UN NOU PROIECT DE ORDIN AL MINISTRULUI
Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
apsalba: „... aceasta resursa apartine statului (art.136 din Constitutie). Accesul la resusele naturale se face in conditiile stabilite prin legile organice. Prin comparatie, balastul care este tot resursa naturala si se extrage tot din apa, nu poate fi exploatat decat de persoane juridice autorizate in acest sens, nu de persoane fizice. ...”
Resursa acvatica vie poate fi exploatata SI de persoane fizice autorizate in acest sens (de ex. pescuitul in scop comercial practicat de pescarii profesionisti sau pescuitul de subzistenta practicat de locuitorii Deltei).
apsalba: „ ...In coformitate cu prevederile Regulamentului UE nr. 199/2008, pescuitul recreativ/sportiv este definit ca: „pescuit recreativ” înseamnă activități necomerciale de pescuit care exploatează resursele acvatice în scop recreativ sau sportiv. Tradus, acest lucru este cred destul de simplu. Este vorba de exploatarea unei resurse pe care nu ai voie ca pescar sportiv sa o comercializezi. Dar exploatarea ei se face in conditiile legii...”
Stimabile, te-as ruga sa NU mai amesteci EXPLOATAREA cu accesul la resursa acvatica vie. Dpdv al activitatii de pescuit sportiv/recreativ NU se pune problema EXPLOATARII resursei (stiu ca asta te/va „doare” de fapt cel mai tare) ci e vorba doar de accesul la resursa, acces garantat (conform constitutiei pe care ai amintit-o si legilor care reglementeaza activitatea de pescuit) oricarui detinator al unui permis de pescuit sportiv/recreativ, fie el cetatean roman sau strain.
apsalba: „...Daca legea prevede ca pescuitul recreativ se face in forma organizata, nimeni nu poate sa o conteste. Este deja un precedent constitutional (pe tema vanatorii) si Curtea constitutionala a respins ca nefondata exceptia invocata de cel care a sesizat-o, pe o motivatie de genul: statul poate alege cu cine face acest lucru, fiind vorba de protejarea unei resurse de interes national...”
Iar compari mere cu pere? Apai sa nu te miri daca vor rezulta mandarine ... Cum adica pescuit recreativ in forma organizata? Parca si vad grupe de pescari (nomineaza si vreun ataman?) planuind partidele de pescuit pentru o anumita data, pe un anumit fond de pescuit, la o anumita specie de peste ... Apropos, niscaiva haitasi (cu bate, lanturi, tobe, etc) gasim pe undeva?
apsalba: „... Ce nu intelegeti voi (si nu este de mirare avand in fata precedentul agvps) este ca asociatiile nu au ca scop principal pescuitul sportiv, ci conservarea si protejarea resursei acvatice vii (1), pescuitul recreativ/sportiv fiind o finalitate a acestei actiuni, si acesta practicandu-se dupa anumite reguli si nu haotic (2), asa cum se intampla din pacate acum. Faptul ca niste frustati (3), dau cu cacao in asociatatiile nou infiintate, din care 99% nu au niciun profit (salarii, indemnizatii,etc), asta fiind in fapt logica si prevederile legii lor de constituire, organizare si functionare, nu au efect juridic ci constituie in fapt o refulare pe care in alt spatiu de dezbatere nu si le pot argumenta. Nu am vazut pe niciun viteaz de pe acest forum venind la ANPA sa isi dea cu presupusul la elaborarea unei legi, a unui ordin, etc., ci doar stereotipul cu neobligativitatea asocierii. Lasand la o parte mascariile ce se profereaza sub masca anonimatului si care facute direct s-ar finaliza cu una peste bot.
(1) Atata timp cat resursa acvatica vie apartine statului, conform legii (vezi conceptul/sintagma de exploatare durabila), conservarea si protejarea resursei acvatice vii cad in sarcina acestuia (momentan prin ANPA) si NU a asociatiilor de pescari oricare ar fi ele. Asociatiile au in schimb obligatia de a-si desfasura activitatea EXACT IN CONDITIILE in care au fost autorizate pentru a ajuta la conservarea si protejarea resursei.
(2) Regulile de pescuit sportiv/recreativ stabilite de/prin lege sunt aceleasi pentru toata lumea si aplicabile (de fapt ar trebui sa se aplice ...) pe TOATE bazinele piscicole naturale, regulile proprii putand fi stabilite DOAR pe bazinele piscicole amenajate (vezi definitia lor din lege).
(3) Ti-au mai spus si altii iar eu ti-o repet, sunt destui „frustrati” de pe acest forum care au facut si fac destule pentru pescuitul sportiv/recreativ (inclusiv propuneri legislative) dar fara a dori sa iasa in evidenta. Mai mult, iti pot confirma ca unii au fost suficient de viteji sa mearga (si) la ANPA ...
N.B. numindu-i „frustrati” pe cei care nu sunt/au fost de acord cu „ideile” tale/voastre pot spune ca iti inteleg frustrarea ...
apsalba: „...Faptul ca este nominal (permisul de pescuit, n.m.) este de bun simt, dar calitatea de pescar trebuie dovedita. Ce ai zice de niste teste pe care sa le dea fiecare solicitant pentru eliberarea permisului, constand din intrebari din legislatia in vigoare si obligatia de a presta niste ore de munca pentru conservarea resurselor? Asa, ca sa nu pescuiasca degeaba. Ar mai fi sicofanti la pescuit deghizati in pescari sportivi?
Calitatea de pescar sportiv/recreativ este dovedita de un permis de pescuit sportiv/recreativ valabil (la fel ca si calitatea de conducator auto dovedita prin detinerea unui permis de conducere valabil), lipsa acestuia insemnand nerespectarea legii.
Apropos de teste, eu unul as fi pentru dar ma intreb in acelasi timp daca n-ar trebui testati si toti cei angajati in cadrul aps/ajvps-urilor cu intrebari din ihtiologie, ecologie, biologie, hidrologie, etc ... Cati ar trece oare testul?
Munca pentru conservarea resurselor? De acord, dar NUMAI in conditiile INTERZICERII TOTALE a pescuitului in scop comercial pe bazinele piscicole naturale si a efectuarii unor controale la sange pentru depistarea tuturor celor in ilegalitate (urmate de aplicarea intocmai a sanctiunilor prevazute de lege TUTUROR celor care o incalca).
LA MULTI ANI TUTUROR!
Resursa acvatica vie poate fi exploatata SI de persoane fizice autorizate in acest sens (de ex. pescuitul in scop comercial practicat de pescarii profesionisti sau pescuitul de subzistenta practicat de locuitorii Deltei).
apsalba: „ ...In coformitate cu prevederile Regulamentului UE nr. 199/2008, pescuitul recreativ/sportiv este definit ca: „pescuit recreativ” înseamnă activități necomerciale de pescuit care exploatează resursele acvatice în scop recreativ sau sportiv. Tradus, acest lucru este cred destul de simplu. Este vorba de exploatarea unei resurse pe care nu ai voie ca pescar sportiv sa o comercializezi. Dar exploatarea ei se face in conditiile legii...”
Stimabile, te-as ruga sa NU mai amesteci EXPLOATAREA cu accesul la resursa acvatica vie. Dpdv al activitatii de pescuit sportiv/recreativ NU se pune problema EXPLOATARII resursei (stiu ca asta te/va „doare” de fapt cel mai tare) ci e vorba doar de accesul la resursa, acces garantat (conform constitutiei pe care ai amintit-o si legilor care reglementeaza activitatea de pescuit) oricarui detinator al unui permis de pescuit sportiv/recreativ, fie el cetatean roman sau strain.
apsalba: „...Daca legea prevede ca pescuitul recreativ se face in forma organizata, nimeni nu poate sa o conteste. Este deja un precedent constitutional (pe tema vanatorii) si Curtea constitutionala a respins ca nefondata exceptia invocata de cel care a sesizat-o, pe o motivatie de genul: statul poate alege cu cine face acest lucru, fiind vorba de protejarea unei resurse de interes national...”
