Mesaj
de modigliani » 06 Sep 2010, 17:31
Nu am sa fac nush ce calcule fizice sau masuratori cu GPS-ul , am sa explic doar ce fac barca si motorul meu in diferite situatii .
Baracuda 2,7 - Mercury 6 HP ( cizma lunga - oglinda suprainaltata )
Ca sa raspund ( parerea mea ) intrebarii din titlul topicului spun ca diferenta dintre 2,5 si 6 HP este ..... uriasa ! Sau diferentele , ma rog ! O alta este diferenta de greutate , pentru ca trebuie si asta luata in calcul , si nu in ultimul rand dezavantajul rezervorului in barca in detrimentul spatiului util .
Mai lipseste faptul ca nu se explica in clar pe ce ape vor fi folosite . Pe statatoare , 2,5 cai este bun. N-ai nici mari distante de parcurs , nici curenti , motorul e usor , spatiu mic necesar transportului , consumul ..... infim , samd . Dar daca barca urmeaza sa fie echipata cu un motor in vederea navigarii pe Dunare ( sau rauri ) se schimba ,, ecuatia " . Curenti , hula , deplasarea amonte , si necesitatea unor manevre rapide si bruste pentru evitarea unor obstacole sesizate in ultimul moment .
La ceea ce am eu glisajul , singur in barca , il ating imediat . Cu doua persoane , doar putin mai greu , iar cu doua persoane si bagajerie medie ( cca 30 - 35 kg ) intru in glisaj dupa cateva ,, artificii " de manevrare a turatiei . - Turez puternic , deturez brusc ( si barca se lasa agresiv catre in fata ) , sunt ajuns din urma de valul facut la turatie si ..... ,, ma urc pe el " . In momentul ala am griga sa turez incet dar constant . Fireste , celalalt pasager ma ajuta fiind pozitionat pe botul barcii . Dupa intrarea-n glisaj se poate aseza comod pe balon . Si bineanteles , asta se face mult mai usor pe apa linistita decat pe valuri ( in functie de acestea ,, plaja " discutiilor si parerilor se diversifica la nesfarsit ).
Insa 6 HP presupune permis de navigatie . Pentru cine nu-i dispus sa-l ia raman ca variante 5 hp sau 4 . Ambele ..... imping o gonflabila fara probleme . Problema insa se va schimba in optica utilizatorului dupa doar putin timp . In maxim un an acesta-si va dori ,, macar inc-un cal " ( stiu bine ce spun , devine ,, drog " ! ) . Cu un 5 HP manevrat optim se intra in glisaj . Fara probleme .
Nu stiu daca am citit bine intreaga discutie insa trebuie acordata mare atentie tipului de cizma a motorului ( daca a mai vorbit cineva despre asta imi cer scuze ). Marea majoritate a gonflabilelor ( daca nu cumva toate - poate-mi scapa mie vre-un model atipic ) se preteaza la motoare cu cizma scurta ( de aici supra inaltarea oglinzii la barca mea ) . Ne mai vorbind si ca-s putin mai usoare decat ,, omoloagele cu cracii lungi " ) .
Cred ca am scris tot ce puteam scrie despre asta . Repet , este vorba strict de parerea mea personala , nu am o extraordinar de mare experienta dar nici incepator nu sunt , daca mai pot ajuta cumva pe autorul topicului o fac cu placere .