adiwolf scrie:apsalba scrie:.........
cu tot respectul cuvenit acestor treburi serioase,
cu ce ma (ne ) ajuta pe mine ca simplu pescar aceste studii de bonitate,poluare,cartografiere,cum se poate ca prin aceste studii sa avem mai mult peste in apele noastre???
de ce nu auzim nicaieri de lupta impotriva braconajului si de populari ?
Cu tot respectul, pe tine personal nu te ajuta cu nimic. Dar pe asociatiile care se vor implica in acest proces de administrare a resurselor acvatice viicu siguranta ca da. In primul rand popularile nu se fac dupa ureche, ci in baza unor studii din care sa rezulte gradul de suportabilitate al bazinului natural respectiv, speciile existente precum si densitatea lor pe acel areal, gradul de poluare, etc. Nu luati ca etalon laudele AGVPS care isi umfla muschii cu popularile facute de-a lungul anilor. Este o stupizenie. Ca sa realizati necesitatea acestor lucruri, cercetati ce s-a intreprins in tarile dezvoltate, ce masuri drastice s-au luat pentru eliminarea poluarilor si pastrarea habitatelor. Urmariti evolutia Tamisei, de exemplu, care dintr-un rau mort, a devenit un rau pe care se poate pescui. Exemplele pot continua, dar nu este cazul acum.
Ordinul difera de propunerea facuta de FNPSR si care suna cam asa:
ORDIN
privind dreptul de pescuit recreativ/sportiv în bazine piscicole naturale
Avand in vedere prevederile :
- Legii nr. 192/2001 R cu modificarile si completarile ulterioare;
- Hotarârii Guvernului nr. 155/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, cu modificările şi completările ulterioare;
- Referatul de aprobare al Agenţiei Naţionale pentru Pescuit şi Acvacultură nr. ...../../..../2007
-
ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale emite următorul
O R D I N
.
Art. 1 .(1) Accesul la resursele acvatice vii se face in baza permisului de pescuit recreativ sportiv;
(2)Permisul de pescuit recreativ sportiv este un document cu regim special tiparit de Administratorul resurselor acvatice vii si distribuit de asociatiile de pescari sportivi. Eliberarea permisului se va face pe baza unui test stabilit de Administratorul resurselor acvatice vii, si sustinut la eliberarea permisului de pescuit recreativ sportiv.
(3) Permisul de pescuit se emite anual si este valabil insotit de actul de identitate.
(4)Beneficiarii de contracte de gestionare durabila sunt asociatiile de pescari sportivi legal constituite si care au ca obiect de activitate numai practicarea pescuitului ca sport si activitati conexe legate de acestea. Contractele de gestionare durabila se incheie e o perioada de minim 10 ani;
(5)Asociatiile beneficiare de contract vor prezenta in termen de 6 luni de la data publicarii in Monitorul Oficial al prezentului ordin, sub sanctiunea anularii contractului de gestionare durabila a bazinelor piscicole arondate, planurile de management al resurselor acvatice vii pe o perioada de minim 5 ani, sub sanctiunea returnarii contravalorii veniturilor obtinute din distribuirea permiselor de pescuit recreativ sportiv.
Art.2 In baza contractelor de gestionare durabila a bazinelor piscicole naturale in vederea practicarii pescuitului sportiv, Administratorul resurselor acvatice vii emite in termen de 10 zile autorizatia de pescuit recreativ sportiv. Autorizatia este valabila pana la expirarea contractului de gestionare durabila si inceteaza odata cu acesta. Ea se anuleaza de la sine in cazul anularii contractului de gestionare durabila.
(2) În autorizaţie este precizată delimitarea exactă a bazinelor piscicole naturale unde asociaţia primeşte dreptul de atribuire a gestionarii durabile in vederea practicarii pescuitului recreativ/sportiv.
(3) Modelul autorizaţiei de pescuit recreativ/sportiv este prezentat în anexa 1.
Art. 3. – (1) Asociaţiile de pescuit recreativ/sportiv care obţin atribuirea dreptului de gestionare durabila a bazinelor piscicole naturale in vederea practicarii pescuitului recreativ/sportiv, au obligaţia de a nominaliza persoanele care, după o verificare prealabilă de către Administratorul resurselor acvatice vii, vor fi împuternicite de a încheia note de control în baza ordinului autorităţii publice centrale care răspunde de pescuit şi acvacultură, si vor aplica sanctiunile prevazute de legea 192/2001 R cu modificarile si completarile ulterioare, avand autoritate deplina numai pe bazinele piscicole arondate .
(2) Numărul personalului de pază se stabileste de fiecare asociatie in parte, in functie de bazinele piscicole pe care le are in adminIstrare.
Art. 4. – (1) Dreptul de gestionare durabila a bazinelor piscicole naturale in vederea practicarii pescuitului recreativ/sportiv, intr-o zonă dintr-un bazin hidrografic, se atribuie la cererea asociatiilor de pescari legal constituite;
(2) În cazul în care există mai multe asociatii pe aceleaşi bazine piscicole naturale, acestea sunt in drept sa il solicite. Administratorul resurselor acvatice vii va putea dispune corelarea planurilor de management a resurselor acvatice vii daca sunt contradictorii. Asociatiile pot beneficia de autorizatii si in baza unui protocol de colaborare bilateral sau multilateral, din care sa reiese ca vor gestiona in armonie bazinele pe care le gestioneaza, in baza unui singur plan de management insusit de fiecare si din care sa reiese obligatiile fiecarei parti.
(2) Asociaţiile de pescuit recreativ/sportiv îşi pot limita efortul de pescuit pe bazinele care le-au fost atribuite prin contract, in baza prevederilor din planul de management.
Art. 5 eliminat. Prevederile sunt cuprinse la art. 1
Art. 6 Titularul permisului de pescuit recreativ sportiv isi poate exercita dreptul de pescuit in toate bazinele piscicole naturale gestionate de asociatia care l-a eliberat.
Art. 7 Sumele obtinute din valorificarea permiselor de pescuit recreativ sportiv se vor constitui ca venituri, astfel:
- 20 % din valoarea permisului de pescuit ce se constituie ca redeventa a statului;
- 80 % vor ramane la dispozitia gestionarului bazinelor piscicole obtinute prin contract si vor fi folosite pentru realizarea obiectivelor si obligatiilor din contractele de gestionare durabila a bazinelor piscicole naturale atribuite in vederea practicarii pescuitului recreativ sportiv, precum si a cheltuielior legate de activitatea curenta.
Art. 8 Administratorul resurselor acvatice vii poate suspenda autorizatia de gestionare a bazinelor piscicole naturale daca constata incalcarea obligatiilor stabilite prin contract.
Art. 9 Se interzice practicarea pescuitului comercial precum si practicarea acvaculturii pe toate bazinele piscicole naturale, asa cum sunt ele prevazute in art. 3 alin 1 din Legea 192/2001 R cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia Dunarii si Prutlui.
Art. 10 La data intrării în vigoare a prezentului ordin prevederile referitoare la pescuitul sportiv ale Ordinelor MAPDR nr. 1133/2005, 1134/2005, 231/2006, precum şi anexele lor se abrogă.
Im mod evident la intalnirea de saptamana viitoare vom continua sa sustinem punctele de vedere ale asociatiilor membre FNPSR