Daiwa - ,,povestea merge mai departe"
Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori
Re: Daiwa - ,,povestea merge mai departe"
Sper sa nu incercati sa le explicați "progresul" pe viu unora...
Unii nu stiu sa vada dincolo de aspect si de cum se invarte...
Treaba cea mai ciudata imi pare calitatea inconstanta a mulinetelor de top.
Unii nu stiu sa vada dincolo de aspect si de cum se invarte...
Treaba cea mai ciudata imi pare calitatea inconstanta a mulinetelor de top.
Re: Daiwa - ,,povestea merge mai departe"
CERTATE 2506 made in Japan, cu magseal...

Capacul carterului este exact ca cel al mulinetei Mortehan din pagina anterioară. Nu mai are două șuruburi care să fixeze ferm capacul în zona de presiune maximă exercitată de contactul pinioanelor în sarcină. Totuși există o a doua ureche de prindere, cea indicată în poza de mai jos, doar că nu s-au mai obosit să dea gaură și s-o fileteze pt. un al doilea șurub...

Comparativ cu un Certate model mai vechi, acesta nu are rotor din metal ci din zaion. Nu mai are rulmenți în knobul manivelei ci bucșe din plastic. În interiorul tamburului, sub discul de fricțiune e tot o bucșă din plastic nu un rulment. La fel, suportul tamburului conține o bucșă din plastic în loc de rulment. Bine că măcar în galet este un rulment. Nu este însă cu magseal cum ar fi fost bine, ci un rulment clasic. Axul tamburului este foarte subțire (am avut ocazia să văd axe îndoite). Pe oscilație, pinionul cu știft excentric este din plastic și el (am avut ocazia să văd astfel de pinioane deteriorate) Rulmenții cu bile de pe rotor sunt cu fășâit, inclusiv cel cu role. (s-au remediat la întreținere) Ungerea e relativă și prea puțin judicioasă...

Dacă acesta poate fi numit progres, atunci prefer variantele retrograde și conservatoare...
T. D. Rew.

Capacul carterului este exact ca cel al mulinetei Mortehan din pagina anterioară. Nu mai are două șuruburi care să fixeze ferm capacul în zona de presiune maximă exercitată de contactul pinioanelor în sarcină. Totuși există o a doua ureche de prindere, cea indicată în poza de mai jos, doar că nu s-au mai obosit să dea gaură și s-o fileteze pt. un al doilea șurub...

Comparativ cu un Certate model mai vechi, acesta nu are rotor din metal ci din zaion. Nu mai are rulmenți în knobul manivelei ci bucșe din plastic. În interiorul tamburului, sub discul de fricțiune e tot o bucșă din plastic nu un rulment. La fel, suportul tamburului conține o bucșă din plastic în loc de rulment. Bine că măcar în galet este un rulment. Nu este însă cu magseal cum ar fi fost bine, ci un rulment clasic. Axul tamburului este foarte subțire (am avut ocazia să văd axe îndoite). Pe oscilație, pinionul cu știft excentric este din plastic și el (am avut ocazia să văd astfel de pinioane deteriorate) Rulmenții cu bile de pe rotor sunt cu fășâit, inclusiv cel cu role. (s-au remediat la întreținere) Ungerea e relativă și prea puțin judicioasă...

Dacă acesta poate fi numit progres, atunci prefer variantele retrograde și conservatoare...

T. D. Rew.
Re: Daiwa - ,,povestea merge mai departe"
Si inca asta e model 2010, daca nu gresesc, sa vezi de atunci minuni ...

