Rubrica reparatii echipamente pescuit
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Eu unul sunt impresionat de finetea detaliilor oferite aici cu atata generozitate, mai rar atata bunavointa. Mi se confirma ca intretinerea sinreparatia mulinetelor presupune un bagaj de cunostiinte semnificativ, altfel rezultatul este cel mult mediocru.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Vă mulţumesc domnilor pentru aprecieri. Sper ca la nevoie să vă fie utile aceste informaţii şi să le transpuneţi cu folos din teorie în practică.
În cele ce urmează, vă prezint o mulinetă Certate Hypercustom 2500R, în care s-a meşterit de o manieră care a generat efecte nedorite. Jocuri mari, zgomote, clămpănituri şi mârâieli.
Iată câteva aspecte de menţionat:
În tambur, ca şi la alte mulinete, a fost necesară restaurarea înălţimii pachetului de discuri:

Când am ajuns la momentul premergător deschiderii capacului, am constatat că cele două şuruburi indicate în poza de mai jos erau destrânse semnificativ iar cel de-al treilea era slăbit:

Altă surpriză a fost depistarea a trei şaibe străine de mulinetă montate pe partea dreaptă a pinionului conducător, pe butucul acestuia:

Ungerea, aşa cum am găsit-o, mi s-a părut corectă. Iată:

Spălate, angrenajele au dezvăluit uzuri pe suprafeţele de contact dintre pinioane:

Am depistat pe rolele rulmentului de antiretur marcaje circulare ca urmare a contactului cu lamelele elastice, uzuri infime:

Cu caracter preventiv, am executat o mică corecţie a urechii de comandă a rolelor pentru a compensa micile pierderi de substanţă de pe role şi de pe vârfurile lamelelor de acţionare. Ca o paranteză, în acest moment am primit vizita colegului nostru de forum ,,Sami" care m-a surprin în toiul operaţiilor ce tocmai le-am descris:

Sub pinionul de oscilaţie cu ştift excentric nu am gasit unsoare deloc. A fost singurul loc pe care l-a ratat cel de dinaintea mea. Fusese şi foarte puternic lipit filetul şurubului din centrul său şi nu cred că l-a mai desfăcut. In fine, am uns eu totul corespunzător:

Am lăsat afară cele trei şaibe ce nu ţineau de această mulinetă şi am făcut mai multe încercări, prin care am depistat apropierea optimă dintre pinioane, ca un compromis între eliminarea jocurilor şi manifestarea mârâitului:

A fost o sarcină dificilă care mi-a confirmat importanţa păstrării distanţei dintre pinioane pe care s-a facut rodajul, atunci când reasamblăm o mulinetă folosită. Dacă nu ţinem cont, sau încurcăm disatanţierele, ne alegem cu mârâituri... Mulineta asta a avut parte de mai multe asamblări, s-au format călcături multiple, extinse şi nu mi-a rămas decât să aleg varianta optimă dintre ele. Am montat-o astfel încât să evolueze fără efecte deranjate (jocuri/mârâieli) şi să poată livra maximul de putere şi performanţă cu care a fost proiectată.
Deci, atenţie! Utiliarea mulinetei cu capacul destrâns, ori introducerea sau scoaterea de distanţiere care modifică distanţele între pinioane, poate da efecte greu de combătut, dacă nu iremediabile. Dacă vrem să scoatem eventuale jocuri, e ideal să o facem cât mulineta e nouă.
TDum. Rew.
În cele ce urmează, vă prezint o mulinetă Certate Hypercustom 2500R, în care s-a meşterit de o manieră care a generat efecte nedorite. Jocuri mari, zgomote, clămpănituri şi mârâieli.
Iată câteva aspecte de menţionat:
În tambur, ca şi la alte mulinete, a fost necesară restaurarea înălţimii pachetului de discuri:

Când am ajuns la momentul premergător deschiderii capacului, am constatat că cele două şuruburi indicate în poza de mai jos erau destrânse semnificativ iar cel de-al treilea era slăbit:

Altă surpriză a fost depistarea a trei şaibe străine de mulinetă montate pe partea dreaptă a pinionului conducător, pe butucul acestuia:

Ungerea, aşa cum am găsit-o, mi s-a părut corectă. Iată:

