kzoli scrie:Nimic mai fals decat asertiunile din postul de mai sus. Tot la fel de false sunt si povestile despre "cu si contra curentului". Fizica elementara ne invata despre compunerea vitezelor. In rest problema este daca barca va merge la deplasament (asta e o viteza constanta care depinde in principal de lungimea barcii) sau daca va lisa.
Se poate argumenta asertiunile respective ?
Sunt curios sa vad o barca gonflabila ,care la aceasi greutate si turatie are aceeasi viteza si acelasi consum atat la coborare cat si la urcare ....
Da ne niste detalii chiar si pe Mp daca nu vrei sa-ti etalezi cunostintele pe forum .....
Cu stima[/quote]
La lasam la o parte capcana cu turatia, pentru ca motoarele nu au turatie fixa.
Sa presupunem ca viteza MAXIMA de DEPLASAMENT a unei ambarcatiuni de 4 metri este de 10 km/h si sa presupunem ca poate fi obtinuta cu un motor de 2.5 CP. Ea va fi EGALA cu viteza maxima de deplasament pe care o obtii si cu cu 5 cp, adica TOT 10 km/h
Sa presupunem ca ambarcatiunea de mai sus se deplaseaza in amonte (CONTRA curentului) pe un rau cu viteza curent 2 km/h RELATIV LA UN PUNCT DE PE MAL. Daca vrem sa stim cu cat se deplaseaza barca fata de acelasi punct de pe mal trebuie sa compunem vitezele. VrelativaMal = Vbarca - Vcurent = 8 km/h
La deplasare in aval cu acelasi rationamant, avand VrelativaMal = Vbarca + Vcurent = 12 km/h
In tot acest timp VrelativaApa este de 10 km/h
Adica faptul ca ai 5 cp, nu o sa te ajute sa "lupti" contra curentului sau sa mergi mai repede. Iar problema uzurii in cazul nostru nu e serioasa.
Un sfat bun e un sfat bun, chiar daca e neplacut.