Sa vedem si cu mulineta Stradic in cauza., de unde proveneau zgomotele. Ma asteptam sa fie lipsa totala de gresanti dar, asa cum se vede in poza de mai jos, acest Shimano avea ceva unsoare in ea fata de altele, mai putin pe rotile dintate din plastic:

Ca sa pot sa imi dau seama de unde vin zgomotele, am hotarat sa separ sistemele, asa ca am lasat axele deoparte si am instalat pentru probe doar drive gear-ul, rotorul si capacul carterului. Axele au ramas pe masa, la fel si cursorul wormshaftului. Ma asteptam sa mai fie prezent fasaitul de la rulmentul de antiretur, dar nu! Nu se mai auzea mare lucru. Doar mergea foarte putin infranat (vedem mai tarziu de ce). Deci, rulmentii cu bile de pe rotor si cel de antiretur, ok, fara zgomot, la fel si cei doi de pe pinionul conducator.

A devenit astfel foarte clar ca deplasarea cursorului prin canalele wormshaftului si miscarea legata de cele doua axe, erau susceptibile de zgomot. Au necesitat asadar ungere. Deasemenea necesitau ungere pinioanele din plastic, care pe sectiunea cu dinti drepti, cand era activat wormshaftul, aveau un usor marait. Le-am uns si pe acestea. Am strans apoi in cruce suruburile: Dreapta-sus, stanga-jos, dreapta-jos, stanga-sus, folosind scule potrivite:

Apreciez noul sistem de infranare pentru rotor drag, din cauciuc. Cel din plastic de la modelele mai vechi se rupea frecvent. Acesta e:

Iata si piesa care nu era unsa si producea infranare fiind in contact cu garnitura de etansare din cauciuc. Am uns-o usor inainte de introducerea pe ax. Aceasta piesa este suportul pe care se aseaza rotorul:

A urmat proba finala si a fost totul in regula, fara zgomote.