Spălate, angrenajele au dezvăluit uzuri pe suprafeţele de contact dintre pinioane:

Am depistat pe rolele rulmentului de antiretur marcaje circulare ca urmare a contactului cu lamelele elastice, uzuri infime:

Cu caracter preventiv, am executat o mică corecţie a urechii de comandă a rolelor pentru a compensa micile pierderi de substanţă de pe role şi de pe vârfurile lamelelor de acţionare. Ca o paranteză, în acest moment am primit vizita colegului nostru de forum ,,Sami" care m-a surprin în toiul operaţiilor ce tocmai le-am descris:

Sub pinionul de oscilaţie cu ştift excentric nu am gasit unsoare deloc. A fost singurul loc pe care l-a ratat cel de dinaintea mea. Fusese şi foarte puternic lipit filetul şurubului din centrul său şi nu cred că l-a mai desfăcut. In fine, am uns eu totul corespunzător:

Am lăsat afară cele trei şaibe ce nu ţineau de această mulinetă şi am făcut mai multe încercări, prin care am depistat apropierea optimă dintre pinioane, ca un compromis între eliminarea jocurilor şi manifestarea mârâitului:

A fost o sarcină dificilă care mi-a confirmat importanţa păstrării distanţei dintre pinioane pe care s-a facut rodajul, atunci când reasamblăm o mulinetă folosită. Dacă nu ţinem cont, sau încurcăm disatanţierele, ne alegem cu mârâituri... Mulineta asta a avut parte de mai multe asamblări, s-au format călcături multiple, extinse şi nu mi-a rămas decât să aleg varianta optimă dintre ele. Am montat-o astfel încât să evolueze fără efecte deranjate (jocuri/mârâieli) şi să poată livra maximul de putere şi performanţă cu care a fost proiectată.
Deci, atenţie! Utiliarea mulinetei cu capacul destrâns, ori introducerea sau scoaterea de distanţiere care modifică distanţele între pinioane, poate da efecte greu de combătut, dacă nu iremediabile. Dacă vrem să scoatem eventuale jocuri, e ideal să o facem cât mulineta e nouă.
TDum. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Buna seara stimati colegi de forum. Am sa va prezint in cele ce urmeaza sora mai mica a mulinetei din postarea anterioara, care mi-a dat si ea azi ceva batai de cap la care nu ma asteptam, fiindca in aparenta mulineta se misca destul de bine si nu trada probleme mari. Certate Hypercustom 2508 Vedem impreuna unde si cum e cazul sa intervenim.
La aceasta mulineta, la manivela, avem la un capat al knobului rulment (ce trebuie verificat/uns) iar la celalalt capat o saiba si un butuc masiv pe care se sprijina knobul ce trebuie curatate si unse si ele:

In ansamblul galetului, avem componentele de mai jos care trebuie sa fie curate si unse la montare, in special bucsa desemnata de indicatator, fiindca pe ea se sprijina direct galetul. Aceasta a fost foarte murdara cand am demontat-o, tocmai din contactul cu interiorul galetului.

Inainte de a demonta mulineta, puteti verifica si momentul cuplarii antireturului. Pozitionati butonul treptat inspre pozitia cuplat si observati momentul in care incepe sa fie activ antireturul. In cazul de fata am trecut de jumatate din cursa la momentul pozei de mai jos, si cam pe acolo trebuia sa dea semne de cuplare. Nu a fost asa, ci doar spre finalul cursei devenea activ antireturul:

Tamburul a fost ok, la aceasta mulineta. Doar am curatat si am uns discurile. Trecand la rotor, curatam si ungem articulatiile, parghia de comanda a inchiderii pickupului si nu strica putina vaselina pe cele trei aripioare din capacul ce fixeaza parghia, fiindca in lipsa ungerii acele aripioare dobandesc un canal de uzura care lasa parghia ,,Z" sa se departeze de cauciucul rotor dragului si sa-i scada eficienta;

Nu trebuie neglijata nici gresarea mecanismelor din cealalta aripa de rotor. Cateodata, acestea vin din fabrica unse superficial sau deloc:

Spre deosebire de mulineta anterioara, aceasta avea o saiba de calare a capacului (side plate)pe carter, dar aceasta saiba nu era originala. Era din plastic, iar constructorul foloseste din metal, de 0,11mm. Exact ca la postarea anterioara si la aceasta mulineta au fost destranse doua din cele trei suruburi, exact pe aceleasi pozitii, fiindca aveau pe filet unsoare in loc de vopsea, iar unul din ele si particule metalice!

