Rubrica reparatii echipamente pescuit
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Interesanta cauza
am mai vazut si eu Shimano cu joc semnificativ de-a lungul axului pe care sta tamburul , nu m-am gandit ca poate fi de acolo
crezi ca solutia cu umplerea spatiului cu vopsea va rezista in timp ?
acuma faptul ca a scos shieldurile rulmentilor nu e in sine ceva rau, de abia sunt mai usor de curatat . Probabil se vor uza insa mai repede pt ca intra mai usor mizeria in interior
ca i-a lipit de carterul mulinetei e compplet prostesc....
am mai vazut si eu Shimano cu joc semnificativ de-a lungul axului pe care sta tamburul , nu m-am gandit ca poate fi de acolo
crezi ca solutia cu umplerea spatiului cu vopsea va rezista in timp ?
acuma faptul ca a scos shieldurile rulmentilor nu e in sine ceva rau, de abia sunt mai usor de curatat . Probabil se vor uza insa mai repede pt ca intra mai usor mizeria in interior
ca i-a lipit de carterul mulinetei e compplet prostesc....
Da-i unui om un peste si el va manca o zi; invata-l sa
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Da, stimate domn, rezista! Puteti incerca si dv. si oricine are nevoie. Nu sunt forte prea mari pe acel cursor. Trebuie insa indepartata orice urma de unsoare in faza de vopsire. Rezultatul va face sa merite incercarea.Sorin scrie:crezi ca solutia cu umplerea spatiului cu vopsea va rezista in timp ?
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Intrucat a devenit o problema frecventa ca mulinetele noi de la Shimano sa nu fie unse corespunzator si sa necesite oarecare eforturi pentru reducerea fasaitului si a frecarilor din ele, m-am gandit sa va prezint cateva puncte in care se poate face gresare pentru reducerea zgomotului si obtinerea unui rulaj mai fluid. Azi, pe masa, un Shimano Stradic 1000 fk, zgomotos si aproape uscat, motiv pentru care a ajuns la mine. Asa arata interiorul la majoritatea mulinetelor de la Shimano, de fabricatie recenta:

Cu o penseta ,se ridica piesa de sub rotor si se picura doi trei stropi de ulei extrafin pe rolele rulmentului de antiretur, apoi se unge cu vaselina foarte fluida garnitura din cauciuc si se aseaza piesa (suport de rotor) la locul ei. Se vede ca acea garnitura de etansare nu a fost unsa deloc si poarta chiar urme de particule straine (ceara, talc, de la turnare, nu stiu....):

Cam atata vaselina este mai mult decat suficienta, zic eu, plus ceva ulei pe axul tamburului:

Si la aceasta garnitura de pe axul tamburului trebuie executata o ungere cu ulei fin, atat deasupra cat si dedesubtul ei:

Si aceasta garnitura de pe soclul manivelei e bine sa fie unsa cu o vaselina fina.

Toate aceste garnituri din cauciuc, daca nu sunt unse, introduc frecari din cauza aderentei sporite la contactul cu piesele metalice in miscare.
Ungerea corespunzatoare este cu atat mai necesara cu cat mulineta contine si materialul ci4, care se comporta ca o cutie de rezonanta si amplifica orice zgomot, oricat de mic.
Sper doar sa fie un cauciuc de o calitate mai buna in toate aceste garnituri de etansare si sa nu se inmoaie/dizolve in cativa ani asa cum se intamopla cu alte componente de la mulinetele Shimano mai vechi...
Rew.

Cu o penseta ,se ridica piesa de sub rotor si se picura doi trei stropi de ulei extrafin pe rolele rulmentului de antiretur, apoi se unge cu vaselina foarte fluida garnitura din cauciuc si se aseaza piesa (suport de rotor) la locul ei. Se vede ca acea garnitura de etansare nu a fost unsa deloc si poarta chiar urme de particule straine (ceara, talc, de la turnare, nu stiu....):

Cam atata vaselina este mai mult decat suficienta, zic eu, plus ceva ulei pe axul tamburului:

Si la aceasta garnitura de pe axul tamburului trebuie executata o ungere cu ulei fin, atat deasupra cat si dedesubtul ei:

Si aceasta garnitura de pe soclul manivelei e bine sa fie unsa cu o vaselina fina.

