Intretinere Motoare pt barci

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

ReluOlaru
senior
senior
Mesaje: 328
Membru din: 07 Aug 2010, 19:26
Localitate: Bucuresti

Mesaj de ReluOlaru » 07 Dec 2010, 23:35

Orice motor care nu merge in sarcina are arderi incomplete, face depuneri de calamina, ancraseaza bujiile, etc ....
Mai zic ?

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 07 Dec 2010, 23:54

ReluOlaru scrie:Orice motor care nu merge in sarcina are arderi incomplete, face depuneri de calamina, ancraseaza bujiile, etc ....
Mai zic ?
La motoare termice in general exista o sumedenie de cauze pentru care motiv tot nu vad legatura cu mersul in gol:

Bujiile au un regim termic de functionare (temperatura de autocuratare), astfel incat daca bujiile nu sunt corespunzatoare, respectiv daca functioneaza la o temperatura mai mica decat cea indicata depunerile de calamina apar prematur sau daca functioneaza la o temperatura mai mare electrozii se vor deteriora.

O alta cauza ce duce la proasta sau incetarea functionarii lor este consumul excesiv de ulei, acest lucru fiind usor de constatat datorita necesitatii completarii excesive a uleiului de motor si a unui fum de culoare alba.

Amestecul bogat (aer-combustibil) duce la arderea incompleta a amestecului si la depunerea de calamina, innegrirea bujiei. Amestecul bogat poate avea multiple cauze din care amintim: filtru de aer murdar, o dereglarare a carburatorului, etc..

O cauza mai grava este deteriorarea, perforarea sau neetansarea garniturii de chiulasa intre cilindri. Acest lucru poate fi determinat prin masurararea compresiei a doi cilindri consecutivi care au compresie egala intre ei dar mai mica decat restul.

O proasta functionare a sistemului de aprindere duce la deteriorarea rapida a bujiilor, aceste elemente ale sistemului fiind fisele, delcoul, modulul de aprindere, etc..

ReluOlaru
senior
senior
Mesaje: 328
Membru din: 07 Aug 2010, 19:26
Localitate: Bucuresti

Mesaj de ReluOlaru » 08 Dec 2010, 00:05

Poppy scrie:
ReluOlaru scrie:Orice motor care nu merge in sarcina are arderi incomplete, face depuneri de calamina, ancraseaza bujiile, etc ....
Mai zic ?
La motoare termice in general exista o sumedenie de cauze pentru care motiv tot nu vad legatura cu mersul in gol:
...
Eu v-am dat un sfat. Cine vrea il urmeaza, cine nu, sa fie sanatos.

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 08 Dec 2010, 00:13

ReluOlaru scrie: Eu v-am dat un sfat. Cine vrea il urmeaza, cine nu, sa fie sanatos.
OK Relule, in cazul asta o sa dau barca la apa lunar.
Multumim !

costas65
junior
junior
Mesaje: 56
Membru din: 30 Noi 2010, 20:38
Localitate: Braila

Mesaj de costas65 » 08 Dec 2010, 00:56

daca vrei s-o faci ca la carte atunci fa cum zice Wilddanube.
As aduga o spalare finala a circuitului de racire cu apa si antigel pentru a inlatura orice pericol in privinta inghetului.

Merge si cu porniri periodice in butoiul de apa. (daca ti motorul la adapost si temperaturi pozitive). Problema este ca benzina atunci cand se invecheste devine coroziva, de aceea trebuie inlocuita sau tratata. Oricum uleiul de motor, filtrul de ulei si uleiul de transmisie trebuiesc schimbaet la cel mult 1 an de zile chiar daca ai putine ore de functionare. Uleiul de transmisie , iti recomand sa-l schimbi acum pt ca exista pericolul sa existe apa in cutia de transmisie. Deasemenea unge axul elicei (cu o vaselina rezistenta la apa, daca ai) . Cam atat ar fi un minim de masuri pe care trebuie sa le iei.

PS. Daca ai manualul de utilizare, acolo ar trebui sa gasesti procedura de conservare. Daca nu-l ai, incearca sa-l gasesti pe net. De obicei gasesti cam toate manualele.

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 08 Dec 2010, 01:20

costas65 scrie: Problema este ca benzina atunci cand se invecheste devine coroziva, de aceea trebuie inlocuita sau tratata.
As trata-o, dar cu ce ? Si parca-i prea tanar motorul pentru tratamente. La un moment dat cochetam cu gandul la Metabond Megalene.
costas65 scrie: Oricum uleiul de motor, filtrul de ulei si uleiul de transmisie trebuiesc schimbaet la cel mult 1 an de zile chiar daca ai putine ore de functionare.
OK, adica in august '11.
costas65 scrie: Uleiul de transmisie , iti recomand sa-l schimbi acum pt ca exista pericolul sa existe apa in cutia de transmisie.
Pot face singur treaba asta ? Parca mi-e nu stiu cum sa ma carabanesc cu motorul pana la Mirel, la Marina Braila, pentru atata lucru.
costas65 scrie: Deasemenea unge axul elicei (cu o vaselina rezistenta la apa, daca ai) .
Cu ce mai exact ? Si cum ajung la el ? :shock:

