Endura 40 cu consum controlat in impulsuri PWM.
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
-
- utilizator nou
- Mesaje: 6
- Membru din: 19 Iun 2006, 22:28
- Localitate: Cluj
Endura 40 cu consum controlat in impulsuri PWM.
Buna ziua,
Ca si orice pescar cu motor electric ma preocupa problema cu consumul bateriei la o partida de pescuit si cum e cam costisitor sa schimb motorul cu un maxxum sau ceva mai nou dar la fel de costisitor, m-am hotarit sa construiesc un PWM Controller pe care am sa-l ilmplementez pe acest motor. Dupa calculele mele face aceeasi treaba ca si maxxum.
Dupa ce fac teste pe el cu sau fara controller am sa postez rezultatele iar pentru cei interesati DETALII!!.
Ca si orice pescar cu motor electric ma preocupa problema cu consumul bateriei la o partida de pescuit si cum e cam costisitor sa schimb motorul cu un maxxum sau ceva mai nou dar la fel de costisitor, m-am hotarit sa construiesc un PWM Controller pe care am sa-l ilmplementez pe acest motor. Dupa calculele mele face aceeasi treaba ca si maxxum.
Dupa ce fac teste pe el cu sau fara controller am sa postez rezultatele iar pentru cei interesati DETALII!!.
si pe mine ma bate gandul sa pun un controller PWM si un coulomb counter (la asta lucrez acum). am un endura 30.
am deja un controller PWM facut acum 2 ani pentru alta aplicatie de 12V, fara revers, care ar trebui sa tina 120A. trebuie sa verific totusi conexiunile pe partea de curent mare.
din pacate nu am motorul acasa, as fi facut o proba deja.
ma gandeam si directia sa o fac tot electronica... cu un joystick micut si un motor + roata melcata.
am deja un controller PWM facut acum 2 ani pentru alta aplicatie de 12V, fara revers, care ar trebui sa tina 120A. trebuie sa verific totusi conexiunile pe partea de curent mare.
din pacate nu am motorul acasa, as fi facut o proba deja.
ma gandeam si directia sa o fac tot electronica... cu un joystick micut si un motor + roata melcata.
Chestia cu directia nu merge, nu te chinui
adik in teorie e ok ideea dar practic dpdv fizic e mai greu...iti spun pentru ca am vazut manual cum e, daca slabesti legatura pentru a putea misca motorul cu joistickul cel putin pe valuri o sa ai probleme (o sa iti sara directia) daca ti legatura mai stransa trebuie sa aplici o forta mai mare , deci consum mai mare...ah si sa nu uitam ca o sa iti creasca - consumul...in prima varianta va trebui sa directionezi constant...iar aceesi teorie se aplica daca barca nu e echilibrata corect caz in care va avea tendinta sa ia curbe
Controlleru pwm suna interesant pe de alta parte


