Intretinere Motoare pt barci

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4645
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Intretinere Motoare pt barci

Mesaj de adiwolf » 07 Dec 2010, 01:02

intrucat sezonul de iesit cu barca pt mine unul s-a incheiat pe anul acesta si urmeaza o lunga si chinuitoare stationare la mal, este timpul sa am grija si de motorasul meu, deci trebuie sa il pregatesc pt iernat.
am citit eu in manual cum se face acest lucru si ce trebuie facut, numai ca m-am oprit la
remove the spark plug and spray fogging oil into the plug hole
am inteles eu ca trebuie sa scot bujia si sa dau cu spray in gaura respectiva dupa care trebuie sa invart manual de cateva ori elicea in asa fel incat pistonul sa isi faca cursa completa.
ce nu am inteles si nu gasesc nicaieri acest lucru, ce draqu de spray este ala?? aveti idee pe unde gasesc asa ceva?? ce sa caut??

utilizatorii de Suzuki, voi ce folositi?? dar uleiuri?? de unde??
si ma mai intereseaza ceva, pe unde gasesc Impeller si bolturi de elice pt Suzuki DF2.5???
am inteles ca impelerul trebuie schimbat, iar cu bolturile,........mai am unul de rezerva insa nu vreau sa raman fara.

Avatar utilizator
wilddanube
veteran
veteran
Mesaje: 1265
Membru din: 04 Aug 2004, 09:57
Localitate: Delta Dunarii
Contact:

Mesaj de wilddanube » 07 Dec 2010, 09:16

operatiunea de conservare
a motorului presupune urmatoarele etape:

- eliminarea apei din motor si transmisie;
- inlocuirea benzinei ramase in injectoare/carburator cu benzina amestec
( ulei TCW 3 );
- eliminarea benzinei din filtru decantor;
- drenarea benzinei ramase in camera flotorului;
- scoaterea bujiilor si adaugarea in fiecare orificiu de spray stocare;
- umplerea spatiilor din fise cu vaselina dielectica;
- reinstalarea bujiilor;
- protejarea transmisiei cu spray anticoroziv.

Consumabile folosite:

- benzina amestec ( ulei TCW 3 );
- spray anticoroziv;
- spray stocare;
- vaselina dielectica.

Operatiunea prin care se face deconservarea motorului presupune
urmatoarele etape:

- eliminarea spray-ului de stocare si adaugarea de spray Power Tune
pentru indepartarea eventualelor
impuritati;
- curatarea bujiilor cu spray Powe Tone;
- curatarea injectoarelor;
- inlocuirea benzinei amestec TCW 3 cu benzina curata ( in cazul
motoarelor in 4 timpi );
- punerea in functiune a motorului.

Consumabile folosite:
- spray Power Tone;
- benzina.
www.wilddanube.ro

mdascalu
junior
junior
Mesaje: 33
Membru din: 03 Iul 2010, 05:57
Localitate: Iasi

Mesaj de mdascalu » 07 Dec 2010, 13:03

Nu este nevoie sa pregatesti motorul de pastrare ci pur si simplu e de ajuns sa-l pornesti o data pe luna intr-un butoi sau alt vas (in care sa patrunda cizma) plin cu apa. Daca vrei neaparat sa-l pui la pastrat poti introduce prin gaura bujiei niste ulei in capul pistonului, apoi sa-i bagi in viteza si sa-l invariti la mana de cateva ori.

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4645
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de adiwolf » 07 Dec 2010, 19:46

multumesc de raspunsuri, dar tot in ceata sunt.

wilddanube,
ce sprayuri sunt alea?? de unde le pot procura?? sunt speciale pt motoare de barci sau sunt generice, universale si se folosesc si la alte motoare sau alte echipamente??
se pot inlocui si cu altfel de sprayuri sau solutii??

mdascalu,
mult mai simpla treaba propusa de tine, dar .......aceeasi eficienta??

doua raspunsuri, doua pareri diferite, deci..........asteptam si alte opinii.

ovidiu, valistrati si ceilalti cu DF2.5, voi cum procedati??

