Masinile noastre
Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
Eu am un Peugeot 807 si constructorul recomanda revizia la 30000km deci asa o fac. Oricum calculatorul masinii o cere cum se apropie de acest kilometraj. Fac revizia intr-un garaj Peugeot si gata. Nu am avut probleme pana acuma. Si cum la 4 ani le schimb nici nu cred ca voi avea. Eu fac intre 35 si 40000km pe an.
onesti, daca 15.000 e mult, ce sa mai zic de 50.000, la cat se schimba Castrol Edge Long Life III?
am zis 15.000 sa fie rotund, dar schimb pe la 13-14 mii.
TopGear, pot sa-ti confirm treaba cu praful si ploaia in Germania
Anul trecut pe vremea asta eram la un prieten si am mers impreuna sa ne sapalm masinile la o spalatorie tip "self care". Masina lui nu mai fusese spalata de cateva luni bune(4-5) si arata mai bine de cum arata a mea aici la 2-3 zile dupa spalat

am zis 15.000 sa fie rotund, dar schimb pe la 13-14 mii.
TopGear, pot sa-ti confirm treaba cu praful si ploaia in Germania

Anul trecut pe vremea asta eram la un prieten si am mers impreuna sa ne sapalm masinile la o spalatorie tip "self care". Masina lui nu mai fusese spalata de cateva luni bune(4-5) si arata mai bine de cum arata a mea aici la 2-3 zile dupa spalat

"Marea taina a existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti" - Dostoievski
pai cred ca asta in timp poate afecta grav motorul. Adica nu are cum sa nu il afecteze. Filtrul neschimbat e imbacsit si devine ineficient. Orice impuritati sunt vehiculate cu usurinta prin intermediul uleiului in motor.TopGear scrie:Tavi. ma refeream la:
kuintautti:
ce se poate intimpla daca filtru de ulei nu e schimbat la motor diesel de 2,5 saizeci de mii de km ?
...
daca e lasat sa se aude in baie si e aspirat bine adica mecanicul nu se grabeste, cred ca-i destul de ok.
e aceeasi chestie ca si cand l-ai lasa sa se scurga pe jos, daca vorbim de aceeasi timpi de asteptare.
da, daca ai timp sa lasi surubul desfacut sa se scurga toata noaptea, se scurge mai bine, dar nu cred ca diferenta e f. mare....
e aceeasi chestie ca si cand l-ai lasa sa se scurga pe jos, daca vorbim de aceeasi timpi de asteptare.
da, daca ai timp sa lasi surubul desfacut sa se scurga toata noaptea, se scurge mai bine, dar nu cred ca diferenta e f. mare....
"Marea taina a existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti" - Dostoievski
Se recomanda ca dupa 3 schimburi de ulei prin metoda aspirarii sa se faca unul clasic desfacand busonul. Asta pentru ca suruburile la mai toate modelele sunt magnetice, ca atare atrag spanul (pilitura) iar acesta numai prin schimbul clasic se poate indeparta de pe surub.Irod scrie:Eu sincer nu cred ca uleiul poate fi schimbat corect prin metoda asta a aspirarii lui.Eu cred ca e o prostie si in urma operatiei ramane mult ulei vechi in baie poate si prin motor.
@Adi_
Eu bag in una din masini Castrol Long Life II Edge. Producatorul zice 30.000 dar il schimb la 20.000, asta la recomandarea unei bune si experimentate cunostinte (din reprezentanta) pt ca nu putem compara regimul de mers din vest cu cel de la noi (vezi filtru aer motor sau habitaclu)
La urmatorul schimb pe care-l fac (175.000 km) odata cu inlocuirea distributiei mi s-a recomandat sa renunt la Long Life in favoarea unuia tot sintetic dar care se va inlocui la 15.000 pe motiv ca motorul obosit are nevoie mai des de ulei proaspat.
Legat de Castrol Edge 3 -long life eu unul nu as avea curajul sa-l schimb la 50.000. Poate au altii!
Long Life nu e recomandat la noi si din motivul traficului. E un ulei recomandat celor care circula destul de des la drum lung, gen autostrada, nu in aglomeratiile oraselor de la noi unde temp. uleiului ajunge f. sus.Kingfischer scrie: @Adi_
Eu bag in una din masini Castrol Long Life II Edge. Producatorul zice 30.000 dar il schimb la 20.000, asta la recomandarea unei bune si experimentate cunostinte (din reprezentanta) pt ca nu putem compara regimul de mers din vest cu cel de la noi (vezi filtru aer motor sau habitaclu)
La urmatorul schimb pe care-l fac (175.000 km) odata cu inlocuirea distributiei mi s-a recomandat sa renunt la Long Life in favoarea unuia tot sintetic dar care se va inlocui la 15.000 pe motiv ca motorul obosit are nevoie mai des de ulei proaspat.
Legat de Castrol Edge 3 -long life eu unul nu as avea curajul sa-l schimb la 50.000. Poate au altii!
Da, si eu prefer un ulei normal in schimbul celui LL.
"Marea taina a existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti" - Dostoievski