Toate aceste garnituri din cauciuc, daca nu sunt unse, introduc frecari din cauza aderentei sporite la contactul cu piesele metalice in miscare.
Ungerea corespunzatoare este cu atat mai necesara cu cat mulineta contine si materialul ci4, care se comporta ca o cutie de rezonanta si amplifica orice zgomot, oricat de mic.
Sper doar sa fie un cauciuc de o calitate mai buna in toate aceste garnituri de etansare si sa nu se inmoaie/dizolve in cativa ani asa cum se intamopla cu alte componente de la mulinetele Shimano mai vechi...
Rew.
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
tdum scrie:Cu tot respectul,
Piesa respectiva, trebuie sa fie rigida in rulment, iar rulmentul trebuie sa fie rigid in scaunul sau! Miscarea, la schimbarea ,,macazurilor" trebuie sa fie executata doar din bilele rulmentului, daca tot exista acolo, nu o flendereala generala. Asta daca suntem exigenti. Daca nu, merge oricum si pe bucse la fel de prost sau de bine ca si pe rulmenti.
Nu era uzura. Fiind un rulment acolo, nu avea cum sa apara uzura, nefiind frecari. Clar: Lipsa precizie de prelucrare!
La Stella in discutie, cursa depanatorului a devenit mai ampla, acum ca nu mai are jocuri, iar mulineta mai silentioasa, ca si la Stellele de generatie noua, adica fara flendereli inutile, un mecanism precis! V-am spus, eu cand pot sa imbunatatesc ceva, o fac! Dupa ce ca are doar un rulment cu bile pe rotor si in interior se invarte pe o bucsa care se mananca si prinde jocuri, sa mai si zdrangane tamburul, e prea mult! Pentru asta am si deschis mulineta. A fost o cerere expresa din partea prietenului meu. O problema pe care am rezolvat-o. Nu e nimeni obligat sa faca la fel. Am mai spus, fiecare avem sculele pe care le meritam... dupa exigenta fiecaruia...
No ofense please...
Rew.
Doamne, nu-i nici o ofensa. Eu nu ma refeream la uzura rulmentului ci la piciorul cursorului, despre el ziceam ca poate are uzura.
Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Intrucat acest topic despre reparatii se adreseaza in primul rand celor mai putin initiati in acest domeniu, am decis sa aduc in discutie o situatie simpla dar des intalnita si care are o rezolvare care este la indemana oricui, indiferent de experienta. Rezolvarea nu necesita scule si desi este atat de simpla, inca mai vin baieti la mine care sunt disperati ca mulinetele aseaza firul rau pe tambur si habar nu au ce trebuie facut. De fapt... sunt cativa care apeleaza la mine si ca sa le pun firul pe tambur... ce sa mai zic...
In poza de mai jos, se vede o mulineta cu firul stocat inspre buza tamburului. In acest caz va fi necesara inaltarea tamburului pentru centrarea si implicit uniformizarea infasurarii firului in spatiul de pe tambur:

Inaltarea tamburului, se face prin suplimentarea saibelor de sub tambur. Pentru aceasta se scoate tamburul si se extrag saibele de plastic de pe ax. De obicei acest tip de mulinete, au 5-6 saibe. Eu am gasit in aceasta doar trei. Ar mai fi fost nevoie de inca 2-3. Se pot insa folosi si saibe din alte materiale (incompresibile), cum ar fi, metal, klingerit, plastic, textolit, etc. care se pot confectiona la cotele necesare. Eu am dispus in acest caz de o saiba unica, din aluminiu, cu grosimea de 0,7mm (in locul celor presupuse 3 buc. lipsa) si cu diametre int. - ext. egale cu ale saibelor originale.

