Iasi-Braila, 265 km. Te pot pune in legatura cu dealer-ul Mercury din Braila (http://www.marina-braila.ro/).mdascalu scrie:Sunt de acord cu toti, se recomanda conservarea, dar hai sa va intreb ceva, decat sa fac 600 si ceva de km de la Iasi la Tulcea sau 800 km de la Iasi la Bucuresti, sa mai platesc conservarea si deconservarea motorului pentru iarna,nu e mai preferabil sa-l folosesc pentru o jumatate de ora in butoiul cu apa.
Intretinere Motoare pt barci
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
@poppy - al meu are doar 15 ore de functionare si seara, cam tot timpul stau prin garaj i-l dau cu ceara, i-l sterg, ba mai dau cu silicon de bord si apoi reiau operatiile, mai o bere etc. Referitor la DuraLube si eu intentionez la anul sa-i pun. Inca nu consider ca a terminat rodajul. Cred ca am sa astept sa faca macar 40-50 ore de functionare.
Iar cu conservarea - deconservarea, ce vrei, trebuie sa castige si cei care vand motoare de barci ceva in perioada de iarna. Cum vrei sa-si justifice salariile! Nici eu nu sunt de acord cu "Lasa ca merge si asa", service-ul facut la timp sau chiar inainte, schimbat ulei din carter si cizma, bujie daca e cazul, vaselina rezistenta la apa, da de aici la..... dat cu spray minune in capul pistonului ma cam lasa rece. Ca nu rugineasca cilindrul (cilindrii) e de ajuns sa invarti periodic motorul astfel incat sa se mentina o pelicula de ulei pe acesta, ca oricum pistonul e din aliaj.
Merci, pentru ideea cu dealer-ul din Braila, nu e de ignorat, dar eu cumpar de la ei consumabilele pentru motor pentru moment. Abia la anul o sa ma lamuresc exact.
Iar cu conservarea - deconservarea, ce vrei, trebuie sa castige si cei care vand motoare de barci ceva in perioada de iarna. Cum vrei sa-si justifice salariile! Nici eu nu sunt de acord cu "Lasa ca merge si asa", service-ul facut la timp sau chiar inainte, schimbat ulei din carter si cizma, bujie daca e cazul, vaselina rezistenta la apa, da de aici la..... dat cu spray minune in capul pistonului ma cam lasa rece. Ca nu rugineasca cilindrul (cilindrii) e de ajuns sa invarti periodic motorul astfel incat sa se mentina o pelicula de ulei pe acesta, ca oricum pistonul e din aliaj.
Merci, pentru ideea cu dealer-ul din Braila, nu e de ignorat, dar eu cumpar de la ei consumabilele pentru motor pentru moment. Abia la anul o sa ma lamuresc exact.
Explicatii ti-am dat. Oricum, datorita unora ca tine, vor fi multi care se vor abtine sa mai dea sfaturi pe forum.Poppy scrie:ReluOlaru scrie: ...
Pana la interventia ta tocmai despre asta era vorba si toata lumea era de acord cu asta, doar ca obligatia ta era sa-ti sustii afirmatia "Nu le mai porniti lasandu-le sa mearga in gol, ca nu le face bine.". In lipsa acesteia nu ramane decat un flame.
....
Eu cel putin, asa voi proceda de acum incolo.
Referitor la "Functionarea oricarui motor fara sarcina, mai rau strica !"
Raspuns primit de la service importator Mercury:
Re: "Functionarea oricarui motor fara sarcina, mai rau strica !"Wednesday, December 8, 2010 11:21 AM
From: "xxx" <xxx@xxx.ro>To: "xxx" <xxx@yahoo.com>
Astia care fac afirmatia asta se baga in seama, din lipsa de activitate....si......ce te opreste sa-l bagi in sarcina cand il pornesti lunar la butoi? Nebagat in sarcina=mers la relanti, lucru (rulajul la relanti) recomandat de toti producatorii de outboard-uri pana la incalzirea motorului!
Inteleg sa iau de buna afirmatia din subiect in cazul unui motor diesel, dar noi nu avem asa ceva, adica eu am pe vapor...