Nu-i mai bine sa-mi faci o vizita ? :help:

ReluOlaru
senior
senior
Mesaje: 328
Membru din: 07 Aug 2010, 19:26
Localitate: Bucuresti

Mesaj de ReluOlaru » 08 Dec 2010, 08:33

Poppy scrie:
ReluOlaru scrie: Eu v-am dat un sfat. Cine vrea il urmeaza, cine nu, sa fie sanatos.
OK Relule, in cazul asta o sa dau barca la apa lunar.
Multumim !
Raspunsul asta e doar sa mai faci un post, nu ?

Ti-au spus mai multi ( scrie inclusiv in manualul motorului ) ca iarna se recomanda conservarea.

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 08 Dec 2010, 09:25

ReluOlaru scrie: Raspunsul asta e doar sa mai faci un post, nu ?
Te-ai prins !
ReluOlaru scrie: Ti-au spus mai multi ( scrie inclusiv in manualul motorului ) ca iarna se recomanda conservarea.
Pana la interventia ta tocmai despre asta era vorba si toata lumea era de acord cu asta, doar ca obligatia ta era sa-ti sustii afirmatia "Nu le mai porniti lasandu-le sa mearga in gol, ca nu le face bine.". In lipsa acesteia nu ramane decat un flame.

Conservarea este cea mai indicata, doar ca in anumite conditii (motor nou cu doar 4 ore de functionare, pastrarea in conditii optime pe timpul rece, golirea de carburant, etc.) aceasta poate fi evitata.
Conservarea si apoi deconservarea ( :crazy1: ) mai este si apanajul service-urilor in sezonul "mort" din motive lesne de inteles.

mdascalu
junior
junior
Mesaje: 33
Membru din: 03 Iul 2010, 05:57
Localitate: Iasi

Mesaj de mdascalu » 08 Dec 2010, 09:28

Sunt de acord cu toti, se recomanda conservarea, dar hai sa va intreb ceva, decat sa fac 600 si ceva de km de la Iasi la Tulcea sau 800 km de la Iasi la Bucuresti, sa mai platesc conservarea si deconservarea motorului pentru iarna,nu e mai preferabil sa-l folosesc pentru o jumatate de ora in butoiul cu apa. Unde mai pui ca, uneori, mai merg prietenii la pescuit si te anunta ca sunt acolo. Ce fac, ma apuc sa fac deconservarea motorului pentru o perioada de 3-4 zile si apoi i-l conserv din nou? Sau nu ma mai duc ca am motorul conservat? Nici un an nu seamana cu altul si e posibil ca anul asta sa pot merge la pescuit chiar si iarna. Cum rezolv problema?
Daca tot s-a dat exemplul cu masina, stiu multe persoane care nu folosesc masina iarna si nu cred ca fac ceva pentru a conserva motoarele desi si in acest caz se recomada o astfel de operatiune.
@poppy - Dura Lube pentru motoare noi :P , da sa nu afle cei de la service ca-ti taie garantia.
PS citez din manulul de la MERCURY 5HP - STORAGE:
"Protecting Internal Engine Components
• Remove the spark plug and inject a small amount of engine
oil inside the cylinder.
• Rotate the flywheel manually several times to distribute the oil
in the cylinder. Reinstall spark plug.
• Change the engine oil."
Asa ca subscriu la ceea ce a scris poppy in postul anterior.

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 08 Dec 2010, 10:29

mdascalu scrie:@poppy - Dura Lube pentru motoare noi :P , da sa nu afle cei de la service ca-ti taie garantia.
PS citez din manulul de la MERCURY 5HP - STORAGE:
"Protecting Internal Engine Components
• Remove the spark plug and inject a small amount of engine
oil inside the cylinder.
• Rotate the flywheel manually several times to distribute the oil
in the cylinder. Reinstall spark plug.
• Change the engine oil."
Merci !
Dar parca l-as ierta pana la aniversarea primului an. Daca-l vezi, e ca scos din cutie.

Referitor la conservare-deconservare. Fiind brailean cunosc destule cazuri de motoare vechi inca in functiune care arata vai de mama lor (20-30 ani) dar care si-au facut veacul intre -15 si +40 grade Celsius fara indeplinirea acestor proceduri. Ma intreb, tehnologia a devansat intr-atat de mult in ultimul sfert de secol de nu mai sunt motoarele deloc fiabile ?

Nu sunt absolut deloc de acord cu mioriticul "Lasa ca merge si asa !", dar in cazul asta vad un usor abuz din partea importatorilor. Personal, la cumpararea motorului, importatorul m-a amenintat verbal ca pierd garantia la motor in cazul nerespectarii conservarii respectiv deconservarii in sezonul rece. Am anuntat dealtfel acest aspect pe forum la vremea respectiva.

Scrie răspuns