Rubrica reparatii echipamente pescuit

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 21 Feb 2018, 11:50

La rand... Stella FE 3000. Un concitadin si-a luat din Germania respectiva mulineta, made in Japan si inainte de primul pescuit, nemultumit fiind ca mulineta nu ruleaza rotund, ci cu poticniri, mi-a adus-o s-o verific. Banuiam o lipsa de unsoare, dar de data asta nu a fost asa. Se vede in poza de mai jos ca au gresat-o bine. De fapt e cea mai bine gresata Shimano (din fabrica) pe care am vazut-o.
Imagine

Inainte de a o desface, am sesizat ca este foarte ,,inchegata" si nu are jocuri. De aceea, deschizand-o si vazand ca este unsa corect, mi-am directionat atentia spre distantierele (saibele, trei la numar 0,15 - 0,05 - 0,05) dintre rulmentul de pe stanga si angrenajul principal. Din aceste saibe se obtine apropierea intre dintii angrenajelor. In aceasta situatie, una se pare ca era in plus. Am lasat deoparte una de 0,05mm, pe cea din cupru si le-am lasat doar pe cele doua din alama, apoi am asamblat mulineta. Tot nu avea jocuri, deci clar ca acea saiba era in plus si presa prea tare angrenajul:
Imagine

Acum se misca foarte bine si maine va fi testata pe Dunare. Mi-a placut aceasta Stella FE fata de celelalte modele. Este gingasa si frumoasa, bine construita, cu jocuri mici si are pana si buton de decuplare a antireturului pt. cei care obisnuiesc sa pescuiasca cu el decuplat. E clar ca functionarea si durata de viata depinde mult de exigenta celui care asambleaza mulineta. Intr-o mulineta asamblata prea strans, nu ramane deloc spatiul necesar agentului de gresare si uzura, aparitia ,,rontaitului" survine mai repede.

Rew.

Avatar utilizator
Sorin
Moderator
Moderator
Mesaje: 4694
Membru din: 17 Mai 2004, 10:39
Localitate: Bucuresti

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de Sorin » 21 Feb 2018, 12:50

Din ceea ce ai descris mai sus am convingerea ca in mulineta s-a umblat si nu a ajuns asa la tine din fabrica.
Cine stie de unde a luat-o cel care ti-a adus-o
Intr-adevra modelul FE e unul f reusit
Da-i unui om un peste si el va manca o zi; invata-l sa
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 21 Feb 2018, 13:13

Stiu doar atat cat mi-a spus proprietarul si anume ca n-a umblat nimeni in ea. Nici nu am descoperit vreun indiciu ca s-ar fi intervenit in vreun fel asupra ei, in afara de busonul portului de ungere, care a fost deschis cu o surubelnita nepotrivita (doar pentru o verificare vizuala) si poarta urmele acestei interventii minore. A venit intre timp si baiatul dupa mulineta si pot sa va spun ca l-am facut foarte fericit. M-am bucurat si eu de bucuria lui...
Daca ar fi intotdeauna atat de simplu, ar fi bine.

Rew.

Avatar utilizator
Sorin
Moderator
Moderator
Mesaje: 4694
Membru din: 17 Mai 2004, 10:39
Localitate: Bucuresti

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de Sorin » 21 Feb 2018, 14:42

pai in primul rand la o stella nu se pun din fabrica 3 distantiere deasupra drive gear.....asta e principalul element de suspicioune....nici schema mulineteli nu prevede 3 saibe acolo
in al doilea rand din fabrica nu vin asa bine gresate
in al treilea rand o stella scoasa din cutie nu are batai si nu merge impidicat la rulare ....

daca ai si vazut ca s-a umblat la port lube din carcasa e si mai clar

acu e doar de dragul discutiei......nici nu mai conteaza atata vreme cat ai remediat problema si omul e multumit
Da-i unui om un peste si el va manca o zi; invata-l sa
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.

Avatar utilizator
andreisavin
veteran
veteran
Mesaje: 931
Membru din: 10 Noi 2013, 18:19
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de andreisavin » 21 Feb 2018, 14:56

Din cate stiu eu, modele care au FE inscriptionat pe tambur nu sunt JDM ci sunt cele facute pentru Europa sau pentru SUA.Daca era model JDM ar fi scris doar Stella 3000 pe tambur.Aceeasi inscriptionare este si pe cutie.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 21 Feb 2018, 15:40

Pe talpa ei am vazut scris Japan. Daca are vreo importanta...

Rew.