Iar compari mere cu pere? Apai sa nu te miri daca vor rezulta mandarine ... Cum adica pescuit recreativ in forma organizata? Parca si vad grupe de pescari (nomineaza si vreun ataman?) planuind partidele de pescuit pentru o anumita data, pe un anumit fond de pescuit, la o anumita specie de peste ... Apropos, niscaiva haitasi (cu bate, lanturi, tobe, etc) gasim pe undeva?
apsalba: „... Ce nu intelegeti voi (si nu este de mirare avand in fata precedentul agvps) este ca asociatiile nu au ca scop principal pescuitul sportiv, ci conservarea si protejarea resursei acvatice vii (1), pescuitul recreativ/sportiv fiind o finalitate a acestei actiuni, si acesta practicandu-se dupa anumite reguli si nu haotic (2), asa cum se intampla din pacate acum. Faptul ca niste frustati (3), dau cu cacao in asociatatiile nou infiintate, din care 99% nu au niciun profit (salarii, indemnizatii,etc), asta fiind in fapt logica si prevederile legii lor de constituire, organizare si functionare, nu au efect juridic ci constituie in fapt o refulare pe care in alt spatiu de dezbatere nu si le pot argumenta. Nu am vazut pe niciun viteaz de pe acest forum venind la ANPA sa isi dea cu presupusul la elaborarea unei legi, a unui ordin, etc., ci doar stereotipul cu neobligativitatea asocierii. Lasand la o parte mascariile ce se profereaza sub masca anonimatului si care facute direct s-ar finaliza cu una peste bot.
(1) Atata timp cat resursa acvatica vie apartine statului, conform legii (vezi conceptul/sintagma de exploatare durabila), conservarea si protejarea resursei acvatice vii cad in sarcina acestuia (momentan prin ANPA) si NU a asociatiilor de pescari oricare ar fi ele. Asociatiile au in schimb obligatia de a-si desfasura activitatea EXACT IN CONDITIILE in care au fost autorizate pentru a ajuta la conservarea si protejarea resursei.
(2) Regulile de pescuit sportiv/recreativ stabilite de/prin lege sunt aceleasi pentru toata lumea si aplicabile (de fapt ar trebui sa se aplice ...) pe TOATE bazinele piscicole naturale, regulile proprii putand fi stabilite DOAR pe bazinele piscicole amenajate (vezi definitia lor din lege).
(3) Ti-au mai spus si altii iar eu ti-o repet, sunt destui „frustrati” de pe acest forum care au facut si fac destule pentru pescuitul sportiv/recreativ (inclusiv propuneri legislative) dar fara a dori sa iasa in evidenta. Mai mult, iti pot confirma ca unii au fost suficient de viteji sa mearga (si) la ANPA ...
N.B. numindu-i „frustrati” pe cei care nu sunt/au fost de acord cu „ideile” tale/voastre pot spune ca iti inteleg frustrarea ...
apsalba: „...Faptul ca este nominal (permisul de pescuit, n.m.) este de bun simt, dar calitatea de pescar trebuie dovedita. Ce ai zice de niste teste pe care sa le dea fiecare solicitant pentru eliberarea permisului, constand din intrebari din legislatia in vigoare si obligatia de a presta niste ore de munca pentru conservarea resurselor? Asa, ca sa nu pescuiasca degeaba. Ar mai fi sicofanti la pescuit deghizati in pescari sportivi?
Calitatea de pescar sportiv/recreativ este dovedita de un permis de pescuit sportiv/recreativ valabil (la fel ca si calitatea de conducator auto dovedita prin detinerea unui permis de conducere valabil), lipsa acestuia insemnand nerespectarea legii.
Apropos de teste, eu unul as fi pentru dar ma intreb in acelasi timp daca n-ar trebui testati si toti cei angajati in cadrul aps/ajvps-urilor cu intrebari din ihtiologie, ecologie, biologie, hidrologie, etc ... Cati ar trece oare testul?
Munca pentru conservarea resurselor? De acord, dar NUMAI in conditiile INTERZICERII TOTALE a pescuitului in scop comercial pe bazinele piscicole naturale si a efectuarii unor controale la sange pentru depistarea tuturor celor in ilegalitate (urmate de aplicarea intocmai a sanctiunilor prevazute de lege TUTUROR celor care o incalca).
LA MULTI ANI TUTUROR!
fff,
Am inteles exact. pescuitul se face de persoane autorizate in acest sens. Aceste persoane la care te referi sunt stabilite prin lege, cu o specificatie perntru persoanele fizice autorizate care detin totusi un cod fiscal, ca si persoanele juridice.
Daca citesti cu atentie Regulamentul 199/2008 al CCE, da definitia exacta a pescuitului recreativ.
Nu cred ca este o idee rea chestia cu haitasii avand in vedere ca unii pescari sportivi se comporta ca niste animale.
Te-as ruga sa-mi precizezi si mie actul normativ din care sa reiasa ca ANPA este administratorul resursei acvatice vii. Ca sa nu te obosesti, iti recomnad art. 3 si 4 din OUG 23/2008, si art. 4 si art. 8 din HG1194/2008, cu precizrea alin. 3 din art.8 din HG 1194 si vei vedea care sunt atributiile ANPA privind administrarea resurselor acvatice vii.
Nu contest deplasarile unora pe la anpa, dar care au fost rezultatele, ca nu se vad, sau daca sunt care?
Am luat in calcul si interzicerea retinerii capturilor, pe perioada determinata, pentru eliminarea din randul pescarilor sportivi a amatorilor de prajeli. Sper sa o si putem aplica. Temei legal exista si vom profita de el.
Am inteles exact. pescuitul se face de persoane autorizate in acest sens. Aceste persoane la care te referi sunt stabilite prin lege, cu o specificatie perntru persoanele fizice autorizate care detin totusi un cod fiscal, ca si persoanele juridice.
Daca citesti cu atentie Regulamentul 199/2008 al CCE, da definitia exacta a pescuitului recreativ.
Nu cred ca este o idee rea chestia cu haitasii avand in vedere ca unii pescari sportivi se comporta ca niste animale.
Te-as ruga sa-mi precizezi si mie actul normativ din care sa reiasa ca ANPA este administratorul resursei acvatice vii. Ca sa nu te obosesti, iti recomnad art. 3 si 4 din OUG 23/2008, si art. 4 si art. 8 din HG1194/2008, cu precizrea alin. 3 din art.8 din HG 1194 si vei vedea care sunt atributiile ANPA privind administrarea resurselor acvatice vii.
Nu contest deplasarile unora pe la anpa, dar care au fost rezultatele, ca nu se vad, sau daca sunt care?
Am luat in calcul si interzicerea retinerii capturilor, pe perioada determinata, pentru eliminarea din randul pescarilor sportivi a amatorilor de prajeli. Sper sa o si putem aplica. Temei legal exista si vom profita de el.
Ceea ce sustii in continuare cu obstinatie este ridicol si m-am cam plictisit sa-ti tot explic cu cele mai logice si de bun simt argumente. Chiar si MADR-ul a inteles acest lucru iar in OM nu a mai aparut idiotenia cu Apele Romane.apsalba scrie:Ar fi foarte bine cand te produci pe acest forum sa vorbesti in numele tau. Am postat pe acest forum o serie de acte normative in sustinerea afirmatiilor mele incat m-am plictisit. Poate ca am spus prea multe odata sau nu v-a interesat. Iti mai fac un hatar. Legea nr. 400/2005 anexa 4 cap.II art. 8.