O alta eroare, pe care am mai vazut-o impreuna cu dv. in alte postari, a fost prezenta si in aceasta mulineta. Fiind un model cu saiba elastica subtire si indoita (unele au saiba dreapta / groasa) aceasta fusese montata gresit:

Despre aceasta e vorba si rezolutia imaginii permite intr-o oarecare masura sa vedeti cum i s-au tocit marginile frecandu-se pe side plate-ul ce acopera colivia si bilele rulmentului:

Pozitia corecta de montare este cea din poza de mai jos, in care ,,cocoasele" saibei vin in contact doar cu camasa interioara a rulmentului, iar marginile sale vin in contact cu angrenajul, cu care se va roti simultan fara sa se toceasca:

Startul remontarii il luam cu ungerea acestei suprafete cu putina vaselina+ulei, apoi punem peste discul acela cu zone lustruite care se vede in stanga indicatorului si din nou adaugam pe el vaselina+ulei. Unii ignora aceasta ungere si nu este bine, fiindca lipsa ei induce oarecare frecari:

Am ajuns cu montajul si in faza identificarii nevoii si dimensiunilor saibelor de calare. Fara a monta pinionul conducator, am strans corpul si capacul intre degete, pentru verificarea existentei sau nu a spatiului dintre urechile capacului si corp. Surpriza! Nici macar lera de 0,05mm nu mai incapea, acesata fiind dovada ca in trecut capacul fusese strans pe mulineta fara saibele de calare, si urechile de prindere au ajuns la acelasi nivel cu planul de separatie dintre carter si capac. S-a nascut automat o intrebare logica: Pai daca suruburile capacului nu fusesera stranse corespunzator, ba mai avea si o saiba din plastic sub o ureche, iar in aceste conditii angrenajul conducator nu avea joc fata de cel condus, atunci, cum voi putea sa strang ferm capacul la remontare, si sa elimin si saiba despre care lera spusese ca nu e necesara si totusi dantura sa nu se preseze excesiv???

Am pus pinionul conducator si am presat capacul doar de proba peste angrenaj si era evident prea presat, fiindca am rotit cu mana de angrenajul rotorului si era infranat. Prin urmare, daca aveam sa motez capacul strans si fara saibe de calare, a devenit evident ca trebuia creat spatiul necesar, rezolvare ce a venit prin eliminarea celei mai subtiri saibe distantiere din setul de calibrare, respectiv cea de 0,02mm din capac. Am uitat sa fac o poza, dar am gasit in arhiva alta, exact cu aceasta operatiune, iat-o:

A fost totul perfect. Nici angrenaj presat, nici jocuri. Surprizele nu s-au incheiat insa aici. La montarea suruburilor, unul dintre ele nu a mai putut fi strans, fiindca se rotea liber in orificiu. Filetul defect in corpul mulinetei. Particulele metalice pe care le-am detectat cand am curatat filetele de unsoare, erau spirele smulse ale filetului. Cred ca explicatia sta in faptul ca exact acel surub a preluat o mare parte din efort, fiind mai strans decat celelalte doua cand am deschis capacul. Filetul era insa compromis si s-a desprins odata cu scoaterea surubului in faza de demontare. Nu e o situatie grava daca patiti asa ceva, fiindca se poate refileta orificiul si monta un surub mai gros. In acest caz a fost insa mult mai simplu. Am inlocuit surubul original cu altul mult mai lung, si a prins nu doar pe cateva spire ca originalul ci pe mai multe, strabatand blocul pana pe partea cealalta. Iata mai jos noul surub montat si starns fara probleme si asigurat cu vopsea. In penseta e cel original, pentru comparatie:

Mulineta ruleaza mai bine decat cea din postarea anterioara, nu are jocuri sau maraieli si toate componentele sunt verificate, asigurate si montate ferm. Iata cum, la momentul oportun s-a reusit o interventie salvatoare, care se voia initial, doar o verificare/intretinere de rutina.
Sper ca la nevoie sa va fie de folos aceste mici amanunte. Maine, Certate 2500R verificare/intretinere de rutina, sau poate mai mult de atat... Vedem impreuna daca doriti.
TDum. Rew.
La aceasta mulineta, la manivela, avem la un capat al knobului rulment (ce trebuie verificat/uns) iar la celalalt capat o saiba si un butuc masiv pe care se sprijina knobul ce trebuie curatate si unse si ele:

In ansamblul galetului, avem componentele de mai jos care trebuie sa fie curate si unse la montare, in special bucsa desemnata de indicatator, fiindca pe ea se sprijina direct galetul. Aceasta a fost foarte murdara cand am demontat-o, tocmai din contactul cu interiorul galetului.

