Suzuki 2,5 CP sau 6 CP ?

discutii despre lansete, mulinete, fire, naluci, etc. destinate pescuitului rapitorilor

Moderatori: johnnybravo, tudor, Adelin, Sorin, Moderatori

Scrie răspuns
Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 23 Iul 2010, 21:47

Poppy scrie:Sau altfel, la o pneumatica de 3,40 m cu o incarcatura de 3 adulti plus bagaje cati CP mi-ar suficienti ca sa pot glisa cu barca ?
La o barca de 3.40 gonflabila ajunge, e suficient 10 cp dar cu 3 persoane n-o sa gliseze ... barcile de 3,40 gonflabile suporta motoare de maxim 20 cp , producatorul de obicei recomanda 10 - max 15 cp ....
depinde si de tipul barcii si de greutatea pasagerilor , dar 3x80 kg + 60 kg bagaje e deja 300 kg . Incarcatura maxima suportata e data oficial cam la 450 -500 kg . Ptr un mers decent e de ajuns 10 cp , ptr. glisare ... astept pareri si eu sa vedem cine ce experiente are ......

Kingfisher de 380+ yamaha de 25 hp cu 4 persoane + bagaje aferente zboara (gliseaza) ... am testat ...
in schimb o lotca dunareasca de 7 m poti sa glisezi si cu un veterok de 8 cp si 2 -3 persoane ....




















:wink:

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 23 Iul 2010, 21:53

Poppy scrie:Sau altfel, la o pneumatica de 3,40 m cu o incarcatura de 3 adulti plus bagaje cati CP mi-ar suficienti ca sa pot glisa cu barca ?
Barca o ai deja ? daca da cauti niste "prieteni cu motoare " si experimentezi ... o bere doua n-o sa refuze nici unul ...si stii o treaba :wink: Daca nu gasesti la Braila asemenea prieteni ... n-o gasesti nicaieri ...
vorbesti cu 3-4 persoane o lada de bere un bidon de benzina si puteti glisa :lol: ,pardon testa .....

Avatar utilizator
Poppy
utilizator constant
utilizator constant
Mesaje: 197
Membru din: 30 Iun 2009, 00:43
Localitate: Ibrail
Contact:

Mesaj de Poppy » 23 Iul 2010, 22:09

kzoli scrie:Barca o ai deja ? daca da cauti niste "prieteni cu motoare " si experimentezi ... o bere doua n-o sa refuze nici unul ...si stii o treaba :wink: Daca nu gasesti la Braila asemenea prieteni ... n-o gasesti nicaieri ...
vorbesti cu 3-4 persoane o lada de bere un bidon de benzina si puteti glisa :lol: ,pardon testa .....
N-am nimic, nu cumpar pana nu sunt convins de o alegere buna. Asta cu testatu', e mai greu.
Mizez pe experienta voastra (a catorva, ca de-asta-i forum !) ca sa fac achizitia. De astazi am in cap sa-mi cumpar o remorca, chiar daca asta presupune un plus de 1.000 € la buget, in felul asta scap de stresul spatiului auto. Dar categoric, nu ridic mai mult de 15 CP. Nu trebuie sa ajung sa urasc momentul ales iesirii pe apa !

mdascalu
junior
junior
Mesaje: 33
Membru din: 03 Iul 2010, 05:57
Localitate: Iasi

Mesaj de mdascalu » 06 Sep 2010, 08:08

Din august am facut si eu upgrade la motor de la Suzuki 2.5 la Mercury 5 hp (nou), dar pana saptamana trecuta nu am reusit sa fac nimic cu cu el, adica l-am adus acasa si l-am lasat in garaj. In schimb lunea trecuta am reusit sa fac primele 3 ore de rodaj completate sambata cu inca sase ore. Diferenta e mare. Daca cu 2,5 ajungeam la 12 - 13 km la ora pe gps cu barca (kingfisher 300) si nu intra in glisare (singur), cu 2 persoane in barca la 4600 rpm cu noul motor intra in glisare (15 km/h cu gps). La 5500 (turatie maxima) merge cu 20 km/h. Toate testele le-am facut pe Bicaz. Asa ca daca este de ales, desi topicul e vechi, 5hp (daca nu este permis) sau 6 hp. E drept, motorul e un pic mai greu, dar e acceptabil. Consum 6l in 9 ore.

vali stratonov
veteran
veteran
Mesaje: 4640
Membru din: 19 Sep 2006, 13:26
Localitate: cluj-napoca

Mesaj de vali stratonov » 06 Sep 2010, 09:25

Nu stiu cum ai reusit performanta sa mergi cu 12-13 km /h cu Suzuki de 2,5 cai ,2 in barca de 3 m....