Posteaza-l tu pe forum si da-i si interpretarea ta personala. Sau ca sa nu te obosesti ia de te uita:
II. SERVICII COMUNE DE GOSPODĂRIRE A APELOR (ÎN SCOPUL PRELUCRĂRII ŞI UTILIZĂRII ACESTORA)
Denumirea serviciului:
..................................
8. practicarea pescuitului recreativ sportiv în cursuri de apă, lacuri şi bălţi naturale;
.......................
Este clar sau vrei explicatii? Ce-o fi insemnand servicii comune si cine sunt utilizatorii de apa?
D-le Popescu, sustineti ca ANPA nu este administratorul resursei acvatice. Dar cine este administratorul? Daca sustii ca a emite autorizatii, licente si permise de pescuit nu inseamna a administra resursa acvatica inseamna ca nu te mai pot ajuta cu absolt nimic. Sa-ti dea Dumnezeu sanatate!
apsalba scrie:fff,
Am inteles exact. pescuitul se face de persoane autorizate in acest sens. Aceste persoane la care te referi sunt stabilite prin lege, cu o specificatie perntru persoanele fizice autorizate care detin totusi un cod fiscal, ca si persoanele juridice.
Daca citesti cu atentie Regulamentul 199/2008 al CCE, da definitia exacta a pescuitului recreativ.
Nu cred ca este o idee rea chestia cu haitasii avand in vedere ca unii pescari sportivi se comporta ca niste animale.
Te-as ruga sa-mi precizezi si mie actul normativ din care sa reiasa ca ANPA este administratorul resursei acvatice vii. Ca sa nu te obosesti, iti recomnad art. 3 si 4 din OUG 23/2008, si art. 4 si art. 8 din HG1194/2008, cu precizrea alin. 3 din art.8 din HG 1194 si vei vedea care sunt atributiile ANPA privind administrarea resurselor acvatice vii.
Nu contest deplasarile unora pe la anpa, dar care au fost rezultatele, ca nu se vad, sau daca sunt care?
Am luat in calcul si interzicerea retinerii capturilor, pe perioada determinata, pentru eliminarea din randul pescarilor sportivi a amatorilor de prajeli. Sper sa o si putem aplica. Temei legal exista si vom profita de el.
Pai nu de prevederile legale (merci de confirmare) vorbim? Cand o sa detina Vanea sau Volodea sau mai stiu eu care alt locuitor al Deltei care practica pescuitul de subzistenta coduri fiscale sa-mi spui te rog si mie ...
Mai lasa-ma te rog cu regulamentul 199/2008 al CEE si cu a sa definitie a pescuitului recreativ ... Avem propriile legi aplicabile in Romania (chiar daca anumite prevederi sunt armonizate – mai mult sau mai putin - cu cele din legislatia europeana, chiar daca intr-unele se face referire la cine stie ce lege europeana sau chiar daca unele sunt facute in baza unor „directive” europene) si dupa astea trebuie sa ne luam. Deci, care este definitia pescuitului sportiv? / recreativ? in legislatia romaneasca?
Haitasii + C&R - doua puncte la care suntem intru-totul de acord (in sfarsit).
N-am spus ca ANPA este administratorul ci doar ca statul (momentan prin ANPA) – si nu aps/ajvps-urile - are ca si atributiuni conservarea si protejarea resursei acvatice vii. Alte sunt si alte intrebari in genul asta de chichite „avocatesti”?
Daca nu contesti deplasarile unora pe la ANPA ti-as sugera sa mergi pe principiul „crede si nu cerceta”. Rezultatele? Cine a avut ochi sa vada le-a vazut, cine nu, intreaba (si acum de ele).
O persoana juridica de utilitate publica are atributii stabilite prin lege. De ce nu citesti HG 1194/2008? Hai sa o facem impreuna:
HG nr. 1194/2008, hotarare privind organizarea, structura si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 683 din 06/10/2008
Avand in vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 27/2008 privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeana din Fondul European pentru Pescuit si a fondurilor de cofinantare si prefinantare alocate de la bugetul de stat, in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul si acvacultura,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Capitolul I - Dispozitii generale
Art. 1
(1) Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura, denumita in continuare Agentie, este institutie publica de interes national, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, finantata integral de la bugetul de stat, care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
(2) Agentia este autoritate de management al Programului operational pentru pescuit.
(3) Sediul Agentiei este in municipiul Bucuresti si este asigurat de catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
Art. 2
(1) Agentia este condusa de un presedinte-director general si un vicepresedinte-director general adjunct, numiti prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, in conditiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata.
(2) Presedintele Agentiei are calitatea de ordonator tertiar de credite si gestioneaza fondurile publice aprobate.
(3) Presedintele conduce activitatea Agentiei si o reprezinta in raporturile cu celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, cu alte persoane juridice si fizice, precum si in justitie.
(4) In exercitarea atributiilor sale, presedintele emite decizii.
Art. 3
(1) Numarul maxim de posturi al Agentiei este de 181.
(2) Personalul din cadrul Agentiei este format din functionari publici si personal contractual.
(3) Salarizarea personalului din cadrul Agentiei se face potrivit Ordonantei Guvernului nr. 6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 232/2007, cu modificarile ulterioare, Ordonantei Guvernului nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de baza si al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si Hotararii Guvernului nr. 543/2006 pentru aprobarea structurilor din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare comunitare, precum si normelor de acordare a drepturilor salariale personalului aferent.
Art. 4
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, Agentia exercita urmatoarele functii:
a) de elaborare si implementare a strategiei nationale si a reglementarilor privind: organizarea si administrarea sectorului pescaresc, protejarea si exploatarea resurselor acvatice vii, acvacultura, procesarea si piata produselor pescaresti;
b) de autoritate de management al Programului operational pentru pescuit;
c) de control si inspectie;
d) de reprezentare, pe plan intern si extern, in domeniul sau de activitate si in limitele stabilite prin actele normative in vigoare;
e) de realizare a masurilor din domeniul specific, precum si a masurilor in executarea regulamentelor Uniunii Europene, potrivit legii.
Capitolul II - Structura organizatorica a Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura
Art. 5
Structura organizatorica a Agentiei este prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 6
Agentia isi exercita atributiile in teritoriu prin structuri proprii fara personalitate juridica.
Art. 7
Prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, in cadrul structurii organizatorice se pot organiza servicii, birouri, compartimente, conform legii.