Inainte de a demonta mulineta, puteti verifica si momentul cuplarii antireturului. Pozitionati butonul treptat inspre pozitia cuplat si observati momentul in care incepe sa fie activ antireturul. In cazul de fata am trecut de jumatate din cursa la momentul pozei de mai jos, si cam pe acolo trebuia sa dea semne de cuplare. Nu a fost asa, ci doar spre finalul cursei devenea activ antireturul:

Tamburul a fost ok, la aceasta mulineta. Doar am curatat si am uns discurile. Trecand la rotor, curatam si ungem articulatiile, parghia de comanda a inchiderii pickupului si nu strica putina vaselina pe cele trei aripioare din capacul ce fixeaza parghia, fiindca in lipsa ungerii acele aripioare dobandesc un canal de uzura care lasa parghia ,,Z" sa se departeze de cauciucul rotor dragului si sa-i scada eficienta;

Nu trebuie neglijata nici gresarea mecanismelor din cealalta aripa de rotor. Cateodata, acestea vin din fabrica unse superficial sau deloc:

Spre deosebire de mulineta anterioara, aceasta avea o saiba de calare a capacului (side plate)pe carter, dar aceasta saiba nu era originala. Era din plastic, iar constructorul foloseste din metal, de 0,11mm. Exact ca la postarea anterioara si la aceasta mulineta au fost destranse doua din cele trei suruburi, exact pe aceleasi pozitii, fiindca aveau pe filet unsoare in loc de vopsea, iar unul din ele si particule metalice!

O alta eroare, pe care am mai vazut-o impreuna cu dv. in alte postari, a fost prezenta si in aceasta mulineta. Fiind un model cu saiba elastica subtire si indoita (unele au saiba dreapta / groasa) aceasta fusese montata gresit:

Despre aceasta e vorba si rezolutia imaginii permite intr-o oarecare masura sa vedeti cum i s-au tocit marginile frecandu-se pe side plate-ul ce acopera colivia si bilele rulmentului:

Pozitia corecta de montare este cea din poza de mai jos, in care ,,cocoasele" saibei vin in contact doar cu camasa interioara a rulmentului, iar marginile sale vin in contact cu angrenajul, cu care se va roti simultan fara sa se toceasca:

Startul remontarii il luam cu ungerea acestei suprafete cu putina vaselina+ulei, apoi punem peste discul acela cu zone lustruite care se vede in stanga indicatorului si din nou adaugam pe el vaselina+ulei. Unii ignora aceasta ungere si nu este bine, fiindca lipsa ei induce oarecare frecari:

Am ajuns cu montajul si in faza identificarii nevoii si dimensiunilor saibelor de calare. Fara a monta pinionul conducator, am strans corpul si capacul intre degete, pentru verificarea existentei sau nu a spatiului dintre urechile capacului si corp. Surpriza! Nici macar lera de 0,05mm nu mai incapea, acesata fiind dovada ca in trecut capacul fusese strans pe mulineta fara saibele de calare, si urechile de prindere au ajuns la acelasi nivel cu planul de separatie dintre carter si capac. S-a nascut automat o intrebare logica: Pai daca suruburile capacului nu fusesera stranse corespunzator, ba mai avea si o saiba din plastic sub o ureche, iar in aceste conditii angrenajul conducator nu avea joc fata de cel condus, atunci, cum voi putea sa strang ferm capacul la remontare, si sa elimin si saiba despre care lera spusese ca nu e necesara si totusi dantura sa nu se preseze excesiv???