Pentru a ajunge sa vezi curcubeul trebuie mai intai sa suporti ploaia.
Re: Daiwa - ,,povestea merge mai departe"
Da Zamfi, le-am văzut. Tocmai de aceea am folosit doar modele fabricate până în 2009. Certate 2000 și Infinity Q 2000 și Certate 2500R și Bradia 2500R.
A trecut... Acum sunt toate în custodia altora, dar încă funcționează perfect și prind pește.
T. D. Rew.
A trecut... Acum sunt toate în custodia altora, dar încă funcționează perfect și prind pește.
T. D. Rew.
Re: Daiwa - ,,povestea merge mai departe"
Corect.Am o Bradia care refuza sa se strice...
Pentru a ajunge sa vezi curcubeul trebuie mai intai sa suporti ploaia.
Re: Daiwa - ,,povestea merge mai departe"
Azi, câte ceva despre demontarea rotorului de pe Daiwele cu magseal, de la cele mai ieftine, până la Existul LT. Întrucât am informații că unii posesori de mulinete cu etanșare magnetică deranjați de un fâșâit al acestor mulinete au decis să le demonteze și au ajuns la concluzii total eronate dintr-o necunoaștere a principiilor tehnice ale acestor Daiwe, m-am hotărât să ofer câteva informații folositoare și pe acest topic, deși le-am mai oferit pe topicul de reparații mai demult, dar se pare că au fost ignorate, iar astfel, câte unul cu ,,inițiativă" poate să pună chiar și un Exixt LT pe ,,butuci"
Ce trebuie să știm:
La acest model de mulinete, etanșarea cu ulei magnetic se face în partea superioară a cămășii interioare a rulmentului de anriretur, pelicula de ulei magnetic distribuindu-se între această cămașă și platoul magnetic, protejând astfel toate piesele de dedesubt. Pe aceeași cămașă se fixează și rotorul, într-o degajare executată cu scop de centrare a cămășii față de platoul magnetic. Când rotorul nu este montat, această cămașă din oțel, va fi atrasă de platoul magnetic de care se va lipi și va avea un aspect descentrat, ceea ce e normal.
Demontarea corectă a rotorului se face fără a extrage odată cu el și cămașa interioară din rulmentul de antiretur!!! Dacă acea cămașă va ieși odată cu rotorul, atunci se va compromite uleiul magnetic care se va întinde pe toată suprafața cămășii și nu va mai putea fi recuperat, trebuind înlocuit. Pentru a nu se ajunge în această situație este necesar ca acea cămașă să fie strânsă tare de rolele antireturului, ca să putem extrage din ea rotorul, iar ea să rămână la locul ei, împreună cu uleiul magnetic. Ca această cămașă să fie bine prinsă/strânsă de rolele antireturului, e necesar ca manivela să fie montată pe mulinetă și acționată invers (sensului de recuperare) ca blocajul antireturului să fie activ și să putem extrage rotorul fără a antrena cu el și cămașa interioară a rulmentului de antiretur cu role. Odată extras corect rotorul, putem inspecta cantitatea și calitatea uleiul magnetic, care va fi la locul său, nu împrăștiat. În această fază, nu putem depista un eventual fâșâit rotind de pinionul melcat, întrucât așa cum am explicat anterior, cămașa interioară a rulmentului cu role, în lipsa rotorului se va descentra, se va alipi și se va freca de platoul magnetic. Pentru depistarea unui fâșâit, trebuie demontate cele două șuruburi de prindere și apoi înlăturat ansamblul magnetic format din platou, ulei, cămașă, rulment antiretur, fără a le separa. După aceasta, se poate acționa-roti cu mâna pinionul melcat și asculta fâșâitul. Dacă e prezent, atunci sunt de vină unul, sau ambii rulmenți cu bile ai rotorului. Pentru remediere se poate încerca o ungere a lor, care poate avea efect bun permanent sau temporar, ori pot fi înlocuiți cu rulmenți silențioși...
Să fie de folos!
Ce trebuie să știm:
La acest model de mulinete, etanșarea cu ulei magnetic se face în partea superioară a cămășii interioare a rulmentului de anriretur, pelicula de ulei magnetic distribuindu-se între această cămașă și platoul magnetic, protejând astfel toate piesele de dedesubt. Pe aceeași cămașă se fixează și rotorul, într-o degajare executată cu scop de centrare a cămășii față de platoul magnetic. Când rotorul nu este montat, această cămașă din oțel, va fi atrasă de platoul magnetic de care se va lipi și va avea un aspect descentrat, ceea ce e normal.