Capitolul III - Atributiile Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura
Art. 8
In exercitarea functiilor prevazute la art. 4, Agentia are urmatoarele atributii principale:
A. In domeniul administrarii si exploatarii resurselor acvatice vii:
a) stabileste masuri de administrare a pescuitului, astfel incat sa se obtina o mai buna rationalizare a efortului de pescuit;
b) elaboreaza reglementarile privind accesul la resursele acvatice vii, in vederea practicarii pescuitului comercial, cu respectarea legislatiei comunitare;
c) elaboreaza reglementarile privind pescuitul recreativ/ sportiv;
d) elaboreaza, in conformitate cu prevederile legislatiei comunitare, norme privind caracteristicile tehnice si conditiile de folosire a uneltelor de pescuit, precum si metodele de pescuit comercial in apele maritime interioare si in apele continentale, in scopul realizarii unui pescuit durabil;
e) elaboreaza masuri nationale de protectie si regenerare a resurselor acvatice vii, prin aplicarea reglementarilor comunitare privind stabilirea anuala a capturii totale admisibile (TAC) si a cotelor de pescuit, prin stabilirea perioadelor de prohibitie, a zonelor de protectie si a zonelor de crutare, precum si a masurilor preventive, in concordanta cu prevederile legislatiei comunitare;
f) propune dimensiunile minime individuale pe specii ce reprezinta resursele acvatice vii care pot fi capturate din mediul acvatic, pe baza studiilor elaborate de institutiile de cercetare stiintifica de profil, in concordanta cu prevederile legislatiei comunitare;
g) propune masuri privind exercitarea pescuitului speciilor protejate in vederea emiterii unor reglementari specifice;
h) sprijina si participa la actiuni de populare/repopulare a apelor din domeniul public al statului, precum si la actiuni de salvare a resurselor acvatice vii aflate in declin;
i) dispune distribuirea drepturilor de pescuit intre nave/ambarcatiuni sau grupuri de nave/ambarcatiuni care activeaza intr-o zona de pescuit, cu respectarea legislatiei comunitare;
j) elaboreaza proceduri de planificare a activitatii de pescuit;
k) stabileste masuri de adaptare a capacitatii flotei la starea resurselor acvatice vii, de stabilire si schimbare a porturilor de baza, in conformitate cu dispozitiile legislatiei comunitare;
l) monitorizeaza activitatea de pescuit prin stabilirea sistemelor de comunicare permanenta pentru cunoasterea in timp real a intrarilor si iesirilor din port, stationarilor navelor/ambarcatiunilor in zonele de pescuit, capturile sau alte circumstante;
m) organizeaza si actualizeaza Fisierul navelor si ambarcatiunilor de pescuit si stabileste modul de marcare a acestora, precum si a navelor/ambarcatiunilor auxiliare de pescuit;
n) autorizeaza construirea, modernizarea si reconversia navelor/ambarcatiunilor de pescuit care urmeaza sa arboreze pavilion roman, astfel incat acestea sa nu depaseasca capacitatea de pescuit a navelor/ambarcatiunilor radiate din fisier;
o) elibereaza licentele de constructie a navelor de pescuit, in conditiile legii;
p) propune conditii pentru stabilirea si schimbarea porturilor de baza;
q) propune nominalizarea porturilor/punctelor de debarcare a produselor pescaresti pe teritoriul national unde descarca navele/ambarcatiunile de pescuit;
r) stabileste si autorizeaza locurile in care se realizeaza prima vanzare a produselor obtinute din pescuit, cu respectarea legislatiei comunitare;
s) elibereaza permise/licente/autorizatii, dupa caz, in conformitate cu dispozitiile legislatiei nationale si comunitare;
t) stabileste modelul permiselor/licentelor/autorizatiilor, dupa caz, cu respectarea cerintelor minimale prevazute de legislatia comunitara.
B. In domeniul acvaculturii:
a) stabileste masuri pentru valorificarea superioara a potentialului genetic prin acvacultura unor specii valoroase;
b) stabileste masuri pentru cresterea calitatii produselor din acvacultura;
c) adopta masuri pentru asigurarea productiei din acvacultura pentru cazuri de forta majora;
d) stabileste masuri pentru asigurarea sanatatii si bunastarii animale;
e) stabileste masuri pentru modernizarea tehnologiilor de reproducere si crestere a speciilor de pesti si a altor vietuitoare acvatice, corelate cu normele de protectie a mediului;
f) stabileste masuri pentru folosirea corespunzatoare a amenajarilor piscicole;
g) incurajeaza aplicarea tehnologiilor de reproducere si crestere pentru specii cu valoare economica ridicata si promovarea produselor pescaresti organice;
h) incurajeaza construirea de amenajari si instalatii moderne si eficiente pentru practicarea acvaculturii marine si continentale, in conditiile asigurarii sanatatii si bunastarii animale;
i) sprijina dezvoltarea acvaculturii in zonele dependente de pescuit, in conditiile legii;
j) organizeaza si actualizeaza Registrul unitatilor de productie din acvacultura si emite licentele de acvacultura;
k) stabileste alte actiuni pe care necesitatile de dezvoltare a acvaculturii le impun, potrivit legii.
C. In domeniul organizarii pietei produselor pescaresti:
a) adopta masuri de sprijinire a organizatiilor de producatori si a altor forme asociative;
b) asigura respectarea criteriilor de recunoastere si de retragere a recunoasterii organizatiilor de producatori din sectorul pescaresc, prevazute de legislatia comunitara.
1. La comercializare:
a) organizeaza si actualizeaza Registrul centrelor de prima vanzare, in conditiile stabilite de autoritatea publica centrala care raspunde de pescuit si acvacultura;
b) solicita elaborarea de studii de piata, finantate din Programul operational pentru pescuit;
c) elaboreaza reglementari privind descarcarea si prima vanzare a produselor pescaresti, obtinute din pescuitul intern, cu respectarea legislatiei comunitare;
d) inregistreaza si/sau autorizeaza cumparatorul produselor pescaresti de la o nava/ambarcatiune de pescuit aflata la prima vanzare;
e) stabileste documentele care trebuie sa insoteasca produsele obtinute din pescuit care constituie obiectul primei vanzari intr-un loc situat in afara punctului/portului de debarcare si care trebuie sa fie transportate inainte de a se produce prima vanzare, in conformitate cu legislatia comunitara;
f) propune si elaboreaza strategii pentru cresterea consumului de peste in Romania.
2. La procesare:
a) incurajeaza si sprijina procesarea produselor pescaresti;
b) propune masuri pentru imbunatatirea calitatii si promovarea produselor pescaresti;
c) organizeaza si actualizeaza Registrul unitatilor de procesare si elibereaza licentele de fabricatie.
D. In domeniul Programului operational pentru pescuit:
a) elaboreaza strategia nationala sectoriala si Programul operational pentru pescuit, indicand prioritatile si contributiile financiare ale Fondului European pentru Pescuit si alte resurse financiare;
b) asigura organizarea si conducerea Comitetului de monitorizare al Programului operational pentru pescuit;
c) elaboreaza si actualizeaza manualele de proceduri pentru gestionarea Fondului European pentru Pescuit si pentru implementarea Programului operational pentru pescuit;
d) colaboreaza cu Autoritatea de Management pentru Dezvoltare Rurala si cu Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, precum si cu alte institutii implicate in derularea Programului operational pentru pescuit;
e) colaboreaza cu celelalte institutii implicate in derularea, evaluarea si monitorizarea Programului operational pentru pescuit;
f) coordoneaza implementarea Programului operational pentru pescuit;
g) asigura implementarea tehnica a masurilor, realizand: primirea cererilor de finantare, evaluarea si selectia proiectelor, contractarea, verificarea dosarelor de achizitii publice, conform legislatiei comunitare si nationale specifice;
h) asigura informarea beneficiarilor, promovarea si publicitatea Programului operational pentru pescuit.
E. In domeniul cercetarii stiintifice:
a) pe baza identificarii necesitatilor colaboreaza cu institutiile de cercetare de profil in realizarea obiectivelor;
b) solicita studii pentru cunoasterea biologiei, etologiei si diversitatii structurii, functionabilitatii si productivitatii ecosistemelor acvatice si a interactiunilor specifice, finantate din Programul operational pentru pescuit;
c) solicita studii pentru evaluarea impactului produs asupra ecosistemelor acvatice marine si a apelor continentale de catre activitatile de pescuit si acvacultura si a altor activitati antropice, finantate din Programul operational pentru pescuit;
d) solicita studii pentru dezvoltarea si diversificarea acvaculturii, finantate din Programul operational pentru pescuit;
e) propune conditiile de acordare a autorizatiei speciale de pescuit in scop stiintific;
f) elibereaza autorizatia speciala de pescuit in scop stiintific.
