Endura 40 cu consum controlat in impulsuri PWM.
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
pwm endura si coulomb charger
@informer, @pikeman:
pwm-ul e banal, si cum spuneam: il am facut, cu un 555 si 4 mosfet-uri.
din pacate nu am motorul acasa (il tin peste iarna in alta parte).
este posibil sa fie nevoie sa umblu la frecventa pwm-ului - pentru motorul minn kota nu stiu cat va fi nevoie (poate 1khz e prea mult).
factorul de umplere nu e dependent de frecventa in varianta asta de circuit.
o sa pun pdf-ul cu schema mai tarziu un pic.
@informer:
coulomb counter-ul il fac cu un pic16f88 (sau 84), lcd 2x16. nu voi folosi conversie A/D pentru ca din estimari eroarea de masura a sarcinii consumate va fi mai mare daca masor V=IxRshunt si apoi fac integrare dupa timp.
din motive de costuri nu vreau sa folosesc senzor hall.
device-ul va masura timpul total de utilizare, consumul total, instantaneu, max, min, si cred ca se si poate memora cate ceva din datele astea.
motoarele endura cred ca au 3 infasurari pe rotor, si variatia de turatie iese din modul cum sunt conectate (combinatie serie ? paralel ?). trebuie sa desfac control box-ul ca sa vad daca asta e. ar fi absurd sa utilizeze rezistori...
probabil ca pwm-ul peste combinatii de infasurari ar putea sa nu mearga prea bine... voi face un test (peste 2 saptamani) si ne lamurim.
pwm-ul e banal, si cum spuneam: il am facut, cu un 555 si 4 mosfet-uri.
din pacate nu am motorul acasa (il tin peste iarna in alta parte).
este posibil sa fie nevoie sa umblu la frecventa pwm-ului - pentru motorul minn kota nu stiu cat va fi nevoie (poate 1khz e prea mult).
factorul de umplere nu e dependent de frecventa in varianta asta de circuit.
o sa pun pdf-ul cu schema mai tarziu un pic.
@informer:
coulomb counter-ul il fac cu un pic16f88 (sau 84), lcd 2x16. nu voi folosi conversie A/D pentru ca din estimari eroarea de masura a sarcinii consumate va fi mai mare daca masor V=IxRshunt si apoi fac integrare dupa timp.
din motive de costuri nu vreau sa folosesc senzor hall.
device-ul va masura timpul total de utilizare, consumul total, instantaneu, max, min, si cred ca se si poate memora cate ceva din datele astea.
motoarele endura cred ca au 3 infasurari pe rotor, si variatia de turatie iese din modul cum sunt conectate (combinatie serie ? paralel ?). trebuie sa desfac control box-ul ca sa vad daca asta e. ar fi absurd sa utilizeze rezistori...
probabil ca pwm-ul peste combinatii de infasurari ar putea sa nu mearga prea bine... voi face un test (peste 2 saptamani) si ne lamurim.
Re: pwm endura si coulomb charger
ha!gsteph scrie:o sa pun pdf-ul cu schema mai tarziu un pic.
cum se ataseaza fisiere?
Aici se afla un montaj interesant pt un PWM
http://www.solorb.com/elect/solarcirc/pwm1/
Componentele principale sunt tranzistorul IRFZ34N FET (5 lei) si circuitul integrat LM324N (1,5 lei). Restul componentelor sunt pasive costul lor total fiind in jur de 20 lei.
http://www.solorb.com/elect/solarcirc/pwm1/
Componentele principale sunt tranzistorul IRFZ34N FET (5 lei) si circuitul integrat LM324N (1,5 lei). Restul componentelor sunt pasive costul lor total fiind in jur de 20 lei.
ok am terminat faculta de electronica
dar am mers pe partea de digital/microcontrollere + programming
totusi, cred ca e o diferenta intre un CPU fan si un motor electric ptr barca, ca si constructie nu, dar ca putere consumata / intensitate curent da
Ar fi fain daca se poate dezvolta o placutza sa fie integrata in motor, cred ca se pot folosi ceva SMDuri
eu sunt fan electric pentru ca e silent
oare se poate cupla treapta 1 pe o baterie mai mica reincarabila solar?
cam de ce panou ar fi nevoie sa suporte reincarcarea constanta pentru toata bateria de masina/cu gel, o fi posibila si deplasarea directa pe solar?

totusi, cred ca e o diferenta intre un CPU fan si un motor electric ptr barca, ca si constructie nu, dar ca putere consumata / intensitate curent da
Ar fi fain daca se poate dezvolta o placutza sa fie integrata in motor, cred ca se pot folosi ceva SMDuri
eu sunt fan electric pentru ca e silent
oare se poate cupla treapta 1 pe o baterie mai mica reincarabila solar?
cam de ce panou ar fi nevoie sa suporte reincarcarea constanta pentru toata bateria de masina/cu gel, o fi posibila si deplasarea directa pe solar?

Always C&R
http://www.bscteam.ro
http://www.bscteam.ro
-
- utilizator nou
- Mesaje: 6
- Membru din: 19 Iun 2006, 22:28
- Localitate: Cluj
PWM pe Endura 40
Am reusit in weekend sa fac masuratori si pot sa va spun doar ca scade consumul cu doar 4 A, deci nu prea merita, cred ca motoarele care au inglobate acest PWM au alta infasurare, sau constructie, de consuma mai putin.
Re: PWM pe Endura 40
Tot parere:silviuproduction scrie:Am reusit in weekend sa fac masuratori si pot sa va spun doar ca scade consumul cu doar 4 A, deci nu prea merita, cred ca motoarele care au inglobate acest PWM au alta infasurare, sau constructie, de consuma mai putin.
4A nu mi se pare neglijabil, e un rezultat bun dupa mine DAR ma intreb daca ai obtinut acelasi cuplu mecanic?!?
Altfel, ca exemplu, e normal ca alimentand cu impulsuri cu factor de umplere de 50% sa faci economie de juma` din energie da` o sa ai deasemenea jumate din putere la elice

----
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."
Torqeedo are si varianta cu acc integrat. Prin urmare saltelutza, daca nu e trucaj, ar alimenta accumulatorul. Nu stiu cit incarca slatelutza aia dar oricum mai prelungeste putzin viatza acumulatorului.danone scrie:Interesant filmuletul, dar ma intreb daca nu e un trucaj. De unde naiba poate sa scoata dracia aia de "salteluta" asa putere? Am vazut ca conectorul pe care l-a cuplat la motor era unul banal de curent mic (gen incarcator tel mobil).