orice subiect de discutie pe orice tema, mai putin pescuitul rapitorilor
Moderatori: johnnybravo, dr.pike, tudor, Adelin, Moderatori
-
costica_fishing
- veteran

- Mesaje: 2092
- Membru din: 21 Mai 2004, 11:45
- Localitate: Constanta
-
Contact:
Mesaj
de costica_fishing » 30 Ian 2008, 00:51
a mea(3l, de teren), intr-a 5-a, la 120 are cam 3000 rot. Pe la 140 cred ca in jur de 3300-3400. Cred. Verific maine dimineata!
vroiai sa stii daca ai mers pana la mare intr-a 3-a?

near the beer
-
Irod
- veteran

- Mesaje: 522
- Membru din: 07 Ian 2006, 18:45
- Localitate: Cluj-Napoca; Baia-Mare
Mesaj
de Irod » 30 Ian 2008, 08:19
costica ce masina ai?
ca si io de teren. io am Nissan Terrano si la 120km/ora in a 5-a deja ajunge pe la 3100 ture/minut. E normal? is curios cat ar ajunge pe la 140?
Faza ii ca io de vre-un an nu am mai mers mai tare de 100 si la 100 masina are 2500 ture cea ce pare ok. Acum fiindca am facut o excursie in Austria nu am rezistat tentatiei si pe autostrada am depasit viteza de croaziera cu care eram obisnuit. A fost momentul in care am observat turatiile mari si mi-am pus intrebari.
-
Tavi
- veteran

- Mesaje: 5834
- Membru din: 22 Ian 2005, 17:13
- Localitate: Sibiu
Mesaj
de Tavi » 30 Ian 2008, 10:23
Eu zic ca nu trebuie sa-ti faci probleme.
Dieselurile lucreaza mai bine la turatii mai joase decat benzinarele, dar poti sa mergi linistit pana ajunge acul turometrului in zona rosie
Teoretic, motorul e cel mai eficient in zona de cuplu maxim. Asa ca ia manualul masinii si vezi la ce turatie se intampla asta.
La a mea (1.6 benzina) la 100 km/h in a cincea am deja 3000 rpm. Si nu am nici o problema sa accelerez pana la 170km/h - 5000 rpm.
In depasiri ajung si la 6000 rpm daca trebuie.
Viteza de croaziera pe autostrada - 140, daca nu ma grabesc

-
Adi_
- veteran

- Mesaje: 3329
- Membru din: 27 Apr 2004, 09:34
- Localitate: Timisoara
Mesaj
de Adi_ » 30 Ian 2008, 10:26
pai turatiile difera in functie de motor, de cutia de viteze, etc.
eu stiu ca la 160km/h am 3000 rpm, in treapta finala(a 5-a). motorul e 1.9TDI, Audi A4. la 190km.h are deja cam 3500rpm.
probabil ca masinile de teren au rapoartele mai scurte, si nici nu-s concepute pt. viteze prea mari. nu cred ca are rost o comparatie pe tema asta intre diferite tipuri de masini. eventual merge o comparatie cu ale masini ca a ta. daca la 120km/h are 3100rpm, asta e. nu inseamna ca e ceva in neregula. singura problema ar fi la ambreiaj, sa nu cumva sa patineze, dar ma indoiesc si cred ca ai fi sesizat deja acest lucru. Cauciucurile banuiesc ca-s stock, nu ai pus mai mici...
"Marea taina a existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti" - Dostoievski
-
Sorin
- Moderator

- Mesaje: 4694
- Membru din: 17 Mai 2004, 10:39
- Localitate: Bucuresti
Mesaj
de Sorin » 30 Ian 2008, 10:46
Tavi scrie:Eu zic ca nu trebuie sa-ti faci probleme.
Dieselurile lucreaza mai bine la turatii mai joase decat benzinarele, dar poti sa mergi linistit pana ajunge acul turometrului in zona rosie
Teoretic, motorul e cel mai eficient in zona de cuplu maxim. Asa ca ia manualul masinii si vezi la ce turatie se intampla asta.
La a mea (1.6 benzina) la 100 km/h in a cincea am deja 3000 rpm. Si nu am nici o problema sa accelerez pana la 170km/h - 5000 rpm.
In depasiri ajung si la 6000 rpm daca trebuie.
Viteza de croaziera pe autostrada - 140, daca nu ma grabesc

Ai Bentley cumva ?