--------------------------------------------------------------------------------
From: xxx <xxx@yahoo.com>
To: xxx@xxx.ro
Sent: Tue, December 7, 2010 11:20:35 PM
Subject: "Functionarea oricarui motor fara sarcina, mai rau strica !"
Salut !
Ce zici de aceasta afirmatie ?! Adica se refera strict la situatia de porniri lunare in extrasezon, cu casti sau in butoi.
BP
Cam despre asta-i vorba !
Raspuns primit de la service importator Mercury:
Re: "Functionarea oricarui motor fara sarcina, mai rau strica !"Wednesday, December 8, 2010 11:21 AM
From: "xxx" <xxx@xxx.ro>To: "xxx" <xxx@yahoo.com>
Astia care fac afirmatia asta se baga in seama, din lipsa de activitate....si......ce te opreste sa-l bagi in sarcina cand il pornesti lunar la butoi? Nebagat in sarcina=mers la relanti, lucru (rulajul la relanti) recomandat de toti producatorii de outboard-uri pana la incalzirea motorului!
Inteleg sa iau de buna afirmatia din subiect in cazul unui motor diesel, dar noi nu avem asa ceva, adica eu am pe vapor...

--------------------------------------------------------------------------------
From: xxx <xxx@yahoo.com>
To: xxx@xxx.ro
Sent: Tue, December 7, 2010 11:20:35 PM
Subject: "Functionarea oricarui motor fara sarcina, mai rau strica !"
Salut !
Ce zici de aceasta afirmatie ?! Adica se refera strict la situatia de porniri lunare in extrasezon, cu casti sau in butoi.
BP
Cam despre asta-i vorba !
- kuin tauti
- veteran
- Mesaje: 1851
- Membru din: 22 Noi 2007, 21:12
- Localitate: Renolandia
io nu ma prea pricep la motoare... , nah.. sint habarnagiu dar am idei...
, cineva zicea mai devreme ca nu e musai sa fie uns etc daca e pornit periodic... macar odata la o luna sau nush cit...,
eee io la al meu am oxervat ca porneste mai usor data urmatoarea daca i-am oprit benzina si l-am lasat sa consume absolut tot din carburator.... si din cauza asta ca sa nu-l pornesc... ca sa nu-i mai dau iar gaz ca porma tre s-al las sa mearga iar pina se consuma tot din carburator si io cum stau la bloc e belea mare ... , eee in aceiasi idee cu pornitul din cind in cind.. oare nu ajunge ... oare nu are acelasi efect daca doar dau la sfoara cu el in viteza sau sa rotesc de elicie ?
ca ma gindesc ca el fiind in 4 timpi tot se invirte... deci face ungerea si asa mai departe... sau voi ce ziceti ? gindesc nashpa ? intreb si io...

eee io la al meu am oxervat ca porneste mai usor data urmatoarea daca i-am oprit benzina si l-am lasat sa consume absolut tot din carburator.... si din cauza asta ca sa nu-l pornesc... ca sa nu-i mai dau iar gaz ca porma tre s-al las sa mearga iar pina se consuma tot din carburator si io cum stau la bloc e belea mare ... , eee in aceiasi idee cu pornitul din cind in cind.. oare nu ajunge ... oare nu are acelasi efect daca doar dau la sfoara cu el in viteza sau sa rotesc de elicie ?
ca ma gindesc ca el fiind in 4 timpi tot se invirte... deci face ungerea si asa mai departe... sau voi ce ziceti ? gindesc nashpa ? intreb si io...
Daca vrei argumente mai multe dacat ti-am dat eu, mergi matale la facultate, stai dupa aia cativa ani prin service-uri sa capeti experienta, si vei avea si argumentele alea de care zici.Poppy scrie:ReluOlaru scrie:Argumente stimabile, argumente !Poppy scrie: Explicatii ti-am dat. Oricum, datorita unora ca tine, vor fi multi care se vor abtine sa mai dea sfaturi pe forum.
Eu cel putin, asa voi proceda de acum incolo.
Ai luat o hotarare inteleapta, iti multumim.
Pana atunci, aveti nene bunul simt si apreciati cand cineva va da un sfat.