Prima data am introdus pe ax o saiba originala si am asezat-o pe suportul (talerul) metalic, apoi am introdus saiba metalica si urmatoarele doua saibe originale. Am procedat astfel, ca saiba aditionala metalica sa nu vina in contact direct nici cu suportul nici cu tamburul ca sa nu produca zgarieturi ci sa fie intercalata intre saibele din plastic. Apoi, am descarcat firul si l-am incarcat din nou pentru confirmarea reusitei de estimare si compensare. Se vede in poza de mai jos ca a reusit bine:

Poate exista si situatia inversa, in care firul sa fie stocat spre fusta tamburului. In acest caz se elimina din saibele de corectie de sub tambur, pana ce infasurarea devine corecta.
Si intr-un caz si in celalalt, firul trebuie dat tot jos, pana la ultima spira si bobonat din nou.
Rew.
In poza de mai jos, se vede o mulineta cu firul stocat inspre buza tamburului. In acest caz va fi necesara inaltarea tamburului pentru centrarea si implicit uniformizarea infasurarii firului in spatiul de pe tambur:

Inaltarea tamburului, se face prin suplimentarea saibelor de sub tambur. Pentru aceasta se scoate tamburul si se extrag saibele de plastic de pe ax. De obicei acest tip de mulinete, au 5-6 saibe. Eu am gasit in aceasta doar trei. Ar mai fi fost nevoie de inca 2-3. Se pot insa folosi si saibe din alte materiale (incompresibile), cum ar fi, metal, klingerit, plastic, textolit, etc. care se pot confectiona la cotele necesare. Eu am dispus in acest caz de o saiba unica, din aluminiu, cu grosimea de 0,7mm (in locul celor presupuse 3 buc. lipsa) si cu diametre int. - ext. egale cu ale saibelor originale.

Prima data am introdus pe ax o saiba originala si am asezat-o pe suportul (talerul) metalic, apoi am introdus saiba metalica si urmatoarele doua saibe originale. Am procedat astfel, ca saiba aditionala metalica sa nu vina in contact direct nici cu suportul nici cu tamburul ca sa nu produca zgarieturi ci sa fie intercalata intre saibele din plastic. Apoi, am descarcat firul si l-am incarcat din nou pentru confirmarea reusitei de estimare si compensare. Se vede in poza de mai jos ca a reusit bine:

Poate exista si situatia inversa, in care firul sa fie stocat spre fusta tamburului. In acest caz se elimina din saibele de corectie de sub tambur, pana ce infasurarea devine corecta.
Si intr-un caz si in celalalt, firul trebuie dat tot jos, pana la ultima spira si bobonat din nou.
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Salut,
Am si eu un Certate 2500 "NOU NOUTZ" ,primul model (cel din 2004).
Mulineta ruleaza extrem de fin ,nu are jocuri ,maraieli etc....,dar are totusi o problema. Atunci când o invarti ,la capatul turului de manivela se simte ceva in manivela (ca si cum ar agata ceva) in acelasi loc.
Da-mi te rog nr tau de tel sa vorbim ,asi vrea sa o si ung inainte de a o pescui.(ma gândesc ca fiind un model vechi vaselina din ea nu mai este de calitate.
Ai aici nr meu: 0722770033 Gabi.
Multumesc si numai bine !!!
Am si eu un Certate 2500 "NOU NOUTZ" ,primul model (cel din 2004).
Mulineta ruleaza extrem de fin ,nu are jocuri ,maraieli etc....,dar are totusi o problema. Atunci când o invarti ,la capatul turului de manivela se simte ceva in manivela (ca si cum ar agata ceva) in acelasi loc.
Da-mi te rog nr tau de tel sa vorbim ,asi vrea sa o si ung inainte de a o pescui.(ma gândesc ca fiind un model vechi vaselina din ea nu mai este de calitate.
Ai aici nr meu: 0722770033 Gabi.
Multumesc si numai bine !!!
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
@ gaby2007.
Stimate domn, daca mulineta de care spuneti este noua, e clar ca nu poate fi vorba de uzura si nu pot sa banuiesc decat ca este un dinte imperfect pe pinionul conducator, sau un mic corp strain intre doi dinti de pe acelasi pinion. In ambele situatii, problema are legatura cu cel care a montat mulineta. Asta e concluzia, daca spuneti ca ,,agatatura" are legatura cu rotatia manivelei, (1:1) o agatatura la o rotatie. Daca ar avea legatura cu oscilatia tamburului, atunci ar fi mai multe posibilitati.
Din profilul dv. se vede ca sunteti din Bucuresti. Am cunostinta de faptul ca aveti un baiat priceput in oras care se ocupa cu servisarea mulinetelor. Deci, nu e o situatie grava, fara iesire si va recomand sa apelati la acest mester local pe care il aveti acolo. Sunt sigur ca poate sa va rezolve problema.
Fara suparare. Va multumesc oricum pentru increderea acordata, mie, unui strain.
Rew.
Stimate domn, daca mulineta de care spuneti este noua, e clar ca nu poate fi vorba de uzura si nu pot sa banuiesc decat ca este un dinte imperfect pe pinionul conducator, sau un mic corp strain intre doi dinti de pe acelasi pinion. In ambele situatii, problema are legatura cu cel care a montat mulineta. Asta e concluzia, daca spuneti ca ,,agatatura" are legatura cu rotatia manivelei, (1:1) o agatatura la o rotatie. Daca ar avea legatura cu oscilatia tamburului, atunci ar fi mai multe posibilitati.
Din profilul dv. se vede ca sunteti din Bucuresti. Am cunostinta de faptul ca aveti un baiat priceput in oras care se ocupa cu servisarea mulinetelor. Deci, nu e o situatie grava, fara iesire si va recomand sa apelati la acest mester local pe care il aveti acolo. Sunt sigur ca poate sa va rezolve problema.
Fara suparare. Va multumesc oricum pentru increderea acordata, mie, unui strain.
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Iata o mulineta Okuma din seria ,,Trio" care a avut parte de o interventie nefericita, care s-a soldat cu deteriorarea rulmentului de antiretur. Poate ca exista situatii asemanatoare la alte mulinete, asa ca am sa va prezint o rezolvare simpla a problemei, ce poate fi aplicata si altor modele de mulinete aflate in situatii asemanatoare. Pentru mine nu a fost prima cu aceasta problema. Asa a ajuns la mine aceasta Okuma:

In fotografia de mai jos se vede fragmentul rupt si deasemenea rezolvarea pe care am aplicat-o in acest caz, materializata printr-o bucata de vasrnis, pe care am lipit-o (cu superglue) la capete de cioturile piesei deteriorate, pentru a inlocui bucata rupta. Unde se vede acea gatuire a varnisului, acolo, i-am dat la cald, unghiul poptrivit:

Deasemenea, a mai fost necesara scurtarea arcului de actionare a coliviei cu role, intrucat si acesta fusese deteriorat - intins peste masura. Curatata, montata la loc, teste, totul ok!
Sa fie de folos si altora, daca va fi cazul vreodata!
Rew.

In fotografia de mai jos se vede fragmentul rupt si deasemenea rezolvarea pe care am aplicat-o in acest caz, materializata printr-o bucata de vasrnis, pe care am lipit-o (cu superglue) la capete de cioturile piesei deteriorate, pentru a inlocui bucata rupta. Unde se vede acea gatuire a varnisului, acolo, i-am dat la cald, unghiul poptrivit:

Deasemenea, a mai fost necesara scurtarea arcului de actionare a coliviei cu role, intrucat si acesta fusese deteriorat - intins peste masura. Curatata, montata la loc, teste, totul ok!
Sa fie de folos si altora, daca va fi cazul vreodata!
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Ziua bună.
În cele ce urmează, am să vă prezint ceea ce poate fi util unora dintre dv. în situaţia în care utilizaţi mulinete de la Shimano şi aveţi probleme cu rateuri ale antireturului. În cazul următor este vorba de o Stella, dar rezolvarea se aplică şi altor modele. Înainte de a demonta mulineta am ciocănit cu degetul în aripa de rotor, în sensul de blocare şi am văzut ca dă rateuri, lucru care nu putea fi pus în evidenţă prin mişcarea manivelei.
Se demontează rulmentul cu role. În cazul de faţă, am găsit trei arcuri mai scurte decât celelalte trei. Problema era ca au fost montate la rând, trei mai scurte şi apoi trei mai lungi, descentrând oarecum sistemul de antiretur. Poate rateurile nu apăreau dacă erau intercalate. Oricum, soluţia este alungirea egală a tuturor acelor arcuri. Aşa arătau când le-am demontat:

Dacă privim cu atenţie componentele antireturului înainte de a le spăla, putem observa urme ce desemnează contacte premature. Se vede în poza următoare un astfel de contact. Nu este benefic. Se poate rade cu lama unui bisturiu acea zona şi se poate elimina astfel acel contact prematur. Rolele vor fi preluate simultan de acele lăcaşe după aplicarea acestei corectii. Deasemenea, vor fi şi eliberate complet, simultan şi corect, pentru a fi operative:

Se curaţă şi se asamblează totul provizoriu, pentru o probă. Se ciocăneşte cu degetul în aripa de rotor pentru verificare. OK.