F. In domeniul relatiilor internationale:
a) elaboreaza proiecte de conventii si acorduri internationale privind evaluarea impactului activitatilor antropice asupra starii resurselor acvatice vii in context transfrontalier;
b) organizeaza si participa la manifestarile si intalnirile internationale organizate de organisme si organizatii internationale specializate in domeniul pescuitului si/sau acvaculturii, potrivit legii.
G. In domeniul activitatii de control si inspectie piscicola:
a) organizeaza si desfasoara activitati permanente de control si inspectie piscicola privind respectarea legislatiei in domeniu;
b) verifica modul de executare a atributiilor de paza si protectie a resurselor acvatice vii de catre beneficiarii dreptului de pescuit;
c) verifica respectarea conditiilor impuse prin licente/autorizatii/permise de pescuit;
d) elaboreaza planurile anuale si lunare de inspectie si control;
e) verifica veridicitatea datelor inscrise in documentele pentru circulatia pestelui de la punctul de descarcare pana la prima vanzare, in conditiile stabilite de autoritatea publica centrala care raspunde de pescuit si acvacultura;
f) incheie protocoale cu institutiile publice implicate in activitatea de control si inspectie privind sectorul pescaresc;
g) monitorizeaza aplicarea sanctiunilor prevazute in procesele-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor si a masurilor dispuse prin notele de control;
h) stabileste sistemele de control si de inspectie ale activitatilor de pescuit;
i) retine/suspenda/anuleaza, dupa caz, in baza constatarilor si propunerilor organelor de control proprii, permisul/ licenta/autorizatia, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul si acvacultura;
j) asigura functionarea sistemului de monitorizare prin satelit a navelor de pescuit la Marea Neagra, conform reglementarilor comunitare.
H. In alte domenii:
a) coordoneaza si monitorizeaza activitatea de pescuit si acvacultura prin organizarea si administrarea centrelor de prima vanzare, a porturilor pescaresti si a punctelor pescaresti;
b) incurajeaza dezvoltarea industriilor adiacente pentru producerea de utilaje si instalatii, precum si furaje specifice, folosite in acvacultura, in conditiile legii;
c) organizeaza si intretine baza de date din domeniul pescuitului si acvaculturii si asigura transmiterea datelor in sistemul informatic comunitar;
d) organizeaza activitati de instruire a personalului conform planului propriu de instruire;
e) incheie contracte si finanteaza realizarea de buletine informative, ghiduri, brosuri, afise, postere, bannere pentru diseminarea informatiilor referitoare la sectorul pescaresc, finantate din Programul operational pentru pescuit;
f) colaboreaza cu organele de specialitate din ministere, cu autoritatile administratiei publice locale si cu organismele internationale implicate in activitatea de pescuit si acvacultura;
g) participa la elaborarea planului comun de actiune in vederea prevenirii efectelor starilor de calamitati naturale si urmareste realizarea masurilor si actiunilor prevazute, in colaborare cu ceilalti factori decizionali de la nivel local si central;
h) intocmeste anual raportul de activitate si il supune spre aprobare ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale;
i) adopta masuri destinate perfectionarii persoanelor care activeaza in sectorul piscicol.
Art. 9
(1) Atributiile de control si inspectie piscicola se exercita de catre personalul propriu cu drept de inspectie si control al Agentiei, nominalizat prin decizie a presedintelui Agentiei.
(2) Competentele personalului cu drept de control si procedura de control se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, la propunerea Agentiei.
Art. 10
In exercitarea atributiilor ce ii revin, personalul cu drept de inspectie si control verifica documentele care stau la baza activitatii persoanei controlate si, dupa caz:
a) propune masuri administrative;
b) constata infractiunile prevazute la art. 64 si 65 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2008;
c) constata contraventiile si aplica sanctiunile contraventionale prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2008.
Art. 11
(1) Personalul cu drept de inspectie si control, in baza constatarilor facute, retine si suspenda permisul, licenta sau autorizatia, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 23/2008.
(2) Personalul cu drept de inspectie si control, in baza constatarilor facute, propune anularea permisului, licentei sau autorizatiei si retrage documentele anulate, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 23/2008.
Art. 12
(1) Personalul cu drept de inspectie si control se legitimeaza la fiecare control efectuat, cu legitimatia, al carei model este prevazut in anexa nr. 2.
(2) Documentele intocmite de personalul cu drept de inspectie si control vor fi semnate si stampilate cu stampila al carei model este prevazut in anexa nr. 2.
(3) Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei la normele de pescuit si de protectie a resurselor acvatice vii si instiintarea de plata se intocmesc conform modelului prevazut in anexa nr. 3.
Capitolul IV - Echipamente si mijloace de control
Art. 13
(1) Dotarea Agentiei cu mijloace de transport pe apa si pe uscat si cu mijloace de comunicare este stabilita conform anexei nr. 4.
(2) Navele si ambarcatiunile destinate inspectiei si controlului se identifica prin arborarea fanionului specific pe catargul principal si/sau prin sigla existenta pe bordul acestora, dupa caz.
(3) Modelele fanionului si al siglei navelor si ambarcatiunilor destinate inspectiei si controlului se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.
Art. 14
(1) In executarea atributiilor, personalul cu drept de inspectie si control al Agentiei este obligat sa poarte uniforma si echipament.
(2) Tipul, numarul si durata de serviciu a uniformelor si echipamentelor se propun de catre Agentie si se aproba prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.
(3) Uniformele si echipamentele sunt asigurate de catre Agentie, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare.
Art. 15
Este interzisa folosirea mijloacelor de transport destinate controlului si inspectiei piscicole pentru alte scopuri decat pentru indeplinirea sarcinilor prevazute de legislatia in vigoare.
Art. 16
Pe navele/ambarcatiunile destinate controlului si inspectiei piscicole se tine un jurnal de bord, in care se inscriu toate deplasarile efectuate, conform anexei nr. 5.
Capitolul V - Dispozitii finale
Art. 17
Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Agentiei se asigura din prevederile bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
Art. 18
Agentia realizeaza investitii prin Programul operational pentru pescuit, pentru infrastructura aferenta centrelor de prima vanzare, porturilor/punctelor/adaposturilor pescaresti si punctelor de debarcare.
Art. 19
Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 20
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr. 865/2005 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 727 din 10 august 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
Unde scrie ca administreaza in numele statului resursa acvatica vie,asa cum scria in Legea 192/2001 art. 7 , acum abrogata? Daca tu afirmi ca este administaorul resursei acvatice vii, indica actul normativ care reglementeaza acest lucru, nu ca asa intelegi tu. Asa a inteles si ANPA pana a ajuns la Parlament. Daaca vrei un echivalent, ia la rand toate agentiile de reglementare (pe curent,gaz, etc) si fa o comparatie cu ANPA. Explicatia ta cu cele mai logice si de bun simt argumente nu sunt decretate acte normative. Sorry. O sa te recomand totusi ca sursa de inspiratie pentru comisiile legislative care elaboreaza actele normative. Este pacat sa se piarda un asemenea element pretios.
PS Dupa cum vezi, eu nu ma plictisesc sa-ti tot indic acte normative, nu parerile mele personale.
fff,
apropo de legile europene, ti-as recomanda sa citesti art. 148alin.2 din Constitutia Romaniei. O sa discutam dupa aia.
HG nr. 1194/2008, hotarare privind organizarea, structura si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 683 din 06/10/2008
Avand in vedere prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 27/2008 privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeana din Fondul European pentru Pescuit si a fondurilor de cofinantare si prefinantare alocate de la bugetul de stat, in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, al art. 4 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul si acvacultura,
Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.