Demontarea corectă a rotorului se face fără a extrage odată cu el și cămașa interioară din rulmentul de antiretur!!! Dacă acea cămașă va ieși odată cu rotorul, atunci se va compromite uleiul magnetic care se va întinde pe toată suprafața cămășii și nu va mai putea fi recuperat, trebuind înlocuit. Pentru a nu se ajunge în această situație este necesar ca acea cămașă să fie strânsă tare de rolele antireturului, ca să putem extrage din ea rotorul, iar ea să rămână la locul ei, împreună cu uleiul magnetic. Ca această cămașă să fie bine prinsă/strânsă de rolele antireturului, e necesar ca manivela să fie montată pe mulinetă și acționată invers (sensului de recuperare) ca blocajul antireturului să fie activ și să putem extrage rotorul fără a antrena cu el și cămașa interioară a rulmentului de antiretur cu role. Odată extras corect rotorul, putem inspecta cantitatea și calitatea uleiul magnetic, care va fi la locul său, nu împrăștiat. În această fază, nu putem depista un eventual fâșâit rotind de pinionul melcat, întrucât așa cum am explicat anterior, cămașa interioară a rulmentului cu role, în lipsa rotorului se va descentra, se va alipi și se va freca de platoul magnetic. Pentru depistarea unui fâșâit, trebuie demontate cele două șuruburi de prindere și apoi înlăturat ansamblul magnetic format din platou, ulei, cămașă, rulment antiretur, fără a le separa. După aceasta, se poate acționa-roti cu mâna pinionul melcat și asculta fâșâitul. Dacă e prezent, atunci sunt de vină unul, sau ambii rulmenți cu bile ai rotorului. Pentru remediere se poate încerca o ungere a lor, care poate avea efect bun permanent sau temporar, ori pot fi înlocuiți cu rulmenți silențioși...
Să fie de folos!
Re: Daiwa - ,,povestea merge mai departe"
Chiar de curând, un coleg de forum care a demontat rotorul de pe un Exist LT, m-a întrebat cum să facă ca atunci când scoate rotorul, să nu extragă și cămașa rulmentului de antiretur, că a pățit-o și i s-a împrăștiat uleiul magnetic... Reintrodusă la loc, acea cămașă, bucșă cum a numit-o el, era descentrată și se freca de platoul magnetic, ceea ce lui i s-a părut anormal. Răspunsurile sunt în postarea anterioară și informațiile respective sunt de folos celor care vor demonta rotoare de pe Daiwe cu mag seal. Puțină atenție la aceste detalii și nu veți avea probleme.
T. D. Rew.
T. D. Rew.
-
- senior
- Mesaje: 498
- Membru din: 27 Apr 2010, 20:52
- Localitate: Craiova
Re: Daiwa - ,,povestea merge mai departe"
Da, eu am fost. Am vazut un filmulet in care un rus, dupa ce a montat magnetul de la magseal astfel incat acea bucsa sa nu il atinga, a montat mulineta si aceasta se invartea bine fara ulei magnetic. A demontat rotorul din nou, si apoi a adaugat lichidul magnetic. Multumim pentru informatii si sper sa fie de folos si pentru ceilalti. E destul de dificil sa montezi acea bucsa , deoarece e tot timpul atrasa de magnet, si iti ia ceva pana o nimeresti centrata, sa nu atinga magnetul.
-
- senior
- Mesaje: 498
- Membru din: 27 Apr 2010, 20:52
- Localitate: Craiova
Re: Daiwa - ,,povestea merge mai departe"
De fapt magnetul de la magseal trebuie bibilit astfel incat camasa de la antiretur (bucsa) sa nu il atinga.
Re: Daiwa - ,,povestea merge mai departe"
Chiar e nevoie de demonstrația unui rus, sau a altcuiva ca să înțelegem că uleiul magnetic nu are rol de ungere? Acest ulei magnetic creează doar o barieră cu rol de protecție-etanșare. Poate chiar să introducă o infimă înfrânare. Bineînțeles că mulineta se învârte foarte bine și fără ulei magnetic... La fel de bine se poate învârti și o mulinetă a altei firme la care nu se montează simeringurile de etanșare. E logic, nu e nevoie de filmulețe demonstrative. Totuși, se pare că există astfel de filmulețe, dar cei care le vizionează tot ajung să împrăștie-risipească uleiul magnetic original (japonez) căci din acele filmulețe lipsește informația salvatoare!
T. D. Rew.
T. D. Rew.