Am aruncat o privire şi la interior în scopul diminuării jocului mare al axului tamburului, ocazie cu care am observat şi o ungere destul de superficială, aşa cum se vede în poza de mai jos:

În poza următoare, sunt elementele ansamblului cursorului. Mie mi se pare ca la alte Stelle mai era şi o şaibă subţire în acest ansamblu. Am compensat ulterior lipsa ei şi jocul aferent, cu vopsea.

Aşa cum am mai arătat într-o postare anterioară, am aplicat şi acestei mulinete soluţia care reduce până aproape de eliminare jocul cursorului. Vopsea pe axul cursorului, pe exteriorul rulmentului şi pe exteriorul bucşei.

Cam atâta unsoare e suficientă. Pe axe, se poate adăuga şi ulei.

Asta e mulineta si nu mai are nici o problemă.

Incidenţa acestor probleme prezentate mai sus fiind mare, am considerat ca informatiile referitoare la rezolvarea lor vă pot fi utile ...
Rew.
În cele ce urmează, am să vă prezint ceea ce poate fi util unora dintre dv. în situaţia în care utilizaţi mulinete de la Shimano şi aveţi probleme cu rateuri ale antireturului. În cazul următor este vorba de o Stella, dar rezolvarea se aplică şi altor modele. Înainte de a demonta mulineta am ciocănit cu degetul în aripa de rotor, în sensul de blocare şi am văzut ca dă rateuri, lucru care nu putea fi pus în evidenţă prin mişcarea manivelei.
Se demontează rulmentul cu role. În cazul de faţă, am găsit trei arcuri mai scurte decât celelalte trei. Problema era ca au fost montate la rând, trei mai scurte şi apoi trei mai lungi, descentrând oarecum sistemul de antiretur. Poate rateurile nu apăreau dacă erau intercalate. Oricum, soluţia este alungirea egală a tuturor acelor arcuri. Aşa arătau când le-am demontat:

Dacă privim cu atenţie componentele antireturului înainte de a le spăla, putem observa urme ce desemnează contacte premature. Se vede în poza următoare un astfel de contact. Nu este benefic. Se poate rade cu lama unui bisturiu acea zona şi se poate elimina astfel acel contact prematur. Rolele vor fi preluate simultan de acele lăcaşe după aplicarea acestei corectii. Deasemenea, vor fi şi eliberate complet, simultan şi corect, pentru a fi operative:

Se curaţă şi se asamblează totul provizoriu, pentru o probă. Se ciocăneşte cu degetul în aripa de rotor pentru verificare. OK.

Am aruncat o privire şi la interior în scopul diminuării jocului mare al axului tamburului, ocazie cu care am observat şi o ungere destul de superficială, aşa cum se vede în poza de mai jos:

În poza următoare, sunt elementele ansamblului cursorului. Mie mi se pare ca la alte Stelle mai era şi o şaibă subţire în acest ansamblu. Am compensat ulterior lipsa ei şi jocul aferent, cu vopsea.

Aşa cum am mai arătat într-o postare anterioară, am aplicat şi acestei mulinete soluţia care reduce până aproape de eliminare jocul cursorului. Vopsea pe axul cursorului, pe exteriorul rulmentului şi pe exteriorul bucşei.

Cam atâta unsoare e suficientă. Pe axe, se poate adăuga şi ulei.

Asta e mulineta si nu mai are nici o problemă.

Incidenţa acestor probleme prezentate mai sus fiind mare, am considerat ca informatiile referitoare la rezolvarea lor vă pot fi utile ...
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Vă multumesc ca mi ati reparat mulineta 
