Comparatie Intre barca de fibra si pneumatica!!!

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Mesaj de mihaif99 » 06 Feb 2009, 03:02

manubabanu scrie: cred ca nu ma-m facut inteles,scopul meu nu este de a glisa neaparat.
acum,am si eu cateva intrebari:
1-pentru a parcurge 15 km in amonte care este puterea indicata?
2-ce uzura prezinta 2,5 cp fata de 5 cp dupa...50 de curse din astea?
3-care are consumul mai mic in situatia data?


Dealerul incearca si el ca doar este om...sa manance si gura lui o paine....
Exista cateva motive care ma fac sa cred ca este mai nimerit un 5 cp:
4 -pe Zodiacul de 3,10 aparea ca are nevoie de minim 4 cp
5-am discutat cu un pescar profesionist care a avut un 2,5 cp si sfatul lui a fost sa merg pe 5 cp (motorul de 2,5 il are de vanzare,dar cand a aflat ca eu vreau sa merg 30 km pe Dunare a zis ca o sa il prajesc)

Este prima mea barca,o sa fie primul meu motor,nu vreau sa o dau in bara din prima....in vara as vrea sa merg in delta,poate motorul am sa il pun pe o barca mai mare si un 2,5 ar fi prea mic...

va multumesc inca odata pentru sfaturi...si mai astept.
Ai suficiente date sa deduci raspunsum la majoritatea intrebarilor dar...

1)Daca intetionezi sa te si intorci, in medie e ca si cum ai merge pe apa statatoare. 15x2=30km Ca timp vorbind, la o viteza medie de 10 km/h cu acceleratia la doua treimi, ar fi tei ore.

2)Pai Suzuki recomada sa schimbi uleiul tot la 100 ore. 3 ore drumul x 50 = 150 ore. Asta inseamna un schimb de ulei si ai fi la jumatea celui de-al doilea. Adica uzura MINIMA

3) Motorul mai mic cred, pt ca tot atitea schimburi si fi facut si la cel mare (viteza identica, iti aduci aminte) Cel mic consuma mai putin si pui mai putin ulei. E vreun raspuns trick aici si eu nu ma prind?

4) Barca ta nu e zodiacul cu pricina ci o chestie lunga si ingusta. Un fel de canoe.

5) un motor fie el si mic, nu se "prajeste" decat daca nu are ulei sau racire

Acuma nu e o nenorocire sa iti cumperi 5 sau 6 daca esti convins ca asta iti trebuie, si ca oglinda rezista. Poate ai noroc si intra in planaj!
Nu te supara ca parerea nostra nu coincide cu a ta. Tu ai cerut un sfat si noi ti l-am dat. Poate convingi vreunul din baietii de pe aici care au motoare sa incercati.

manubabanu
junior
junior
Mesaje: 83
Membru din: 11 Iun 2006, 19:33
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de manubabanu » 06 Feb 2009, 08:34

Nu te supara ca parerea nostra nu coincide cu a ta. Tu ai cerut un sfat si noi ti l-am dat. Poate convingi vreunul din baietii de pe aici care au motoare sa incercati.
Nu poate fi vorba de nici-o suparare atata timp cat invat ceva nou din toate astea.
Aseara am avut o tentativa de a trimite un MP unui user de pe acest forum,in legatura cu proba de care aminteai dar...poate am sa indraznesc intr-un final :oops:


in privinta uzurii eu gandeam cam asa:
-2,5 merge la turatia mxaxima pt. viteza maxima de 12.5 km/h
-5 merge la 1/2 sau 3/4 din turatie pt. aceasi viteza de 12,5 km/h
si de aici sa apara uzura mai mare pt 2,5 corect?
A pescui in crescatorie,este ca si cum ai vana in gradina zoologica...
Ne-am obişnuit prea mult să ne transformăm scalvii corpului şi minţii, găsindu-ne din ce în ce mai greu sufletul, de care unii nici măcar nu sînt conştienţi că-l au.

Avatar utilizator
mihaif99
senior
senior
Mesaje: 321
Membru din: 20 Sep 2006, 21:02

Mesaj de mihaif99 » 06 Feb 2009, 18:18

manubabanu scrie: In privinta uzurii eu gandeam cam asa:
-2,5 merge la turatia mxaxima pt. viteza maxima de 12.5 km/h
-5 merge la 1/2 sau 3/4 din turatie pt. aceasi viteza de 12,5 km/h
si de aici sa apara uzura mai mare pt 2,5 corect?
O sa inchiei cu asta:

Parerea asta e datorita prejudecatii ca Suzuki 2.5 e prea mic. Eu si altii am incercat sa expunem fapte, dar in final alegerea e a ta. La fel si banii. Oricum tine cont de urmatoarele cand alegi:

1) Cu 2.5 probabil o sa mergi la "hull speed" (V max. depl.) la mai putin de 3/4 din acceleratie. O sa vezi tu cat o fi viteza asta pt. ca 12 km/h e un numar arbitrar, scos din burta, asa, ca referinta. Nu te teme de uzura. Eu imping o barca de 5.60 m lata de 1.90m cu 2.5 la 3/4 acceleratie la hull speed. Nici la 100% acceleratie nu se va supratura, datorita rezistentei opuse de apa.

