
Rubrica reparatii echipamente pescuit
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
- cristi cristi
- veteran
- Mesaje: 790
- Membru din: 29 Oct 2009, 13:06
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Salutare am nevoie urgent de o informatie la o mulineta shimano( nu mai stiu cum se monteaza un bolt ) sau un nr de telefon am desfacut pt ungere, si mai plec si la peste peste o ora
multumesc

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
@ cristi cristi
Buna seara. Vad ca nu v-a ajutat nimeni in timp util. Daca nu ati rezolvat problema, va propun sa puneti o poza aici, sau pe mesageria privata, ca sa vedem unde v-ati incurcat si o sa cautam impreuna o solutie in mod interactiv. Deocamdata, pot doar sa va sfatuiesc pentru viitor, sa desfaceti mulineta pentru operatiuni de intretinere, atunci cand este ger mare (si nu se poate pescui) ca sa nu fiti presat de iminenta partidei de pescuit. Se pot face si poze, pas cu pas, la demontare, daca nu sunteti sigur ca o puteti reasambla fara probleme.
Scuze daca am deranjat, sau daca considerati ca nu a fost cazul sa va adresez sfaturi.
Rew.
Buna seara. Vad ca nu v-a ajutat nimeni in timp util. Daca nu ati rezolvat problema, va propun sa puneti o poza aici, sau pe mesageria privata, ca sa vedem unde v-ati incurcat si o sa cautam impreuna o solutie in mod interactiv. Deocamdata, pot doar sa va sfatuiesc pentru viitor, sa desfaceti mulineta pentru operatiuni de intretinere, atunci cand este ger mare (si nu se poate pescui) ca sa nu fiti presat de iminenta partidei de pescuit. Se pot face si poze, pas cu pas, la demontare, daca nu sunteti sigur ca o puteti reasambla fara probleme.
Scuze daca am deranjat, sau daca considerati ca nu a fost cazul sa va adresez sfaturi.
Rew.
- andriipopa75
- veteran
- Mesaje: 733
- Membru din: 08 Iul 2008, 00:45
- Localitate: Craiova
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Felicitari pentru ideile dumneavoastra, pentru talentul DIY si pentru timpul acordat acestui forum .
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
@ Andriipopa75
Va multumesc pentru aprecieri. Feedbackul dv. este important pentru mine si faptul ca mai multi baieti de pe forum au confirmat ca si-au solutionat anumite probleme care trenau de mult si pareau fara solutie, pe baza informatiilor pe care le-am pus la dispozitie, imi ofera satisfactie si compenseaza timpul si resursele pe care le-am alocat postarilor. Va multumesc!
,,Conceptul DIY" de care ati pomenit - ,,Do it yourself" este si ideea care a stat de la bun inceput la baza postarilor mele si am incercat sa o insuflu si celor care au avut interesul sa se informeze asupra subiectelor aduse in discutie in cadrul acestui topic. Procedand asa, putem salva multi bani pe langa satisfactia aferenta reusitei de a ne fi folosit abilitatile.
Existenta oricui se poate sfarsi brusc si de aceea consider ca daca pot lasa ceva in urma mea, chiar si cateva mici informatii ce pot fi utile, atunci... am contat... putin... dar am contat.
Rew.
Va multumesc pentru aprecieri. Feedbackul dv. este important pentru mine si faptul ca mai multi baieti de pe forum au confirmat ca si-au solutionat anumite probleme care trenau de mult si pareau fara solutie, pe baza informatiilor pe care le-am pus la dispozitie, imi ofera satisfactie si compenseaza timpul si resursele pe care le-am alocat postarilor. Va multumesc!
,,Conceptul DIY" de care ati pomenit - ,,Do it yourself" este si ideea care a stat de la bun inceput la baza postarilor mele si am incercat sa o insuflu si celor care au avut interesul sa se informeze asupra subiectelor aduse in discutie in cadrul acestui topic. Procedand asa, putem salva multi bani pe langa satisfactia aferenta reusitei de a ne fi folosit abilitatile.
Existenta oricui se poate sfarsi brusc si de aceea consider ca daca pot lasa ceva in urma mea, chiar si cateva mici informatii ce pot fi utile, atunci... am contat... putin... dar am contat.
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Cel mai bun post al tau pana acuma , si ceva demn de tinut in seamatdum scrie:
Existenta oricui se poate sfarsi brusc si de aceea consider ca daca pot lasa ceva in urma mea, chiar si cateva mici informatii ce pot fi utile, atunci... am contat... putin... dar am contat.
Rew.



Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Buna seara.
Un bun prieten s-a plictisit de somnii marunti si s-a hotarat sa se adreseze celor mari. Pentru aceasta, si-a achizitionat un bat zdravan (a ales un Banax, nu mai stiu ce model) si urma sa gasesca o mulineta. Voia o Daiwa 3500-4000. A gasit o Daiwa Capricorn 3500, despre care, se spunea in anunt ca este noua. Deci, nu ca: ,,este ca noua" ci ,,noua" !!!. Azi i-a adus-o curierul si a venit cu ea la mine pentru verificare si vom vedea in cele ce urmeaza despre ce a fost vorba si as fi curios si de opinia dv. in legatura cu statusul acestei mulinete.
Se pot obserava in poza de mai jos urme de contact, chiar mici zgarieturi pe fusta manivelei:

Se vede in poza urmatoare pozitia nefireasca pe care o are pickupul, inchis cu mult peste limita normala si care duce la o infasurare a firului - ingramadit inspre buza tamburului. Deasemenea se vede si o cantitate si o amplasare nespecifica de vaselina pe butuc, pe partea manivelei:

Pe talpa mulinetei, in colturi, sunt urme / julituri care apar atunci cand mulineta ia contact cu mandrina batului:

Se poate observa saiba crestata de pe ax, introdusa invers decat este normal. Ea se monteaza in mod corect, cu fata tesita inspre clichetul tamburului, pentru a favoriza patrunderea facila a acestuia intre crestaturi. Asa cum este amplasata acum, exista risc de deteriorare a clichetului la montarea tamburului:

Am demontat rotorul si am scos capacul carterului. Se vede clar vaselina uzata si amestecata / inegrita de impuritati. Sunt prezente doua tipuri de vaselina, de culori diferite. In zonele mai ferite este vaselina albicioasa, iar in zonele centrale este o vaselina verzuie (si bineanteles cea neagra, care a fost tot verzuie sau alba odata)

Iata mai jos si o perspectiva dinspre dantura...

Am sters putin pinionul conducator si au iesit la iveala si zonele de contact cu ,,melcul" de bronz. Se vede pe fata fiecarui dinte amprenta ,,de rodaj" :

Daca tot am desfacut-o, am hotarat sa schimb si bucsa de pe dreapta (indicata in poza) cu un rulment. Am facut masuratorile int.- ext. 8mm si 14mm. Am gasit si un rulment cu aceste cote:

Am dezlipit bucsa din carcasa si am avut surpriza sa constat ca are grosimea (profunzimea) de 3mm iar rulmentul meu avea grosimea de 3,5mm. Prin urmare, a fost necesara adancirea scaunului pentru ca rulmentul sa se aseze perfect si sa nu intre in conflict cu dantura pinionului de oscilatie (cu excentric) care se invarte pe deasupra. Am cerut si am primit acordul prietenului meu, asa ca am bagat un biax mic in masina de gaurit si am luat cei 0,5mm din scaun. Am introdus apoi rulmentul si a fost perfect. La montajul final, ulterior, l-am si asigurat cu vopsea, desi a intrat fortat, ca sa nu existe riscul de a salta cumva din scaun. Si bucsa initiala fusese bine lipita de carcasa, cu acelasi scop:

Am trecut la rotor apoi si am confectionat un mic amortizor din cauciuc, pe care l-am lipit peste opritorul existent in scopul corectiei pozitiei pickupului si implicit a infasurarii firului. Am acoperit cu lac acest opritor din cauciuc, preventiv, ca sa nu dezvolte cumva vreo reactie / modificare in contact cu vaselina ce poate ajunge acolo.