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 07 Dec 2010, 21:03

wilddanube scrie:operatiunea de conservare
a motorului presupune urmatoarele etape:

- eliminarea apei din motor si transmisie;
- inlocuirea benzinei ramase in injectoare/carburator cu benzina amestec
( ulei TCW 3 );
- eliminarea benzinei din filtru decantor;
- drenarea benzinei ramase in camera flotorului;
- scoaterea bujiilor si adaugarea in fiecare orificiu de spray stocare;
- umplerea spatiilor din fise cu vaselina dielectica;
- reinstalarea bujiilor;
- protejarea transmisiei cu spray anticoroziv.

Consumabile folosite:

- benzina amestec ( ulei TCW 3 );
- spray anticoroziv;
- spray stocare;
- vaselina dielectica.

Operatiunea prin care se face deconservarea motorului presupune
urmatoarele etape:

- eliminarea spray-ului de stocare si adaugarea de spray Power Tune
pentru indepartarea eventualelor
impuritati;
- curatarea bujiilor cu spray Powe Tone;
- curatarea injectoarelor;
- inlocuirea benzinei amestec TCW 3 cu benzina curata ( in cazul
motoarelor in 4 timpi );
- punerea in functiune a motorului.

Consumabile folosite:
- spray Power Tone;
- benzina.
Este musai necesara conservarea pentru un motor nou de 15 CP pornit in luna august, cu 4 ore de functionare la bord in prezent, mai ales in situatia pornirii lunare a lui pe timp de iarna si tinut pe trailer in loc incalzit ? Parca nu l-as imbiba de pe acum cu tot felul de solutii.

ReluOlaru
senior
senior
Mesaje: 328
Membru din: 07 Aug 2010, 19:26
Localitate: Bucuresti

Mesaj de ReluOlaru » 07 Dec 2010, 22:08

Functionarea oricarui motor fara sarcina, mai rau strica.

Avatar utilizator
adiwolf
veteran
veteran
Mesaje: 4645
Membru din: 14 Ian 2006, 16:32
Localitate: Rm.Valcea

Mesaj de adiwolf » 07 Dec 2010, 22:13

ReluOlaru scrie:Functionarea oricarui motor fara sarcina, mai rau strica.

:shock: :shock:
cum draqu?? asta nu am mai auzit pana acuma :?

ReluOlaru
senior
senior
Mesaje: 328
Membru din: 07 Aug 2010, 19:26
Localitate: Bucuresti

Mesaj de ReluOlaru » 07 Dec 2010, 23:14

Auzi acum :lol:

Vorbesc foarte serios. Nu le mai porniti lasandu-le sa mearga in gol, ca nu le face bine. Valabil si la masini, si la orice are motor termic.

vleydyx
veteran
veteran
Mesaje: 619
Membru din: 31 Mai 2010, 21:02
Localitate: Beius-Bihor
Contact:

Mesaj de vleydyx » 07 Dec 2010, 23:28

ReluOlaru scrie:Auzi acum :lol:

Vorbesc foarte serios. Nu le mai porniti lasandu-le sa mearga in gol, ca nu le face bine. Valabil si la masini, si la orice are motor termic.
Si atunci de ce e indicat sa lasi motorul masinii/motocicletei..etc sa se incalzeasca cateva minute inainte de a porni la drum/de a intra in sarcina.
Nu sunt deloc de acord cu ce spui tu,dar ..fiecare are dreptul la parerea sa

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 07 Dec 2010, 23:33

ReluOlaru scrie:Auzi acum :lol:

Vorbesc foarte serios. Nu le mai porniti lasandu-le sa mearga in gol, ca nu le face bine. Valabil si la masini, si la orice are motor termic.
N-ar fi rau sa-ti argumentezi afirmatia.

Scrie răspuns