Endura 40 cu consum controlat in impulsuri PWM.

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Avatar utilizator
informer
senior
senior
Mesaje: 325
Membru din: 02 Oct 2005, 22:07
Localitate: Timisoara

Mesaj de informer » 11 Apr 2011, 19:03

Daca panoul ala are 62W cum apare scris, ar fi o solutie foarte buna pentru o alimentare mixta.
Ce ma intreb insa este cat ar costa asa un panou flexibil ca de ex. am gasit la noi unul de doar 27W la aproape 1100 RON.
Stie cineva vreo sursa cu preturi mai mici, pe la noi?
----
"Cu cat cunosc mai bine oamenii, cu atat iubesc mai mult cainii."

gsteph
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 14
Membru din: 12 Oct 2009, 07:33
Contact:

Re: PWM pe Endura 40

Mesaj de gsteph » 11 Apr 2011, 19:24

silviuproduction scrie:Am reusit in weekend sa fac masuratori si pot sa va spun doar ca scade consumul cu doar 4 A, deci nu prea merita, cred ca motoarele care au inglobate acest PWM au alta infasurare, sau constructie, de consuma mai putin.
eu banuiesc ca sunt 2 tipuri de motoare utilizate pentru transom / trolling (sa ma corecteze cineva daca gresesc... in cele ce urmeaza)

- DC brushed: motoare curent continuu cu perii. aici nu poti obtine obtine o optimizare spectaculoasa a consumului pe toata plaja de turatie si cuplu.
- brushless: motoare curent continuu fara perii. astea au randament mai bun, cuplu mai mare, controlul pwm are mai mult sens...

modelul Endura (si probabil altele) au motoare cu perii. banuiesc (nu am verificat) ca torqeedo sau altele care au control electronic ar putea sa fie facut cu motare brushelss.

cred ca un controler pwm pentru modelele tip endura pot sa ofere doar o variatie de viteza ceva mai "confortabila" (pentru pescuit la trolling de exemplu), eventual scapi de turatie in trepte definitiv, e mai "elegant si daca adauga ceva economie la consum... cu atat mai bine.

inainte sa achizitionez un motor dedicat am incercat sa imi fac eu unul... am cercetat piata de motare si brushless sunt in top, si la calitate (turatie/cuplu) si la pret. aero/navo-modelismul poate sa va dea o idee de pornire.
testul cu o chestie confectionata de mine (cu motor cu perii) a fost jalnic (din fericire?).

gsteph
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 14
Membru din: 12 Oct 2009, 07:33
Contact:

endura si infasurari rotor

Mesaj de gsteph » 11 Apr 2011, 20:17

un post separat ca sa avem o imagine mai clara pentru endura 30 (cred ca se repeta si la 40, 50...):
-in manual este prezentata o schema electrica cu 3 + 1 contacte (unul fiind comun). excludem cazul reverse
-variatia de turatie se obtine din combinatii paralel sau serie?

[a verificat cineva chestia asta: serie / paralel?]

later edit: sunt combinatii paralel. am vazut manualul...

e nevoie de control pwm si in frecventa si in factor de umplere.

maine urmeaza teste.

silent
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 244
Membru din: 17 Noi 2008, 14:41
Localitate: Sibiu

Mesaj de silent » 19 Apr 2011, 13:55

Hmm, daca ar fii clienti eu asi face asa ceva, variator de turatie, si monitorizare baterie, coulomb counter etc.

Eu vreu sa fac si partea de directie, deocamdata pentru un float-tube, ca n-am barca pe ce sa testez :P

gsteph1968
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 256
Membru din: 03 Oct 2010, 11:00
Localitate: Bucuresti

Mesaj de gsteph1968 » 25 Mai 2011, 21:02

silent scrie:Hmm, daca ar fii clienti eu asi face asa ceva, variator de turatie, si monitorizare baterie, coulomb counter etc.