Am spalat toate componentele, le-am uns, le-am asamblat si am infasurat si putin fir, doar ca sa ma conving ca se infasoara bine. Asa cum e acum, e gata sa faca fata ,,balaurilor" Are doi rulmenti cu bile pe rotor si de acum si doi rulmenti pe butucul pinionului conducator. Carcasa si capacul metalic ii confera o rigiditate mare. Se misca foarte bine, fara jocuri, bine unsa si asa cum se vede in poza de mai jos, pickupul are o pozitia corecta, e cu adevarat ,,ca nou" si chiar mai bun, inchizandu-se de acum pe amortizor, nu cu un pocnet sec ca inainte:

Daca ar fi sa evaluez acum acesta mulineta si sa o incadrez la o litera de pe ,,scala de evaluare" pe care am descris-o in pagina anterioara a acestui topic, eu i-as da litera ,,D" dupa cele constatate si pe care vi le-am prezentat si dv. Vreau sa cred ca vanzatorul ei este de buna credinta si a fost doar superficial in aprecierea din anunt, in conditiile in care mulineta n-a fost a lui de la bun inceput, altfel...
Asa cum am spus la inceputul postarii, sunt curios de opiniile dv. in legatura cu statusul acestei mulinete. Credeti ca a fost prezentata corect --- ,,NOUA" --- in cadrul anuntului de vanzare??? Ce parere aveti???
Una peste alta, acum, mulineta e buna (mai buna) si are viata lunga inainte.
Rew.
Un bun prieten s-a plictisit de somnii marunti si s-a hotarat sa se adreseze celor mari. Pentru aceasta, si-a achizitionat un bat zdravan (a ales un Banax, nu mai stiu ce model) si urma sa gasesca o mulineta. Voia o Daiwa 3500-4000. A gasit o Daiwa Capricorn 3500, despre care, se spunea in anunt ca este noua. Deci, nu ca: ,,este ca noua" ci ,,noua" !!!. Azi i-a adus-o curierul si a venit cu ea la mine pentru verificare si vom vedea in cele ce urmeaza despre ce a fost vorba si as fi curios si de opinia dv. in legatura cu statusul acestei mulinete.
Se pot obserava in poza de mai jos urme de contact, chiar mici zgarieturi pe fusta manivelei:

Se vede in poza urmatoare pozitia nefireasca pe care o are pickupul, inchis cu mult peste limita normala si care duce la o infasurare a firului - ingramadit inspre buza tamburului. Deasemenea se vede si o cantitate si o amplasare nespecifica de vaselina pe butuc, pe partea manivelei:

Pe talpa mulinetei, in colturi, sunt urme / julituri care apar atunci cand mulineta ia contact cu mandrina batului:

Se poate observa saiba crestata de pe ax, introdusa invers decat este normal. Ea se monteaza in mod corect, cu fata tesita inspre clichetul tamburului, pentru a favoriza patrunderea facila a acestuia intre crestaturi. Asa cum este amplasata acum, exista risc de deteriorare a clichetului la montarea tamburului:

Am demontat rotorul si am scos capacul carterului. Se vede clar vaselina uzata si amestecata / inegrita de impuritati. Sunt prezente doua tipuri de vaselina, de culori diferite. In zonele mai ferite este vaselina albicioasa, iar in zonele centrale este o vaselina verzuie (si bineanteles cea neagra, care a fost tot verzuie sau alba odata)

Iata mai jos si o perspectiva dinspre dantura...

Am sters putin pinionul conducator si au iesit la iveala si zonele de contact cu ,,melcul" de bronz. Se vede pe fata fiecarui dinte amprenta ,,de rodaj" :

Daca tot am desfacut-o, am hotarat sa schimb si bucsa de pe dreapta (indicata in poza) cu un rulment. Am facut masuratorile int.- ext. 8mm si 14mm. Am gasit si un rulment cu aceste cote:

Am dezlipit bucsa din carcasa si am avut surpriza sa constat ca are grosimea (profunzimea) de 3mm iar rulmentul meu avea grosimea de 3,5mm. Prin urmare, a fost necesara adancirea scaunului pentru ca rulmentul sa se aseze perfect si sa nu intre in conflict cu dantura pinionului de oscilatie (cu excentric) care se invarte pe deasupra. Am cerut si am primit acordul prietenului meu, asa ca am bagat un biax mic in masina de gaurit si am luat cei 0,5mm din scaun. Am introdus apoi rulmentul si a fost perfect. La montajul final, ulterior, l-am si asigurat cu vopsea, desi a intrat fortat, ca sa nu existe riscul de a salta cumva din scaun. Si bucsa initiala fusese bine lipita de carcasa, cu acelasi scop:

Am trecut la rotor apoi si am confectionat un mic amortizor din cauciuc, pe care l-am lipit peste opritorul existent in scopul corectiei pozitiei pickupului si implicit a infasurarii firului. Am acoperit cu lac acest opritor din cauciuc, preventiv, ca sa nu dezvolte cumva vreo reactie / modificare in contact cu vaselina ce poate ajunge acolo.