Capitolul I - Dispozitii generale
Art. 1
(1) Agentia Nationala pentru Pescuit si Acvacultura, denumita in continuare Agentie, este institutie publica de interes national, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, finantata integral de la bugetul de stat, care functioneaza in subordinea Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
(2) Agentia este autoritate de management al Programului operational pentru pescuit.
(3) Sediul Agentiei este in municipiul Bucuresti si este asigurat de catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
Art. 2
(1) Agentia este condusa de un presedinte-director general si un vicepresedinte-director general adjunct, numiti prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, in conditiile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata.
(2) Presedintele Agentiei are calitatea de ordonator tertiar de credite si gestioneaza fondurile publice aprobate.
(3) Presedintele conduce activitatea Agentiei si o reprezinta in raporturile cu celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale si locale, cu alte persoane juridice si fizice, precum si in justitie.
(4) In exercitarea atributiilor sale, presedintele emite decizii.
Art. 3
(1) Numarul maxim de posturi al Agentiei este de 181.
(2) Personalul din cadrul Agentiei este format din functionari publici si personal contractual.
(3) Salarizarea personalului din cadrul Agentiei se face potrivit Ordonantei Guvernului nr. 6/2007 privind unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale functionarilor publici pana la intrarea in vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare si alte drepturi ale functionarilor publici, precum si cresterile salariale care se acorda functionarilor publici in anul 2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 232/2007, cu modificarile ulterioare, Ordonantei Guvernului nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de baza si al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si Hotararii Guvernului nr. 543/2006 pentru aprobarea structurilor din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor si Dezvoltarii Rurale care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare comunitare, precum si normelor de acordare a drepturilor salariale personalului aferent.
Art. 4
Pentru realizarea obiectivelor din domeniul sau de activitate, Agentia exercita urmatoarele functii:
a) de elaborare si implementare a strategiei nationale si a reglementarilor privind: organizarea si administrarea sectorului pescaresc, protejarea si exploatarea resurselor acvatice vii, acvacultura, procesarea si piata produselor pescaresti;
b) de autoritate de management al Programului operational pentru pescuit;
c) de control si inspectie;
d) de reprezentare, pe plan intern si extern, in domeniul sau de activitate si in limitele stabilite prin actele normative in vigoare;
e) de realizare a masurilor din domeniul specific, precum si a masurilor in executarea regulamentelor Uniunii Europene, potrivit legii.
Capitolul II - Structura organizatorica a Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura
Art. 5
Structura organizatorica a Agentiei este prevazuta in anexa nr. 1.
Art. 6
Agentia isi exercita atributiile in teritoriu prin structuri proprii fara personalitate juridica.
Art. 7
Prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, in cadrul structurii organizatorice se pot organiza servicii, birouri, compartimente, conform legii.
Capitolul III - Atributiile Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura
Art. 8
In exercitarea functiilor prevazute la art. 4, Agentia are urmatoarele atributii principale:
A. In domeniul administrarii si exploatarii resurselor acvatice vii:
a) stabileste masuri de administrare a pescuitului, astfel incat sa se obtina o mai buna rationalizare a efortului de pescuit;
b) elaboreaza reglementarile privind accesul la resursele acvatice vii, in vederea practicarii pescuitului comercial, cu respectarea legislatiei comunitare;
c) elaboreaza reglementarile privind pescuitul recreativ/ sportiv;
d) elaboreaza, in conformitate cu prevederile legislatiei comunitare, norme privind caracteristicile tehnice si conditiile de folosire a uneltelor de pescuit, precum si metodele de pescuit comercial in apele maritime interioare si in apele continentale, in scopul realizarii unui pescuit durabil;
e) elaboreaza masuri nationale de protectie si regenerare a resurselor acvatice vii, prin aplicarea reglementarilor comunitare privind stabilirea anuala a capturii totale admisibile (TAC) si a cotelor de pescuit, prin stabilirea perioadelor de prohibitie, a zonelor de protectie si a zonelor de crutare, precum si a masurilor preventive, in concordanta cu prevederile legislatiei comunitare;
f) propune dimensiunile minime individuale pe specii ce reprezinta resursele acvatice vii care pot fi capturate din mediul acvatic, pe baza studiilor elaborate de institutiile de cercetare stiintifica de profil, in concordanta cu prevederile legislatiei comunitare;
g) propune masuri privind exercitarea pescuitului speciilor protejate in vederea emiterii unor reglementari specifice;
h) sprijina si participa la actiuni de populare/repopulare a apelor din domeniul public al statului, precum si la actiuni de salvare a resurselor acvatice vii aflate in declin;
i) dispune distribuirea drepturilor de pescuit intre nave/ambarcatiuni sau grupuri de nave/ambarcatiuni care activeaza intr-o zona de pescuit, cu respectarea legislatiei comunitare;
j) elaboreaza proceduri de planificare a activitatii de pescuit;
k) stabileste masuri de adaptare a capacitatii flotei la starea resurselor acvatice vii, de stabilire si schimbare a porturilor de baza, in conformitate cu dispozitiile legislatiei comunitare;
l) monitorizeaza activitatea de pescuit prin stabilirea sistemelor de comunicare permanenta pentru cunoasterea in timp real a intrarilor si iesirilor din port, stationarilor navelor/ambarcatiunilor in zonele de pescuit, capturile sau alte circumstante;
m) organizeaza si actualizeaza Fisierul navelor si ambarcatiunilor de pescuit si stabileste modul de marcare a acestora, precum si a navelor/ambarcatiunilor auxiliare de pescuit;
n) autorizeaza construirea, modernizarea si reconversia navelor/ambarcatiunilor de pescuit care urmeaza sa arboreze pavilion roman, astfel incat acestea sa nu depaseasca capacitatea de pescuit a navelor/ambarcatiunilor radiate din fisier;
o) elibereaza licentele de constructie a navelor de pescuit, in conditiile legii;
p) propune conditii pentru stabilirea si schimbarea porturilor de baza;
q) propune nominalizarea porturilor/punctelor de debarcare a produselor pescaresti pe teritoriul national unde descarca navele/ambarcatiunile de pescuit;
r) stabileste si autorizeaza locurile in care se realizeaza prima vanzare a produselor obtinute din pescuit, cu respectarea legislatiei comunitare;
s) elibereaza permise/licente/autorizatii, dupa caz, in conformitate cu dispozitiile legislatiei nationale si comunitare;
t) stabileste modelul permiselor/licentelor/autorizatiilor, dupa caz, cu respectarea cerintelor minimale prevazute de legislatia comunitara.
B. In domeniul acvaculturii:
a) stabileste masuri pentru valorificarea superioara a potentialului genetic prin acvacultura unor specii valoroase;
b) stabileste masuri pentru cresterea calitatii produselor din acvacultura;
c) adopta masuri pentru asigurarea productiei din acvacultura pentru cazuri de forta majora;
d) stabileste masuri pentru asigurarea sanatatii si bunastarii animale;
e) stabileste masuri pentru modernizarea tehnologiilor de reproducere si crestere a speciilor de pesti si a altor vietuitoare acvatice, corelate cu normele de protectie a mediului;
f) stabileste masuri pentru folosirea corespunzatoare a amenajarilor piscicole;
g) incurajeaza aplicarea tehnologiilor de reproducere si crestere pentru specii cu valoare economica ridicata si promovarea produselor pescaresti organice;
h) incurajeaza construirea de amenajari si instalatii moderne si eficiente pentru practicarea acvaculturii marine si continentale, in conditiile asigurarii sanatatii si bunastarii animale;
i) sprijina dezvoltarea acvaculturii in zonele dependente de pescuit, in conditiile legii;
j) organizeaza si actualizeaza Registrul unitatilor de productie din acvacultura si emite licentele de acvacultura;
k) stabileste alte actiuni pe care necesitatile de dezvoltare a acvaculturii le impun, potrivit legii.