Avatar utilizator
andreisavin
veteran
veteran
Mesaje: 931
Membru din: 10 Noi 2013, 18:19
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de andreisavin » 22 Feb 2018, 09:52

Toate sunt facute in fabrica din Japonia, dar aparent sunt diferente intre ele.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 22 Feb 2018, 20:40

Seara buna domnilor.
Printre altele, azi am rezolvat si o problema cu jocul wormshaftului la o mulineta Shimano Stella 3000FD si am sa impartasesc cu dv. in cele ce urmeaza solutia pe care am aplicat-o, in ideea ca ar putea fi utila, deci aplicabila si pentru dv. daca va fi nevoie. Jocurile mari ale sistemului depanator pot afecta calitatea infasurarii firului pe tambur. Pentru urmatoarele doua poze, am fixat manivela cu un elastic de talpa mulinetei si am deplasat tamburul inauntru-afara ca sa evidentiez jocul enorm:
Imagine
Imagine

Ma asteptam sa gasesc un joc al ,,axului vierme" de-a lungul sau, dar n-a fost asa. Acesta nu avea joc deloc. In schimb, am gasit cauza jocului, localizata in interiorul racordului de oscilatie/antitorsiune si anume jocuri cumulate:
Juca cursorul in interiorul rulmentului din cauza preciziei de prelucrare (cote cu diferente destul de mari)
Juca si rulmentul in locasul sau (scaunul sau) din interiorul racordului de oscilatie/antitorsiune.
Ca solutie (extrem de simpla de aplicat), am acoperit cu vopsea cu uscare rapida axul cursorului (pinului) si exteriorul rulmentului, asa cum se vede in poza de mai jos:
Imagine

Dupa o scurta uscare relativa, am introdus fortat componentele unele in altele, am dat apoi cu vopsea si pe bucsa de plastic acoperitoare a rulmentului si pe capacul de otel si pe filetul surubului de inchidere/fixare/asigurare, asa:
Imagine

Am dorit apoi sa mai rezolv/diminuez fasaitul unicului rulment cu bile de pe rotor, insa mesterul care a umblat inaintea mea in mulineta, a facut lucruri de neanteles pentru mine si anume, a decapsulat rulmentii (nu numai pe cel de la rotor ci si pe cei din carcasa) si i-a lipit cu ceva, poate chiar superglue sau locktite ori ceva mai rezistent, incat mi-a zadarnicit orice incercare de a scoate rulmentul (implicit angrenajul din bronz) si de a-l evalua. Cu regret, l-am uns si l-am lasat asa...
Imagine

Am montat mulineta si am fost multumit de disparitia jocului deranjant din wormshaft.

Rew.

Avatar utilizator
semlecangheorghe
veteran
veteran
Mesaje: 9544
Membru din: 04 Mai 2009, 07:05
Localitate: Arad

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de semlecangheorghe » 22 Feb 2018, 21:29

Piesa ''pawl''-sau cursorul cum ii ziceti nu trebuie sa fie rigida in rulment ori bucsa. Aceasta piesa se rasuceste stinga dreapta ori de cate ori ajunge la capat si intra pe celalat canal. Daca avea joc mare era probabil uzura. La orice Shimano exista acest joc, si asta nu le impiedica sa adune firul excelent.
Si-Gi Lures wobblers&more..

.

Avatar utilizator
tdum
veteran
veteran
Mesaje: 1288
Membru din: 30 Ian 2016, 22:34
Localitate: Reşiţa

Re: Rubrica reparatii echipamente pescuit

Mesaj de tdum » 22 Feb 2018, 22:28

Cu tot respectul,

Piesa respectiva, trebuie sa fie rigida in rulment, iar rulmentul trebuie sa fie rigid in scaunul sau! Miscarea, la schimbarea ,,macazurilor" trebuie sa fie executata doar din bilele rulmentului, daca tot exista acolo, nu o flendereala generala. Asta daca suntem exigenti. Daca nu, merge oricum si pe bucse la fel de prost sau de bine ca si pe rulmenti.

Nu era uzura. Fiind un rulment acolo, nu avea cum sa apara uzura, nefiind frecari. Clar: Lipsa precizie de prelucrare!

La Stella in discutie, cursa depanatorului a devenit mai ampla, acum ca nu mai are jocuri, iar mulineta mai silentioasa, ca si la Stellele de generatie noua, adica fara flendereli inutile, un mecanism precis! V-am spus, eu cand pot sa imbunatatesc ceva, o fac! Dupa ce ca are doar un rulment cu bile pe rotor si in interior se invarte pe o bucsa care se mananca si prinde jocuri, sa mai si zdrangane tamburul, e prea mult! Pentru asta am si deschis mulineta. A fost o cerere expresa din partea prietenului meu. O problema pe care am rezolvat-o. Nu e nimeni obligat sa faca la fel. Am mai spus, fiecare avem sculele pe care le meritam... dupa exigenta fiecaruia...

No ofense please...

Rew.

Scrie răspuns