Controlleru pwm suna interesant pe de alta parte
Always C&R
http://www.bscteam.ro
http://www.bscteam.ro
da, ar putea fi inutil... si complicat.pikeman scrie:Chestia cu directia nu merge, nu te chinuiadik in teorie e ok ideea dar practic dpdv fizic e mai greu...iti spun pentru ca am vazut manual cum e, daca slabesti legatura pentru a putea misca motorul cu joistickul cel putin pe valuri o sa ai probleme (o sa iti sara directia) daca ti legatura mai stransa trebuie sa aplici o forta mai mare , deci consum mai mare...ah si sa nu uitam ca o sa iti creasca - consumul...in prima varianta va trebui sa directionezi constant...iar aceesi teorie se aplica daca barca nu e echilibrata corect caz in care va avea tendinta sa ia curbe
ma gandisem la un sistem de blocare automat in lipsa comenzii L/R.
voi explora chestia asta totusi, macar de amoru' artei, mai incolo...
asta pe care il am facut e cu un 555 si 4 mosfet in //, frecventa de 1KHz, pwm intre "0" si 98%.pikeman scrie:Controlleru pwm suna interesant pe de alta parte
voiam sa inlocuiesc si contactele mecanice cu o comanda pe mosfet, sa cuplez la pwm pe rand cate o infasurare a rotorului. as avea o plaja quasi-continua de turatie / infasurare.
coulomb counter-ul - asta ma preocupa mai mult acum. as vrea sa masoare si consumul si incarcarea, deci sa am monitorizare completa pe baterie. cu afisaj LCD, cu memorare de minim/maxim de curent... ma mai gandesc.
as vrea sa iasa ieftin (<100RON), poate mai sunt amatori...
-
- utilizator nou
- Mesaje: 6
- Membru din: 19 Iun 2006, 22:28
- Localitate: Cluj
pwm PE ENDURA
Eu am cumparat de la motion dynamics un PWM, care are control extern pe potentiometru gen scuter electric si ma gindesc sa mut in vieza 5-a motorul, pentru ca am inteles ca nu trece prin rezistente consumul la motor si reglez turatia din acest potentiometru extern.
-
- utilizator nou
- Mesaje: 6
- Membru din: 19 Iun 2006, 22:28
- Localitate: Cluj
PWM
Ca si recomandare ca sa vedeti ce consum si ce voltaj mai aveti in baterie se leaga intre baterie si motor un dispozitiv numit Turnigy Watt metter de pe EBAY este bestial si are display luminat.
http://www.nomad.ee/micros/pwm555.html
schema facuta in ORCAD, bagati , apoi scoateti PCBul si aia e
If you want to use this circuit with V+ other than +12V, then it is a good idea to increase R2 value so that (V+ * R2)/( R2 + R3) is about 2




If you want to use this circuit with V+ other than +12V, then it is a good idea to increase R2 value so that (V+ * R2)/( R2 + R3) is about 2

Always C&R
http://www.bscteam.ro
http://www.bscteam.ro
Parere:gsteph scrie: coulomb counter-ul - asta ma preocupa mai mult acum. as vrea sa masoare si consumul si incarcarea, deci sa am monitorizare completa pe baterie. cu afisaj LCD, cu memorare de minim/maxim de curent... ma mai gandesc.
as vrea sa iasa ieftin (<100RON), poate mai sunt amatori...
Cu un uC PIC din seria 16F sau 18F poti rezolva atat partea de comutare a MOS-urilor cat si partea de monitorizare. Are "inauntru" tot ceea ce ai nevoie: convertoare A/N, comanda PWM, porturi de intrare/iesire digitale etc.
Pentru afisaj LCD (2 x 16 caractere) exista librarie gata facuta pentru compilatorul de la mikroelektronika (http://www.mikroe.com/). Tot pe site-ul asta gasesti mai multe feluri de sisteme de dezvoltare in cazul in care te hotarasti sa folosesti un microcontroler cat si compilatoarele de care ai nevoie... dar costa ceva.
In ce priveste preturile componentelor, nu stiu cat ar costa partea de putere insa partea de comanda/monitorizare ar iesi sub 100 RON, daca de exemplu iei piesele de la adelaida.ro.
Sunt interesat si eu de realizat asa ceva dar la un nivel mai industrial, din motive de timp liber disponibil (sculele pentru dezvoltare le-am luat deja)

P.S. - Nu ma prea pricep la motoare dar parerea mea este ca ai sa imbunatatesti semnificativ randamentul alimentand in impulsuri cu latime variabila doar daca inlocuiesti eventualele rezistoare intercalate in circuit pt. obtinerea turatiilor mai mici (unde se pierde energie degeaba). Sunt sceptic in privinta rezultatelor daca turatiile sunt obtinute prin diverse scheme de conectare ale infasurarilor motorului. Da` nah, cum ziceam, nu-s vreun expert in motoare

----
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."