
Chestiunile astea sunt valabile si la diesel, doar ca e vorba de alte turatii.

Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
este corect ... insa nu m-am gindit ca cineva isi pune problema daca mai accelereaza eficient intre 6000 si 6500 rot/min.poti merge pana pe la 6200 si apoi sa schimbi(depinde cum arata curba de putere) dar n-are nici un rost sa mergi pana in 6500 ca pierzi timp aiurea. Mai bine in timpul asta, 6000-6500, schimbi viteza si accelerezi eficient in continuare
Adi_ scrie:Tavi, nu are rost sa compari un motor pe benzina cu unul pe motorina.
Motorul lui Irod, cu siguranta are cuplu maxim undeva pe la 2000-2200 rpm iar puterea maxima ar trebui sa fie pe la 4000 rpm.
Daca ai avea posibilitatea sa vezi curbele de cuplu si putere maxima, o sa-ti dai seama ca nu are nici un rost sa ajungi cu turatia pe zona rosie, pt. ca dupa turatia de putere maxima, puterea scade foarte mult.
Da, pt. un consum cat mai mic, ideal ar fi sa se mearga in turatia de cuplu maxim, dar se poate merge si peste aceasta turatie, nu se strica nimic doar va creste putin consumul.
Mai trebuie avut in vedere un aspect. La motoarele cu turbina, mersul subturat e daunator(pt. turbina, catalizator, injectoare...)
Unde sa mergi la noi in tara 2-300 km neintrerupt la viteza maxima?costica_fishing scrie:sa nu mergi prea mult timp asa. Gen 200-300 km neintrerupt la viteza maxima. La dieseluri de teren am inteles ca nu ar fi tocmai in regula.
Am citit undeva un fel de aforismca sa nu tii motorul la mai mult de 2/3 (sau 3/4
) din turatia de unde incepe rosu mai mult de juma de ora.