C. In domeniul organizarii pietei produselor pescaresti:
a) adopta masuri de sprijinire a organizatiilor de producatori si a altor forme asociative;
b) asigura respectarea criteriilor de recunoastere si de retragere a recunoasterii organizatiilor de producatori din sectorul pescaresc, prevazute de legislatia comunitara.
1. La comercializare:
a) organizeaza si actualizeaza Registrul centrelor de prima vanzare, in conditiile stabilite de autoritatea publica centrala care raspunde de pescuit si acvacultura;
b) solicita elaborarea de studii de piata, finantate din Programul operational pentru pescuit;
c) elaboreaza reglementari privind descarcarea si prima vanzare a produselor pescaresti, obtinute din pescuitul intern, cu respectarea legislatiei comunitare;
d) inregistreaza si/sau autorizeaza cumparatorul produselor pescaresti de la o nava/ambarcatiune de pescuit aflata la prima vanzare;
e) stabileste documentele care trebuie sa insoteasca produsele obtinute din pescuit care constituie obiectul primei vanzari intr-un loc situat in afara punctului/portului de debarcare si care trebuie sa fie transportate inainte de a se produce prima vanzare, in conformitate cu legislatia comunitara;
f) propune si elaboreaza strategii pentru cresterea consumului de peste in Romania.
2. La procesare:
a) incurajeaza si sprijina procesarea produselor pescaresti;
b) propune masuri pentru imbunatatirea calitatii si promovarea produselor pescaresti;
c) organizeaza si actualizeaza Registrul unitatilor de procesare si elibereaza licentele de fabricatie.
D. In domeniul Programului operational pentru pescuit:
a) elaboreaza strategia nationala sectoriala si Programul operational pentru pescuit, indicand prioritatile si contributiile financiare ale Fondului European pentru Pescuit si alte resurse financiare;
b) asigura organizarea si conducerea Comitetului de monitorizare al Programului operational pentru pescuit;
c) elaboreaza si actualizeaza manualele de proceduri pentru gestionarea Fondului European pentru Pescuit si pentru implementarea Programului operational pentru pescuit;
d) colaboreaza cu Autoritatea de Management pentru Dezvoltare Rurala si cu Agentia de Plati pentru Dezvoltare Rurala si Pescuit, precum si cu alte institutii implicate in derularea Programului operational pentru pescuit;
e) colaboreaza cu celelalte institutii implicate in derularea, evaluarea si monitorizarea Programului operational pentru pescuit;
f) coordoneaza implementarea Programului operational pentru pescuit;
g) asigura implementarea tehnica a masurilor, realizand: primirea cererilor de finantare, evaluarea si selectia proiectelor, contractarea, verificarea dosarelor de achizitii publice, conform legislatiei comunitare si nationale specifice;
h) asigura informarea beneficiarilor, promovarea si publicitatea Programului operational pentru pescuit.
E. In domeniul cercetarii stiintifice:
a) pe baza identificarii necesitatilor colaboreaza cu institutiile de cercetare de profil in realizarea obiectivelor;
b) solicita studii pentru cunoasterea biologiei, etologiei si diversitatii structurii, functionabilitatii si productivitatii ecosistemelor acvatice si a interactiunilor specifice, finantate din Programul operational pentru pescuit;
c) solicita studii pentru evaluarea impactului produs asupra ecosistemelor acvatice marine si a apelor continentale de catre activitatile de pescuit si acvacultura si a altor activitati antropice, finantate din Programul operational pentru pescuit;
d) solicita studii pentru dezvoltarea si diversificarea acvaculturii, finantate din Programul operational pentru pescuit;
e) propune conditiile de acordare a autorizatiei speciale de pescuit in scop stiintific;
f) elibereaza autorizatia speciala de pescuit in scop stiintific.
F. In domeniul relatiilor internationale:
a) elaboreaza proiecte de conventii si acorduri internationale privind evaluarea impactului activitatilor antropice asupra starii resurselor acvatice vii in context transfrontalier;
b) organizeaza si participa la manifestarile si intalnirile internationale organizate de organisme si organizatii internationale specializate in domeniul pescuitului si/sau acvaculturii, potrivit legii.
G. In domeniul activitatii de control si inspectie piscicola:
a) organizeaza si desfasoara activitati permanente de control si inspectie piscicola privind respectarea legislatiei in domeniu;
b) verifica modul de executare a atributiilor de paza si protectie a resurselor acvatice vii de catre beneficiarii dreptului de pescuit;
c) verifica respectarea conditiilor impuse prin licente/autorizatii/permise de pescuit;
d) elaboreaza planurile anuale si lunare de inspectie si control;
e) verifica veridicitatea datelor inscrise in documentele pentru circulatia pestelui de la punctul de descarcare pana la prima vanzare, in conditiile stabilite de autoritatea publica centrala care raspunde de pescuit si acvacultura;
f) incheie protocoale cu institutiile publice implicate in activitatea de control si inspectie privind sectorul pescaresc;
g) monitorizeaza aplicarea sanctiunilor prevazute in procesele-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor si a masurilor dispuse prin notele de control;
h) stabileste sistemele de control si de inspectie ale activitatilor de pescuit;
i) retine/suspenda/anuleaza, dupa caz, in baza constatarilor si propunerilor organelor de control proprii, permisul/ licenta/autorizatia, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 23/2008 privind pescuitul si acvacultura;
j) asigura functionarea sistemului de monitorizare prin satelit a navelor de pescuit la Marea Neagra, conform reglementarilor comunitare.
H. In alte domenii:
a) coordoneaza si monitorizeaza activitatea de pescuit si acvacultura prin organizarea si administrarea centrelor de prima vanzare, a porturilor pescaresti si a punctelor pescaresti;
b) incurajeaza dezvoltarea industriilor adiacente pentru producerea de utilaje si instalatii, precum si furaje specifice, folosite in acvacultura, in conditiile legii;
c) organizeaza si intretine baza de date din domeniul pescuitului si acvaculturii si asigura transmiterea datelor in sistemul informatic comunitar;
d) organizeaza activitati de instruire a personalului conform planului propriu de instruire;
e) incheie contracte si finanteaza realizarea de buletine informative, ghiduri, brosuri, afise, postere, bannere pentru diseminarea informatiilor referitoare la sectorul pescaresc, finantate din Programul operational pentru pescuit;
f) colaboreaza cu organele de specialitate din ministere, cu autoritatile administratiei publice locale si cu organismele internationale implicate in activitatea de pescuit si acvacultura;
g) participa la elaborarea planului comun de actiune in vederea prevenirii efectelor starilor de calamitati naturale si urmareste realizarea masurilor si actiunilor prevazute, in colaborare cu ceilalti factori decizionali de la nivel local si central;
h) intocmeste anual raportul de activitate si il supune spre aprobare ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale;
i) adopta masuri destinate perfectionarii persoanelor care activeaza in sectorul piscicol.
Art. 9
(1) Atributiile de control si inspectie piscicola se exercita de catre personalul propriu cu drept de inspectie si control al Agentiei, nominalizat prin decizie a presedintelui Agentiei.
(2) Competentele personalului cu drept de control si procedura de control se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale, la propunerea Agentiei.
