De curiozitate la cat ajunge temperatura la masina ta in trafic de varf in oras si la drum lung?Adi_ scrie: Long Life nu e recomandat la noi si din motivul traficului. E un ulei recomandat celor care circula destul de des la drum lung, gen autostrada, nu in aglomeratiile oraselor de la noi unde temp. uleiului ajunge f. sus.
Masinile noastre
Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
Cica exista uleiuri sintetice pt TD. Stiam ca nu e recomandat sintetic-pur la diesel, ci semi-sintetic, dar uite ca mai apare una-alta pe piata.
Numai ca nu e totuna ce anume. Cica ARAL - Made la mama Germanica sau Valvoline, care am inteles ca e Belgia. Cica nu mai e Texaco, MOBIL, si Castrol ce a fost. Se ambaleaza si la noi in RO.
In fine, faza cu mers in oras sau in afara mai are un dedesupt - SPETA:
un coleg merge in Croatia cu un Passat TDI PD. Face 700 km in 5 ore. Ok. Dar cand s-a oprit sa mance/alimenteze/toaleta/etc., la plecare fum negru si motorul nu mai trage. A decedat turbo-ul! DE CE? I-a zis mecanicul croat: Ati venit constant cu viteza pe autobanda? DA! Ati oprit masina (motorul) cateva minute? DA!. Pai de aceea s-a intamplat faza cu turbo. Cica nu trebuia sa opreasca motorul, deoarece acesta era incalzit de la mersul constant cu 140-150 km/h, ci trebuia sa il mai lase 7-8-10 min. sa mearga la relanti, inainte sa il opreasca.
Nu stiu ce sa zic, mi se pare ciudat. Dar am vazut masini cu nemtzalai care opreau la peco, dar mai stateau in masina, cel putin soferul, cu motorul pornit....
Stiti ceva despre treaba asta?
Numai ca nu e totuna ce anume. Cica ARAL - Made la mama Germanica sau Valvoline, care am inteles ca e Belgia. Cica nu mai e Texaco, MOBIL, si Castrol ce a fost. Se ambaleaza si la noi in RO.

In fine, faza cu mers in oras sau in afara mai are un dedesupt - SPETA:
un coleg merge in Croatia cu un Passat TDI PD. Face 700 km in 5 ore. Ok. Dar cand s-a oprit sa mance/alimenteze/toaleta/etc., la plecare fum negru si motorul nu mai trage. A decedat turbo-ul! DE CE? I-a zis mecanicul croat: Ati venit constant cu viteza pe autobanda? DA! Ati oprit masina (motorul) cateva minute? DA!. Pai de aceea s-a intamplat faza cu turbo. Cica nu trebuia sa opreasca motorul, deoarece acesta era incalzit de la mersul constant cu 140-150 km/h, ci trebuia sa il mai lase 7-8-10 min. sa mearga la relanti, inainte sa il opreasca.

Stiti ceva despre treaba asta?
Sa nu mai aud ca mergeti vreodata la mecanic pentru schimbul de ulei.Cel putin in Romania never.In alte tari gasiti un loc ferit (garaju propriu sau al unui prieten) .Sa nu va vada autoritatile.E o operatiune la care n-ai ce sa gresesti.O tava de pus uleiu vechi,cheie de 14(majoritatea),filtru+cheie de filtru( investitie long term).
Unde-s multi putoarea creste.....Pestisorii se rareste.
nesti, am inteles unde bati, dar vezi sa nu confunzi temperatura lichidului de racire(care trebuie sa fie la 90 grade) cu temperatura uleiului(nu e afisata, dar la unele modele merge sa o afisezi pe climatronic prin niste combinatii de butoane)onesti scrie:De curiozitate la cat ajunge temperatura la masina ta in trafic de varf in oras si la drum lung?Adi_ scrie: Long Life nu e recomandat la noi si din motivul traficului. E un ulei recomandat celor care circula destul de des la drum lung, gen autostrada, nu in aglomeratiile oraselor de la noi unde temp. uleiului ajunge f. sus.