2)Ar avea sens sa te gandesti la un 5-6CP daca testezi si vezi ca poti sa faci glisare cu ea si rezista oglinda.

m out.

manubabanu
junior
junior
Mesaje: 83
Membru din: 11 Iun 2006, 19:33
Localitate: bucuresti
Contact:

Mesaj de manubabanu » 07 Feb 2009, 22:45

multumesc pentru sfaturi..revin cu informatii ,cat de curand, sper sa fac un test cu 2,5 cp.
A pescui in crescatorie,este ca si cum ai vana in gradina zoologica...
Ne-am obişnuit prea mult să ne transformăm scalvii corpului şi minţii, găsindu-ne din ce în ce mai greu sufletul, de care unii nici măcar nu sînt conştienţi că-l au.

Pubertfester
junior
junior
Mesaje: 32
Membru din: 15 Noi 2007, 10:52

motor 2,5cp

Mesaj de Pubertfester » 09 Feb 2009, 12:26

Salutare,
nu credeti ca totusi un motor de 2,5 cp la curent puternic (dunare) cu o incarcatura mai mare - sa nu faca fata ?
banuiesc ca daca barca se afunda de la greutate mai mare creste si frecarea cu apa si deci e posibil sa cam traga greu la deal! de manevra e ok un 2,5 dar sa nu ai conditii decat cele mai OPTIME! - nu vant nu val nu curent...si nu greutate ....
eu am mers cu barca mea de tabla ( f grea ) cu un motor de 3-4 cp nu stiu exact ca era de la 1800 toamna cu elice in doua pale singur in barca pe timp frumos si dupa ce am pus 6 cp pe ea sa simtit cu mult diferenta!
motorul era 2 timpi asta de 3 cp si cel de 6 cp in 4 timpi.la incarcatura ceva mai mare, pe 6 cp e destul de mica pierderea de viteza, ma gandesc ca la 2,5 cp e posibil sa scada dramatic...
cred ca dupa cum arata barca e posibil sa nu fie ok pt glisat pt ca mi se pare scurtutza si cu bordul mic si e posibil la viteza mare sa fie usor imprevizibila ...asa ca poate tot la deplasament ar trebui sa te gandesti ..un motor care sa fie ok la greutate mare, pt deplasament ca banuiesc ca nu o sa te duci singur cu ea pe dunare si fara bagaje - doar cu vesta pe tine decat daca pleci in supravietuire (tip Bear Grills )javascript:emoticon(':lol:') sincer eu nu as pleca cu ea pe dunare fara macar un motor de 4 cp minim (gandestete ca pe dunare e curent mare mai ales primavara ...) si daca a i bagaje + un om o sa fie cam naspa cred. pt canale sunt sigur ca 2,5 ar fi super ok, dar tentatia e sa te dai pe dunare ..........
totusi barca ta nu are niste specificatii tehnice ? ce motor maxim minim.....?
ar trebui sa stie proiectantul barcii care au calcul precis ....ca doar nu-i facuta dupa ureche ( tre sa fie cu proiect si omologat).
apropo de deplasament are cineva o formula de calcul a deplasamentului?sau o formula de calcul a greutatii in functie de dimensiunea barcii? as fi incantat sa vad cat are cuirasatu' meu si vit de deplasament si greutate ....multumesc :lol:

viorel doloc
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 21
Membru din: 06 Mai 2011, 07:41
Localitate: SIBIU

Re: Comparatie Intre barca de fibra si pneumatica!!!

Mesaj de viorel doloc » 12 Mar 2015, 08:38

Neata'.
Caut peridoc pentru acest tip de barca...IBIS. Ceva recomandari?
Multumesc anticipat.

viorel doloc
utilizator nou
utilizator nou
Mesaje: 21
Membru din: 06 Mai 2011, 07:41
Localitate: SIBIU

Re: Comparatie Intre barca de fibra si pneumatica!!!

Mesaj de viorel doloc » 30 Mar 2015, 18:20

Am gasit, multumesc.

Scrie răspuns