Am pus pinionul conducator si am presat capacul doar de proba peste angrenaj si era evident prea presat, fiindca am rotit cu mana de angrenajul rotorului si era infranat. Prin urmare, daca aveam sa motez capacul strans si fara saibe de calare, a devenit evident ca trebuia creat spatiul necesar, rezolvare ce a venit prin eliminarea celei mai subtiri saibe distantiere din setul de calibrare, respectiv cea de 0,02mm din capac. Am uitat sa fac o poza, dar am gasit in arhiva alta, exact cu aceasta operatiune, iat-o:

A fost totul perfect. Nici angrenaj presat, nici jocuri. Surprizele nu s-au incheiat insa aici. La montarea suruburilor, unul dintre ele nu a mai putut fi strans, fiindca se rotea liber in orificiu. Filetul defect in corpul mulinetei. Particulele metalice pe care le-am detectat cand am curatat filetele de unsoare, erau spirele smulse ale filetului. Cred ca explicatia sta in faptul ca exact acel surub a preluat o mare parte din efort, fiind mai strans decat celelalte doua cand am deschis capacul. Filetul era insa compromis si s-a desprins odata cu scoaterea surubului in faza de demontare. Nu e o situatie grava daca patiti asa ceva, fiindca se poate refileta orificiul si monta un surub mai gros. In acest caz a fost insa mult mai simplu. Am inlocuit surubul original cu altul mult mai lung, si a prins nu doar pe cateva spire ca originalul ci pe mai multe, strabatand blocul pana pe partea cealalta. Iata mai jos noul surub montat si starns fara probleme si asigurat cu vopsea. In penseta e cel original, pentru comparatie:

Mulineta ruleaza mai bine decat cea din postarea anterioara, nu are jocuri sau maraieli si toate componentele sunt verificate, asigurate si montate ferm. Iata cum, la momentul oportun s-a reusit o interventie salvatoare, care se voia initial, doar o verificare/intretinere de rutina.
Sper ca la nevoie sa va fie de folos aceste mici amanunte. Maine, Certate 2500R verificare/intretinere de rutina, sau poate mai mult de atat... Vedem impreuna daca doriti.
TDum. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
P.S. La postarea anterioara:
Mi-a scapat ceva:
In poza a 10-a de mai sus, unde sunt toate componentele pregatite de remontare, am uitat sa specific ca am aplicat asupra piesei ce comanda colivia rulmentului de antiretur, exact aceeasi procedura de corectie a pozitiei urechii ca si la mulineta anterioara, menita sa activeze mai ferm si sigur functia antiretur.
Am testat si antireturul si se activeaza acum imediat dupa jumatatea cursei butonului de comanda. Iata poza doveditoare a rezultatului:

Si poza de final fericit, in care se vad piesele ce fusesera in neregula si cele ce fusesera adaugate la interventiile anterioare si care acum nu mai sunt necesare. Saiba din plastic, distantierul de 0,02mm si surubul capacului:

TDum. O seara buna! Rew.
Mi-a scapat ceva:
In poza a 10-a de mai sus, unde sunt toate componentele pregatite de remontare, am uitat sa specific ca am aplicat asupra piesei ce comanda colivia rulmentului de antiretur, exact aceeasi procedura de corectie a pozitiei urechii ca si la mulineta anterioara, menita sa activeze mai ferm si sigur functia antiretur.
Am testat si antireturul si se activeaza acum imediat dupa jumatatea cursei butonului de comanda. Iata poza doveditoare a rezultatului:

Si poza de final fericit, in care se vad piesele ce fusesera in neregula si cele ce fusesera adaugate la interventiile anterioare si care acum nu mai sunt necesare. Saiba din plastic, distantierul de 0,02mm si surubul capacului:

TDum. O seara buna! Rew.
- andreisavin
- veteran
- Mesaje: 931
- Membru din: 10 Noi 2013, 18:19
- Localitate: Bucuresti
- Contact:
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Superbe prezentari. Felicitari !
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Vă mulţumesc domnule ,,andreisavin" pentru felicitări.
În postarea următoare, ca şi în celelalte ce vor urma de acum voi încerca să fac o selecţie a informaţiilor, astfel încât să ajungă la dv. informaţii ce aduc noutăţi, altfel, postările pot dobândi un caracter repetitiv şi redundant.
Daiwa Certate 2500 R Custom. Această mulinetă despre care utilizatorul ştia ca este nouă şi că nu se umblase în ea, a venit echipată cu un tambur de împrumut.
Ce indiciu sugerează la un astfel de tambur uzuri în zona discurilor? În poza de mai jos indicatorul arată un spaţiu nefiresc de mare între marginea platoului şi siguranţă:

Se compensează uzurile cu un disc adiţional montat întotdeauna, obligatoriu în această poziţionare:

Doar aşa, cu spaţiul astfel redus, acel disc cu 4 braţe din pachet, nu va mai risca să iasă din orificii şi să se detrioreze la montarea pe mulinetă şi stângerea knobului:

O verificare vizuală asupra perpendicularităţii pickupului faţă de axul tamburului sau talpa mulinetei, ne va oferi o viziune asupra stării articulaţiilor pickupului şi a integrităţii opritoarelor de cursă la închiderea acestuia. La aceată mulinetă este perpendicular, deci nu are uzuri. Cei care închid pickupul cu mâna după lansare vor avea poziţia pickupului ca la o mulinetă nouă, multă vreme. Cei care închid la automat, rotind manivela, vor constata după un timp relativ scurt, că vor fi nevoiţi să monteze şaibe adiţionale sub tambur, fiindcă înfăşurarea se va deplasa spre buza tamburului:

Şurubul galetului nu prezintă urmele vreunei intervenţii. Aşa va arăta şi după intervenţia mea. Este bine să alegem întotdeauna şurubelniţa potrivită. Capul ei trebuie să se potrivească perfect în canalul şurubului:

La scoateea capacului carterului, cu o mână degajăm capacul şi cu cealaltă mână menţinem angrenajul în poziţie, apasând pe butuc, ca să putem face marcajele fără să despărţim dinţii:

Imediat după îndepărtarea capacului (side plate) facem ultimul marcaj, şi foarte important! Vefificăm prezenţa şaibelor de calare a capacului. În cazul acestei mulinete cele două şaibe erau la locul lor, iată:

Ca să eliberam pinionul trebuie scos rulmentul. Pentru a scoate rulmentul, trebuie demontat căpăcelul circular prins cu trei şuruburi. Pentru aceste şuruburi am făcut chiar un mâner special mai mic, care să nu-mi permită exercitarea de forţe prea mari asupra lor la remontare. Capul de şurubelniţă ales, montat în micul mâner special pentru această operaţiune se potriveşte perfect în canalul micilor şuruburi. Iată:

Deşi în această mulinetă nu am depistat urme ale demontării, văzând cantitatea şi calitatea de vaselină prezentă, a devenit evident că se executase o ungere ,,românească", cel mai probabil, prin demontarea şurubului şi a capacului ornamental din coada mulinetei şi pomparea de vaselină în interior. Efect nociv!!!

Spălate, pinioanele aveau doar un rodaj superficial, o ,,oglindă" fără pierdere semnificativă de substanţă. Iată mai jos pinionul conducător:

După incheierea operaţiunilor de spălare şi remontare, trebuuie să avem grijă ca înainte de montarea capacului, orificiile şuruburilor să fie degajate şi curate şi nu trebuie neglijate nici orificiile şi proeminenţele cu scop de ghidare, ce au rol în poziţionarea corectă a capacului. Acestea sunt:

Acestea sunt noutăţile şi vi le ofer cu drag.
TDum. Rew.
În postarea următoare, ca şi în celelalte ce vor urma de acum voi încerca să fac o selecţie a informaţiilor, astfel încât să ajungă la dv. informaţii ce aduc noutăţi, altfel, postările pot dobândi un caracter repetitiv şi redundant.
Daiwa Certate 2500 R Custom. Această mulinetă despre care utilizatorul ştia ca este nouă şi că nu se umblase în ea, a venit echipată cu un tambur de împrumut.
Ce indiciu sugerează la un astfel de tambur uzuri în zona discurilor? În poza de mai jos indicatorul arată un spaţiu nefiresc de mare între marginea platoului şi siguranţă:

Se compensează uzurile cu un disc adiţional montat întotdeauna, obligatoriu în această poziţionare:

Doar aşa, cu spaţiul astfel redus, acel disc cu 4 braţe din pachet, nu va mai risca să iasă din orificii şi să se detrioreze la montarea pe mulinetă şi stângerea knobului:

