pot executa, rezistenta la uzura pt ca sunt mai netezi decat cei din otel, crom
se pot testa foarte usor daca sunt ceramici, nu sunt atrase de magnet, sunt mai usoare
sunt din Aluminum Nitride, Silicone Carbide, Silicone Nitride or Zirconium Carbide, etc.
galetul are pana in 700rot/min, recuperat sa zicem fara naluca, asezand firul
am intervenit in acest topic doar sa spun ca dupa ce un rulment de daiwa incepe sa faca galagie nu inseamna ca trebuie schimbat, el se poate gresa, gradul de uzura nu este atat de mare incat sa fi nevoit sa-l schimbi
rulmentul de galet poate sa fie cel mai permisiv la uzura intr-o mulineta comparativ cu ceilalti rulmenti atata timp cat nu se blocheaza si nu ne deranjeaza zgomotul, aici poate sa sara in sus cine vrea, stiu ce vorbesc