Eu am unul la fel si singur in barca mea de 2,3 m cu ceva vint in fata nu am putut ridica viteza la mai mult de 9-10 km /h.

In ceea ce priveste consumul imi vine greu sa cred ca motorul de 5 cai consuma doar 0,66 l /h.....atita timp cit cel de 2,5 cai consuma in "blana" cam 0.8l /h ....poate doar acuma in rodaj cind mersul in "blana" nu e prea indicat ..altfel nu-mi prea explic.


Testul de consum si viteza e facut pe Belis si masurat tot cu GPS :wink:
pescuitul nu e tir cu arcul...asa ca insistati!

Avatar utilizator
ovidiu
veteran
veteran
Mesaje: 2660
Membru din: 14 Ian 2005, 22:33
Contact:

Mesaj de ovidiu » 06 Sep 2010, 09:37

vezi ca trebuie permis si la 5cp, mai precis de la 4,93cp iti trebuie permis...
nu iesi pe Dunare ca te ia politia la intrebari, pentru condus fara permis ;)
pentru unii este un hobby, pentru altii o pasiune; pentru mine, pescuitul este o stare...

Avatar utilizator
kzoli
veteran
veteran
Mesaje: 2856
Membru din: 30 Sep 2008, 08:25
Localitate: Targu Mures

Mesaj de kzoli » 06 Sep 2010, 09:47

ovidiu scrie:vezi ca trebuie permis si la 5cp, mai precis de la 4,93cp iti trebuie permis...
nu iesi pe Dunare ca te ia politia la intrebari, pentru condus fara permis ;)
5 cp e la limita, nu te ia intrebari .... practic motorul de 5 cp are 4 si un pic, majoritatea nici nu se uita, eventual daca cauta un motor recent furat, atunci te intreaba de hartii . Insa la 6 cp, e caz penal si daca nu ai cunostinte "locale" e nasol ...

mdascalu
junior
junior
Mesaje: 33
Membru din: 03 Iul 2010, 05:57
Localitate: Iasi

Mesaj de mdascalu » 06 Sep 2010, 10:59

Sincer si pe lac si pe Dunare mergand in aval cu Df 2,5 ajungeam la blana intre 12 - 13 km/h. Dar barca nu intra in glisare. Am mai scris chestia asta si pe la topicul de la 2.5 cai putere. In amonte pe dunare barca urca cu 4 - 6 km/h.
Pai, am umplut rezervorul ala din plastic cu fix 12 l cand m-am intors vineri l-am completat cu 6.4 l de benzina pana la semn. E drept ca nu am mers decat foarte putin cu motorul la max. (nici nu am voie), marea majoritate a timpului l-am tinut pe la 2500 si respectiv 3500 rpm unde barca atinge intre 7 - 8 km/h si nu gliseaza (dar nu am rezistat tentatiei de a invarti acceleratia la max. :twisted: , mai ales ca in specificatii scrie ca sa dau max. un min la 10 min, iar dupa 2 ore de funtionare sa nu merg mai mult de 5 min. cu el la max.)
Anul asta cand am fost pe dunare am intalnit mai multi cu 5 cai care aveau gonflabile si nu aveau permis. Oricum, cred ca pana la urma am sa dau si de permis ca sa nu am probleme, dar asta presupune alte deplasari de la Iasi la Bicaz.

Avatar utilizator
modigliani
veteran
veteran
Mesaje: 1209
Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
Localitate: Atlantida

Mesaj de modigliani » 06 Sep 2010, 17:31

Nu am sa fac nush ce calcule fizice sau masuratori cu GPS-ul , am sa explic doar ce fac barca si motorul meu in diferite situatii .