Am spalat toate componentele, le-am uns, le-am asamblat si am infasurat si putin fir, doar ca sa ma conving ca se infasoara bine. Asa cum e acum, e gata sa faca fata ,,balaurilor" Are doi rulmenti cu bile pe rotor si de acum si doi rulmenti pe butucul pinionului conducator. Carcasa si capacul metalic ii confera o rigiditate mare. Se misca foarte bine, fara jocuri, bine unsa si asa cum se vede in poza de mai jos, pickupul are o pozitia corecta, e cu adevarat ,,ca nou" si chiar mai bun, inchizandu-se de acum pe amortizor, nu cu un pocnet sec ca inainte:

Daca ar fi sa evaluez acum acesta mulineta si sa o incadrez la o litera de pe ,,scala de evaluare" pe care am descris-o in pagina anterioara a acestui topic, eu i-as da litera ,,D" dupa cele constatate si pe care vi le-am prezentat si dv. Vreau sa cred ca vanzatorul ei este de buna credinta si a fost doar superficial in aprecierea din anunt, in conditiile in care mulineta n-a fost a lui de la bun inceput, altfel...
Asa cum am spus la inceputul postarii, sunt curios de opiniile dv. in legatura cu statusul acestei mulinete. Credeti ca a fost prezentata corect --- ,,NOUA" --- in cadrul anuntului de vanzare??? Ce parere aveti???
Una peste alta, acum, mulineta e buna (mai buna) si are viata lunga inainte.
Rew.
- semlecangheorghe
- veteran
- Mesaje: 9544
- Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
- Localitate: Arad
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Nu a fost prezentata corect drept noua , avand in vedere pozitia pickup-ului si starea danturii.O fi fost noua cand a cumparat-o.. 

Si-Gi Lures wobblers&more..
.
.
- cristi cristi
- veteran
- Mesaje: 790
- Membru din: 29 Oct 2009, 13:06
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Salutare am rezolvat problema zic eu, era vorba de piesa 9841 la un biomaster ,cand am desfacut surubul pt a unge mulineta la bratul rotorului ( am crezut ca are rulment) a cazut boltul cu nr 9841 si nu stiam cu ce parte intra ( cea conica sau cea cilindrica) in bratul rotorului. M-am uitat pe schema si am vazut pana la urma cu ce capat intra in rotor ( acolo are si un arculet ) si am rezolvat , intrebarea e ce rol are? Multumesc pt intentia de a ma ajutatdum scrie:@ cristi cristi
Buna seara. Vad ca nu v-a ajutat nimeni in timp util. Daca nu ati rezolvat problema, va propun sa puneti o poza aici, sau pe mesageria privata, ca sa vedem unde v-ati incurcat si o sa cautam impreuna o solutie in mod interactiv. Deocamdata, pot doar sa va sfatuiesc pentru viitor, sa desfaceti mulineta pentru operatiuni de intretinere, atunci cand este ger mare (si nu se poate pescui) ca sa nu fiti presat de iminenta partidei de pescuit. Se pot face si poze, pas cu pas, la demontare, daca nu sunteti sigur ca o puteti reasambla fara probleme.
Scuze daca am deranjat, sau daca considerati ca nu a fost cazul sa va adresez sfaturi.
Rew.
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Acea mica piesa, ca o ciupercuta, actionata de un arc de compresiune, are rolul de a asigura pozitia pickupului, inchis sau deschis, prin pozitionarea conului impins de acel arc, in niste ,,gropite" corespondente, care se afla in bratul pickupului. Cand mulineta e noua, se aude si un mic clic distinct in momentul actionarii pickupului. Pe masura ce mulineta se uzeaza, acel clic se mai atenueaza. Va felicit pentru reusita.cristi cristi scrie: M-am uitat pe schema si am vazut pana la urma cu ce capat intra in rotor ( acolo are si un arculet ) si am rezolvat , intrebarea e ce rol are?
Rew.
- cristi cristi
- veteran
- Mesaje: 790
- Membru din: 29 Oct 2009, 13:06
Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit
Multumesc acel clic se mai aude si acum