Tocmai, asta te rugam de 24 de ore, sa dai macar un argument stiintific care sa-ti sustina ipoteza haotica. Unul singur ! Unul care sa explice enormitatea emisa de tine: "Orice motor care nu merge in sarcina are arderi incomplete, face depuneri de calamina, ancraseaza bujiile, etc .... ". Eu ti-am explicat de indata de unde vin aceste arderi sau depuneri, nicidecum de la lipsa...sarcinii. Explica si tu fenomenul din punctul tau de vedere, nu fi timid. Asta daca si stii.ReluOlaru scrie: Daca vrei argumente mai multe dacat ti-am dat eu, mergi matale la facultate, stai dupa aia cativa ani prin service-uri sa capeti experienta, si vei avea si argumentele alea de care zici.
Pana atunci, aveti nene bunul simt si apreciati cand cineva va da un sfat.
Vorba unuia care "le stie" cu motoarele de barci: "Astia care fac afirmatia asta se baga in seama, din lipsa de activitate..."
Cat despre facultatile tale...ne-ai lamurit. Ai abilitatea si retrage-te cu demnitate de pe acest topic pentru ca te-ai facut de ras destul.
nu te supara, dar atuncea cand faci o afirmatie si altcineva te contrazice sau spune ca nu ai drepatte sau nu te crede, de regula vi cu argumente solide care sa sustina teoria ta (fiindca afirmatia ta este doar pura teorie fara o argumentare solida)ReluOlaru scrie:Poppy scrie:Daca vrei argumente mai multe dacat ti-am dat eu, mergi matale la facultate, stai dupa aia cativa ani prin service-uri sa capeti experienta, si vei avea si argumentele alea de care zici.ReluOlaru scrie: Argumente stimabile, argumente !
Ai luat o hotarare inteleapta, iti multumim.
Pana atunci, aveti nene bunul simt si apreciati cand cineva va da un sfat.
este ca si cum eu afirm ca pamantul este patrat, tu vi si spui ca nu este adevarat, ca nu ai mai auzit asemenea aberatie, iar eu vin si spun ca esti prost daca nu ma crezi pe mine insa nu aduc nici o argumentatie in sprijinul afirmatie mele, doar spun ca trebuie sa ma crezi altfel te trimit la scoala sau sa mai capeti experienta

no ofence, dar..................ti se pare normala situatia asta??
cat priveste intretinerea si hibernarea motorului meu pe timp de iarna..........cred ca o sa fac urmatoarele:
- dau drumul la benzina din carburator si rezervor
- desfac iarasi carburatorul si il curat, il suflu si il montez la loc fara sa il mai umplu cu benzina
- fac schimbul de ulei din carterul motorului
- desfac bujia, o curat, bag o seringa de 15ml cu ulei in capul pistonului, dupa care montez bujia innapoi
- fac schimbul de ulei in cutia de transmisie
- desfac elicea si ung axul ei cu vaselina siliconica
- bag vaselina in fisa bujiei
- invart de cateva ori motorul la rece, fara pornire
-gata
cred ca astea sunt suficiente pt o iernare intr-o incapere inchisa dar neincalzita
Procedeele urmate de tine mi-au fost recomandate de mecanicul de la Mercury, cu scolita la Verviers de-acum vreo 8 ani, iar eu le respect cu sfintenie. Pentru clienti noi se recomanda conservarea, pentru cunoscuti se intra in detalii. Conservarea este foarte buna si chiar obligatorie cu cat supui mai mult motorul caznelor.kuintautti scrie: ...eee io la al meu am oxervat ca porneste mai usor data urmatoarea daca i-am oprit benzina si l-am lasat sa consume absolut tot din carburator.... si din cauza asta ca sa nu-l pornesc... ca sa nu-i mai dau iar gaz ca porma tre s-al las sa mearga iar pina se consuma tot din carburator si io cum stau la bloc e belea mare ... , eee in aceiasi idee cu pornitul din cind in cind.. oare nu ajunge ... oare nu are acelasi efect daca doar dau la sfoara cu el in viteza sau sa rotesc de elicie ?
ca ma gindesc ca el fiind in 4 timpi tot se invirte... deci face ungerea si asa mai departe... sau voi ce ziceti ? gindesc nashpa ? intreb si io...
Dar vorba lui: "...ce te opreste sa-l bagi in sarcina cand il pornesti lunar la butoi ?", asta daca ar fi sa-i dam apa la moara lui Relu.