Masinile noastre

orice subiect de discutie pe orice tema, mai putin pescuitul rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Adi_
veteran
veteran
Mesaje: 3329
Membru din: 27 Apr 2004, 09:34
Localitate: Timisoara

Mesaj de Adi_ » 30 Ian 2008, 11:58

Ioan, vezi ca faci o confuzie intre cuplu si putere. Eu ma refeream la puterea maxima(aia exprimata in CP). Chiar pe graficul pus de tine se vede clar ce se intampla cu puterea dupa 6000 rpm. Si daca tot ai zis de cuplu, cat e acesta la turatie respectiva? :)
Chestiunile astea sunt valabile si la diesel, doar ca e vorba de alte turatii.

Imagine
"Marea taina a existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti" - Dostoievski

Avatar utilizator
Ioan S.
veteran
veteran
Mesaje: 1212
Membru din: 10 Mai 2004, 19:31
Localitate: Iasi

Mesaj de Ioan S. » 30 Ian 2008, 12:17

Scuze ... am recitit partea asta din mesajul tau :
poti merge pana pe la 6200 si apoi sa schimbi(depinde cum arata curba de putere) dar n-are nici un rost sa mergi pana in 6500 ca pierzi timp aiurea. Mai bine in timpul asta, 6000-6500, schimbi viteza si accelerezi eficient in continuare
este corect ... insa nu m-am gindit ca cineva isi pune problema daca mai accelereaza eficient intre 6000 si 6500 rot/min.
Eu unul in depasiri nu ma uit la turometru ... si oricum in treapta a 3 la 6000 de rotatii pe minut ai suficienta viteza pentru o depasire ... iar daca nu am ar cam fi cazul sa o las balta cu depasirea. :oops:

Dupa parerea mea peste 6000 rot/min nu prea mai accelerezi ca risti depasesti turatia maxima a motorului (care la motorul 1.6i 16v Ecotec-4 Twinport este de 6200 sau 6400 ... nu stiu exact) ... oricum cred ca lipsa de putere s-ar resimti si obliga la schimbarea treptei de viteza.

Avatar utilizator
Tavi
veteran
veteran
Mesaje: 5834
Membru din: 22 Ian 2005, 17:13
Localitate: Sibiu

Mesaj de Tavi » 30 Ian 2008, 13:36

Dupa grafice si calcule laborioase ati ajuns la concluzia ca totusi schimb bine la 6000. :lol:
Nu risti sa depasesti turatia maxima a motorului pentru ca nu poti.
Cand ajungi undeva in zona rosie, masina iti taie gazu, nu mai ai pedala.
E o masura de protectie a motorului contra sindromului "picior de lemn" :lol:
Am patit o data :oops:
E buna o tzara de teorie, dar e musai sa simti ce se intampla pe acolo.

Avatar utilizator
ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 2660
Membru din: 14 Ian 2005, 22:33
Contact:

Mesaj de ovidiu » 30 Ian 2008, 13:40

am voie sa depasesc 4000rpm dupa 3300km?

ca dealerul si cartulia masinii ziceau ca primii 1500km sa o menajez, ca masina dupa 3000km isi intra in parametrii.
eu am benzina.
pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...

Avatar utilizator
Adi_
veteran
veteran
Mesaje: 3329
Membru din: 27 Apr 2004, 09:34
Localitate: Timisoara

Mesaj de Adi_ » 30 Ian 2008, 13:54

ovidiu, e simplu. nu are rost sa depasesti turatia de putere maxima. cat e aia, tu trebuie sa stii.
daca ai doar 3300 km eu zic sa n-o forjezi.
"Marea taina a existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti" - Dostoievski

Avatar utilizator
ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 2660
Membru din: 14 Ian 2005, 22:33
Contact:

Mesaj de ovidiu » 30 Ian 2008, 14:14

nici nu am forjat-o maxim 130km/h timp de cateva minute, in care aveam cam 3700rpm.
nici nu sunt genul vitezoman... nici nu-mi place sa urle motorul si rotile...desi cu un land rover defender am dat 160km/h... ce urlet... ce teroare... plus ca masina aia este impotriva aerodinamicitatii; da' nu era masina mea :wink: propitarul luase vreo 2 sticle de vin si se uita chioras la mine, numai 120km/h? baga pedala!!!
am bagat, dar cu emotie... :oops:
pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...