Eu vreu sa fac si partea de directie, deocamdata pentru un float-tube, ca n-am barca pe ce sa testez :P
daca nu sunt clienti, pentru tine numai nu vrei sa sa faci?

silent
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 244
Membru din: 17 Noi 2008, 14:41
Localitate: Sibiu

Mesaj de silent » 25 Mai 2011, 21:08

Ba da, dar deocamdata nu am barca(inca) si stii cum e, esti mai motivat daca vezi ca poate iese un produs finit, nu numai ceva de hobby.
Problema e timpul...

gsteph1968
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 256
Membru din: 03 Oct 2010, 11:00
Localitate: Bucuresti

Mesaj de gsteph1968 » 25 Mai 2011, 21:26

am facut si testele de care am zis in aprilie, dar nu am avut timp sa postez...

motorul (endura 30), in gol, la 1.4KHz pleaca pe la un factor pwm de cca. 30%. in apa cred ca are nevoie de mai mult.
indiferent de treapta de viteza, consuma ~3A in gol, sub 2.4A pus pe PWM (la PW=100%)
dupa cateva masuratori - resistiv in treapta 5 rotorul este la 0.4ohm, ceea ce inseamna 12V/0.4ohm=30A, ca in manual...

referitor la directie: pe vant moderat eu manevrez motorul cu omoplatul stang (ca asa e barca, improvizata) foarte usor, ca un masaj... :-)
cred ca se poate face un sistem simplu pentru pescuit pe lac, functional, eficient, in regim de hobby.

referitor la "cat am tras din baterie" (coulomb counter): am trecut de faza de teste de laborator, si acum bibilesc la soft. adica ce vreau sa vad pe afisorul LCD: curent (cu/fara zecimala), tensiune baterie (cu/fara zecimala), sarcina absorbita (cu/fara zecimala), cata zeama mai am in baterie (cu/fara zecimala), cat timp imi ramane la regimul curent de mers in ore (cu/fara...), s.a.m.d.

ca sa nu fiu off-topic: la ultima iesire (weekend) am mers aproape continuu la trena cu endura 30. dupa prima zi am incarcat bateria full. a doua zi nu am incarcat-o imediat dupa sfarsitul partidei pt. ca s-au precipitat evenimentele. de azi dimineata sta pe charger si e la 75%, sunlight 100Ah.

in trena, treapta 1 a fost si prea putin, si prea mult... un pwm (variatie continua a vitezei) cred ca rezolva problema.

asta a fost un feedback pentru weekend-urile cand stati acasa.

fire (electronice) intinse!
:P

gsteph1968
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 256
Membru din: 03 Oct 2010, 11:00
Localitate: Bucuresti

Mesaj de gsteph1968 » 25 Mai 2011, 21:29

silent scrie:Ba da, dar deocamdata nu am barca(inca) si stii cum e, esti mai motivat daca vezi ca poate iese un produs finit, nu numai ceva de hobby.
Problema e timpul...
produ finitul ala si poate ies banuti de barca!

si baga un feedback, pe PM macar.

silent
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 244
Membru din: 17 Noi 2008, 14:41
Localitate: Sibiu

Mesaj de silent » 26 Mai 2011, 14:27

Hai sa incercam altceva, sa-mi descrieti cam ce functii vreti sa am niste informatii, ca un studiu de piata :)

danone
veteran
veteran
Mesaje: 901
Membru din: 19 Mai 2006, 13:04
Localitate: Cluj si Belis

Re: Endura 40 cu consum controlat in impulsuri PWM.

Mesaj de danone » 12 Mar 2012, 21:00

A mai facut cineva ceva teste? Eu vreau sa-mi pun un pwm pe endura, nu atat in scopul de a reduce consumul cat in scopul de a scapa de reglarea vitezei in trepte. Evident ca voi castiga si ceva energie la viteze mari (curent mare) prin eliminarea ploturilor care au pierderi semnificative . Am calculat ca la un un curent de 30A , cu un mosfet de putere(75A) cu rezistenta de 0,003 ohmi, pierderea este neglijabila (P=RxIxI= 0,003x30x30=2,7W). Deasemenea am rezolvat si problema contorizarii energiei acumulatorului prin atasarea unui mic voltmetru digital de panou care monitorizeaza tensiunea la borne si o traduce in capacitate de incarcare. Am inserat si un circuit de decuplare automata a motorului de la acumulator cand tensiunea la borne scade la o anumita valoare ( limita inferioara de descarcare data in cartea tehnica a bateriei). Pentru teste am nevoie de informatii legate de partea electrica a motorului. Singura problema ramasa de rezolvat este ca inca nu m-am gandit prin ce sistem voi controla turatia- potentiometru, tastatura? M-am gandit chiar si la un wireless pus pe bat langa mulineta de genul butoanelor de control audio de pe volan... parca cineva de aici de pe topic vroia idei in legatura cu acedt post :lol:

Scrie răspuns