Art. 10
In exercitarea atributiilor ce ii revin, personalul cu drept de inspectie si control verifica documentele care stau la baza activitatii persoanei controlate si, dupa caz:
a) propune masuri administrative;
b) constata infractiunile prevazute la art. 64 si 65 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2008;
c) constata contraventiile si aplica sanctiunile contraventionale prevazute in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 23/2008.
Art. 11
(1) Personalul cu drept de inspectie si control, in baza constatarilor facute, retine si suspenda permisul, licenta sau autorizatia, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 23/2008.
(2) Personalul cu drept de inspectie si control, in baza constatarilor facute, propune anularea permisului, licentei sau autorizatiei si retrage documentele anulate, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 23/2008.
Art. 12
(1) Personalul cu drept de inspectie si control se legitimeaza la fiecare control efectuat, cu legitimatia, al carei model este prevazut in anexa nr. 2.
(2) Documentele intocmite de personalul cu drept de inspectie si control vor fi semnate si stampilate cu stampila al carei model este prevazut in anexa nr. 2.
(3) Procesul-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei la normele de pescuit si de protectie a resurselor acvatice vii si instiintarea de plata se intocmesc conform modelului prevazut in anexa nr. 3.
Capitolul IV - Echipamente si mijloace de control
Art. 13
(1) Dotarea Agentiei cu mijloace de transport pe apa si pe uscat si cu mijloace de comunicare este stabilita conform anexei nr. 4.
(2) Navele si ambarcatiunile destinate inspectiei si controlului se identifica prin arborarea fanionului specific pe catargul principal si/sau prin sigla existenta pe bordul acestora, dupa caz.
(3) Modelele fanionului si al siglei navelor si ambarcatiunilor destinate inspectiei si controlului se stabilesc prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.
Art. 14
(1) In executarea atributiilor, personalul cu drept de inspectie si control al Agentiei este obligat sa poarte uniforma si echipament.
(2) Tipul, numarul si durata de serviciu a uniformelor si echipamentelor se propun de catre Agentie si se aproba prin ordin al ministrului agriculturii si dezvoltarii rurale.
(3) Uniformele si echipamentele sunt asigurate de catre Agentie, in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare.
Art. 15
Este interzisa folosirea mijloacelor de transport destinate controlului si inspectiei piscicole pentru alte scopuri decat pentru indeplinirea sarcinilor prevazute de legislatia in vigoare.
Art. 16
Pe navele/ambarcatiunile destinate controlului si inspectiei piscicole se tine un jurnal de bord, in care se inscriu toate deplasarile efectuate, conform anexei nr. 5.
Capitolul V - Dispozitii finale
Art. 17
Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Agentiei se asigura din prevederile bugetare aprobate Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
Art. 18
Agentia realizeaza investitii prin Programul operational pentru pescuit, pentru infrastructura aferenta centrelor de prima vanzare, porturilor/punctelor/adaposturilor pescaresti si punctelor de debarcare.
Art. 19
Anexele nr. 1-5 fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 20
Pe data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, Hotararea Guvernului nr. 865/2005 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale pentru Pescuit si Acvacultura, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 727 din 10 august 2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
Unde scrie ca administreaza in numele statului resursa acvatica vie,asa cum scria in Legea 192/2001 art. 7 , acum abrogata? Daca tu afirmi ca este administaorul resursei acvatice vii, indica actul normativ care reglementeaza acest lucru, nu ca asa intelegi tu. Asa a inteles si ANPA pana a ajuns la Parlament. Daaca vrei un echivalent, ia la rand toate agentiile de reglementare (pe curent,gaz, etc) si fa o comparatie cu ANPA. Explicatia ta cu cele mai logice si de bun simt argumente nu sunt decretate acte normative. Sorry. O sa te recomand totusi ca sursa de inspiratie pentru comisiile legislative care elaboreaza actele normative. Este pacat sa se piarda un asemenea element pretios.
PS Dupa cum vezi, eu nu ma plictisesc sa-ti tot indic acte normative, nu parerile mele personale.
fff,
apropo de legile europene, ti-as recomanda sa citesti art. 148alin.2 din Constitutia Romaniei. O sa discutam dupa aia.
- Lucius
- utilizator constant
- Mesaje: 162
- Membru din: 05 Aug 2008, 16:43
- Localitate: Gheorgheni
- Contact:
Permisul auto se obtine dupa absolvirea scolii de soferi si trecerii testului de verificare. Cat costa o scoala de soferi? Si cum obti permisul daca nu treci testul? S-ar putea si la solicitarea unui permis de pescuit sa dai un test. Ce te faci cu taxa platita si testul netrecut?
Ar fi interesant sa citesti in OUG 23/2008 si sa vezi si cum poti ramane fara permisul de pescuit, daca nu respecti prevederile legii. Cum il mai poti obtine daca esti prin in offsaid? Tot ca la permisul auto? Mai dai odata testul?
Am carnet de conducere,si conduc dacia mea pe drumurile patriei cu taxa de drum,impozit,asigurarea obligatorie platita fara sa fiu obligat sa fiu membru ACR
Daca am fii obligati sa trece un examen am scapa de "colegi" care nu au auzit de specii protejate, de metode interzise, de dimensiuni minime ,etc.
Ar fi interesant sa citesti in OUG 23/2008 si sa vezi si cum poti ramane fara permisul de pescuit, daca nu respecti prevederile legii. Cum il mai poti obtine daca esti prin in offsaid? Tot ca la permisul auto? Mai dai odata testul?
Am carnet de conducere,si conduc dacia mea pe drumurile patriei cu taxa de drum,impozit,asigurarea obligatorie platita fara sa fiu obligat sa fiu membru ACR
Daca am fii obligati sa trece un examen am scapa de "colegi" care nu au auzit de specii protejate, de metode interzise, de dimensiuni minime ,etc.
1. desi repet, eu n-am afirmat ca ANPA administreaza resursa, te-as ruga totusi sa comentezi ceea ce e mentionat mai sus cu rosu ...apsalba scrie: Art. 8
In exercitarea functiilor prevazute la art. 4, Agentia are urmatoarele atributii principale:
A. In domeniul administrarii si exploatarii resurselor acvatice vii:
(...)
fff,
apropo de legile europene, ti-as recomanda sa citesti art. 148alin.2 din Constitutia Romaniei. O sa discutam dupa aia.
2. Daca interpretarea pe care o dai respectivului art. din Constitutie e cea corecta sa inteleg ca legile organice care reglementeaza diversele domenii de activitate (nu numai cele ref. la pescuit) sun t anti-constitutionale?
- PODOSU DOREL
- utilizator constant
- Mesaje: 268
- Membru din: 29 Dec 2005, 19:03
- Localitate: LUGOJ
- PODOSU DOREL
- utilizator constant
- Mesaje: 268
- Membru din: 29 Dec 2005, 19:03
- Localitate: LUGOJ
@ flydb
mersi .Nu am fost atent cind ai postat prima data
sa vedem cum o sa se si aplice,
apsalba nu intelege ca asa cum incerca el sa ne trateze au facut-o si AJ-urile inainte si asta ii costa.Au pierdut mare parte din membri.Dar nici noile APS-uri daca nu dovedesc un minim respect fata de pescari nu vor avea sustinere.Si drumul spre iad e pavat cu intentii bune.Dar nu este suficient.
mersi .Nu am fost atent cind ai postat prima data
sa vedem cum o sa se si aplice,
apsalba nu intelege ca asa cum incerca el sa ne trateze au facut-o si AJ-urile inainte si asta ii costa.Au pierdut mare parte din membri.Dar nici noile APS-uri daca nu dovedesc un minim respect fata de pescari nu vor avea sustinere.Si drumul spre iad e pavat cu intentii bune.Dar nu este suficient.