
Forta mulinetei Ene draga este data de raportul rotilor dintate,n-are nici o treaba cu sistemul secundar de adunare a firului.Cu cat raportul de recuperare este mai mic si manivela mai lunga cu atat este forta mai mare.Forta de franare pe tambur nu-i litera de lege ,dar te ajuta sa iti faci o idee despre cat duc angranajele.....inutil sa subliniez pentru ca mintea ta oricum nu pricepe acest adevar, pentru ca aceste produse nu au STAS-uri fiecare producator poate scrie ce vrea la carateristici tehnice.Inca multi dintre ei scriu pe pagina ,ca nu isi asuma in totalitate exactitatea datelor tehnice..Daiwa e celebra la capitolul asta..
Sistemul aerowrap este usor mai complicat decat sistemul pe cama.Marele avantaj al sistemului pe cama este soliditatea lui intr-adevar, in special daca ar si o sina de sprijin in rulare.Insa avanatajele oferite de melc sunt mari si deloc de neglijat.Shimano are in oferta mulinete cu ''2 speed oscilation'' care aduna firul intr-un mare fel.Adica pe o tura aduna spira linga spira, si pe cealalata parte a cursei aduna o spira in diagonala facand in acest fel un fel de separare intre randurile de spire dese.In vecii vecilor un sistem cu cama nu va putea obtine acesta infasurare a firului.Aceste mulinete sunt incredibile in lanseu asta vazandu-se la firele subtiri in special.
Parerea mea este ca Daiwa nu s-a complicat cu sistemul vierme pe majoritatea modelelor deoarece este mai ieftin ,iar cumparatorul plateste acelasi pret exorbitant pentru care de la concurenta(shimano) cumperi cu sistem vierme.
Desi acest sistem are vulerabilitatile lui(bucse de teflon pe capeti la modelele sub stellla,si surubul calaretului se poate destrange daca nu ii pui solutie de blocoare)acestea se pot inlocui cu rulmenti.Insa pina sa se uzeze dureaza mult si bine..