"Marea taina a existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti" - Dostoievski
da, e foarte adevarat. cum la fel de adevarat e ca sunt multi care vor TDI dar nu stiu sa le conduca(regim de turatii, etc).TopGear scrie: In fine, faza cu mers in oras sau in afara mai are un dedesupt - SPETA:
un coleg merge in Croatia cu un Passat TDI PD. Face 700 km in 5 ore. Ok. Dar cand s-a oprit sa mance/alimenteze/toaleta/etc., la plecare fum negru si motorul nu mai trage. A decedat turbo-ul! DE CE? I-a zis mecanicul croat: Ati venit constant cu viteza pe autobanda? DA! Ati oprit masina (motorul) cateva minute? DA!. Pai de aceea s-a intamplat faza cu turbo. Cica nu trebuia sa opreasca motorul, deoarece acesta era incalzit de la mersul constant cu 140-150 km/h, ci trebuia sa il mai lase 7-8-10 min. sa mearga la relanti, inainte sa il opreasca.Nu stiu ce sa zic, mi se pare ciudat. Dar am vazut masini cu nemtzalai care opreau la peco, dar mai stateau in masina, cel putin soferul, cu motorul pornit....
Stiti ceva despre treaba asta?
nici eu nu opresc motorul cand fac pauza pe autostrada, iar daca intru la benzinarie, prefer sa ma pun unde e coada decat unde e liber, tocmai pt. a nu fi nevoit sa opresc motorul, ca sa las turbina sa se mai raceasca. la fel fac si in tara, dupa orice drum mai lung sau forja. pauza nu e musai sa fie chir asa de mare, depinde mult si de cum ai mers inainte de oprire.
iar treaba asta cred ca e valabila la orice motor cu turbina, nu doar la TDI.
LE: onesti, scuze de greseala de scriere din mesajul anterior.
"Marea taina a existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti" - Dostoievski
Stiam si eu de faza cu racirea turbinei desi nu am masina cu turbo.TopGear scrie:Cica exista uleiuri sintetice pt TD. Stiam ca nu e recomandat sintetic-pur la diesel, ci semi-sintetic, dar uite ca mai apare una-alta pe piata.
Numai ca nu e totuna ce anume. Cica ARAL - Made la mama Germanica sau Valvoline, care am inteles ca e Belgia. Cica nu mai e Texaco, MOBIL, si Castrol ce a fost. Se ambaleaza si la noi in RO.![]()
In fine, faza cu mers in oras sau in afara mai are un dedesupt - SPETA:
un coleg merge in Croatia cu un Passat TDI PD. Face 700 km in 5 ore. Ok. Dar cand s-a oprit sa mance/alimenteze/toaleta/etc., la plecare fum negru si motorul nu mai trage. A decedat turbo-ul! DE CE? I-a zis mecanicul croat: Ati venit constant cu viteza pe autobanda? DA! Ati oprit masina (motorul) cateva minute? DA!. Pai de aceea s-a intamplat faza cu turbo. Cica nu trebuia sa opreasca motorul, deoarece acesta era incalzit de la mersul constant cu 140-150 km/h, ci trebuia sa il mai lase 7-8-10 min. sa mearga la relanti, inainte sa il opreasca.Nu stiu ce sa zic, mi se pare ciudat. Dar am vazut masini cu nemtzalai care opreau la peco, dar mai stateau in masina, cel putin soferul, cu motorul pornit....
Stiti ceva despre treaba asta?
De altfel sunt convins ca scrie in manualul masinii...
cu turatiile e bai mareda, e foarte adevarat. cum la fel de adevarat e ca sunt multi care vor TDI dar nu stiu sa le conduca(regim de turatii, etc).

- kuin tauti
- veteran
- Mesaje: 1851
- Membru din: 22 Noi 2007, 21:12
- Localitate: Renolandia
sa vezi chestie...
e unu care face motoare si care zice ca :
recomanda ca la inceput ... dupa revizie ... sa se puna la inceput cel mai ieftin ulei potrivit ca apoi dupa citeva sute de km sau chiat citeva mii ( cind practic se spala motoru ca sa zic asa... inainte de stringere ) ca apoi sa faci din nou schimbu cu un ulei de calitate...
pai cre ca asta am facut io acu... am spalat motoru...
stiu io e bine sa speli motoru ?
astia ziceau ca cica s-ar depune nu stiu ce materie pe piese si le face mai rezistente la uzura...
pisica mea ! cine dracu stie...
e unu care face motoare si care zice ca :
recomanda ca la inceput ... dupa revizie ... sa se puna la inceput cel mai ieftin ulei potrivit ca apoi dupa citeva sute de km sau chiat citeva mii ( cind practic se spala motoru ca sa zic asa... inainte de stringere ) ca apoi sa faci din nou schimbu cu un ulei de calitate...
pai cre ca asta am facut io acu... am spalat motoru...
stiu io e bine sa speli motoru ?
astia ziceau ca cica s-ar depune nu stiu ce materie pe piese si le face mai rezistente la uzura...
pisica mea ! cine dracu stie...

@ kuintautti...
...nici o pisica...esti varza la motoare.Ce spalat?...ce depus ?...
Dupa ce se "face" motorul,acesta are nevoie de un anumit numar de kilometri parcursi pentru a se face rodajul.La rodaj,datorita frecarii ce apare intre anumite componente ale motorului,rezulta o "pilitura" de metaL, ce se regaseste in uleiul din motor.
Aceasta pilitura trebuie inlaturata din motive lesne de inteles(pilitura poate duce la uzuri accidentale in urma frecarii anumitor componente ,in prezenta acesteia).
Prin urmare,ca sa scapam de "pilitura",trebuie sa inlocuim uleiul si acest lucru,doar dupa cateva sute de kilometri.In consecinta nu are rost sa punem ulei scump (rezistent la cateva mii de kilometri).
QED !
...nici o pisica...esti varza la motoare.Ce spalat?...ce depus ?...
Dupa ce se "face" motorul,acesta are nevoie de un anumit numar de kilometri parcursi pentru a se face rodajul.La rodaj,datorita frecarii ce apare intre anumite componente ale motorului,rezulta o "pilitura" de metaL, ce se regaseste in uleiul din motor.
Aceasta pilitura trebuie inlaturata din motive lesne de inteles(pilitura poate duce la uzuri accidentale in urma frecarii anumitor componente ,in prezenta acesteia).
Prin urmare,ca sa scapam de "pilitura",trebuie sa inlocuim uleiul si acest lucru,doar dupa cateva sute de kilometri.In consecinta nu are rost sa punem ulei scump (rezistent la cateva mii de kilometri).
QED !