Baracuda 2,7 - Mercury 6 HP ( cizma lunga - oglinda suprainaltata )

Ca sa raspund ( parerea mea ) intrebarii din titlul topicului spun ca diferenta dintre 2,5 si 6 HP este ..... uriasa ! Sau diferentele , ma rog ! O alta este diferenta de greutate , pentru ca trebuie si asta luata in calcul , si nu in ultimul rand dezavantajul rezervorului in barca in detrimentul spatiului util .
Mai lipseste faptul ca nu se explica in clar pe ce ape vor fi folosite . Pe statatoare , 2,5 cai este bun. N-ai nici mari distante de parcurs , nici curenti , motorul e usor , spatiu mic necesar transportului , consumul ..... infim , samd . Dar daca barca urmeaza sa fie echipata cu un motor in vederea navigarii pe Dunare ( sau rauri ) se schimba ,, ecuatia " . Curenti , hula , deplasarea amonte , si necesitatea unor manevre rapide si bruste pentru evitarea unor obstacole sesizate in ultimul moment .

La ceea ce am eu glisajul , singur in barca , il ating imediat . Cu doua persoane , doar putin mai greu , iar cu doua persoane si bagajerie medie ( cca 30 - 35 kg ) intru in glisaj dupa cateva ,, artificii " de manevrare a turatiei . - Turez puternic , deturez brusc ( si barca se lasa agresiv catre in fata ) , sunt ajuns din urma de valul facut la turatie si ..... ,, ma urc pe el " . In momentul ala am griga sa turez incet dar constant . Fireste , celalalt pasager ma ajuta fiind pozitionat pe botul barcii . Dupa intrarea-n glisaj se poate aseza comod pe balon . Si bineanteles , asta se face mult mai usor pe apa linistita decat pe valuri ( in functie de acestea ,, plaja " discutiilor si parerilor se diversifica la nesfarsit ).

Insa 6 HP presupune permis de navigatie . Pentru cine nu-i dispus sa-l ia raman ca variante 5 hp sau 4 . Ambele ..... imping o gonflabila fara probleme . Problema insa se va schimba in optica utilizatorului dupa doar putin timp . In maxim un an acesta-si va dori ,, macar inc-un cal " ( stiu bine ce spun , devine ,, drog " ! ) . Cu un 5 HP manevrat optim se intra in glisaj . Fara probleme .

Nu stiu daca am citit bine intreaga discutie insa trebuie acordata mare atentie tipului de cizma a motorului ( daca a mai vorbit cineva despre asta imi cer scuze ). Marea majoritate a gonflabilelor ( daca nu cumva toate - poate-mi scapa mie vre-un model atipic ) se preteaza la motoare cu cizma scurta ( de aici supra inaltarea oglinzii la barca mea ) . Ne mai vorbind si ca-s putin mai usoare decat ,, omoloagele cu cracii lungi " ) .

Cred ca am scris tot ce puteam scrie despre asta . Repet , este vorba strict de parerea mea personala , nu am o extraordinar de mare experienta dar nici incepator nu sunt , daca mai pot ajuta cumva pe autorul topicului o fac cu placere .

Avatar utilizator
modigliani
veteran
veteran
Mesaje: 1209
Membru din: 17 Aug 2010, 14:36
Localitate: Atlantida

Mesaj de modigliani » 06 Sep 2010, 17:34

mdascalu scrie:pe Dunare mergand in aval cu Df 2,5 ajungeam la blana intre 12 - 13 km/h. Dar barca nu intra in glisare. .
Corect . Glisaj la 2,5 HP .... exclus . Diferenta de viteza de deplasare aval vs amonte , la 2,5 HP este evidenta . Incepand de pe la 4 HP diferenta scade .

Sunt multi incepatori ce asociaza glisajul ( asta de tot pomenim noi de el ) cu ,, sport extrem " sau te miri ce nebunie similara drifturilor cu BMW pe sosele , spunandu-si ca nu au nevoie de el , ca este suficient sa se deplaseze . Ei bine , nu-i asa . Glisajul este cel ce confera opunere minima a barcii fata de suprafata apei , manevrabilitate optima si consum carburant de asemenea .

Zic eu , pentru cei ce vor sa-si faca o ,, pereche " barca+motor , sa le alegeti in asa fel incat , cu sau fara preferinte de viteza de deplasare sa puteti atinge glisajul . Care , uitam , nu-i obligatoriu sa fie atins doar la viteza maxima de deplasare ( automat la turatie maxima ) . Odata atins se poate reduce viteza si pana la 60 % din potential . Barca va ,, zbura " la fel de elegant pe suprafata apei .

Scrie răspuns