Avatar utilizator
Vali Vesa
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 260
Membru din: 21 Dec 2006, 09:10
Localitate: Constanta

Mesaj de Vali Vesa » 30 Ian 2008, 17:04


Avatar utilizator
Irod
veteran
veteran
Mesaje: 522
Membru din: 07 Ian 2006, 18:45
Localitate: Cluj-Napoca; Baia-Mare

Mesaj de Irod » 30 Ian 2008, 23:19

Adi_ scrie:Tavi, nu are rost sa compari un motor pe benzina cu unul pe motorina.
Motorul lui Irod, cu siguranta are cuplu maxim undeva pe la 2000-2200 rpm iar puterea maxima ar trebui sa fie pe la 4000 rpm.
Daca ai avea posibilitatea sa vezi curbele de cuplu si putere maxima, o sa-ti dai seama ca nu are nici un rost sa ajungi cu turatia pe zona rosie, pt. ca dupa turatia de putere maxima, puterea scade foarte mult.
Da, pt. un consum cat mai mic, ideal ar fi sa se mearga in turatia de cuplu maxim, dar se poate merge si peste aceasta turatie, nu se strica nimic doar va creste putin consumul.
Mai trebuie avut in vedere un aspect. La motoarele cu turbina, mersul subturat e daunator(pt. turbina, catalizator, injectoare...)

da cuplul maxim e la 2000 de ture.

da intrebarea mea e , daa zxona rosie e la 4000 rotatii/ minut e vreo problema daca circul cu masina in zona de 3500?

Avatar utilizator
costica_fishing
veteran
veteran
Mesaje: 2092
Membru din: 21 Mai 2004, 11:45
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de costica_fishing » 31 Ian 2008, 11:16

sa nu mergi prea mult timp asa. Gen 200-300 km neintrerupt la viteza maxima. La dieseluri de teren am inteles ca nu ar fi tocmai in regula.
Am citit undeva un fel de aforism :D ca sa nu tii motorul la mai mult de 2/3 (sau 3/4 :D ) din turatia de unde incepe rosu mai mult de juma de ora.

De vreo 20 de ani se fac motoare care tre sa tina cel putin 300.000 km. Nu vb de cele de curse sau Ferrari-uri.... vb de motoare benzina aspirate si turbo-diesel.
Taximetristii cu dacii +GPL tineau motorul pana pe la 250.000 km. Dupa care - set motor.

un motor diesel de 3000 cmc, daca ii schimbi uleiul la timp, il lasi un minut-doo sa se incalzeasca de dimineata, tre sa tina cel putin 500.000 km. Crezi ca faci km astia in...sa zicem 15-20 de ani? dupa, ce mai conteaza?
near the beer

Avatar utilizator
Tavi
veteran
veteran
Mesaje: 5834
Membru din: 22 Ian 2005, 17:13
Localitate: Sibiu

Mesaj de Tavi » 31 Ian 2008, 12:00

costica_fishing scrie:sa nu mergi prea mult timp asa. Gen 200-300 km neintrerupt la viteza maxima. La dieseluri de teren am inteles ca nu ar fi tocmai in regula.
Am citit undeva un fel de aforism :D ca sa nu tii motorul la mai mult de 2/3 (sau 3/4 :D ) din turatia de unde incepe rosu mai mult de juma de ora.
Unde sa mergi la noi in tara 2-300 km neintrerupt la viteza maxima? :lol:
Eu stiam ca in rodaj tre sa mergi cu 1/8-5/8, 6-12 lbs din turatia maxima. Mod-fast

Scrie răspuns