Da-i unui om un peste si el va manca o zi; invata-l sa
pescuiasca si el va
sta pe marginea lacului si va bea bere toata ziua.
-
Adi_
- veteran

- Mesaje: 3329
- Membru din: 27 Apr 2004, 09:34
- Localitate: Timisoara
Mesaj
de Adi_ » 30 Ian 2008, 10:59
Tavi, nu are rost sa compari un motor pe benzina cu unul pe motorina.
Motorul lui Irod, cu siguranta are cuplu maxim undeva pe la 2000-2200 rpm iar puterea maxima ar trebui sa fie pe la 4000 rpm.
Daca ai avea posibilitatea sa vezi curbele de cuplu si putere maxima, o sa-ti dai seama ca nu are nici un rost sa ajungi cu turatia pe zona rosie, pt. ca dupa turatia de putere maxima, puterea scade foarte mult.
Da, pt. un consum cat mai mic, ideal ar fi sa se mearga in turatia de cuplu maxim, dar se poate merge si peste aceasta turatie, nu se strica nimic doar va creste putin consumul.
Mai trebuie avut in vedere un aspect. La motoarele cu turbina, mersul subturat e daunator(pt. turbina, catalizator, injectoare...)
"Marea taina a existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti" - Dostoievski
-
Tavi
- veteran

- Mesaje: 5834
- Membru din: 22 Ian 2005, 17:13
- Localitate: Sibiu
Mesaj
de Tavi » 30 Ian 2008, 11:15
Adi_,
Comparatia am facut-o pt. deosebiri, nu pt. asemanari.
In principiu asa e, nu are rost sa ajungi in zona rosie. Ma refeream la anumite depasiri cand e mai bine sa dai gaz in continuare decat sa pierzi timp schimband viteza. In rest iti dai seama ca nu schimb la 6500 de ture.
Nici la benzina nu cred ca le place sa le subturezi, din pacate multi soferi practica sportu asta.
@ Sorin
Trebuia sa zici la toata lumea...
-
Adi_
- veteran

- Mesaje: 3329
- Membru din: 27 Apr 2004, 09:34
- Localitate: Timisoara
Mesaj
de Adi_ » 30 Ian 2008, 11:22
Tavi scrie:Adi_,
Ma refeream la anumite depasiri cand e mai bine sa dai gaz in continuare decat sa pierzi timp schimband viteza. In rest iti dai seama ca nu schimb la 6500 de ture.
pai tocmai asta zic, Tavi, ca dupa ce treci de turatia de putere maxima nu prea mai are rost sa dai gaz, ca puterea scade f. mult. Mai bine schimbi si accelerezi eficient in continuare.
De la turatia de putere maxima si pana la zona rosie in general e o diferenta de vre-o 500 rpm, deci pe bucata asta accelerarea e ineficienta.
De ex. daca tu ai puterea maxima la 6000, poti merge pana pe la 6200 si apoi sa schimbi(depinde cum arata curba de putere) dar n-are nici un rost sa mergi pana in 6500 ca pierzi timp aiurea. Mai bine in timpul asta, 6000-6500, schimbi viteza si accelerezi eficient in continuare.
"Marea taina a existentei umane nu consta in a trai, ci in a sti pentru ce traiesti" - Dostoievski
-
Ioan S.
- veteran

- Mesaje: 1212
- Membru din: 10 Mai 2004, 19:31
- Localitate: Iasi
Mesaj
de Ioan S. » 30 Ian 2008, 11:45
Sorin scrie:Tavi scrie:Eu zic ca nu trebuie sa-ti faci probleme.
Dieselurile lucreaza mai bine la turatii mai joase decat benzinarele, dar poti sa mergi linistit pana ajunge acul turometrului in zona rosie
Teoretic, motorul e cel mai eficient in zona de cuplu maxim. Asa ca ia manualul masinii si vezi la ce turatie se intampla asta.
La a mea (1.6 benzina) la 100 km/h in a cincea am deja 3000 rpm. Si nu am nici o problema sa accelerez pana la 170km/h - 5000 rpm.
In depasiri ajung si la 6000 rpm daca trebuie.
Viteza de croaziera pe autostrada - 140, daca nu ma grabesc

Ai Bentley cumva ?

Tavi scrie:@ Sorin
Trebuia sa zici la toata lumea...
http://www.rapitori.ro/forum/album_page.php?pic_id=2786

-
Ioan S.
- veteran

- Mesaje: 1212
- Membru din: 10 Mai 2004, 19:31
- Localitate: Iasi
Mesaj
de Ioan S. » 30 Ian 2008, 11:50
Adi_ scrie:pai tocmai asta zic, Tavi, ca dupa ce treci de turatia de putere maxima nu prea mai are rost sa dai gaz, ca puterea scade f. mult. Mai bine schimbi si accelerezi eficient in continuare.
De la turatia de putere maxima si pana la zona rosie in general e o diferenta de vre-o 500 rpm, deci pe bucata asta accelerarea e ineficienta.
De ex. daca tu ai puterea maxima la 6000, poti merge pana pe la 6200 si apoi sa schimbi(depinde cum arata curba de putere) dar n-are nici un rost sa mergi pana in 6500 ca pierzi timp aiurea. Mai bine in timpul asta, 6000-6500, schimbi viteza si accelerezi eficient in continuare.
Tavi are masina cu motor 16v si distributie variabila.
Distributia variabila face sa aiba cuplu bun pe o plaja mai mare de turatii.
Vezi aici
http://www.gmpartsworld.com/images/big/16i16vtwin.gif