O verificare vizuală asupra perpendicularităţii pickupului faţă de axul tamburului sau talpa mulinetei, ne va oferi o viziune asupra stării articulaţiilor pickupului şi a integrităţii opritoarelor de cursă la închiderea acestuia. La aceată mulinetă este perpendicular, deci nu are uzuri. Cei care închid pickupul cu mâna după lansare vor avea poziţia pickupului ca la o mulinetă nouă, multă vreme. Cei care închid la automat, rotind manivela, vor constata după un timp relativ scurt, că vor fi nevoiţi să monteze şaibe adiţionale sub tambur, fiindcă înfăşurarea se va deplasa spre buza tamburului:

Şurubul galetului nu prezintă urmele vreunei intervenţii. Aşa va arăta şi după intervenţia mea. Este bine să alegem întotdeauna şurubelniţa potrivită. Capul ei trebuie să se potrivească perfect în canalul şurubului:

La scoateea capacului carterului, cu o mână degajăm capacul şi cu cealaltă mână menţinem angrenajul în poziţie, apasând pe butuc, ca să putem face marcajele fără să despărţim dinţii:

Imediat după îndepărtarea capacului (side plate) facem ultimul marcaj, şi foarte important! Vefificăm prezenţa şaibelor de calare a capacului. În cazul acestei mulinete cele două şaibe erau la locul lor, iată:

Ca să eliberam pinionul trebuie scos rulmentul. Pentru a scoate rulmentul, trebuie demontat căpăcelul circular prins cu trei şuruburi. Pentru aceste şuruburi am făcut chiar un mâner special mai mic, care să nu-mi permită exercitarea de forţe prea mari asupra lor la remontare. Capul de şurubelniţă ales, montat în micul mâner special pentru această operaţiune se potriveşte perfect în canalul micilor şuruburi. Iată:

Deşi în această mulinetă nu am depistat urme ale demontării, văzând cantitatea şi calitatea de vaselină prezentă, a devenit evident că se executase o ungere ,,românească", cel mai probabil, prin demontarea şurubului şi a capacului ornamental din coada mulinetei şi pomparea de vaselină în interior. Efect nociv!!!

Spălate, pinioanele aveau doar un rodaj superficial, o ,,oglindă" fără pierdere semnificativă de substanţă. Iată mai jos pinionul conducător:

După incheierea operaţiunilor de spălare şi remontare, trebuuie să avem grijă ca înainte de montarea capacului, orificiile şuruburilor să fie degajate şi curate şi nu trebuie neglijate nici orificiile şi proeminenţele cu scop de ghidare, ce au rol în poziţionarea corectă a capacului. Acestea sunt:

Acestea sunt noutăţile şi vi le ofer cu drag.
TDum. Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Usor usor, cu ajutorul domnului Tdum, am capatat incredere sa fac singur anumite operatiuni de intretinere. Pe langa “ce” am aflat si “de ce”. Multumesc!
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
tdum
ce rost aveau cele 3 saibe puse pe butucul drive gearului ?
era la o mulineta daiwa certate de mai sus
asa le-ai gasit
dar de ce sa le fi pus cineva acolo ?
sa pui acolo saiba nu face altceva decat sa distanteze drive gearul de pinion
adica dintii calca unul pe altul mai spre varf
deci maraie ....
ce rost aveau cele 3 saibe puse pe butucul drive gearului ?
era la o mulineta daiwa certate de mai sus
asa le-ai gasit
dar de ce sa le fi pus cineva acolo ?
sa pui acolo saiba nu face altceva decat sa distanteze drive gearul de pinion
adica dintii calca unul pe altul mai spre varf
deci maraie ....
Da-i unui om un peste si el va manca o zi; invata-l sa
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.
-
- veteran
- Mesaje: 773
- Membru din: 15 Feb 2006, 22:28
- Localitate: Timisoara
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
D le Tdum,imi puteti spune ce vaselina utilizati? Observ ca e albastruie si sunt curios ce este,pt ca am si eu o vaselina de aceeasi culoare Daiwa rotanium grease.Va multumesc!
-
- veteran
- Mesaje: 773
- Membru din: 15 Feb 2006, 22:28
- Localitate: Timisoara
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Eu cred ca daca pui saibe pe axul drivegearului sub capac impingi dantura drivegearului spre pinion imbucand dintii si mai mult